သူငယ္ခ်င္း...၊
မေန႔က မင္းေရးလုိက္တဲ့ အီးေမးလ္ကိုဖတ္ၿပီး ငါ့မွာ ရယ္လုိက္ရတာကြာ။ မင္းမို႔လို႔ ေတြးလည္းေတြးတတ္၊ ျမင္လည္းျမင္တတ္ပါေပ့လို႔လည္း စိတ္ထဲမယ္ ေအာက္ေမ့မိတယ္။ ငါမွာလည္း ေျပာျပခ်င္တာေတြ မ်ားေနေလေတာ့ တခ်ိဳ႕အေၾကာင္းအရာေတြကို အေသးစိတ္ မေတြးႏုိင္ခဲ့တာ ၀န္ခံပါတယ္ကြာ။ မင္းအခု ေတြးမိသလို၊ ေမးသလိုမ်ိဳး ငါ့တုန္းကျဖင့္ term တစ္ခုၿပီးတဲ့အထိ ေတြးရေကာင္းမွန္း မသိခဲ့တာ အမွန္ပါကြာ။ မင္းေျပာတာဟာ သခ်ၤာနည္းအရဆိုရင္ အမွန္ပဲကြ။ မင္းေျပာတဲ့ေလသံနဲ႔ ျပန္ေျပာရရင္ "မာစတာမရမီ ၂ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ငါတို႔တက္ရမယ့္ သင္တန္းကာလ (term) ၆ ခုရွိတယ္၊ အနည္းဆံုး လိုအပ္တဲ့ credit အေရအတြက္က ၄၀၊ အဲဒီေတာ့ ပထမသင္တန္းကာလ ၄ ခုမွာ credit ၁၀ ခုစီ ယူသြားရင္ေတာင္ ေနာက္ဆံုးသင္တန္းကာလ ၂ ခုမွာ ေက်ာင္းတက္စရာ မလိုဘဲ ေအးေအးေဆးေဆး က်မ္းေရးလို႔ရတယ္၊ သြားခ်င္တဲ့ေနရာေတြကို ေလွ်ာက္လည္လို႔ရတယ္" တဲ့။ ေအး... အဲဒီလိုေတာ္လို႔လည္း မင္းကမင္း ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ငါလို ခပ္တံုးတံုးေကာင္က အဲဒီလိုမ်ိဳး မေတြးမိေပမယ့္ မင္းလိုမ်ိဳး တြက္တတ္ခ်က္တတ္ လူရည္လည္တဲ့ေကာင္ေတြက အဲဒီလိုေတြးေတာ့မယ္ဆိုတာ ဆရာ့ဆရာေတြက သိတယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ စည္းကမ္းခ်က္၊ ကန္႔သတ္ခ်က္ ရွိေတာ့တာေပါ့။ အျခားမဟုတ္ပါဘူးကြာ... ေက်ာင္းသားေတြဟာ သင္တန္းကာလ တစ္ခုစီမွာ အနည္းဆံုး ဘာသာရပ္တစ္ခုကို မွတ္ပံုတင္ဖို႔လို၊ တက္ေရာက္ဖို႔လိုတယ္တဲ့။ တစ္မွတ္ေပးတဲ့ ဘာသာရပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏွစ္မွတ္ေပးတဲ့ ဘာသာရပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အနည္းဆံုးတစ္ခုေတာ့ သင္တန္းကာလတုိင္းမွာ တက္ဖို႔လိုတယ္ကြ။ အဲဒီလို တင္းၾကပ္လိုက္ရတာကလည္း ရာဇ၀င္ရွိတယ္လို႔ ငါတို႔ပါေမာကၡ ဆရာမ်ိဳးက ရွင္းျပဖူးတယ္။ တစ္ခ်ိန္ေသာကာလဆီက မင္းလိုမ်ိဳး ေရႊဉာဏ္ေတာ္စူးေရာက္တဲ့ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕ဟာ ေရွ႕ကသင္တန္းကာလေတြမွာ လိုအပ္တဲ့ credit ေတြ ရေအာင္ယူၿပီး က်န္တဲ့သင္တန္းကာလေတြမွာ အျပင္မွာထြက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ေနခဲ့ၾကသတဲ့။ ပါေမာကၡေတြနဲ႔ သူတို႔က်မ္းႀကီးၾကပ္သူ ဆရာေတြခမ်ာ အဲဒီေက်ာင္းသားေတြကို ဘယ္မွာမွ ရွာလို႔လည္းမရ၊ ေတြ႕လည္းမေတြ႕ရ ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါသတဲ့။ ဒီေနရာမွာ ငါေတြးမိတာေလးတစ္ခုကို ေျပာျပခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ မေျပာခင္ ငါရွင္းျပစရာရွိတာေလးကို အရင္ဆံုး ရွင္းပါရေစ။ ဘာသာရပ္အလိုက္ တက္ေရာက္သင္ယူၾကတဲ့ေနရာမွာ ေအာင္/႐ံႈး ကို ဘယ္လိုဆံုးျဖတ္သလဲ ေျပာျပခ်င္တယ္။ ႏုိင္ငံတကာတကၠသိုလ္ ျဖစ္တဲ့အားေလ်ာ္စြာ မေအာင္မရွိ ငါ့တပည့္ မဟုတ္တာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္အလိုက္ ပါေမာကၡရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ၊ ဆီေလ်ာ္တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ မရွိဘဲ အတန္းတက္မႈ ပ်က္ကြက္ခ်ိန္မ်ားရင္၊ အတန္းတြင္း သင္ခန္းစာဆိုင္ရာ ေမးျမန္းေျပာဆို ေဆြးေႏြးမႈေတြမွာ ပါေမာကၡ စိတ္ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ တက္တက္ႂကြႂကြ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးမႈ မရွိရင္၊ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေပးေလ့ရွိတဲ့ အိမ္စာေတြလုပ္ဖို႔ ပ်က္ကြက္မႈမ်ားခဲ့ရင္၊ ေျဖဆိုရတဲ့ စာေမးပြဲေတြမွာ ေက်နပ္ေလာက္စရာ အမွတ္မရခဲ့ရင္၊ ေရးသားရတဲ့ စာတမ္းငယ္ကို သတ္မွတ္စည္းကမ္းခ်က္မ်ားနဲ႔အညီ စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ရာ ေရးသားႏုိင္ျခင္းမရွိခဲ့ရင္ စတဲ့ စတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ ၿငိစြန္းခဲ့ၿပီဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီဘာသာရပ္ကို က်႐ံႈးၿပီလို႔ ေျပာႏုိင္တယ္။ ငါတို႔ေတြ သင္တန္းကာလ တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ ဘာသာရပ္ေတြ မွတ္ပံုတင္ဖို႔ ေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ ပါေမာကၡေတြရဲ႕ အမွတ္ေပးမယ့္ စည္းမ်ဥ္းေတြကို ေလ့လာဖတ္႐ႈႏုိင္ၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားေတြဟာ အဲဒီစည္းမ်ဥ္းေတြအေပၚ မူတည္ၿပီး ဘာသာရပ္ေတြ ေရြးခ်ယ္တတ္ၾကတယ္။ မယူမေနရ ဘာသာရပ္ေတြကေတာ့ ဘယ္လိုစည္းမ်ဥ္းေတြပဲရွိရွိ မျဖစ္မေန မွတ္ပံုတင္ၾကရတာေပါ့ကြာ။ ပါေမာကၡ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းေတြ မတူညီတတ္ၾကဘူး။ အခ်ိဳ႕ပါေမာကၡေတြက အတန္းတြင္းေဆာင္ရြက္မႈ (........) ရာခုိင္ႏႈန္း၊ စာတမ္းငယ္ေရးသားမႈ (.......) ရာခုိင္ႏႈန္း၊ စုစုေပါင္း (၁၀၀) ရာခိုင္ႏႈန္း စသျဖင့္ ေပးတတ္ၾကသလို၊ အခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း အတန္းတြင္းေဆာင္ရြက္မႈ (......) ရာခုိင္ႏႈန္း၊ တစ္ဦးခ်င္းပါ၀ါပြိဳင့္တင္ျပမႈ (........) ရာခုိင္ႏႈန္း၊ စာေမးပြဲေျဖဆိုမႈ (........) ရာခိုင္ႏႈန္း၊ စုစုေပါင္း (၁၀၀) ရာခိုင္ႏႈန္း စသျဖင့္ ေပးတတ္ၾကတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အမွတ္ေပးပံု မတူၾကဘူးဆိုေပမယ့္ အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ အတန္းတြင္းေဆာင္ရြက္မႈ၊ အတန္းတက္မွန္ကန္မႈ၊ တစ္ဦးခ်င္းပါ၀ါပြိဳင့္တင္ျပမႈ၊ အဖြဲ႕လိုက္ပါ၀ါပြိဳင့္တင္ျပမႈ၊ mid-term/final exam ေျဖဆိုမႈ၊ စာတမ္းငယ္ေရးသားမႈ စတာေတြအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ကြဲျပားသြားၾကတာသာ ျဖစ္တယ္။ ေရွ႕စာေတြမွာ ငါရွင္းျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္တဲ့အတုိင္း ဘာသာရပ္အမ်ိဳးအစား ၃ ခု ရွိတယ္ဆိုတာ မင္းမွတ္မိမယ္လို႔ ငါထင္တယ္။ Required Courses, Required Elective Courses နဲ႔ Elective Courses တို႔ ေပါ့ကြာ။ မယူမေနရျဖစ္တဲ့ Required Course ေတြ က်႐ံႈးခဲ့ရင္ေတာ့ ေနာက္စာသင္ႏွစ္ အဲဒီဘာသာရပ္ သင္ၾကားမယ့္အခ်ိန္မွာ မျဖစ္မေန ျပန္လည္မွတ္ပံုတင္ၿပီး တက္ေရာက္ဖို႔၊ ေအာင္ျမင္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ RC ေတြဟာ လံုး၀က်႐ံႈးလို႔ မရတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြျဖစ္ၾကတယ္။ ဒါဆိုရင္ REC နဲ႔ EC ဘာသာရပ္ေတြ က်႐ံႈးခဲ့ရင္ေရာဆိုၿပီး ေမးစရာရွိတယ္။ ေအး... အဲဒီဘာသာရပ္ေတြ က်ခဲ့ရင္ေတာ့ သူတုိ႔အတြက္ရမယ့္ credit ကို မရေတာ့ဘူးေပါ့။ အဲဒီလို က်ေနေပမယ့္လည္း လိုအပ္တဲ့ အနည္းဆံုးအမွတ္ (၄၀ သို႔မဟုတ္ ၄၄) ရယူထားၿပီးသား ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ဘာျပႆ နာမွ မရွိပါဘူးကြာ။ လိုအပ္တဲ့အမွတ္ မရေသးဘူးဆိုရင္လည္း အဲဒီဘာသာရပ္ကို မျဖစ္မေန ျပန္လည္မွတ္ပံုတင္ဖို႔ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ မလိုအပ္ဘူးကြ။ မင္းအတြက္ အဆင္ေျပမယ့္၊ ေသခ်ာေပါက္ အမွတ္ရႏိုင္မယ့္ အျခားဘာသာရပ္တစ္ခုကို ေျပာင္းလဲေရြးခ်ယ္ မွတ္ပံုတင္လို႔ ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သတိျပဳစရာ၊ အေရးႀကီးတာတစ္ခုက အဲဒီလိုအေျခအေန (ဘာသာရပ္တစ္ခုခု က်႐ံႈးတဲ့အတြက္ လိုအပ္တဲ့ သတ္မွတ္အမွတ္ မျပည့္မီ) ဟာ ဒုတိယႏွစ္ဘ၀ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးသင္တန္းကာလမွာ မျဖစ္ဖို႔ပါပဲ။ အဲဒီလိုသာျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ လိုအပ္အမွတ္ မျပည့္မီတဲ့အတြက္ မဟာဘြဲ႕ကို ရရွိႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရွင္းလင္းေအာင္ ဥပမာေလးနဲ႔ ေျပာျပပါရေစ။ ဆိုပါေတာ့ကြာ... မင္းဟာ သင္တန္းကာလ ၅ ခုကို တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီးသြားၿပီ၊ စုစုေပါင္း မင္းရခဲ့ၿပီးသား အမွတ္ေပါင္းက ၃၈ မွတ္ ဆိုပါေတာ့၊ လိုအပ္ခ်က္ျပည့္ဖို႔ ၂ မွတ္ပဲလိုတယ္၊ ေနာက္ဆံုးတက္ရတဲ့ သင္တန္းကာလမွာ အမွတ္ ၂ မွတ္ေပးတဲ့ ဘာသာရပ္တစ္ခုကို မွတ္ပံုတင္တက္ေရာက္ခဲ့တယ္၊ ကံဆိုးစြာဘဲ အဲဒီဘာသာရပ္က က်႐ံႈးခဲ့ၿပီး အမွတ္ ၂ မွတ္ မရခဲ့ဘူး၊ အဲဒီေတာ့ မင္းအေနနဲ႔ သင္တန္းကာလ ၆ ခုလံုးကိုလည္း တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီးသြားၿပီ၊ ထပ္တက္စရာ သင္တန္းကာလလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ လိုအပ္တဲ့အမွတ္ ၄၀ ကလည္း မျပည့္ေသးဘူး။ အဲဒါဆိုရင္ မင္းကို မဟာဘြဲ႕ေပးလို႔ မရေသးဘူးေပါ့ကြာ။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ ငါေျပာခ်င္တာကို မင္းနားလည္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ အေပၚမွာ ငါေတြးမိတာေလး ေျပာခ်င္တယ္လို႔ စကားခံခဲ့တယ္ေနာ္။ အခုေျပာပါရေစ။ ဆိုပါေတာ့ကြာ... မင္းေျပာသလို ေရွ႕မွာတက္ခဲ့တဲ့ သင္တန္းကာလ ၄ ခု သို႔မဟုတ္ ၅ ခုမွာ လိုအပ္တဲ့ အမွတ္ ၄၀ ရေအာင္ တက္ေရာက္ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးက်န္တဲ့ သင္တန္းကာလ တစ္ခု သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ခုမွာ အနည္းဆံုး ဘာသာရပ္တစ္ခုစီ မျဖစ္မေန မွတ္ပံုတင္ တက္ေရာက္ရမယ္။ အဲဒါက စည္းကမ္းခ်က္။ ဒါေပမယ့္ ဟာကြက္လို႔ ငါထင္တာတစ္ခုက မွတ္ပံုတင္ရမယ္လို႔ပဲ သတ္မွတ္ထားတာကြ၊ မေအာင္မျဖစ္ ေအာင္ရမယ္လို႔ မသတ္မွတ္ထားဘူး။ လိုအပ္တဲ့အမွတ္ကလည္း ရထားၿပီးသားဆိုေတာ့ အဲဒီဘာသာရပ္ေတြ က်႐ံႈးရင္လည္း ဘာျပႆ နာမွ မရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဘာသာရပ္တစ္ခု မွတ္ပံုတင္မယ္ကြာ၊ ၿပီးရင္ စာသင္ခန္းကို သြားခ်င္မွသြားမယ္၊ စာေမးပြဲလည္း စိတ္မပါရင္ မေျဖဘူး၊ စာတမ္းေရးခုိင္းရင္လည္း ေရးခ်င္မွေရးမယ္၊ အပ္ခ်င္မွအပ္မယ္၊ ကုိယ္သြားခ်င္တဲ့ေနရာေတြ ေလွ်ာက္သြားရင္သြား ဒါမွမဟုတ္ အခန္းမွာအိပ္ေန၊ အဲလိုေနလို႔ အဲဒီဘာသာရပ္ က်႐ံႈးေတာ့လည္း ဘာမွမျဖစ္ဘူးေလကြာ။ ငါဒီလိုေျပာလို႔ တစ္မ်ိဳးမထင္လုိက္ပါနဲ႔ကြာ။ ျမန္မာျပည္က လာခဲ့သူဆိုေတာ့ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ေတြးတတ္ေျပာတတ္တယ္လို႔ပဲ ေအာက္ေမ့ၿပီး ဟာသအျဖစ္ သေဘာထားေပးပါ။ ဒီလို တကၠသိုလ္မွာ လာတက္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြအားလံုးဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ သက္ဆုိင္ရာႏုိင္ငံေတြကို ဂုဏ္ေဆာင္ၿပီး လာတက္ၾကတဲ့ သူေတြပါ။ သူတို႔ႏုိင္ငံေတြရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခုိက္ေစမယ့္၊ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ တန္ဖိုးေတြ ယုတ္ေလ်ာ့ေစမယ့္ ငါေတြးခဲ့ေျပာခဲ့သလို ေအာက္တန္းက်တဲ့ အလုပ္မ်ိဳးေတြ မလုပ္ၾကပါဘူးကြာ။ ကဲ... ငါ့စာလည္း အေတာ္ရွည္သြားၿပီကြာ။ ဒီေနရာမွာ ေခတၱရပ္နားပါရေစဦး။
( Ichiro Nyanmyokyaw @ IUJ )
မေန႔က မင္းေရးလုိက္တဲ့ အီးေမးလ္ကိုဖတ္ၿပီး ငါ့မွာ ရယ္လုိက္ရတာကြာ။ မင္းမို႔လို႔ ေတြးလည္းေတြးတတ္၊ ျမင္လည္းျမင္တတ္ပါေပ့လို႔လည္း စိတ္ထဲမယ္ ေအာက္ေမ့မိတယ္။ ငါမွာလည္း ေျပာျပခ်င္တာေတြ မ်ားေနေလေတာ့ တခ်ိဳ႕အေၾကာင္းအရာေတြကို အေသးစိတ္ မေတြးႏုိင္ခဲ့တာ ၀န္ခံပါတယ္ကြာ။ မင္းအခု ေတြးမိသလို၊ ေမးသလိုမ်ိဳး ငါ့တုန္းကျဖင့္ term တစ္ခုၿပီးတဲ့အထိ ေတြးရေကာင္းမွန္း မသိခဲ့တာ အမွန္ပါကြာ။ မင္းေျပာတာဟာ သခ်ၤာနည္းအရဆိုရင္ အမွန္ပဲကြ။ မင္းေျပာတဲ့ေလသံနဲ႔ ျပန္ေျပာရရင္ "မာစတာမရမီ ၂ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ငါတို႔တက္ရမယ့္ သင္တန္းကာလ (term) ၆ ခုရွိတယ္၊ အနည္းဆံုး လိုအပ္တဲ့ credit အေရအတြက္က ၄၀၊ အဲဒီေတာ့ ပထမသင္တန္းကာလ ၄ ခုမွာ credit ၁၀ ခုစီ ယူသြားရင္ေတာင္ ေနာက္ဆံုးသင္တန္းကာလ ၂ ခုမွာ ေက်ာင္းတက္စရာ မလိုဘဲ ေအးေအးေဆးေဆး က်မ္းေရးလို႔ရတယ္၊ သြားခ်င္တဲ့ေနရာေတြကို ေလွ်ာက္လည္လို႔ရတယ္" တဲ့။ ေအး... အဲဒီလိုေတာ္လို႔လည္း မင္းကမင္း ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ငါလို ခပ္တံုးတံုးေကာင္က အဲဒီလိုမ်ိဳး မေတြးမိေပမယ့္ မင္းလိုမ်ိဳး တြက္တတ္ခ်က္တတ္ လူရည္လည္တဲ့ေကာင္ေတြက အဲဒီလိုေတြးေတာ့မယ္ဆိုတာ ဆရာ့ဆရာေတြက သိတယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ စည္းကမ္းခ်က္၊ ကန္႔သတ္ခ်က္ ရွိေတာ့တာေပါ့။ အျခားမဟုတ္ပါဘူးကြာ... ေက်ာင္းသားေတြဟာ သင္တန္းကာလ တစ္ခုစီမွာ အနည္းဆံုး ဘာသာရပ္တစ္ခုကို မွတ္ပံုတင္ဖို႔လို၊ တက္ေရာက္ဖို႔လိုတယ္တဲ့။ တစ္မွတ္ေပးတဲ့ ဘာသာရပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏွစ္မွတ္ေပးတဲ့ ဘာသာရပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အနည္းဆံုးတစ္ခုေတာ့ သင္တန္းကာလတုိင္းမွာ တက္ဖို႔လိုတယ္ကြ။ အဲဒီလို တင္းၾကပ္လိုက္ရတာကလည္း ရာဇ၀င္ရွိတယ္လို႔ ငါတို႔ပါေမာကၡ ဆရာမ်ိဳးက ရွင္းျပဖူးတယ္။ တစ္ခ်ိန္ေသာကာလဆီက မင္းလိုမ်ိဳး ေရႊဉာဏ္ေတာ္စူးေရာက္တဲ့ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕ဟာ ေရွ႕ကသင္တန္းကာလေတြမွာ လိုအပ္တဲ့ credit ေတြ ရေအာင္ယူၿပီး က်န္တဲ့သင္တန္းကာလေတြမွာ အျပင္မွာထြက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ေနခဲ့ၾကသတဲ့။ ပါေမာကၡေတြနဲ႔ သူတို႔က်မ္းႀကီးၾကပ္သူ ဆရာေတြခမ်ာ အဲဒီေက်ာင္းသားေတြကို ဘယ္မွာမွ ရွာလို႔လည္းမရ၊ ေတြ႕လည္းမေတြ႕ရ ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါသတဲ့။ ဒီေနရာမွာ ငါေတြးမိတာေလးတစ္ခုကို ေျပာျပခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ မေျပာခင္ ငါရွင္းျပစရာရွိတာေလးကို အရင္ဆံုး ရွင္းပါရေစ။ ဘာသာရပ္အလိုက္ တက္ေရာက္သင္ယူၾကတဲ့ေနရာမွာ ေအာင္/႐ံႈး ကို ဘယ္လိုဆံုးျဖတ္သလဲ ေျပာျပခ်င္တယ္။ ႏုိင္ငံတကာတကၠသိုလ္ ျဖစ္တဲ့အားေလ်ာ္စြာ မေအာင္မရွိ ငါ့တပည့္ မဟုတ္တာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္အလိုက္ ပါေမာကၡရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ၊ ဆီေလ်ာ္တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ မရွိဘဲ အတန္းတက္မႈ ပ်က္ကြက္ခ်ိန္မ်ားရင္၊ အတန္းတြင္း သင္ခန္းစာဆိုင္ရာ ေမးျမန္းေျပာဆို ေဆြးေႏြးမႈေတြမွာ ပါေမာကၡ စိတ္ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ တက္တက္ႂကြႂကြ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးမႈ မရွိရင္၊ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေပးေလ့ရွိတဲ့ အိမ္စာေတြလုပ္ဖို႔ ပ်က္ကြက္မႈမ်ားခဲ့ရင္၊ ေျဖဆိုရတဲ့ စာေမးပြဲေတြမွာ ေက်နပ္ေလာက္စရာ အမွတ္မရခဲ့ရင္၊ ေရးသားရတဲ့ စာတမ္းငယ္ကို သတ္မွတ္စည္းကမ္းခ်က္မ်ားနဲ႔အညီ စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ရာ ေရးသားႏုိင္ျခင္းမရွိခဲ့ရင္ စတဲ့ စတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ ၿငိစြန္းခဲ့ၿပီဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီဘာသာရပ္ကို က်႐ံႈးၿပီလို႔ ေျပာႏုိင္တယ္။ ငါတို႔ေတြ သင္တန္းကာလ တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ ဘာသာရပ္ေတြ မွတ္ပံုတင္ဖို႔ ေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ ပါေမာကၡေတြရဲ႕ အမွတ္ေပးမယ့္ စည္းမ်ဥ္းေတြကို ေလ့လာဖတ္႐ႈႏုိင္ၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားေတြဟာ အဲဒီစည္းမ်ဥ္းေတြအေပၚ မူတည္ၿပီး ဘာသာရပ္ေတြ ေရြးခ်ယ္တတ္ၾကတယ္။ မယူမေနရ ဘာသာရပ္ေတြကေတာ့ ဘယ္လိုစည္းမ်ဥ္းေတြပဲရွိရွိ မျဖစ္မေန မွတ္ပံုတင္ၾကရတာေပါ့ကြာ။ ပါေမာကၡ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းေတြ မတူညီတတ္ၾကဘူး။ အခ်ိဳ႕ပါေမာကၡေတြက အတန္းတြင္းေဆာင္ရြက္မႈ (........) ရာခုိင္ႏႈန္း၊ စာတမ္းငယ္ေရးသားမႈ (.......) ရာခုိင္ႏႈန္း၊ စုစုေပါင္း (၁၀၀) ရာခိုင္ႏႈန္း စသျဖင့္ ေပးတတ္ၾကသလို၊ အခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း အတန္းတြင္းေဆာင္ရြက္မႈ (......) ရာခုိင္ႏႈန္း၊ တစ္ဦးခ်င္းပါ၀ါပြိဳင့္တင္ျပမႈ (........) ရာခုိင္ႏႈန္း၊ စာေမးပြဲေျဖဆိုမႈ (........) ရာခိုင္ႏႈန္း၊ စုစုေပါင္း (၁၀၀) ရာခိုင္ႏႈန္း စသျဖင့္ ေပးတတ္ၾကတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အမွတ္ေပးပံု မတူၾကဘူးဆိုေပမယ့္ အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ အတန္းတြင္းေဆာင္ရြက္မႈ၊ အတန္းတက္မွန္ကန္မႈ၊ တစ္ဦးခ်င္းပါ၀ါပြိဳင့္တင္ျပမႈ၊ အဖြဲ႕လိုက္ပါ၀ါပြိဳင့္တင္ျပမႈ၊ mid-term/final exam ေျဖဆိုမႈ၊ စာတမ္းငယ္ေရးသားမႈ စတာေတြအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ကြဲျပားသြားၾကတာသာ ျဖစ္တယ္။ ေရွ႕စာေတြမွာ ငါရွင္းျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္တဲ့အတုိင္း ဘာသာရပ္အမ်ိဳးအစား ၃ ခု ရွိတယ္ဆိုတာ မင္းမွတ္မိမယ္လို႔ ငါထင္တယ္။ Required Courses, Required Elective Courses နဲ႔ Elective Courses တို႔ ေပါ့ကြာ။ မယူမေနရျဖစ္တဲ့ Required Course ေတြ က်႐ံႈးခဲ့ရင္ေတာ့ ေနာက္စာသင္ႏွစ္ အဲဒီဘာသာရပ္ သင္ၾကားမယ့္အခ်ိန္မွာ မျဖစ္မေန ျပန္လည္မွတ္ပံုတင္ၿပီး တက္ေရာက္ဖို႔၊ ေအာင္ျမင္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ RC ေတြဟာ လံုး၀က်႐ံႈးလို႔ မရတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြျဖစ္ၾကတယ္။ ဒါဆိုရင္ REC နဲ႔ EC ဘာသာရပ္ေတြ က်႐ံႈးခဲ့ရင္ေရာဆိုၿပီး ေမးစရာရွိတယ္။ ေအး... အဲဒီဘာသာရပ္ေတြ က်ခဲ့ရင္ေတာ့ သူတုိ႔အတြက္ရမယ့္ credit ကို မရေတာ့ဘူးေပါ့။ အဲဒီလို က်ေနေပမယ့္လည္း လိုအပ္တဲ့ အနည္းဆံုးအမွတ္ (၄၀ သို႔မဟုတ္ ၄၄) ရယူထားၿပီးသား ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ဘာျပႆ နာမွ မရွိပါဘူးကြာ။ လိုအပ္တဲ့အမွတ္ မရေသးဘူးဆိုရင္လည္း အဲဒီဘာသာရပ္ကို မျဖစ္မေန ျပန္လည္မွတ္ပံုတင္ဖို႔ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ မလိုအပ္ဘူးကြ။ မင္းအတြက္ အဆင္ေျပမယ့္၊ ေသခ်ာေပါက္ အမွတ္ရႏိုင္မယ့္ အျခားဘာသာရပ္တစ္ခုကို ေျပာင္းလဲေရြးခ်ယ္ မွတ္ပံုတင္လို႔ ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သတိျပဳစရာ၊ အေရးႀကီးတာတစ္ခုက အဲဒီလိုအေျခအေန (ဘာသာရပ္တစ္ခုခု က်႐ံႈးတဲ့အတြက္ လိုအပ္တဲ့ သတ္မွတ္အမွတ္ မျပည့္မီ) ဟာ ဒုတိယႏွစ္ဘ၀ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးသင္တန္းကာလမွာ မျဖစ္ဖို႔ပါပဲ။ အဲဒီလိုသာျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ လိုအပ္အမွတ္ မျပည့္မီတဲ့အတြက္ မဟာဘြဲ႕ကို ရရွိႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရွင္းလင္းေအာင္ ဥပမာေလးနဲ႔ ေျပာျပပါရေစ။ ဆိုပါေတာ့ကြာ... မင္းဟာ သင္တန္းကာလ ၅ ခုကို တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီးသြားၿပီ၊ စုစုေပါင္း မင္းရခဲ့ၿပီးသား အမွတ္ေပါင္းက ၃၈ မွတ္ ဆိုပါေတာ့၊ လိုအပ္ခ်က္ျပည့္ဖို႔ ၂ မွတ္ပဲလိုတယ္၊ ေနာက္ဆံုးတက္ရတဲ့ သင္တန္းကာလမွာ အမွတ္ ၂ မွတ္ေပးတဲ့ ဘာသာရပ္တစ္ခုကို မွတ္ပံုတင္တက္ေရာက္ခဲ့တယ္၊ ကံဆိုးစြာဘဲ အဲဒီဘာသာရပ္က က်႐ံႈးခဲ့ၿပီး အမွတ္ ၂ မွတ္ မရခဲ့ဘူး၊ အဲဒီေတာ့ မင္းအေနနဲ႔ သင္တန္းကာလ ၆ ခုလံုးကိုလည္း တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီးသြားၿပီ၊ ထပ္တက္စရာ သင္တန္းကာလလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ လိုအပ္တဲ့အမွတ္ ၄၀ ကလည္း မျပည့္ေသးဘူး။ အဲဒါဆိုရင္ မင္းကို မဟာဘြဲ႕ေပးလို႔ မရေသးဘူးေပါ့ကြာ။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ ငါေျပာခ်င္တာကို မင္းနားလည္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ အေပၚမွာ ငါေတြးမိတာေလး ေျပာခ်င္တယ္လို႔ စကားခံခဲ့တယ္ေနာ္။ အခုေျပာပါရေစ။ ဆိုပါေတာ့ကြာ... မင္းေျပာသလို ေရွ႕မွာတက္ခဲ့တဲ့ သင္တန္းကာလ ၄ ခု သို႔မဟုတ္ ၅ ခုမွာ လိုအပ္တဲ့ အမွတ္ ၄၀ ရေအာင္ တက္ေရာက္ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးက်န္တဲ့ သင္တန္းကာလ တစ္ခု သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ခုမွာ အနည္းဆံုး ဘာသာရပ္တစ္ခုစီ မျဖစ္မေန မွတ္ပံုတင္ တက္ေရာက္ရမယ္။ အဲဒါက စည္းကမ္းခ်က္။ ဒါေပမယ့္ ဟာကြက္လို႔ ငါထင္တာတစ္ခုက မွတ္ပံုတင္ရမယ္လို႔ပဲ သတ္မွတ္ထားတာကြ၊ မေအာင္မျဖစ္ ေအာင္ရမယ္လို႔ မသတ္မွတ္ထားဘူး။ လိုအပ္တဲ့အမွတ္ကလည္း ရထားၿပီးသားဆိုေတာ့ အဲဒီဘာသာရပ္ေတြ က်႐ံႈးရင္လည္း ဘာျပႆ နာမွ မရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဘာသာရပ္တစ္ခု မွတ္ပံုတင္မယ္ကြာ၊ ၿပီးရင္ စာသင္ခန္းကို သြားခ်င္မွသြားမယ္၊ စာေမးပြဲလည္း စိတ္မပါရင္ မေျဖဘူး၊ စာတမ္းေရးခုိင္းရင္လည္း ေရးခ်င္မွေရးမယ္၊ အပ္ခ်င္မွအပ္မယ္၊ ကုိယ္သြားခ်င္တဲ့ေနရာေတြ ေလွ်ာက္သြားရင္သြား ဒါမွမဟုတ္ အခန္းမွာအိပ္ေန၊ အဲလိုေနလို႔ အဲဒီဘာသာရပ္ က်႐ံႈးေတာ့လည္း ဘာမွမျဖစ္ဘူးေလကြာ။ ငါဒီလိုေျပာလို႔ တစ္မ်ိဳးမထင္လုိက္ပါနဲ႔ကြာ။ ျမန္မာျပည္က လာခဲ့သူဆိုေတာ့ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ေတြးတတ္ေျပာတတ္တယ္လို႔ပဲ ေအာက္ေမ့ၿပီး ဟာသအျဖစ္ သေဘာထားေပးပါ။ ဒီလို တကၠသိုလ္မွာ လာတက္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြအားလံုးဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ သက္ဆုိင္ရာႏုိင္ငံေတြကို ဂုဏ္ေဆာင္ၿပီး လာတက္ၾကတဲ့ သူေတြပါ။ သူတို႔ႏုိင္ငံေတြရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခုိက္ေစမယ့္၊ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ တန္ဖိုးေတြ ယုတ္ေလ်ာ့ေစမယ့္ ငါေတြးခဲ့ေျပာခဲ့သလို ေအာက္တန္းက်တဲ့ အလုပ္မ်ိဳးေတြ မလုပ္ၾကပါဘူးကြာ။ ကဲ... ငါ့စာလည္း အေတာ္ရွည္သြားၿပီကြာ။ ဒီေနရာမွာ ေခတၱရပ္နားပါရေစဦး။
( Ichiro Nyanmyokyaw @ IUJ )
No comments:
Post a Comment