သူငယ္ခ်င္း...၊
မင္းအတြက္ ကံေကာင္းတာလား၊ ကံဆိုးတာလားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ငါတို႔ဆီမွာ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ဆိုသလို မိုးေတြရြာေနေလေတာ့ ငါလည္း အျပင္ထြက္မရ၊ စက္ဘီးစီးမရနဲ႔မို႔ အခန္းထဲမွာပဲ တစ္ေနကုန္ေအာင္းရင္း စာဖတ္တာ၊ အင္တာနက္သံုးတာ လုပ္ေနရတယ္။ အခ်ိန္အားေလးေတြလည္း ရေနေလေတာ့ မင္းဆီကို စာေတြ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ေရးျဖစ္ေနမိတယ္။ စာေလးတစ္ေစာင္ ဖတ္ရဖို႔အေရး ေစာင့္လိုက္ရတာကြာ.. လို႔ မင္းညည္းခဲ့ဖူးတယ္။ အခုေတာ့ မင္းကလည္း ေရးႏုိင္လွခ်ည္လားကြာ... လို႔ ညည္းေတာ့မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ငါ့မွာ အခ်ိန္ရတုန္းေလး မင္းအတြက္ ေရးစရာရွိတာေလးေတြ ဆက္ေရးပါရေစကြာ။ မၾကာခင္ ရာသီဥတု ေကာင္းလာတာနဲ႔ ငါစီစဥ္ထားတဲ့ ေႏြရာသီ ခရီးစဥ္ေတြက မနည္းမေနာမို႔ အဲဒီအခါက်ရင္ မင္းဆီကို ေတာ္ေတာ္နဲ႔ စာေရးျဖစ္ႏုိင္မယ္ မထင္လို႔ပါ။ ဒီစာမွာေတာ့ ေနာက္ထပ္ ဘာသာရပ္တစ္ခုအေၾကာင္း ဆက္ေျပာၾကတာေပါ့။
အခု ငါေျပာျပခ်င္တဲ့ ဘာသာရပ္ကေတာ့ " ႏိုင္ငံတကာစီးပြားေရးစနစ္မ်ားႏွင့္ ပံုစံ " (International Economic Systems and Order) ျဖစ္တယ္။ သင္ၾကားေပးတဲ့ ဆရာကေတာ့ ဂ်ပန္လူမ်ိဳး ပါေမာကၡ နာကာမူရာ (Prof. Nakamura) ျဖစ္တယ္။ ငါတို႔ဌာနမွာ စီနီယာအက်ဆံုးနဲ႔ အသက္အရြယ္အႀကီးဆံုး ပါေမာကၡေတြထဲက တစ္ဦးလည္းျဖစ္တယ္။ ငါတို႔ေတြရဲ႕ ပါေမာကၡမ်ိဳးတို႔၊ ပါေမာကၡ ကိုေရး တို႔ အိုင္ယူေဂ်မွာ ေက်ာင္းသားေတြအျဖစ္ လာတက္ေနစဥ္ကတည္းက စာသင္ေနခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးျဖစ္တယ္။ စိတ္ရင္းသေဘာ အင္မတန္ေကာင္းၿပီး ေက်ာင္းသားေတြအေပၚ အင္မတန္မွ သနားငဲ့ညႇာ၊ စာနာနားလည္တတ္သူျဖစ္တယ္။ ဆရာႀကီးက သေဘာေကာင္းလြန္းေတာ့ အခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားေတြဆိုရင္ မေလးမစား ဆက္ဆံၾကလြန္းလို႔ ေဘးကျမင္ရတဲ့ ငါအဖို႔ေတာ့ စိတ္တိုစရာ၊ ေဒါသထြက္စရာခ်ည္းပါပဲ။ စာသင္ခန္းထဲမွာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ မေလးမစား ဆက္ဆံတယ္ဆုိတာဟာ ဆရာႀကီးကို မ႐ိုမေသ ေျပာဆိုတာမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာႀကီးက သေဘာေကာင္းလြန္းေတာ့ အတန္းတက္လက္မွတ္ကို အစားထိုးခုိင္းတာ၊ အတန္းခ်ိန္ကို တက္ခ်င္မွတက္တာ၊ အတန္းမၿပီးခင္ ဆရာႀကီးကို ခြင့္မေတာင္းဘဲ အေစာႀကီး လစ္ထြက္သြားတာ၊ စာသင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဖုန္းတစ္လံုးနဲ႔ ဂိမ္းေဆာ့ေနတာ၊ အင္တာနက္သံုးေနတာ၊ အခ်င္းခ်င္း တီးတိုးတီးတိုး စကားေျပာေနတာ၊ စတာေတြျဖစ္တယ္။ အေျခခံဘြဲ႕ရၿပီးသား ေက်ာင္းသားေတြ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အမ်ားစုက ႏုိင္ငံအသီးသီးက အစိုးရ၀န္ထမ္း အရာထမ္းေတြ ျဖစ္ၾကတာမို႔ မူလတန္းကေလးေတြကို လိုက္ၾကပ္သလို ၾကပ္ေနစရာ မလိုဘူးလို႔ ငါထင္တယ္။ ပညာလိုခ်င္လို႔ ဒီကိုလာၿပီး ေက်ာင္းတက္ၾကတာဆိုရင္ ဆရာက ႀကီးၾကပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မတင္းၾကပ္သည္ျဖစ္ေစ ကုိယ့္အသိစိတ္နဲ႔ကုိယ္ ႀကိဳးစားၾကဖို႔ လိုမယ္လို႔ ငါထင္တယ္။ အတန္းထဲမွာ ဂိမ္းလာေဆာ့ေနတာ၊ စကားေျပာေနတာထက္ အေၾကာင္းတစ္ခုခုျပၿပီး အတန္းလာမတက္တာကမွ ပိုေကာင္းဦးမယ္လို႔ ငါထင္တာပဲ။ ေနာက္ဆံုးကြာ ဆရာသင္ၾကားေနတာ စိတ္၀င္စားဖို႔ မေကာင္းဘူးဆိုရင္ အတန္းထဲမွာ အဲဒီဘာသာရပ္နဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ စာတစ္ခုခု ဖတ္ေနတာကမွ သူ႔အတြက္ အက်ိဳးရွိဦးမယ္ မဟုတ္ဘူးလား။ အခုေတာ့ ေက်ာင္းသား ၆၀ နီးပါးရွိတဲ့ စာသင္ခန္းထဲမွာ ေဘးကလူေတြက တီးတိုးတီးတိုး လုပ္ေနၾကေတာ့ ငါတို႔ေတြမွာ အာ႐ံုကလည္း စုစည္းလို႔မရ၊ ဆရာႀကီးရဲ႕ အဂၤလိပ္စကားေျပာသံကိုလည္း အေတာ္ႀကီးကို နားစိုက္ရ၊ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ဆရာႀကီးေမးလိုက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြကိုလည္း စဥ္းစားရနဲ႔ သိပ္ၿပီးေတာ့ ေက်နပ္စရာ မေကာင္းလွဘူးကြာ။ ဆရာႀကီးအေၾကာင္း ဆက္ေျပာရရင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ ဆိုကာတကၠသိုလ္ (Soka University) ကေန စီးပြားေရးမဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ေရာ၊ စီးပြားေရးပါရဂူဘြဲ႕ေရာ ရရွိခဲ့တယ္။ စိတ္၀င္စားစရာ တစ္ခုကေတာ့ သူလည္း ငါတို႔ႏုိင္ငံမွာ ငါတို႔ဆရာေတြ ႀကံဳ ရသလို ႀကံဳခဲ့ရတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ သူတုိ႔က ေရွးေခတ္ကတည္းက ေက်ာင္းဆရာ လုပ္လာသူေတြဆိုေတာ့ အဲဒီေခတ္တုန္းက မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ဆိုတာ အေတာ္ႀကီးကို ျမင့္မားခဲ့တာကိုး။ ဆရာႀကီး နာကာမူရာဆိုရင္ စီးပြားေရးမဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ကို ၁၉၈၁ ခုႏွစ္ကတည္းက ရခဲ့တာကြ (အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ငါဆိုရင္ တစ္ႏွစ္သားပဲ ရွိေသးတယ္)။ ဒါေပမယ့္ သူသင္ေပးလုိက္တဲ့ တပည့္ေတြက ပါရဂူဘြဲ႕ေတြရ၊ တကၠသိုလ္ေတြမွာ စာျပန္သင္ၾက၊ သုေတသနက်မ္းေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္ ျပဳစုၿပီး ပါေမာကၡေတြ ျဖစ္လာၾက၊ ဆရာႀကီးက မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕နဲ႔ဆိုေတာ့ တြဲဖက္ပါေမာကၡ ရာထူးနဲ႔ က်န္ရစ္ခဲ့၊ စတာေတြေပါ့ကြာ။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း သူ႔အေနနဲ႔ စီးပြားေရးပါရဂူဘြဲ႕ကုိ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က်မွ ရခဲ့တာျဖစ္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။
ကဲ... အခုဆက္ၿပီး အဲဒီဘာသာရပ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေျပာျပပါရေစ။
သင္ၾကားနည္းစနစ္ကေတာ့ သင္ခန္းစာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မွတ္စုစာရြက္ေတြကို အတန္းထဲမွာ ေ၀ငွၿပီး လက္ခ်ာေပး ေဆြးေႏြးတဲ့ပံုစံျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ တစ္ဦးခ်င္း အျမင္ေတြကိုလည္း ေဆြးေႏြးေစေလ့ရွိတယ္။ သူ႔မ်က္မွန္ႀကီးကို လက္ႀကီးနဲ႔ ပင့္တင္ၿပီး အတန္းတက္နာမည္စာရင္း စာရြက္ႀကီးကို မ်က္ႏွာနဲ႔ လက္မ၀က္ေလာက္ အကြာအထိ ဆြဲယူၿပီး ၾကည့္ေနၿပီဆိုရင္ ဘယ္သူမဲေပါက္ေတာ့မလဲဆိုၿပီး အားလံုးက ေစာင့္ေနၾကရတယ္။ မယူမျဖစ္ ဘာသာရပ္တစ္ခု ျဖစ္တာေၾကာင့္မို႔သာ မျဖစ္မေန ယူၾကရတဲ့ ငါတို႔ IR ေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႔ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ ဗဟုသုတ၊ အေတြးအျမင္ နည္းပါးတယ္ဆိုတာကို သိသူျဖစ္ေလေတာ့ သူစာေမးတဲ့အခါ IDP ေက်ာင္းသားေတြ၊ PMPP ေက်ာင္းသားေတြကို အဓိကထားၿပီး ေမးျမန္းေလ့ရွိတယ္။ ျမန္မာက ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေလာက္ ေဆြးေႏြးပါဦးဆိုရင္ေတာ့ ငါတို႔ေတြက မ်က္ႏွာႀကီးေတြ ေခါငး္ငံု႔ၿပီး IDP က ေနာင္ေတာ္ႀကီး ကိုညီညီေထြး ကို လက္တို႔ၾကေတာ့တာပဲေဟ့။ ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္ကေန လက္နဲ႔ထူၿပီး မတ္တတ္မရပ္ရပ္ေအာင္ ဆြဲမထူ႐ံုတမယ္ သူ႔ကိုပဲ လက္တတို႔တို႔၊ နာမည္တေခၚေခၚ လုပ္ၾကတာပဲကြ။ အင္မတန္ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ စေနာက္လို႔ေကာင္းတဲ့ အစ္ကိုႀကီးပါကြာ။ မင္းလည္း ဒီေရာက္တဲ့အခါ သူ႔ကို ခင္သြားမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ သူ႔ခမ်ာလည္း အမ်ားျပည္သူက ေတာင္းဆိုေလေတာ့ မေနသာေတာ့ဘူးေပါ့ကြာ။ သူသိထားသမွ်ကို တေ၀ါေ၀ါနဲ႔ သြန္ခ်ေတာ့တာေပါ့။ တစ္ခါတေလ သူဘာေျပာေနသလဲဆုိတာ ငါကေတာ့ နားမလည္ပါဘူးကြာ။ ဆရာႀကီး နာကာမူရာကေတာ့ ေခါငး္တညိတ္ညိတ္နဲ႔ဆိုေတာ့ သူေျပာတာ အဆင္ေျပလို႔ ျဖစ္မွာေပါ့။ ကဲ.. သင္ၾကားမႈအေၾကာင္း ဆက္ေျပာရရင္ မင္းအေနနဲ႔ ဒီဘာသာရပ္ကို တက္ေရာက္ေနစဥ္မွာ စာတမ္းငယ္ႏွစ္ခု တင္ဖို႔လုိအပ္တယ္ကြ။ သင္တန္းလယ္ စာတမ္းငယ္တစ္ေစာင္နဲ႔ သင္တန္းဆံုး စာတမ္းငယ္တစ္ေစာင္ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဆရာႀကီးကလည္း အဲဒီစာတမ္းငယ္ေတြ ေရးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္သေဘာတရားေတြကို အဓိကပါေအာင္ ေရးရမယ္ဆုိတာ ေျပာဆိုၫႊန္ျပေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းအရာေတြ သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း ဒီေန႔သင္မယ့္ဟာေတြဟာ စာတမ္းေရးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ထည့္သြင္းေရးသားရမွာေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ႀကိဳတင္သတိေပးေလ့ရွိတယ္။ ဆရာႀကီးသင္တဲ့ အခ်ိန္တုန္းက ဂ႐ုတစိုက္ မွတ္စုလိုက္ထားခဲ့မယ္၊ သေဘာတရားေတြကို မွတ္မိေနမယ္၊ စာမ်ားမ်ားဖတ္ၿပီး မင္းအျမင္နဲ႔မင္း သုေတသနလုပ္ႏုိင္မယ္၊ အဲဒါေတြကို ေပါင္းစပ္ၿပီး စာတမ္းေရးသားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဒီဘာသာရပ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမွတ္ေကာင္းေကာင္း ရၿပီလို႔သာ ေအာက္ေမ့ေပေတာ့။ ဒီဘာသာရပ္ဟာ စီးပြားေရးအသိပညာ အေျခခံနည္းပါးတဲ့ ငါ့အတြက္ေတာ့ အနည္းငယ္ ႐ႈပ္ေထြးခက္ခဲတာ အမွန္ပဲကြ။ ဒါေပမယ့္ ဒီဘာသာရပ္ရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ကဘာလဲ၊ ဆရာႀကီးနာကာမူရာ အဓိကေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္က ဘာလဲဆုိတာကိုေတာ့ ငါဆ၀ါးမိႏုိင္ခဲ့တာဟာ ငါ့အတြက္ ကံေကာင္းမႈလို႔ ဆိုရမလား၊ ပါေမာကၡကိုေရးရဲ႕ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္ေတြအေပၚမွာ စိတ္၀င္တစား လုပ္ခဲ့မိတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးလို႔ ဆိုရမလား ငါမေျပာျပတတ္ပါဘူးကြာ။
ဒီဘာသာရပ္ကို မယူမျဖစ္ ဘာသာရပ္ Required Core Course အျဖစ္ သတ္မွတ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၀ိ၀ါဒ ကြဲျပားေနတာေတြ ရွိတယ္ကြ။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ပါေမာကၡ ကိုေရးရဲ႕ IPE (Int'l Political Economics) ဘာသာရပ္ဟာ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကိုလည္း ၿခံဳငံုမိေနတာမို႔ မလိုအပ္ဘူးလို႔ ေ၀ဖန္ၾကတယ္။ ငါ့အျမင္ကေတာ့ အေၾကာင္းအရာ တူသည္ဆိုဦးေတာ့၊ မတူညီတဲ့ ပါေမာကၡ ၂ ဦးရဲ႕ ကြဲျပားတဲ့ခ်ဥ္းကပ္ဟန္ေတြနဲ႔ အဲဒီဘာသာရပ္အေပၚ ရွင္းလင္းပို႔ခ်တာေတြကို ေလ့လာဆည္းပူးခြင့္ရျခင္းဟာ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အေလးထားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ RCC အျဖစ္ မသတ္မွတ္သင့္ဘူးလို႔ ငါျမင္မိတယ္။ ဒါကလည္း ငါ့အျမင္သက္သက္ပါေလ။ ငါ့ထက္ ပိုၿပီးေတာ့ နားလည္တတ္ကၽြမ္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက လိုအပ္တယ္ထင္လို႔ ဒီဘာသာရပ္ကို ဒီလိုျဖစ္သင့္ပါတယ္လို႔ သင္႐ိုးေရးဆြဲခဲ့ၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ ဒီဘာသာရပ္ကို ဘယ္လိုပဲသတ္မွတ္သတ္မွတ္၊ ငါတို႔လုပ္သင့္တာက တက္ေရာက္သင္ယူရမယ့္ ဘာသာရပ္တုိင္းမွာ ကုိယ့္အတြက္ အက်ိဳးရွိေအာင္၊ အသံုး၀င္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ေလ့လာသင္ယူသြားဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ပဲ ထင္ျမင္မိေၾကာင္းပါ သူငယ္ခ်င္းေရ။ မိုးေတြရြာေနဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မင္းဆီကို စာေတြ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ေရာက္လာေနဦးမွာပဲေဟ့။ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ပါေစကြာ။
(Ichiro Nyanmyokyaw)
မင္းအတြက္ ကံေကာင္းတာလား၊ ကံဆိုးတာလားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ငါတို႔ဆီမွာ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ဆိုသလို မိုးေတြရြာေနေလေတာ့ ငါလည္း အျပင္ထြက္မရ၊ စက္ဘီးစီးမရနဲ႔မို႔ အခန္းထဲမွာပဲ တစ္ေနကုန္ေအာင္းရင္း စာဖတ္တာ၊ အင္တာနက္သံုးတာ လုပ္ေနရတယ္။ အခ်ိန္အားေလးေတြလည္း ရေနေလေတာ့ မင္းဆီကို စာေတြ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ေရးျဖစ္ေနမိတယ္။ စာေလးတစ္ေစာင္ ဖတ္ရဖို႔အေရး ေစာင့္လိုက္ရတာကြာ.. လို႔ မင္းညည္းခဲ့ဖူးတယ္။ အခုေတာ့ မင္းကလည္း ေရးႏုိင္လွခ်ည္လားကြာ... လို႔ ညည္းေတာ့မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ငါ့မွာ အခ်ိန္ရတုန္းေလး မင္းအတြက္ ေရးစရာရွိတာေလးေတြ ဆက္ေရးပါရေစကြာ။ မၾကာခင္ ရာသီဥတု ေကာင္းလာတာနဲ႔ ငါစီစဥ္ထားတဲ့ ေႏြရာသီ ခရီးစဥ္ေတြက မနည္းမေနာမို႔ အဲဒီအခါက်ရင္ မင္းဆီကို ေတာ္ေတာ္နဲ႔ စာေရးျဖစ္ႏုိင္မယ္ မထင္လို႔ပါ။ ဒီစာမွာေတာ့ ေနာက္ထပ္ ဘာသာရပ္တစ္ခုအေၾကာင္း ဆက္ေျပာၾကတာေပါ့။
အခု ငါေျပာျပခ်င္တဲ့ ဘာသာရပ္ကေတာ့ " ႏိုင္ငံတကာစီးပြားေရးစနစ္မ်ားႏွင့္ ပံုစံ " (International Economic Systems and Order) ျဖစ္တယ္။ သင္ၾကားေပးတဲ့ ဆရာကေတာ့ ဂ်ပန္လူမ်ိဳး ပါေမာကၡ နာကာမူရာ (Prof. Nakamura) ျဖစ္တယ္။ ငါတို႔ဌာနမွာ စီနီယာအက်ဆံုးနဲ႔ အသက္အရြယ္အႀကီးဆံုး ပါေမာကၡေတြထဲက တစ္ဦးလည္းျဖစ္တယ္။ ငါတို႔ေတြရဲ႕ ပါေမာကၡမ်ိဳးတို႔၊ ပါေမာကၡ ကိုေရး တို႔ အိုင္ယူေဂ်မွာ ေက်ာင္းသားေတြအျဖစ္ လာတက္ေနစဥ္ကတည္းက စာသင္ေနခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးျဖစ္တယ္။ စိတ္ရင္းသေဘာ အင္မတန္ေကာင္းၿပီး ေက်ာင္းသားေတြအေပၚ အင္မတန္မွ သနားငဲ့ညႇာ၊ စာနာနားလည္တတ္သူျဖစ္တယ္။ ဆရာႀကီးက သေဘာေကာင္းလြန္းေတာ့ အခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားေတြဆိုရင္ မေလးမစား ဆက္ဆံၾကလြန္းလို႔ ေဘးကျမင္ရတဲ့ ငါအဖို႔ေတာ့ စိတ္တိုစရာ၊ ေဒါသထြက္စရာခ်ည္းပါပဲ။ စာသင္ခန္းထဲမွာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ မေလးမစား ဆက္ဆံတယ္ဆုိတာဟာ ဆရာႀကီးကို မ႐ိုမေသ ေျပာဆိုတာမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာႀကီးက သေဘာေကာင္းလြန္းေတာ့ အတန္းတက္လက္မွတ္ကို အစားထိုးခုိင္းတာ၊ အတန္းခ်ိန္ကို တက္ခ်င္မွတက္တာ၊ အတန္းမၿပီးခင္ ဆရာႀကီးကို ခြင့္မေတာင္းဘဲ အေစာႀကီး လစ္ထြက္သြားတာ၊ စာသင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဖုန္းတစ္လံုးနဲ႔ ဂိမ္းေဆာ့ေနတာ၊ အင္တာနက္သံုးေနတာ၊ အခ်င္းခ်င္း တီးတိုးတီးတိုး စကားေျပာေနတာ၊ စတာေတြျဖစ္တယ္။ အေျခခံဘြဲ႕ရၿပီးသား ေက်ာင္းသားေတြ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အမ်ားစုက ႏုိင္ငံအသီးသီးက အစိုးရ၀န္ထမ္း အရာထမ္းေတြ ျဖစ္ၾကတာမို႔ မူလတန္းကေလးေတြကို လိုက္ၾကပ္သလို ၾကပ္ေနစရာ မလိုဘူးလို႔ ငါထင္တယ္။ ပညာလိုခ်င္လို႔ ဒီကိုလာၿပီး ေက်ာင္းတက္ၾကတာဆိုရင္ ဆရာက ႀကီးၾကပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မတင္းၾကပ္သည္ျဖစ္ေစ ကုိယ့္အသိစိတ္နဲ႔ကုိယ္ ႀကိဳးစားၾကဖို႔ လိုမယ္လို႔ ငါထင္တယ္။ အတန္းထဲမွာ ဂိမ္းလာေဆာ့ေနတာ၊ စကားေျပာေနတာထက္ အေၾကာင္းတစ္ခုခုျပၿပီး အတန္းလာမတက္တာကမွ ပိုေကာင္းဦးမယ္လို႔ ငါထင္တာပဲ။ ေနာက္ဆံုးကြာ ဆရာသင္ၾကားေနတာ စိတ္၀င္စားဖို႔ မေကာင္းဘူးဆိုရင္ အတန္းထဲမွာ အဲဒီဘာသာရပ္နဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ စာတစ္ခုခု ဖတ္ေနတာကမွ သူ႔အတြက္ အက်ိဳးရွိဦးမယ္ မဟုတ္ဘူးလား။ အခုေတာ့ ေက်ာင္းသား ၆၀ နီးပါးရွိတဲ့ စာသင္ခန္းထဲမွာ ေဘးကလူေတြက တီးတိုးတီးတိုး လုပ္ေနၾကေတာ့ ငါတို႔ေတြမွာ အာ႐ံုကလည္း စုစည္းလို႔မရ၊ ဆရာႀကီးရဲ႕ အဂၤလိပ္စကားေျပာသံကိုလည္း အေတာ္ႀကီးကို နားစိုက္ရ၊ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ဆရာႀကီးေမးလိုက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြကိုလည္း စဥ္းစားရနဲ႔ သိပ္ၿပီးေတာ့ ေက်နပ္စရာ မေကာင္းလွဘူးကြာ။ ဆရာႀကီးအေၾကာင္း ဆက္ေျပာရရင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ ဆိုကာတကၠသိုလ္ (Soka University) ကေန စီးပြားေရးမဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ေရာ၊ စီးပြားေရးပါရဂူဘြဲ႕ေရာ ရရွိခဲ့တယ္။ စိတ္၀င္စားစရာ တစ္ခုကေတာ့ သူလည္း ငါတို႔ႏုိင္ငံမွာ ငါတို႔ဆရာေတြ ႀကံဳ ရသလို ႀကံဳခဲ့ရတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ သူတုိ႔က ေရွးေခတ္ကတည္းက ေက်ာင္းဆရာ လုပ္လာသူေတြဆိုေတာ့ အဲဒီေခတ္တုန္းက မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ဆိုတာ အေတာ္ႀကီးကို ျမင့္မားခဲ့တာကိုး။ ဆရာႀကီး နာကာမူရာဆိုရင္ စီးပြားေရးမဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ကို ၁၉၈၁ ခုႏွစ္ကတည္းက ရခဲ့တာကြ (အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ငါဆိုရင္ တစ္ႏွစ္သားပဲ ရွိေသးတယ္)။ ဒါေပမယ့္ သူသင္ေပးလုိက္တဲ့ တပည့္ေတြက ပါရဂူဘြဲ႕ေတြရ၊ တကၠသိုလ္ေတြမွာ စာျပန္သင္ၾက၊ သုေတသနက်မ္းေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္ ျပဳစုၿပီး ပါေမာကၡေတြ ျဖစ္လာၾက၊ ဆရာႀကီးက မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕နဲ႔ဆိုေတာ့ တြဲဖက္ပါေမာကၡ ရာထူးနဲ႔ က်န္ရစ္ခဲ့၊ စတာေတြေပါ့ကြာ။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း သူ႔အေနနဲ႔ စီးပြားေရးပါရဂူဘြဲ႕ကုိ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က်မွ ရခဲ့တာျဖစ္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။
ကဲ... အခုဆက္ၿပီး အဲဒီဘာသာရပ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေျပာျပပါရေစ။
- Introduction
- The role of International Transactions for the nations in the process of economic development: The economic structure in advanced market economies and developing market economies.
- International Trade Theories
- International Trading System in the IMF-GATT regime and WTO
- International Capital Transfer through FDI and FII (foreign indirect investment) in the global economy and economic development.
- Technology transfer, and changes in the comparative advantages and economic growth.
- International migration: Causes and Impacts on the economies.
- Case Study (1) : Economic relations between Japan and the U.S. through international trade and capital transfer
- Case Study (2) : International trade and capital transfer for the economic development - The case of China
- Case Study (3) : Regional cooperation of ASEAN in the world economy
သင္ၾကားနည္းစနစ္ကေတာ့ သင္ခန္းစာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မွတ္စုစာရြက္ေတြကို အတန္းထဲမွာ ေ၀ငွၿပီး လက္ခ်ာေပး ေဆြးေႏြးတဲ့ပံုစံျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ တစ္ဦးခ်င္း အျမင္ေတြကိုလည္း ေဆြးေႏြးေစေလ့ရွိတယ္။ သူ႔မ်က္မွန္ႀကီးကို လက္ႀကီးနဲ႔ ပင့္တင္ၿပီး အတန္းတက္နာမည္စာရင္း စာရြက္ႀကီးကို မ်က္ႏွာနဲ႔ လက္မ၀က္ေလာက္ အကြာအထိ ဆြဲယူၿပီး ၾကည့္ေနၿပီဆိုရင္ ဘယ္သူမဲေပါက္ေတာ့မလဲဆိုၿပီး အားလံုးက ေစာင့္ေနၾကရတယ္။ မယူမျဖစ္ ဘာသာရပ္တစ္ခု ျဖစ္တာေၾကာင့္မို႔သာ မျဖစ္မေန ယူၾကရတဲ့ ငါတို႔ IR ေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႔ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ ဗဟုသုတ၊ အေတြးအျမင္ နည္းပါးတယ္ဆိုတာကို သိသူျဖစ္ေလေတာ့ သူစာေမးတဲ့အခါ IDP ေက်ာင္းသားေတြ၊ PMPP ေက်ာင္းသားေတြကို အဓိကထားၿပီး ေမးျမန္းေလ့ရွိတယ္။ ျမန္မာက ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေလာက္ ေဆြးေႏြးပါဦးဆိုရင္ေတာ့ ငါတို႔ေတြက မ်က္ႏွာႀကီးေတြ ေခါငး္ငံု႔ၿပီး IDP က ေနာင္ေတာ္ႀကီး ကိုညီညီေထြး ကို လက္တို႔ၾကေတာ့တာပဲေဟ့။ ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္ကေန လက္နဲ႔ထူၿပီး မတ္တတ္မရပ္ရပ္ေအာင္ ဆြဲမထူ႐ံုတမယ္ သူ႔ကိုပဲ လက္တတို႔တို႔၊ နာမည္တေခၚေခၚ လုပ္ၾကတာပဲကြ။ အင္မတန္ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ စေနာက္လို႔ေကာင္းတဲ့ အစ္ကိုႀကီးပါကြာ။ မင္းလည္း ဒီေရာက္တဲ့အခါ သူ႔ကို ခင္သြားမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ သူ႔ခမ်ာလည္း အမ်ားျပည္သူက ေတာင္းဆိုေလေတာ့ မေနသာေတာ့ဘူးေပါ့ကြာ။ သူသိထားသမွ်ကို တေ၀ါေ၀ါနဲ႔ သြန္ခ်ေတာ့တာေပါ့။ တစ္ခါတေလ သူဘာေျပာေနသလဲဆုိတာ ငါကေတာ့ နားမလည္ပါဘူးကြာ။ ဆရာႀကီး နာကာမူရာကေတာ့ ေခါငး္တညိတ္ညိတ္နဲ႔ဆိုေတာ့ သူေျပာတာ အဆင္ေျပလို႔ ျဖစ္မွာေပါ့။ ကဲ.. သင္ၾကားမႈအေၾကာင္း ဆက္ေျပာရရင္ မင္းအေနနဲ႔ ဒီဘာသာရပ္ကို တက္ေရာက္ေနစဥ္မွာ စာတမ္းငယ္ႏွစ္ခု တင္ဖို႔လုိအပ္တယ္ကြ။ သင္တန္းလယ္ စာတမ္းငယ္တစ္ေစာင္နဲ႔ သင္တန္းဆံုး စာတမ္းငယ္တစ္ေစာင္ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဆရာႀကီးကလည္း အဲဒီစာတမ္းငယ္ေတြ ေရးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္သေဘာတရားေတြကို အဓိကပါေအာင္ ေရးရမယ္ဆုိတာ ေျပာဆိုၫႊန္ျပေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းအရာေတြ သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း ဒီေန႔သင္မယ့္ဟာေတြဟာ စာတမ္းေရးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ထည့္သြင္းေရးသားရမွာေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ႀကိဳတင္သတိေပးေလ့ရွိတယ္။ ဆရာႀကီးသင္တဲ့ အခ်ိန္တုန္းက ဂ႐ုတစိုက္ မွတ္စုလိုက္ထားခဲ့မယ္၊ သေဘာတရားေတြကို မွတ္မိေနမယ္၊ စာမ်ားမ်ားဖတ္ၿပီး မင္းအျမင္နဲ႔မင္း သုေတသနလုပ္ႏုိင္မယ္၊ အဲဒါေတြကို ေပါင္းစပ္ၿပီး စာတမ္းေရးသားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဒီဘာသာရပ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမွတ္ေကာင္းေကာင္း ရၿပီလို႔သာ ေအာက္ေမ့ေပေတာ့။ ဒီဘာသာရပ္ဟာ စီးပြားေရးအသိပညာ အေျခခံနည္းပါးတဲ့ ငါ့အတြက္ေတာ့ အနည္းငယ္ ႐ႈပ္ေထြးခက္ခဲတာ အမွန္ပဲကြ။ ဒါေပမယ့္ ဒီဘာသာရပ္ရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ကဘာလဲ၊ ဆရာႀကီးနာကာမူရာ အဓိကေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္က ဘာလဲဆုိတာကိုေတာ့ ငါဆ၀ါးမိႏုိင္ခဲ့တာဟာ ငါ့အတြက္ ကံေကာင္းမႈလို႔ ဆိုရမလား၊ ပါေမာကၡကိုေရးရဲ႕ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္ေတြအေပၚမွာ စိတ္၀င္တစား လုပ္ခဲ့မိတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးလို႔ ဆိုရမလား ငါမေျပာျပတတ္ပါဘူးကြာ။
ဒီဘာသာရပ္ကို မယူမျဖစ္ ဘာသာရပ္ Required Core Course အျဖစ္ သတ္မွတ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၀ိ၀ါဒ ကြဲျပားေနတာေတြ ရွိတယ္ကြ။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ပါေမာကၡ ကိုေရးရဲ႕ IPE (Int'l Political Economics) ဘာသာရပ္ဟာ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကိုလည္း ၿခံဳငံုမိေနတာမို႔ မလိုအပ္ဘူးလို႔ ေ၀ဖန္ၾကတယ္။ ငါ့အျမင္ကေတာ့ အေၾကာင္းအရာ တူသည္ဆိုဦးေတာ့၊ မတူညီတဲ့ ပါေမာကၡ ၂ ဦးရဲ႕ ကြဲျပားတဲ့ခ်ဥ္းကပ္ဟန္ေတြနဲ႔ အဲဒီဘာသာရပ္အေပၚ ရွင္းလင္းပို႔ခ်တာေတြကို ေလ့လာဆည္းပူးခြင့္ရျခင္းဟာ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အေလးထားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ RCC အျဖစ္ မသတ္မွတ္သင့္ဘူးလို႔ ငါျမင္မိတယ္။ ဒါကလည္း ငါ့အျမင္သက္သက္ပါေလ။ ငါ့ထက္ ပိုၿပီးေတာ့ နားလည္တတ္ကၽြမ္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက လိုအပ္တယ္ထင္လို႔ ဒီဘာသာရပ္ကို ဒီလိုျဖစ္သင့္ပါတယ္လို႔ သင္႐ိုးေရးဆြဲခဲ့ၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ ဒီဘာသာရပ္ကို ဘယ္လိုပဲသတ္မွတ္သတ္မွတ္၊ ငါတို႔လုပ္သင့္တာက တက္ေရာက္သင္ယူရမယ့္ ဘာသာရပ္တုိင္းမွာ ကုိယ့္အတြက္ အက်ိဳးရွိေအာင္၊ အသံုး၀င္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ေလ့လာသင္ယူသြားဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ပဲ ထင္ျမင္မိေၾကာင္းပါ သူငယ္ခ်င္းေရ။ မိုးေတြရြာေနဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မင္းဆီကို စာေတြ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ေရာက္လာေနဦးမွာပဲေဟ့။ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ပါေစကြာ။
(Ichiro Nyanmyokyaw)
No comments:
Post a Comment