Friday 18 July 2014

အိုင္ယူေဂ်မွ ေရးတဲ့စာ (၃၀)

သူငယ္ခ်င္း...၊
သင္ၾကားရမယ့္ ဘာသာရပ္ေတြအေၾကာင္း အနည္းငယ္မိတ္ဆက္ ေျပာခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ အဲဒီအေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္လို႔ ေျပာႏုိင္တဲ့ အမွတ္ေပးစနစ္/အဆင့္ သတ္မွတ္ခ်က္အေၾကာင္း ေျပာျပလိုတယ္။ ဘာသာရပ္အလိုက္ အမွတ္ဘယ္ေလာက္ ရမယ္ဆိုတာ မွတ္ပံုတင္ကတည္းက ၾကည့္လို႔ရတာမို႔ ကုိယ့္ဘာသာကိုယ္ စိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ႏုိင္သလို၊ ဘြဲ႕ရဖို႔အတြက္ အနည္းဆံုးလိုအပ္ခ်က္အမွတ္ (Required Credits) ျပည့္မီေအာင္လည္း သင္တန္းကာလေတြအလိုက္ ဘာသာရပ္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား မွတ္ပံုတင္သင့္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း တြက္ဆႏုိင္တယ္။ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ ဂ်ပန္ဘာသာစကား သင္တန္းေတြဟာ အမွတ္သတ္မွတ္ခ်က္ရွိေပမယ့္ ဘြဲ႕ရဖို႔လိုအပ္တဲ့ အနည္းဆံုးအမွတ္ထဲမွာ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ျခင္း မရွိဘူးဆိုတာကို ေရွ႕မွာေရးခဲ့တဲ့ စာေတြထဲမွာ ငါေျပာခဲ့ၿပီးသားမို႔ ထပ္ရွင္းဖို႔လိုမယ္ မထင္ပါဘူး။ က်န္တဲ့ဘာသာရပ္ေတြက ပံုမွန္အားျဖင့္ ၂ မွတ္ (2 credits) ေပးတာေတြပဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ဘာသာရပ္ေတြလည္း ၁ မွတ္ပဲ ေပးတာေတြ ရွိတာေပါ့။ ဒါက ဘယ္ဘာသာရပ္ကို တက္ေရာက္ေအာင္ျမင္ရင္ credit ဘယ္ေလာက္ရမယ္ဆိုတာကို သတ္မွတ္တာျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ရမယ့္ အမွတ္ေတြေပါ့။ ပံုေသအမွတ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီအမွတ္ကိစၥကို ေက်ာင္းသားေတြ အေလးထားတာ၊ စိတ္၀င္စားတာ မွန္ေပမယ့္ သူတို႔အတြက္ ပိုၿပီးေတာ့ စိတ္၀င္စားတာက အဲဒီဘာသာရပ္ေတြ တက္ေရာက္ေအာင္ျမင္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ ဘယ္ေလာက္ရမလဲ ဆိုတာျဖစ္တယ္။ ပံုေသမရႏုိင္တဲ့ အမွတ္လို႔ ၫႊန္းဆိုရမယ္ထင္ပါရဲ႕ကြာ။ ကုိယ္တက္ေရာက္သင္ၾကားခဲ့တဲ့ ဘာသာရပ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကုိယ္ႀကိဳးစားမႈနဲ႔ ကုိယ္လိုခ်င္တဲ့အဆင့္ ထပ္တူက်ရဲ႕လား၊ ဒီဘာသာရပ္အေပၚ ကုိယ့္ရဲ႕ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ၊ နားလည္မႈကို သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့ ပါေမာကၡက ဘယ္လိုအကဲျဖတ္ၿပီး အဆင့္သတ္မွတ္သလဲ၊ စသျဖင့္ တြက္ဆလို႔ရႏုိင္တာကိုး။ ျမန္မာျပည္မွာဆိုရင္ေတာ့ အမွတ္ ၁၀၀ မွာ ဘယ္ေလာက္ရသလဲ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့ကြာ။ ငါတို႔တကၠသိုလ္မွာေတာ့ အဲဒီလို အမွတ္ေပးတာ မဟုတ္ဘူးကြ။ ဘာသာရပ္အလိုက္ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ကို ဘယ္လိုေပးမယ္ဆိုတာ သင္တန္းကာလ တစ္ခုစီအတြက္ တက္ေရာက္သင္ယူမယ့္ ဘာသာရပ္ေတြ မွတ္ပံုတင္စဥ္ကတည္းက သင္႐ိုးမာတိကာေတြကတစ္ဆင့္ ငါတို႔ေတြ သိရွိႏုိင္ၾကတယ္။ ေရွ႕စာအခ်ိဳ႕မွာ ေျပာခဲ့ၿပီးျဖစ္ေပမယ့္ အနည္းအက်ဥ္း ျပန္ေျပာပါရေစ။ ပါေမာကၡေတြ အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြအေပၚ အကဲျဖတ္ရာမွာ ဘယ္ကိစၥကို အမွတ္ဘယ္ေလာက္ ရာခုိင္ႏႈန္းေပးမယ္ဆိုတာ သတ္မွတ္ၿပီးျဖစ္တယ္။ ဥပမာ... အတန္းတက္မွန္ကန္မႈ ၁၀ %၊ အတန္းတြင္းေဆြးေႏြးမႈမ်ားတြင္ တက္ႂကြစြာပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈ ၂၀ %၊ သင္တန္းလယ္စာေမးပြဲ ၂၀ %၊ ပါ၀ါပြိဳင့္တင္ျပျခင္း ၁၀ %၊ စာတမ္းငယ္ေရးသားျခင္း ၂၀ %၊ သင္တန္းဆံုး စာေမးပြဲ ၂၀ %၊ စုစုေပါင္း ၁၀၀ % စသျဖင့္ျဖစ္တယ္။ ဒါက ဥပမာေပးျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပါေမာကၡတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အမွတ္ေပးပံု မတူညီၾကဘူး။ အခ်ိဳ႕က စာတမ္းငယ္ (Paper) ေရးသားျခင္းကို အဓိကထားတယ္၊ အခ်ိဳ႕က စာေမးပြဲနဲ႔ ထိန္းတယ္၊ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ အားလံုးမွ်ေအာင္ အကုန္ဆြဲထားတယ္။ သင္တန္းကာလအတြင္း ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အခန္းတြင္းလုပ္ေဆာင္မႈေတြ၊ စာေမးပြဲေတြ၊ စာတမ္းငယ္ေတြအရ ပါေမာကၡေတြက သံုးသပ္အကဲျဖတ္ၿပီး ဘယ္ေက်ာင္းသားကို အဆင့္ဘယ္ေလာက္ ေပးမယ္ဆုိတာ ဆံုးျဖတ္ၾကတာျဖစ္တယ္။ အဲဒီအဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကိုလည္း သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့ ပါေမာကၡေတြက ေက်ာင္းသားေတြကို တိုက္႐ုိက္ေျပာခြင့္မရွိဘူး။ ေျပာလည္း မေျပာၾကဘူး။ ပါေမာကၡေတြက မိမိတို႔ဌာနေတြကတစ္ဆင့္ ေက်ာင္းသားေရးရာဌာနကို သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္အလိုက္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ရလဒ္ေတြကို ေပးပို႔တယ္။ ေက်ာင္းသားေရးရာဌာနက သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေန႔ရက္ေရာက္ရင္ အီးေမးလ္ေတြကတစ္ဆင့္ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ထုတ္ျပန္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအေၾကာင္းၾကားတယ္။ ထုတ္ျပန္ခ်ိန္ဟာ အမ်ားအားျဖင့္ သင္တန္းကာလ (term) တစ္ခုၿပီးဆံုးၿပီး တစ္ပတ္ေလာက္အၾကာမွာ ျဖစ္တတ္တယ္။ အဲဒီသင္တန္းကာလအတြင္း ကုိယ္တက္ေရာက္ခဲ့တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြမွာ ဘယ္လိုအဆင့္ေတြ ရတယ္ဆိုတာကို ၀င္ၾကည့္ဖို႔အတြက္ link တစ္ခု ေပးေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီလင့္ခ္ကတစ္ဆင့္ တကၠသိုလ္ရဲ႕ အြန္လိုင္းဆာဗာထဲမွာ ၀င္ေရာက္ၾကည့္႐ႈရမွာျဖစ္တယ္။ တစ္ဦးခ်င္းစီကို သီးသန္႔စာမ်က္ႏွာ၊ သီးသန္႔လင့္ခ္ေပးတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူက အဆင့္ဘယ္ေလာက္ ရတယ္ဆုိတာကို သိခြင့္မရွိၾကဘူး။ ငါဉာဏ္မီသေလာက္ စဥ္းစားမိတာကေတာ့ ငါတို႔ႏုိင္ငံမွာလို ဘယ္သူကေတာ့ ဘယ္ႏွမွတ္ရတယ္၊ အဲဒီေကာင္က စာလည္းမရဘဲနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး အဲဒီအမွတ္ရတာလဲ၊ မ႐ိုးသားဘူး၊ သူက ငါ့ထက္အမွတ္မ်ားတယ္ အဲဒီေကာင္ကို စကားမေျပာေတာ့ဘူး... စတဲ့ စတဲ့ အ႐ႈပ္အရွင္းေတြ မျဖစ္ရေအာင္ လုပ္ထားတဲ့စနစ္လို႔ ထင္တာပါပဲ။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မသိေစခ်င္လို႔ ကုိယ့္ဆီကို သီးသန္႔အေၾကာင္းၾကားၿပီး သီးသန္႔ထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာကိုပဲ အင္မတန္မွ သိခ်င္ၾကတဲ့ လူေတြကလည္း ရွိတတ္ၾကတယ္။ ဘယ္သူက ဘယ္ဘာသာရပ္မွာ ဘယ္ႏွမွတ္ရလဲဆိုတာကို အလုပ္တစ္ခုလုိလုပ္ၿပီး လိုက္စပ္စုတတ္သူေတြ ရွိတတ္ၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕ေတြဆိုရင္ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ေကာင္းတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြဆို ငါက ဘယ္ေလာက္ရတယ္ဆုိၿပီး အြန္လိုင္းေပၚတင္ၿပီးပါ ႂကြားတတ္ၾကေသးတယ္။ ငါ့သေဘာကေတာ့ အမ်ားသူငါ သိေစခ်င္ရင္ တကၠသိုလ္က ေၾကာ္ျငာသင္ပုန္းမွာ ကပ္ထားေပးမွာေပါ့ကြာ။ လူတုိင္းကို မသိေစခ်င္လို႔၊ မလိုလားအပ္တဲ့ ျပႆ     နာေတြ မျဖစ္ေစခ်င္လို႔ လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားတဲ့ ကိစၥရပ္ကို ဟိုလူဘယ္ေလာက္ရလဲ စိတ္၀င္စား၊ ဒီလူငါ့ထက္သာလား သံသယပြားေနတာက ကေလးဆန္လြန္းတယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ သြားေမးလို႔ အေမးခံရတဲ့သူက မေျဖျပန္ရင္ အဲဒီလို မေျဖတဲ့လူကိုပဲ မေက်မနပ္ေတြျဖစ္ၾက၊ ကြယ္ရာမွာ အပုပ္ခ်ၾက၊ မေခၚမေျပာႏုိင္ျဖစ္ၾက လုပ္တတ္ၾကေသးတယ္။

အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေပးတဲ့စနစ္က ဒီလိုေတြျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ။ ဂဏန္းသခ်ၤာနဲ႔ သတ္မွတ္တာမဟုတ္ဘဲ သေကၤတေတြနဲ႔ သတ္မွတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ စုစုေပါင္း ၇ မ်ိဳး ရွိပါတယ္။
  1. A
  2. A-
  3. B+
  4. B
  5. B-
  6. C
  7. F

A ဆိုတာကေတာ့ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြထဲမွာ အျမင့္ဆံုးေပါ့။ Distinguished ကို ကိုယ္စားျပဳပါသတဲ့။ သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေက်ာင္းသားဟာ စိတ္ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ နားလည္တတ္သိတယ္လို႔ ပါေမာကၡက ယူဆသံုးသပ္ အကဲျဖတ္ျခင္းခံရတယ္လို႔ မွတ္ထင္ရမယ္ ထင္ပါရဲ႕။

A- ဆိုတာကေတာ့ Very Good ပါတဲ့။ အေတာ္ေလးကို စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ ေကာင္းတယ္ေပါ့ေလ။

B+ ဆိုတာကေတာ့ ေကာငး္ပါတယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူႏိုင္တဲ့ Good ပါတဲ့။

B ဆိုတာကေတာ့ Satisfactory ပါတဲ့။ အသင့္အတင့္ပဲလို႔ မွတ္ယူရမယ္ထင္ပါရဲ႕။

B- ဆိုတာကေတာ့ အေတာ္ႀကီးကို အေျခအေန ဆိုး၀ါးသြားပါၿပီ။ အသင့္အတင့္ ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေအာက္ကိုေတာင္ ေရာက္ေနတယ္ဆိုတဲ့ Satisfactory Low ပါတဲ့။

C ဆိုတာကေတာ့ ဆိုး၀ါးပါတယ္လို႔ အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္တဲ့ Poor ကို ကုိယ္စားျပဳပါတယ္။ ငါ့အျမင္ေျပာရရင္ေတာ့ ဒီသတ္မွတ္ခ်က္ကို ရတယ္ဆိုတာဟာ အဲဒီေက်ာင္းသားအေနနဲ႔ အဲဒီဘာသာရပ္မွာ သံုးစားလို႔မရေအာင္ကို ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ယူဆတာပါပဲ။

F ဆိုတာကေတာ့ ရွင္းပါတယ္ေလ။ Failure ကို ကုိယ္စားျပဳပါတယ္။ က်႐ံႈးတယ္ဆုိတဲ့ေနရာမွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ စာေမးပြဲမွာ မသမာမႈတစ္ခုခု က်ဴးလြန္ခဲ့လို႔လား၊ စာတမ္းငယ္ေတြ ေရးသားရာမွာ မ႐ိုးမသား ကူးယူေရးသားခဲ့တာေတြရွိလို႔လား၊ စသျဖင့္ေပါ့ေလ။ မယူမျဖစ္ ဘာသာရပ္မွာ အဲဒီသတ္မွတ္ခ်က္ ရခဲ့ရင္ေတာ့ ေနာက္တစ္ႏွစ္ အဲဒီဘာသာရပ္ သင္ၾကားတဲ့အခ်ိန္မွာ မျဖစ္မေန ျပန္လည္မွတ္ပံုတင္ၿပီး တက္ေရာက္ေအာင္ျမင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ဘာဘြဲ႕မွ ရမွာမဟုတ္ပါဘူးေလ။ အျခားဘာသာရပ္ တစ္ခုုခုဆိုရင္ေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ credit မရတာပဲ ရွိပါမယ္။ ေနာက္ႏွစ္ ဒီဘာသာရပ္ကို ျပန္တက္ခ်င္လည္းတက္၊ မတက္ခ်င္လည္း လိုအပ္တဲ့ အမွတ္ျပည့္ေအာင္ အျခားဘာသာရပ္တစ္ခုကို အစားထိုး ျပန္တက္လို႔ ရပါတယ္ေလ။

ငါ့အေနနဲ႔ အတတ္ႏုိင္ဆံုး အရွင္းလင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေရးလုိက္ေပမယ့္ အေရးအသား မေျပျပစ္မႈေၾကာင့္ မင္းအတြက္ ဒြိဟျဖစ္စရာ၊ မရွင္းလင္းတာမ်ား ရွိခဲ့ရင္ ငါ့ဆီ စာေရးၿပီး ေမးပါလို႔ ေျပာလုိက္ပါရေစ။
( Ichiro Nyanmyokyaw @ IUJ )

No comments:

Post a Comment