Friday 18 July 2014

အိုင္ယူေဂ်မွ ေရးတဲ့စာ (၂၄)

သူငယ္ခ်င္း...၊
ေနာက္ထပ္ ေျပာျပခ်င္တဲ့ ဘာသာရပ္တစ္ခုကေတာ့ " ႏုိင္ငံတကာႏုိင္ငံေရးေဘာဂေဗဒ " (International Political Economics) ျဖစ္တယ္။ မင္းအေနနဲ႔ ဒီဘာသာရပ္ကို ပထမဆံုး တက္ေရာက္ရမယ့္ ေဆာင္းဦးသင္တန္းကာလ (Fall Term) မွာ တက္ေရာက္ရမွာ မဟုတ္ဘဲ ဒုတိယေျမာက္ သင္တန္းကာလျဖစ္တဲ့ ေဆာင္းကာလ (Winter Term) က်မွသာ တက္ေရာက္ရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီဘာသာရပ္ကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးသူက ပါေမာကၡ ကိုေရး (Prof. Cooray) ျဖစ္တယ္။ အရင္စာတစ္ေစာင္မွာ ငါေရးခဲ့ဖူးတဲ့ ဒီတကၠသိုလ္ကေန မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ ရရွိခဲ့ၿပီး ဒီတကၠသိုလ္မွာပဲ ပါေမာကၡအေနနဲ႔ စာသင္ၾကားေပးေနတဲ့ ရွားရွားပါးပါး ပါေမာကၡ ၂ ေယာက္အနက္က တစ္ဦးျဖစ္တယ္။ ေနာက္တစ္ဦးက ငါတို႔ရဲ႕ ျမန္မာလူမ်ိဳး ပါေမာကၡ မ်ိဳး ျဖစ္တယ္ဆုိတာကို မင္းမွတ္မိမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒီဘာသာရပ္အေၾကာင္း ေျပာလိုတဲ့အခါ ငါ့စာထဲမွာ IPE လို႔ပဲ ရည္ၫႊန္းပါရေစ။ အဲဒီဘာသာရပ္အေၾကာင္း ေျပာမယ္ဆိုရင္ မေျပာမျဖစ္ ခ်ိတ္ဆက္ေျပာဖို႔လိုတဲ့ ဘာသာရပ္တစ္ခု ရွိေသးတယ္။ အျခားမဟုတ္ဘူး "အေျခခံေဘာဂေဗဒ" (Essentials of Economics) ဘာသာရပ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီဘာသာရပ္ကိုလည္း ပါေမာကၡ ကိုေရးပဲ သင္ၾကားပါတယ္။ မင္းအေနနဲ႔ EOE ကိုေတာ့ ပထမဆံုးတက္ေရာက္ရမယ့္ ေဆာင္းဦးသင္တန္း ကာလမွာ တက္ေရာက္ရမွာျဖစ္တယ္။ မတက္မျဖစ္ မယူမျဖစ္ ယူရတက္ရမယ့္ Required Core Course မဟုတ္ေပမယ့္ ေဘာဂေဗဒ ဘာသာရပ္နဲ႔ အကၽြမ္းတ၀င္ မရွိခဲ့သူတစ္ဦးအတြက္ အဲဒီဘာသာရပ္ကို မတက္ေရာက္ခဲ့ရင္ IPE တက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ရြာလည္တယ္ကြ။ အခ်ိဳ႕ေသာ ေက်ာင္းသားေတြဟာ မယူမျဖစ္ဘာသာရပ္ မဟုတ္တဲ့အတြက္ အဲဒီ EOE ကို တက္ေရာက္ခဲ့ၾကျခင္း မရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့ IPE သင္တဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ တကယ္သိဖို႔လိုအပ္တဲ့ ေဘာဂေဗဒဆုိင္ရာ အေျခခံသေဘာတရားေတြကို သိမထားတဲ့အတြက္ အခက္အခဲေတြ အေတာ္ေလးကို ျဖစ္ၾကတယ္။ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြ အကုန္လံုးကိုေတာ့ ပါေမာကၡ မ်ိဳး က ပထမဆံုးသင္တန္းကာလမွာ EOE ကို မျဖစ္မေန ယူၾကဖို႔ တုိက္တြန္းအႀကံေပးၿပီး တက္ခုိင္းခဲ့တဲ့အတြက္ IPE သင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ငါတို႔အတြက္ တကယ့္ကို အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါတယ္ကြာ။ ငါတို႔ေတြကို အဲဒီလို တက္ခုိင္းခဲ့တဲ့အတြက္ ဆရာမ်ိဳးအေပၚ ေက်းဇူးတင္တဲ့အေၾကာင္း အခုအခ်ိန္အထိ ငါမေျပာမိေသးဘူးကြာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီစာထဲမွာေတာ့ သူ႔အေပၚ တကယ့္ကို ေက်းဇူးတင္တဲ့အေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုတယ္။ ဆရာ႔၀တ္ထဲက သင့္ရာအပ္ပို႔ ဆိုတဲ့အခ်က္ဟာ ဒီလိုအရာေတြကို ေျပာတာပဲလို႔လည္း နားလည္သေဘာေပါက္မိတယ္။ မင္းေရာက္တဲ့အခါက်ရင္လည္း ပထမဆံုးသင္တန္းကာလအတြက္ ဘာသာရပ္ေတြ မွတ္ပံုတင္တဲ့အခါ EOE ကို မျဖစ္မေန မွတ္ပံုတင္ၿပီး တက္ေရာက္သင္ယူပါလို႔ အႀကံျပဳပါရေစ။ မင္းဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုးအတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားမယ့္ ဘာသာရပ္တစ္ခုပါကြာ။ ဒီစာထဲမွာ ဘာသာရပ္ ႏွစ္ခုအေၾကာင္းကို တစ္ၿပိဳင္တည္း ငါေျပာေတာ့မယ္ဆိုတာ မင္းရိပ္မိမယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီဘာသာရပ္ ႏွစ္ခုလံုးကလည္း ပါေမာကၡ တစ္ဦးတည္းက သင္ၾကားေပးတာဆိုေတာ့ ေျပာရတာ အဆင္ေျပမယ္လို႔ ငါထင္ပါတယ္။ အတတ္ႏုိင္ဆံုး မင္းအတြက္ အရွင္းလင္းဆံုးျဖစ္ေစေအာင္ ငါႀကိဳးစားေရးသားလုိက္ပါတယ္ကြာ။ နားမလည္တာရွိရင္၊ သိခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ငါ့ကို ေမးဖို႔အတြက္ လံုး၀ကို အားမနာပါနဲ႔လို႔ ငါေျပာပါရေစ။ ပထမဆံုး ထံုးစံအတုိင္း သင္ၾကားေပးတဲ့ ပါေမာကၡအေၾကာင္းကို မိတ္ဆက္ေပးပါရေစ။

ဆရာ ကိုေရး (Prof. Cooray) ဟာ သီရိလကၤာလူမ်ိဳး ပါေမာကၡတစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာေဘာဂေဗဒ အထူးျပဳနဲ႔ မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ကို ငါတို႔ အိုင္ယူေဂ်ကေန ရရွိခဲ့ၿပီး ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ နာဂိုယာတကၠသိုလ္ (University of Nagoya) ကေန စီးပြားေရးပါရဂူဘြဲ႕ ရရွိခဲ့တယ္။ အၿမဲတေစ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ တက္တက္ႂကြႂကြနဲ႔ စာသင္ၾကားေလ့ရွိတယ္။ အင္မတန္မွ ေပ်ာ္ရႊင္တတ္ၿပီး အတန္းထဲမွာလည္း အၿမဲလိုလို ဟာသေတြ ေျပာေနတတ္တယ္။ ၿပီးရင္ ေက်ာင္းသားေတြက မရယ္ေသးဘူး.. သူက အသံက်ယ္ႀကီးနဲ႔ အရင္ဆံုး ရယ္ေနတတ္တယ္။ တစ္ခါတေလ သူဘာေျပာလုိက္မွန္း မသိလုိက္ေပမယ့္ သူရယ္တာႀကီးကိုၾကည့္ၿပီး ရယ္စရာေကာင္းလို႔ ငါတို႔ေတြက လုိက္ရယ္ရတာမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္တယ္။ သူ႔အေပၚ အျခားႏုိင္ငံက ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အျမင္က ဘယ္လိုရွိသလဲဆိုတာကို ငါမသိသလို အျခားေသာ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အျမင္ေတြက ဘယ္လိုလဲဆိုတာကို ငါေသခ်ာ မသိပါဘူး။ ငါ့အျမင္ကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ငါတို႔ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြဟာ ဆရာ ကိုေရးနဲ႔ အေတာ္ႀကီးကို အဆင္ေျပတယ္ကြ။ သူစာသင္ၾကားတဲ့ပံုစံဟာ ျမန္မာဆရာေတြနဲ႔ အေတာ္ႀကီးကို ဆင္တူတယ္။ ဘယ္ေလာက္ခက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာကိုပဲျဖစ္ေစ ကေလးေတြသင္သလို တစ္ဆင့္ခ်င္း တစ္ဆင့္ခ်င္း အေသးစိတ္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ သင္ၾကားေပးတတ္တယ္ကြ။ အခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ တီးတိုးတီးတိုး ေျပာတတ္ၾကတယ္ကြ။ ဆရာကိုေရးက ငါတို႔ေတြကို စာသင္တာ ကေလးေတြက်ေနတာပဲတဲ့။ အဲေလာက္အထိ မလိုပါဘူးတဲ့။ ဒါကလည္း ကုိယ့္အျမင္နဲ႔ကုိယ္မို႔ အဲဒီလူေတြကို ငါဘာမွ် မေ၀ဖန္လိုပါဘူး။ ပါေမာကၡအေနနဲ႔ ဘယ္လိုပဲသင္သင္ သူသင္ၾကားတဲ့ ဘာသာရပ္ကို ေက်ာင္းသားေတြက ခေရေစ့တြင္းက် နားလည္သြားဖို႔ပဲ မဟုတ္လား။ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္ဆုိတာ ငါ့လို အစိမ္းသက္သက္ လူတစ္ေယာက္အတြက္ ႐ႈပ္ေထြးခက္ခဲတယ္ကြ။ ေဘာဂေဗဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ငါေနာက္ဆံုး သင္ခဲ့တာက ဒသမတန္းသင္႐ိုးပဲ ရွိတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာကုိယ္ သိခ်င္လို႔ ေလ့လာဖတ္႐ႈဖူးတာက ဆရာေမာင္စူးစမ္းရဲ႕ စာအုပ္ေတြပဲရွိတယ္။ အဲဒီလို လူတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ငါ့အေနနဲ႔ ဆရာကိုေရးရဲ႕ အတနး္ကို တက္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ေဘာဂေဗဒကို အစြဲလန္းႀကီး စြဲလန္းသြားတယ္၊ အင္မတန္မွ စိတ္၀င္စားသြားတယ္ဆိုရင္ အဲဒီပါေမာကၡရဲ႕ သင္ၾကားမႈစြမ္းရည္ကို မင္းသေဘာေပါက္လိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ႏုိင္ငံေတြရဲ႕ အဆင့္အတန္း၊ အနာဂတ္အလားအလာေတြကို ေဘာဂေဗဒသီအိုရီေတြ၊ ကိန္းဂဏန္းညီမွ်ျခင္းေတြနဲ႔ တြက္ခ်က္ပံုေဖာ္ရတာ အင္မတန္မွ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတယ္ကြာ။ ဆရာကိုေရးဟာ စာသင္ရင္းနဲ႔ လက္ရွိျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ဥပမာေပးၿပီး ရွင္းလင္းသင္ျပတာကလည္း စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတယ္ကြ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔အေပၚ ငါသေဘာမက်တဲ့ အခ်က္ ၂ ခု ရွိတယ္။ ပထမတစ္ခုက ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြကို အထင္ေသးျခင္းပဲ။ ပါးစပ္ကေန ဘယ္တုန္းကမွ် ထုတ္ေဖာ္မေျပာဖူးေပမယ့္၊ အမူအရာအားျဖင့္ ဘယ္တုန္းကမွ် ေပၚေပၚထင္ထင္ မျပဖူးေပမယ့္ သူ႔မ်က္လံုးေတြထဲမွာ ဘယ္လိုအရိပ္အေယာင္ေတြ ရွိတယ္ဆုိတာ ငါသိတယ္ကြ။ ဘယ္လိုသိတာလဲလို႔ ေမးလာရင္ေတာ့ ေျဖရခက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သိတယ္လို႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ မင္းတက္တဲ့အခါလည္း အဲဒီလို ခံစားရတယ္ဆိုရင္ ငါ့အေနနဲ႔ အဆိုးျမင္ေနတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ မင္းနားလည္လာမွာပါ။ ဒုတိယတစ္ခ်က္ ငါမႀကိဳက္တာကေတာ့ ဘာသာေရးခြဲျခားခ်င္တဲ့ သူ႔စိတ္ပဲ။ သူဟာ သီရိလကၤာလူမ်ိဳးပီပီ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ အရမ္းကို အေလးထားၿပီး ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ရင္ အရမ္းျပင္းထန္လြန္းတယ္။ ဘာသာတရားကိုင္း႐ိႈင္းတာ၊ အလြန္အမင္း သက္၀င္ယံုၾကည္တာကို ငါ့အေနနဲ႔ ေ၀ဖန္စရာ မရွိပါဘူး။ ငါကုိယ္တုိင္လည္း စစ္မွန္တဲ့ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနသူမို႔ သူ႔ရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ တန္ဖိုးထားမႈကို ေလးစားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာကိုေရးက အျခားဘာသာ၀င္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ နည္းနည္းေလး အကဲဆတ္လြန္းတယ္ကြ။ ကုိယ့္ဘာသာတရားကို တန္ဖိုးထားဖို႔အတြက္ အျခားဘာသာတရားေတြကို ႏွိမ့္ခ်တာမ်ိဳး၊ ႏွာေခါငး္႐ံႈ႕တာမ်ိဳး၊ အထင္ေသးတာမ်ိဳးကိုေတာ့ ငါ့အေနနဲ႔ လံုး၀လက္ခံလို႔ မရဘူး။ ဒီအေၾကာင္းေတြကို ဘာျဖစ္လို႔ တကူးတက ေျပာျပေနရသလဲဆိုရင္ ငါတို႔စာသင္ခန္းနဲ႔ ဆက္စပ္ေနလို႔ ျဖစ္တယ္ကြ။ သူ႔ဟာသူ စာသင္ခန္းျပင္ပမွာ ျဖစ္တဲ့ဟာ၊ သူ႔စိတ္ထဲမွာသူ ထားတဲ့သေဘာထားဆိုရင္ ဒါဟာ သူ႔အခြင့္အေရးမို႔ ငါ့အေနနဲ႔ ဘာမွ် ေ၀ဖန္စရာ မရွိပါဘူးေလ။ မင္းအေနနဲ႔ ေဘာဂေဗဒ စာသင္ခန္းထဲမွာ ဆရာကိုေရးက ငါးပါးသီလအေၾကာင္း၊ ေမတၱာသုတ္အေၾကာင္း၊ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း အခါအခြင့္သင့္ရင္ သင့္သလို ေျပာျပေဆြးေႏြးတာကို ႀကံဳရတဲ့အခါ ဘယ္လိုခံစားရသလဲလို႔ ငါတို႔ေတြ ဒီေရာက္တဲ့အခ်ိန္က်မွ အျမင္ဖလွယ္ၾကတာေပါ့ကြာ။ ေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ ၂ ခုတည္းကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ အဲဒီပါေမာကၡကို ငါ့အေနနဲ႔ မေကာင္းေျပာေနတယ္၊ ႏွိမ့္ခ်ေ၀ဖန္ေနတယ္လို႔ မထင္ေစခ်င္ဘူး။ ငါ့အျမင္ကို ေျပာျပခ်င္လြန္းလို႔ ထည့္ေရးလိုက္တာပါ။ ဆရာကိုေရးနဲ႔ သင္တန္းကာလ ၂ ခု (Fall, Winter) ထိေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ဘာသာရပ္ ၂ ခု (EOE, IPE) သင္ၾကားခဲ့ရတယ္။ အဲဒီသင္တန္းကာလ ၂ ခုလံုးမွာ ငါ့အတြက္ အားရေက်နပ္မႈအရွိဆံုး၊ သေဘာအက်ဆံုးနဲ႔ ရာႏႈန္းျပည့္မဟုတ္ေပမယ့္ ၇၀-၈၀ % အထိ ရလိုက္တယ္လို႔ ယံုၾကည္မိတဲ့ ဘာသာရပ္ ၂ ခုကေတာ့ ဆရာကိုေရး သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့ EOE နဲ႔ IPE တို႔ ျဖစ္ၾကတယ္။ အျခားေသာ စာသင္ခ်ိန္ေတြဆိုရင္ ဖိအားေတြရွိေပမယ့္ အဲဒီစာသင္ခ်ိန္ ၂ ခုဆိုရင္ေတာ့ ငါ့အေနနဲ႔ အၿမဲတမ္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးနဲ႔ ရႊင္ရႊင္လန္းလန္း တက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကို စာသင္ခန္းထဲမွာ ေပ်ာ္ေနေအာင္ သင္ၾကားႏုိင္တဲ့ ပါေမာကၡဆိုတာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ခ်ီးက်ဴးဖို႔ေကာင္းသလဲဆိုတာ မင္းဘာသာမင္း စဥ္းစားၾကည့္ပါေတာ့ကြာ။ ဒီေနရာမွာ ငါ့ရဲ႕ ေရွာ္ကြက္တစ္ခုနဲ႔ ကံေကာင္းတာတစ္ခုကို မေမ့မေလ်ာ့ ေျပာျပလိုေသးတယ္။ အဲဒီဘာသာရပ္ သင္ယူေနတဲ့ အခ်ိန္တုန္းက အခ်ိဳ႕ေသာ သေဘာတရားေတြ၊ ေ၀ါဟာရေတြကို ငါ့အေနနဲ႔ သိပ္ၿပီးေတာ့ နားမလည္တဲ့အတြက္ ေမးဖို႔လူရွာမိတယ္ကြ။ နီးလြန္းရင္ ေ၀းတယ္ဆိုသလိုပဲ ငါ့မွာေလ ဘယ္သူ႔ကို ေမးရမွန္း မသိခဲ့ဘူး။ တစ္ပတ္ေလာက္ ၾကာတဲ့အခ်ိန္က်မွ အိမ္နဲ႔ ဖုန္းေျပာရင္း ဘယ္ကဘယ္လို စကားစပ္မိသြားတယ္ မသိပါဘူး။ ငါ့အေဖက Demand သေဘာတရားဆိုတာ ဘယ္လို၊ Supply သေဘာတရားဆိုတာ ဘယ္လို၊ Market ကို ဘယ္လိုတြက္ရတယ္ စသျဖင့္ ရွင္းျပတဲ့ အခ်ိန္က်မွ ငါ့ႏွယ္ေနာ္.. အေဖနဲ႔ အေမ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက စီးပြားေရးဘြဲ႕ ရထားတယ္ဆိုတာကို ေမ့ေနရသလားဆိုၿပီး ကုိယ့္နဖူး ကုိယ္႐ုိက္မိေတာ့တယ္။ ငါကေမးတဲ့ အခ်ိန္က်မွ သူတို႔ေတြကလည္း သူတို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘ၀တုန္းက သူတို႔ဆရာေတြ ဟာသေလးေတြနဲ႔ ေျပာျပခဲ့တဲ့ သေဘာတရားေတြကို ျပန္မွတ္မိၿပီး ငါ့ကို အဲဒီဥပမာေတြအတုိင္း ျပန္ေျပာျပတာ အင္မတန္မွ အသံုး၀င္သကိုးကြ။ မင္းကိုလည္း ဒီေရာက္တဲ့အခါ အဲဒီဟာသေတြ၊ ဥပမာေတြ ျပန္ေျပာျပရဦးမယ္။ ေၾသာ္... တစ္ခုေမ့ေနေသးတယ္၊ မင္းအေနနဲ႔ ေယာဂက်င့္စဥ္ (Yoga) ကို စိတ္၀င္စားတယ္၊ ေလ့က်င့္ကစားခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ စာသင္ခန္းျပင္ပမွာလည္း ဆရာကိုေရးနဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံရဦးမယ္ကြ။ သူက ငါတို႔တကၠသိုလ္ ေယာဂကလပ္ရဲ႕ နည္းျပတစ္ဦးျဖစ္တယ္။ အပတ္စဥ္ အခ်ိန္ဇယားအတုိင္း ေယာဂေလ့က်င့္ခန္းေတြကို သင့္ၾကားေလ့က်င့္ေပးလ်က္ရွိတယ္။ အျခားရက္ေတြမွာေတာ့ မင္းသာ ညေနပိုင္း အခ်ိန္မွန္ အားကစားခန္းမမွာ ေလ့က်င့္ကစားတဲ့သူဆိုရင္ သူနဲ႔ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ေတြ႕ျမင္ေနရမွာပဲ။ သူက ေန႔စဥ္ပံုမွန္ အားကစားခန္းမမွာ အေျပးစက္နဲ႔ အေျပးေလ့က်င့္ခန္း လာကစားေလ့ ရွိတယ္။ ကဲ.. .ငါ့စာေတြလည္း ဟိုေရာက္ ဒီေရာက္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။

ပထမဆံုး အေျခခံေဘာဂေဗဒ (Essential of Economics) ဘာသာရပ္မွာ သင္ၾကားရတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေျပာျပခ်င္တယ္။
  • The Ten Principles of Economics
  • Thinking like an Economist
  • Supply, Demand, and Market Equilibrium
  • Markets and the Role and Policies of Government
  • The Economics of the Poblic Sector
  • Production and Growth
  • Saving, Investment, and the Financial System
  • Unemployment and Labour Market: Concepts and Issues
  • How Fiscal and Monetary Policy Influence the Economy
  • International Trade, Finance and the Foreign Exchange Market

ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို သင္ၾကားတဲ့ေနရာမွာ ပါေမာကၡ ကိုေရး အေနနဲ႔ Mankiw, N. Gregory ရဲ႕ Essentials of Ecomomics (6th Int'l Edition) ကုိ မ႑ိဳင္ျပဳၿပီး သင္ၾကားပို႔ခ်တာျဖစ္တယ္။ အျခားေသာ ဖတ္႐ႈရမယ့္ ေဆာင္းပါးေတြ၊ စာအုပ္ေတြကိုလည္း သတ္မွတ္ေပးထားတယ္။ မင္းအေနနဲ႔ အဲဒီစာအုပ္ကို အပိုင္၀ယ္ထားဖို႔ အႀကံျပဳခ်င္တယ္။ ကုိယ္ပိုင္ ၀ယ္မထားသူေတြအတြက္ေတာ့ စာၾကည့္တိုက္မွာရွိတဲ့ စာအုပ္ကို ငွားရမ္းဖတ္႐ႈႏုိင္ဖို႔အတြက္ အင္မတန္မွ ၀ီရိယထားရလိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ လက္ရွိဘာသာရပ္အတြက္သာ မဟုတ္ဘူး.. မင္းအေနနဲ႔ ေနာင္မွာလည္း ျပန္ေလ့လာႏုိင္ဖို႔၊ ကိုးကားႏုိင္ဖို႔အတြက္ အဲဒီစာအုပ္ကုိ အပုိင္၀ယ္ပါလို႔ အေလးအနက္ အႀကံေပးခ်င္တယ္။ အဲဒီဘာသာရပ္ကုိ သင္တဲ့အခ်ိန္မွာ မင္းလည္း ငါ့လိုပဲ စိတ္၀ငး္စားမွာပါ၊ ေပ်ာ္ရႊင္မွာပါ။ အနိမ့္ဆံုးလုပ္ခလစာ သတ္မွတ္ခ်က္ဆိုတာ ႏုိင္ငံေတြအတြက္ ေကာင္းသလား၊ မေကာင္းဘူးလား၊ ပိုက္ဆံေတြကို ဘဏ္မွာ စုေငြအျဖစ္ အပ္ႏွံထားတာဟာ ေကာင္းသလား၊ မေကာင္းဘူးလား၊ အလုပ္လက္မဲ့ႏႈန္း ဘယ္ေလာက္ပဲရွိသင့္သလဲ၊ အခြန္စည္းၾကပ္တာရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြက ဘာေတြလဲ၊ အစိုးရအဖြဲ႕ေတြရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္သူေတြမွာ ေဘာဂေဗဒအျမင္ မရွိရင္ ဘာအက်ိဳးဆက္ေတြ ျဖစ္လာမလဲ၊ ေစ်းကြက္ကို အစိုးရက ၀င္စြက္တာနဲ႔ မစြက္တာ ဘယ္ဟာက ပိုေကာင္းသလဲ၊ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႀကံဳရင္ ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ၊ စားသံုးသူေစ်းႏႈန္းအၫႊန္းကိန္းဆုိတာ ဘာလဲ၊ စုေဆာင္းမႈနဲ႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဘာကြာသလဲ၊ စသည္ စသည္ျဖင့္ အားလံုးဟာ စိတ္၀င္စားစရာေတြခ်ည္းပဲေဟ့။ မင္းကေတာ့ ဆရာကိုေရးနဲ႔ အတန္းထဲမွာ ေလေပးေျဖာင့္ဦးမွာ ျမင္ေယာင္ပါေသးရဲ႕ကြာ။

ဒုတိယတစ္ခုအေနနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာႏုိင္ငံေရးေဘာဂေဗဒ (International Political Economics) ဘာသာရပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သင္ၾကားရတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေျပာျပခ်င္တယ္။
  • What is International Political Economy?
  • "Laissez-Faire": The Economic Liberal Perspective
  • Wealth and Power: The Mercantilist Perspective
  • Determinism and Exploitation: The Structuralist Perspective
  • Political Economy of Production and International Trade Policy
  • Managing the Global Economy Since World War II: The International Monetary and Finance Structure
  • International Debt Crises
  • Current Global Financial Imbalances: Causes, Consequences, and Solutions
  • The Development Conundrum: Choices Amid Constraints
  • International Financial Crises

ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို သင္ၾကားတဲ့အခါ ပါေမာကၡကိုေရး အေနနဲ႔ David N Balaam, Bradford Dillman တုိ႔ေရးတဲ့ Introduction to International Political Economy (6th Edition) ကို မ႑ိဳင္ျပဳၿပီး အျခားေသာ ေဆာင္းပါးေတြ၊ စာအုပ္ေတြနဲ႔ ကိုးကားၿပီး သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးတယ္။ ဒီဘာသာရပ္ကို သင္ၾကားေနခ်ိန္နဲ႔ သင္ၾကားၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ငါ့အေနနဲ႔ စိတ္ညစ္ညဴးသြားမိတာ အမွန္ပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီဘာသာရပ္သင္ယူရာကေန ရလာတဲ့ အသိေတြနဲ႔ ငါတို႔ႏုိင္ငံရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ခ်ိန္ထိုးလိုက္မိလို႔ပါပဲ။ အစိုးရအဖြဲ႕ရဲ႕ တာ၀န္ရွိသူေတြအေနနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ ျပႆ     နာေတြကို ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြနဲ႔ ေျဖရွင္းေနရတယ္၊ ရင္ဆုိင္ေနရတယ္ ဆုိတာကို ငါ့အေနနဲ႔ တိတိက်က် မသိရွိေလေတာ့ ေျပာဆိုေ၀ဖန္ဖို႔အတြက္ အခက္အခဲရွိေပမယ့္ အကယ္ဒမစ္႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္မိတဲ့အခါ လြဲေနတာေတြ၊ ထင္ရာလုပ္ေနတာေတြကို ျမင္လိုက္မိလို႔ပါပဲ။ တိက်တဲ့ မူ၀ါဒ၊ စနစ္ ရွိမွရွိရဲ႕လားလို႔လည္း သံသယျဖစ္မိတယ္။ အတန္းထဲမွာ ေဆြးေႏြးၾကတဲ့အခါတိုင္း ငါတို႔ႏိုင္ငံဟာ ဘယ္စနစ္နဲ႔ ဦးတည္ေနသလဲဆိုတာကို ေျပာဆိုရ အင္မတန္ခက္တယ္ကြ။ ဘယ္စနစ္ကိုမွ် လံုးလံုးလ်ားလ်ား သံုးေနတာမဟုတ္ဘဲ ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္နဲ႔ အဆင္ေျပသလို လုပ္ေနတဲ့သေဘာရွိတယ္လို႔ သံုးသပ္မိတယ္။ မေတာက္တေခါက္ ငါ့အသိေလးနဲ႔ ေ၀ဖန္တာမို႔ ငါေျပာတာေတြဟာ အလြဲႀကီးလြဲေနတာေတြလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာပါ။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီဘာသာရပ္ဟာ ငါ့ကို ဦးေႏွာက္မုန္တုိင္း ဆင္ႏုိင္ခဲ့တာေတာ့ အေသအခ်ာပဲ။ စကားမစပ္ ႀကံဳတုန္းထည့္ေျပာရရင္ ဆရာေအာင္ထြဋ္ေရးခဲ့တဲ့ အခ်ိဳ႕ေသာ ေဆာင္းပါးေတြကို ဒီဘာသာရပ္ကို သင္ၾကားၿပီးတဲ့အခ်ိန္က်မွ ငါေကာင္းေကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္တယ္ကြ။ တစ္ဆက္တည္းပဲ သူေျပာတာကို ဘာျဖစ္လို႔ နားမလည္ၾက၊ လက္မခံၾကသလဲ ဆိုတာကိုလည္း သိလာရတယ္။ ဒါဟာ ငါ့အတြက္ အျမတ္ပဲကြ။

အခုေတာ့ ဆရာကိုေရးရဲ႕ စာသင္ၾကားနည္းစနစ္အေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္တယ္။ စာသင္တာ ေလာဘႀကီးသလို အမွတ္ေပးစနစ္ကိုလည္း အစံုလင္ဆံုး အသံုးျပဳတဲ့ ပါေမာကၡ တစ္ဦးပဲကြ။ အတန္းတက္၊ အတန္းတြင္းပါ၀င္ေဆြးေႏြးမႈ၊ ဉာဏ္စမ္းေမးခြန္း၊ သင္တန္းလယ္စာေမးပြဲ၊ အိမ္စာစာတမ္းငယ္မ်ား၊ တစ္ဦးခ်င္း/အဖြဲ႕လိုက္ ပါ၀ါပြိဳင့္တင္ျပမႈ၊ သင္တန္းဆံုးစာေမးပြဲ စသျဖင့္ ရွိသမွ် စနစ္အကုန္လံုးကို အသံုးျပဳတယ္။ အပတ္စဥ္တုိင္းမွာ သူ႔ရဲ႕ လက္ခ်ာပါ၀ါပြိဳင့္ကို အသံုးျပဳၿပီး သင္ၾကားပို႔ခ်တယ္။ စာသင္ခ်ိန္ရွိတဲ့ေန႔ အတန္းခ်ိန္မစမီ ၃ နာရီအလိုေလာက္ဆိုရင္ အြန္လိုင္းမွာ သူ႔ရဲ႕ ပါ၀ါပြိဳင့္ကို ေဒါင္းလုဒ္ခ်ၿပီး ပရင့္ထုတ္လို႔ရၿပီ။ သူ႔ရဲ႕လက္ခ်ာတုိင္းကို "Quote of the Day" နဲ႔ စတင္ေလ့ရွိတယ္။ ကမၻာေက်ာ္ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ၊ ႏုိင္ငံေရးဆုိင္ရာ အဆိုအမိန္႔တစ္ခုခုနဲ႔ သူ႔ရဲ႕လက္ခ်ာကို စတင္ခ်ိန္ကစၿပီး အတန္းထဲက ေက်ာင္းသားေတြကို သူ႔ရဲ႕ သင္ခန္းစာ ပို႔ခ်မႈထဲ စီးေျမာသြားေအာင္ ဆြဲေဆာင္သြားလိုက္တာ တစ္ခါတေလမ်ားဆိုရင္ အခ်ိန္ျပည့္တဲ့အထိ သူ႔လက္ခ်ာက မၿပီးေသးလို႔ အခ်ိန္နည္းနည္း ထပ္ယူၿပီး ကမန္းကတန္း လက္စသတ္ရတဲ့အထိ စာသင္တာ ေလာဘႀကီးတယ္။ အပတ္စဥ္ ဉာဏ္စမ္းေမးခြန္း (Quiz) ေျဖခုိင္းတာမို႔ ေပးထားတဲ့ အိမ္စာကို လံုး၀ကို မဖတ္လို႔မရဘူး။ အိမ္စာေပးထားတဲ့ အခန္းကို ဖတ္မလာလို႔ကေတာ့ ငုတ္တုတ္သာ ထုိင္ေနခ်င္ထိုင္ေန၊ ဒါမွမဟုတ္ ေပးထားတဲ့ multiple choice အေျဖေတြထဲက ထင္ရာျမင္ရာကိုသာ အမွန္ျခစ္ေပေတာ့ပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႔ ကုိေရးရဲ႕ Quiz ကို မေပါ့ရဲၾကဘူးကြ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူက အပတ္စဥ္တုိင္း ေျဖထားတဲ့ အေျဖလႊာေတြကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ေပးေလ့ရွိတာကိုး။ အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြခမ်ာ အမွတ္နည္းမွာ၊ ေအာင္မွတ္မရမွာကို ေၾကာက္ၾကတယ္ကြ။ အိမ္စာစာတမ္းငယ္ အေနနဲ႔ဆိုရင္ "Why Nations Fail" ဆိုတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ စာအုပ္ကို အခန္းလိုက္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေရးခုိင္းတယ္။ ဒီအတုိင္းဖတ္ခိုင္းရင္ မဖတ္တဲ့စာအုပ္ကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ ေရးခုိင္းေလေတာ့ မျဖစ္မေန ဖတ္ၾကရေတာ့တာေပါ့ကြာ။ စာေမးပြဲေတြကေတာ့ အႀကီးစား ဉာဏ္စမ္းေမးခြန္းေတြလို႔ ေျပာရမယ္ထင္ပါရဲ႕။ အပတ္စဥ္ ဉာဏ္စမ္းေမးခြန္း ၁၀ ခုခန္႔ပဲ ေမးေလ့ရွိၿပီး စာေမးပြဲေတြမွာေတာ့ ေမးခြန္း ၅၀ ေမးေလ့ရွိတယ္။

ကဲ.. ငါ့စာလည္း အေတာ္ႀကီးကို ရွည္ေနပါၿပီကြာ။ စူပါတုိင္ဖြန္းအရွိန္ေၾကာင့္ ငါတို႔ဆီမွာ အခ်ိန္အခါမဟုတ္ ေႏြရာသီကာလႀကီး ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ မိုးေတြရြာေနတယ္ကြ။ အခုလည္း မိုးေအးေအးနဲ႔ ကိုအံ့ႀကီးသီခ်င္းေလးေတြ ဖြင့္ထားၿပီး မင္းဆီကို စာေရးေကာင္းေနလိုက္တာ ျပန္ဖတ္ၾကည့္မိေတာ့မွ အေတာ္ႀကီးကို မ်ားေနတာကို သတိထားမိတယ္။ ေျပာလို႔မကုန္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြထဲက တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းပဲ ရွိပါေသးတယ္ကြာ။ မင္းအေနနဲ႔ ဘာေတြ ျပင္ဆင္ၿပီးၿပီလဲဆုိတာကို စာေရးပါဦးကြ။ ငါမွာခ်င္တာေလးေတြကိုလည္း စာရင္းျပဳစုၿပီး မင္းကို မွာခ်င္ေသးတယ္။ ေနာက္စာက်မွ ေတြ႕ၾကေသးတာေပါ့ကြာ။ က်န္းမာရႊင္လန္းပါေစ သူငယ္ခ်င္းေရ...။
(Ichiro Nyanmyokyaw)

No comments:

Post a Comment