. . . သံပုရာသီးတန္းလို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြက ကင္ပြန္းတပ္ထားတဲ့ ဆရာႀကီးနာကာမူရရဲ႕ အတန္းကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ေက်ာင္းသားေတြအျပည့္နဲ႕ စည္စည္ကားကားေပါ့။ စာေမးပြဲအမ်ားစုက စာသင္ခန္းထဲမွာတင္ တစ္နာရီခြဲအတြင္း အၿပီးေျဖရတာ ျဖစ္ေပမယ့္ ဆရာႀကီး စာေမးပြဲကေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ႀကိဳက္တဲ့ေနရာမွာ ေျဖလို႕ရတယ္။ ေမးခြန္းတစ္ခုကို ေျဖဖို႕ ႏွစ္ပတ္ေတာင္ အခ်ိန္ရတာ။ ေနာက္ၿပီး ဆရာႀကီးက အမွတ္ေပးလည္း သိပ္ရက္ေရာတာ။ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက ဆရာႀကီးအတန္းကို တက္ခ်င္ၾကေတာ့ မွတ္ပံုတင္တာေတာင္ အြန္လိုင္းကေန အေစာႀကီးကတည္းက တင္ထားမွ စိတ္ခ်ရတာဆိုတာမ်ိဳး။ ဆရာႀကီးကို အခ်ဥ္ဖမ္းၾကတာေပါ့ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာႀကီးအတန္းကို သံပုရာသီးတန္းလို႕ နာမည္ေပးထားတာ။ တစ္ခုပဲ ရွိတာ။ ဆရာႀကီးအတန္းမွာဆို အတန္းတက္ လက္မွတ္ေတာ့ ထိုးရတယ္။ ဆရာႀကီးကလည္း အခ်ဥ္ဖမ္းခံရတာ မ်ားလို႕လားမသိဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြကို အဲသည္နည္းနဲ႕ေတာ့ ထိန္းထားလိုက္တာပဲ။ ဘယ္လိုပဲ ထိန္းထိန္း ေက်ာင္းသားဆိုတာ ေက်ာင္းသားပဲေလ။ ဂ်ပန္ျပည္မွာျဖစ္ျဖစ္ အေမရိကန္မွာျဖစ္ျဖစ္ ဆိုမာလီယာမွာျဖစ္ျဖစ္။ ေက်ာင္းသားဆိုတာေတာ့ လူမ်ိဳးဘာသာ အသားအေရာင္မေရြး ဒီအခ်ိဳးမ်ိဳးခ်ည္း ေနမွာပါပဲ။ ပါေမာကၡဆိုတာ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ေက်ာင္းသားပါဆိုတာ ဆရာႀကီးလည္း သေဘာမိေလာက္ပါရဲ႕။ ငွင္း ငွင္း ငွင္း
. . . ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဆရာႀကီးက အသက္လည္း ႀကီးလွပါၿပီ။ အသံကလည္း တိုးေတာ့ စာသင္ရင္ မိုက္ကေလးနဲ႕။ မ်က္နာကလည္း အျပစ္ကင္းစင္တဲ့ ကေလးေလး မ်က္နာမ်ိဳးနဲ႕ဆိုေတာ့ သိပ္ခ်စ္ဖို႕ေကာင္းတယ္ ေျပာရမလား။ ေက်ာင္းသားေတြ ဘာလုပ္ေနေန သူသင္စရာရွိတာကို ၿပံဳးၿပံဳး ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႕ေတာ့ သင္ေနတာပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့အတန္းက ႏိုင္ငံတကာ စီးပြားေရးအေၾကာင္းသင္ၿပီး ဒီတစ္တန္းမွာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ စစ္ၿပီးေခတ္ စီးပြားေရးအေျခအေနအေၾကာင္း သင္တယ္။ စီးပြားေရးအေၾကာင္းေျပာၿပီဆို ကိန္းဂဏန္းေတြ ညီမွ်ျခင္းေတြက ပါပါလာတတ္တာကိုး။ ၀ိဇၹာတြဲနဲ႕ ေက်ာင္းၿပီးလာတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ညီမွ်ျခင္းေတြက နားလည္ဖို႕ ခက္လွတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕သေကၤတေတြဆိုရင္ျမင္ရံုပဲ ျမင္ဖူးတာေတြ ပါပါလာတတ္ေသးတာ။ ဆရာႀကီးက ညီမွ်ျခင္းေတြခ်ေရးၿပီး ရွင္းျပေနၿပီဆိုရင္ ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႕ေပါ့။ ဒီၾကားထဲ နားလည္တယ္မဟုတ္လား လြယ္လြယ္ေလးပါလို႕လည္း ထည့္ထည့္ေျပာတတ္ေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလ ရယ္ရအခက္ ငိုရအခက္။
. . . ဒီေန႕ေတာ့ စစ္ၿပီးေခတ္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံစီးပြားေရးအေျခအေနအေၾကာင္း ပို႕ခ်ရင္း ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ ေျပာျပတယ္။ သူငယ္ငယ္တုန္းက မူလတန္းမွာ သင္ခဲ့ရတဲ့ ပံုျပင္ပါတဲ့။ အတန္းထဲမွာ တက္ေနတဲ့ ဂ်ပန္ေက်ာင္းသားေလးေတြကို အဲသည္ပံုျပင္ သင္ေသးလားလို႕ သူကေမးေတာ့ သင္ေသးတယ္ေျပာၾကတာပဲ။ ပံုျပင္ကေတာ့ အထူးအဆန္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဗိုလ္ေကာင္းတို႕လည္း မူလတန္းတုန္းက သင္ခဲ့ဖူးတဲ့ ပရြတ္ဆိတ္ႏွင့္ႏွံေကာင္ ပံုျပင္ပါ။ ဆရာႀကီးက အဲသည္ပံုျပင္ကို အေသအခ်ာကို မွတ္မိေနတာေတာ့ နည္းနည္း ဆန္းတယ္ ထင္မိတယ္။ အီစြပ္ပံုျပင္မ်ားထဲက ပံုျပင္အမွတ္ ၁၁၇ တဲ့။ ပံုျပင္မွာ အခန္း ကိုးခန္းရွိၿပီး သူတို႕ကိုေတာ့ အခန္းတစ္ တစ္ခုတည္းပဲ သင္ေပးလိုက္တာတဲ့။ အခန္းတစ္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕လည္း သင္ခဲ့ဖူးတဲ့ ပရြက္ဆိတ္ႏွင့္ႏွံေကာင္အေၾကာင္းပါပဲ။
. . . ဂ်ပန္လိုျပည္မွာ ရာသီေလးခု ရွိတဲ့အနက္ က်န္တဲ့ရာသီသံုးခုမွာ ပရြက္ဆိတ္က ႀကိဳးစားပမ္းစား အလုပ္လုပ္ၿပီး အစားအစာ စုေဆာင္းေနခ်ိန္မွာ ႏွံေကာင္ကေတာ့ တေယာေလးထုိးၿပီး က်ဴေနတဲ့အေၾကာင္းေပါ့။ ေဆာင္းတြင္းေရာက္လို႕ ႏွင္းေတြလည္းက်ေရာ ႏွံေကာင္က စားစရာမရွိေတာ့ ပရြက္ဆိတ္ဆီမွာ လာေတာင္းသတဲ့။ ပရြက္ဆိတ္ကလည္း ေႏြဦးေပါက္ရင္ အလုပ္လုပ္ပါမယ္ဆိုတဲ့ ကတိကို ေတာင္းၿပီး ႏွံေကာင္ကို စားစရာ ေပးလိုက္သတဲ့။ တကယ္လည္း ေႏြဦးေပါက္ေရာ ပရြက္ဆိတ္က ခါတိုင္းလို အလုပ္ႀကိဳးစားလုပ္ေနခ်ိန္မွာ ႏွံေကာင္ကလည္း ထံုးစံအတိုင္း အလုပ္မလုပ္ဘဲ တေယာေလးနဲ႕ က်ဴေနျပန္သတဲ့။ ႏွင္းေတြက်တဲ့ ေဆာင္းကိုေရာက္ျပန္ေတာ့ မနွစ္ကလိုပဲ ပရြက္ဆိတ္ဆီမွာ စားစရာ လာေတာင္းျပန္ေရာတဲ့။ ဒီတစ္ခါေတာ့ အလုပ္မႀကိဳးစား ကတိမတည္တဲ့ ႏွံေကာင္ကို ပရြက္ဆိတ္က ဘာမွ မေပးေတာ့ဘူးတဲ့။ အဲဒါပဲ ပံုျပင္အမွတ္တစ္က။
. . . အဲသည္ပံုျပင္ရဲ႕ သင္ခန္းစာေတြျဖစ္တဲ့ အလုပ္ႀကိဳးစားဖို႕ရယ္ ကတိတည္ဖို႕ရယ္ဆိုတာေတြေၾကာင့္ သူတို႕ ဂ်ပန္ေတြက အင္မတန္ကို အလုပ္ႀကိဳးစားၿပီး အခ်ိန္လည္း သိပ္ကို မွန္သတဲ့။ ဒီအခ်ိန္ေရာက္လာမယ္ဆို ေရာက္ေအာင္ကို လာတယ္ေပါ့။ ရထားေတြ အခ်ိန္မွန္တာကို ဥပမာ ေပးသြားတယ္။ ( ငါတို႕လည္း ဒီပံုျပင္ သင္ခဲ့ရတာပဲ သူတို႕လို ဘာလို႕ အလုပ္မႀကိဳးစားၾကတာပါလိမ့္လို႕ ေတြးမိလိုက္ေသးတယ္)။ ဒါေပမယ့္။ ဒါေပမယ့္ တဲ့ သူတို႕ေတြ မေပ်ာ္ဘူးတဲ့။ သူတို႕ဘ၀ေတြမွာ အလုပ္ေတြပဲ ရွိၿပီး ဘ၀ဟာ ေပ်ာ္စရာမေကာင္းဘူးတဲ့။ အီစြပ္ရဲ႕ ပရြက္ဆိတ္ႏွင့္ႏွံေကာင္ ပံုျပင္မွာ တစ္ကယ္က အခန္း ကိုးခန္း ရွိေပမယ့္ ဂ်ပန္ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက သူတို႕ကို အခန္းတစ္ တစ္ခုပဲ သင္ေပးလိုက္တာတဲ့။ အခန္းကိုးအေၾကာင္း ေျပာျပအံုးမယ္တဲ့။
. . . အခန္းကိုးမွာလည္း ထံုးစံအတိုင္း ေဆာင္းတြင္းေရာက္ေတာ့ ႏွံေကာင္က ပရြက္ဆိတ္ဆီကို စားစရာေတာင္းမယ္ဆိုၿပီး သြားတာေပါ့။ ပရြက္ဆိတ္အိမ္ေရာက္လို႕ ေခၚၾကည့္ေတာ့ ဘယ္သူမွ ျပန္မထူးတာနဲ႕ အိမ္ထဲကို ၀င္သြားတဲ့အခါ အထဲမွာရွိတဲ့ ပရြက္ဆိတ္ေတြအားလံုး ပင္ပန္းတဲ့ဒဏ္နဲ့ အကုန္ေသေနၾကတာကိုပဲ ေတြ႕လိုက္ရတယ္တဲ့။ ႏွံေကာင္က ေသသြားတဲ့ ပရြက္ဆိတ္ေတြ ရွာေဖြစုေဆာင္းခဲ့တဲ့ စားစရာေတြနဲ႕ ေဆာင္းတြင္းကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ျဖတ္သန္းပါသတဲ့ေလ။ သင္ခန္းစာက ဘ၀မွာ အလုပ္ဆိုတာရွိသလို အနားယူတာ ဘ၀ရဲ႕ ခ်ိဳၿမိန္တဲ့အရသာကို ခံစားတာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေနတာေတြလည္း ရွိဖို႕လိုတယ္ဆိုတာပါတဲ့။ အလုပ္ေတြခ်ည္းပဲ နင္းကန္ ႀကိဳးစားၿပီးလုပ္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္လုပ္တဲ့အသီးအပြင့္ေတာင္ ကိုယ္မခံစားရပဲ ျဖစ္သြားမယ္ေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႕ကို ဂ်ပန္ကေလးေတြကို အဲသည္ပံုျပင္ သင္မေပးလိုက္ေတာ့ သူတို႕က ဘ၀ကို အလုပ္နဲ႕ပဲ အခ်ိန္ကုန္ေနပါသတဲ့။ (အဲသည္ေတာ့မွပဲ ကၽြန္ေတာ္လည္း သက္ျပင္းခ်မိေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ေအာင္ သိပ္ေနတတ္ၾကတယ္မလား )
. . . အခန္းငါး ပံုျပင္လည္း ေျပာျပေသးတယ္။ ပရြက္ဆိတ္က အလုပ္ႀကိဳးစားတာ ႏွံေကာင္က ထံုးစံအတိုင္း တေယာေလးတစ္လက္နဲ႕ က်ဴေနတာထိေတာ့ အတူတူပါပဲ။ မတူတာက ေဆာင္းတြင္းေရာက္လို႕ ႏွံေကာင္က ပရြက္ဆိတ္ဆီ စားစရာ သြားေတာင္းတဲဲ့အခါ ပရြက္ဆိတ္က စိတ္လိုလက္ရနဲ႕ ေပးပါသတဲ့။ ႏွံေကာင္က အံ့ၾသၿပီး ေမးေတာ့ ပရြက္ဆိတ္ေတြ အလုပ္လုပ္ေနခ်ိန္မွာ ႏွံေကာင္က်ဴတဲ့ တေယာသံေလးေၾကာင့္ သူတို႕ေတြ အလုပ္ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႕ လုပ္ေတာ့ အလုပ္တြင္ပါတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ႏွံေကာင္ တေယာထိုးေနတာက အခ်ိန္ျဖဳန္းတာသက္သက္ မျဖစ္ေတာ့ဘဲ ပရြက္ဆိတ္ေတြ အလုပ္လုပ္ေနတာကို နံေဘးကေန ကူညီေနသလိုျဖစ္တာေၾကာင့္ ေက်းဇူးတင္လို႕ စားစရာေပးတာလို႕ ဆိုပါတယ္။ သင္ခန္းစာကေတာ့ ကိုယ္သန္ရာသန္ရာကို ခြဲေ၀ၿပီး လုပ္ၾကရင္ အလုပ္တြင္တယ္ေပါ့ေလ။ စီးပြားေရး စကားနဲ႕ဆိုရင္ေတာ့ Division of Labor ေပါ့။
. . . ဒီပံုျပင္သံုးပုဒ္ နားေထာင္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ စဥ္းစားမိတာက ကေလးေတြကို ပံုသြင္းလို႕ ရသလား။ ကမာၻေပၚက ကေလးေတြ ပံုသြင္း ခံေနရသလား ဆိုတာပါပဲ။ ငယ္ငယ္က နားေထာင္ခဲ့ရတဲ့ သင္ခဲ့ရတဲ့ ပံုျပင္ေတြမွာ သင္ခန္းစာေတြပါတယ္။ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနေတြက သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းေတြကို ေရးတဲ့အခါမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႕ ေသေသခ်ာခ်ာကို ေရြးခ်ယ္ျပဳစုၾကတယ္။ ပံုုျပင္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့အထဲကမွ ကေလးေတြကို ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြပါတဲ့ ပံုျပင္ေတြကိုပဲ ေရြးသင္ေပးတယ္။ ကေလးေတြကို လိုခ်င္တဲ့ပံု သြန္းယူၾကတယ္။ အဲဒါ ေကာင္းသလား ဆိုးသလား။ ကြ်န္ေတာ္လည္း မသိဘူး။
No comments:
Post a Comment