သီတာရာမ ေရွးၿမိဳင္ထ ႏွင့္
ဂီတလက္စြမ္း နုပညာပန္းတို႕
ပြင့္လန္းလွိဳင္ၾကဴ
ဘီ အမ္ အက္စ္ တီ ယူ
*************************
. . .ဟိုတစ္ေလာေလးက ဖြဘုတ္မွာ ဟိုေမႊဒီေမႊလုပ္ရင္း ရုရွားႏိုင္ငံ ေဘာမန္း တကၠသိုလ္မွာ လုပ္မယ့္ ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူးပြဲအတြက္ ဇာတ္တိုက္ေနၾကတဲ့ ရုပ္ရွင္ေလးေတြ ေတြ႕မိေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ေလးစားသြားမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္လိုက္မိတာက ရာမ လကၡဏာ သီတာေဒ၀ီ ဒႆဂီရိ တို႕ပါတဲ့ သမင္လိုက္ခန္းနဲ႕ ဒႆဂီရိက မယ္သီတာကို ေနာက္ပိုး ပိုးတဲ့အခန္း။ အဲဒီလို အကမ်ိဳးဆိုတာ တကယ့္ ဇာတ္သဘင္ ပညာရွင္ႀကီးေတြမွ ကႏိုင္တဲ့ အကမ်ိဳးလို႕ သိထားတာကိုး။ အဲဒါကို ႐ုွရွားမွာ ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက ကၾကမွာဆိုေတာ့ မေလးစားပဲ ေနပါ့မလားဗ်ာ။ ေနာက္ၿပီး ရာမာယဏ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္ ငယ္ငယ္ကတည္းက စြဲလန္းခဲ့ရတဲ့ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး။ ငယ္ငယ္တုန္းက မူလတန္း အလယ္တန္း ေက်ာင္းသားဘ၀ေလာက္ကတည္းက တီဗီကလာတဲ့ ေအာ္ပရာစတိုင္ ရာမဇာတ္ေတာ္ႀကီးဆိုတာ စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာဘဲနဲ႕ အကနဲ႕ ေနာက္ခံ တီးလံုးနဲ႕ပဲ ဇာတ္တစ္ခုလံုးကို သ႐ုပ္ေဖာ္သြားတာကို စြဲစြဲလန္းလန္း ရွိခဲ့တာ။ အႏုပညာဦးစီးဌာနက တင္ဆက္တဲ့ အဲသည္ဇာတ္ကို တီဗီကလည္း မၾကာမၾကာဆိုသလို လႊင့္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း အဲသည္ဇာတ္ေတာ္ႀကီး လႊင့္မယ့္ေန႕ဆို စာက်က္စရာရွိတာေတြ အိမ္စာေတြ အေစာႀကီး ၿပီးေအာင္ လုပ္ထားၿပီး တီဗီေရွ႕မွာ တေမ့ေမာ သြားေစာင့္ၾကည့္ေနက်။ ေနာက္ ဆိုကေရးတီး ၿပိဳင္ပြဲေတြလုပ္ေတာ့ မွတ္မွတ္ရရ အဲသည္ဇာတ္ကိုပဲ သံုးႏွစ္လား ႏွစ္ႏွစ္ဆက္တိုက္လားမသိဘူး ဇာတ္ေတာ္ႀကီး ၿပိဳင္ပြဲ ထည့္တယ္။ ရန္ကုန္မွာ ေက်ာင္းတက္ေနသခိုက္ဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသားဇာတ္႐ံုမွာလုပ္တဲ့ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးၿပိဳင္ပြဲကို ခဏတိုင္း သြားၾကည့္ျဖစ္တယ္။ ဒီတစ္ခါ ၾကည့္ရတာကေတာ့ အကနဲ႕ ေနာက္ခံတီးလံုးသက္သက္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အဆို အငို အေျပာေတြ ပါလာၿပီ။ သူလည္း ပညာသား တစ္မ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။ မွတ္မွတ္ရရ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးခင္ညႊန္႕က အဲသည္ဇာတ္ေတာ္ႀကီး ၿပိဳင္ပြဲေတြဆို အၿမဲ လာအားေပးေနက်ဗ်။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကလည္း အၿမဲ သြားအားေပးေနက်ဆိုေတာ့ သိတာေပါ့။ အဲသည္ရက္ေတြမွာေတာ့ ဆရာသမား လာအားေပးတာ မေတြ႕မိဘူး။ တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ေလာက္ေနေတာ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ရာထူးက အနားေပးတယ္ဆိုတာ ဖတ္ရတာပါပဲ။ ထားပါေတာ့။ ဗိုလ္ေကာင္းတို႕က ရာမ လကၡဏာ သီတာေဒ၀ီ ဒႆဂီရိ ေရႊသမင္ ဟန္နုမာန္ ဦးရီးေတာ္မာရဥၨ သုက်ိတ္ ဘိုးရေသ့ စတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြကို အမ်ိဳးေတြလိုကို ရင္းႏွီးေနတဲ့အေၾကာင္း ေျပာတာပါ။ ဆယ္တန္းမွာ သင္ရတဲ့ စိမ့္ႀကီးၿမိဳင္ႀကီး ရိပ္ႀကီးေတာေတာင္ ဆိုတဲ့ သဇင္ပန္းဘြဲ႕ကလည္း တကယ္ေတာ့ စာဆိုေတာ္ ဦးတိုး ေရးခဲ့တဲ့ ရာမ ရကန္ထဲကဗ်။ သဇင္ပန္းနဲ႕ ရာမဇာတ္ေတာ္ႀကီးဆိုတာလည္း ခြဲလို႕ ႐တာမွတ္လို႕။ ႐ာမတို႕ လကၡဏတို႕ ေခါင္းေဆာင္းေတြမွာ သဇင္ပန္းဆက္ရတယ္လို႕လည္း မွတ္သားဖူးသဗ်။ ကြ်န္ေတာ္ အဲသေလာက္ေတာင္ အစြဲႀကီး စြဲခဲ့တဲ့ ရာမဇာတ္ေတာ္လာ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြကို ေဘာမန္းတကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသားေတြ ကၾကမယ္ဆိုေတာ့ စိတ္မ၀င္စားပဲ ေနပါ့မလားဗ်ာ။
. . . တကယ့္ကပြဲ ဓာတ္ပံုေတြကို ၾကည့္ရတဲ့အခါက်မွ ကြ်န္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာထက္ေတာင္ အမ်ားႀကီး ပိုတဲ့ တင္ဆက္မွုေတြ လုပ္သြားတယ္ဆိုတာ ေတြ႕ရတယ္ဗ်။ ဓာတ္ပံုေတြအရေတာ့ သူတို႕ တင္ဆက္မွဳထဲမွာ အေနာ္ရထာမင္း ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ခန္းပါတယ္ဗ်ာ။ အဲဒါကေတာ့ ဆီးဂိမ္းတုန္းက ကြ်န္ေတာ္သိပ္ႀကိဳက္တဲ့ တင္ဆက္မွဳတစ္ခုေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ထင္တာ မမွားဘူးဆို ေျမ၀ုိင္းနဲ႕ ေနာက္ပိုင္းေခတ္ ၿမိဳင္ထ ႏွစ္ပါးသြားပါတယ္ဗ်ာ။ ပုဂံအက ပါတယ္ဗ်ာ။ ျမန္မာေက်ာင္းသားေလးေတြ စႏၵယားတီး ပတၱလာတီးၿပီး ျမန္မာ့စိတ္ရင္း ျမန္မာ့ရွုခင္း သီခ်င္းပါတယ္ဗ်ာ။ ႐ုစကီးလံုမေလးေတြရဲ႕ ျမဴးျမဴးၾကြၾကြ သၾကၤန္ယိမ္းပါတယ္ဗ်ာ။ အ၀ါေရာင္၀မ္းဆက္ေလးေတြနဲ႕ ကၾကတာကေတာ့ ျမန္မာမေလးေတြလား ဘာမေလးေတြလား မခြဲတတ္ဘူးဗ်ာ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ႐ုွရားရိုးရာအကေတြလားေတာ့ မသိ အဲဒါေတြ ပါတယ္ဗ်ာ။ အမယ္ သူတို႕ရိုးရာကိုကတာ ကိုယ့္အမ်ိဳးေကာင္းသားေလးေတြဗ်။ တိုင္းရင္းသားအကေတြ ပါတယ္ဗ်ာ။ ေတာ္ေတာ္ေလးကို စံုစံုလင္လင္ တင္ဆက္ခဲ့တာပဲ လို႕ ေကာက္ခ်က္ခ်ရမွာပဲ။ အဲဒီ ပြဲတစ္ခုျဖစ္ဖို႕အတြက္ ေတာ္ေတာ္ကို အားထည့္ၿပီး လုပ္ခဲ့ရမယ္ဆိုတာလည္း နားလည္အသိအမွတ္ ျပဳမိပါတယ္။
့ ့ ့ ရာမဇာတ္လမ္းကဖို႕အတြက္ ရာမ လကၡဏာ သီတာေဒ၀ီ ဒႆဂီရိနဲ႕ ေရႊသမင္၀တ္စံုေတြ ဘယ္လို ငွားခဲ့ၾကသလဲ။ ရုစကီးလံုမေလးေတြ ၀တ္တဲ့ ျမန္မာ၀တ္စံုေတြ ဘယ္လို ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကသလဲ။ ၿမိဳင္ထ ႏွစ္ပါးသြား၀တ္စံုေတြ ဘယ္လို စီစဥ္ခဲ့သလဲ။ ပညာသားပါပါ ကရတဲ့ ခဲရာခဲဆစ္ အကေတြကို ဘယ္သူက ဘယ္လိုသင္ေပးခဲ့ၾကသလဲ။ အဲဒီအကေတြ ကဖို႕ ညီအစ္ကိုေတြကို ဘယ္လို စည္းရံုးခဲ့သလဲ အခ်ိန္ေပးၿပီး ဘယ္လို ဇာတ္တိုက္ခဲ့ရသလဲ။ ေနာက္ခံတီးလံုးေတြ ေနာက္ခံပံုရိပ္ေတြ အသံေတြအတြက္ ဘယ္လို ျပင္ဆင္ခဲ့ရသလဲ။ ေငြကုန္ေၾကးက်ေတြကို ဘယ္လို စီမံခန္႕ခြဲခဲ့ၾကသလဲ။ ေနာက္ၿပီး တိုင္းျခားေပါင္ျဖဴမေလးေတြ ျမန္မာအက ကတတ္ေအာင္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ စည္းရံုးသင္ျပေပးခဲ့ရလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြရဲ႕ အေျဖဟာ ဒီပြဲႀကီးတစ္ခုလံုး ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ လွလွပပ တခမ္းတနား ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းပါ၀င္ခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြအားလံုးရဲ႕ စည္းလံုးညီညြတ္မွဳ ျမန္မာဆိုတဲ့ ဇာတိပုည ဂုဏ္မာနကို ေဖာ္က်ဴးျပခ်င္တဲ့စိတ္ဓာတ္နဲ႕ ငါတို႕ လုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ သက္ေသျပခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
. . .တကယ္ေတာ့ ဒီလိုပြဲမ်ိဳးဆိုတာ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ကင္မရာေတြ ကင္မရာမင္းေတြနဲ႕ က်က်နန မွတ္တမ္းတင္ထားသင့္တဲ့ ပြဲပဲဗ်။ ဒီေလာက္ ေစ့စပ္တဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ညီအစ္ကိုေတြ အဲသည္တစ္ခုကိုလည္း လြတ္မသြားေလာက္ဘူးလို႕ ယံုၾကည္ပါတယ္။ သိပ္မၾကာခင္မွာ ေဘာမန္းတကၠသိုလ္ ႏွစ္သစ္ကူး ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွု တင္ဆက္ပြဲ အစအဆံုးကို ယူက်ဳကျဖစ္ျဖစ္ အရုပ္အသံၾကည္ၾကည္လင္လင္ ျပတ္ျပတ္သားသား ၾကည့္ရွုခြင့္ရေတာ့မယ္လို႕ ယံုၾကည္ပါတယ္ဗ်ာ။ အမိေျမနဲ႕ မိုင္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီေ၀းတဲ့ တိုင္းတစ္ပါးမွာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳကို အစြမ္းကုန္ ျပသႏိုင္ခဲ့တဲ့ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားအားလံုး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။
ဂီတလက္စြမ္း နုပညာပန္းတို႕
ပြင့္လန္းလွိဳင္ၾကဴ
ဘီ အမ္ အက္စ္ တီ ယူ
*************************
. . .ဟိုတစ္ေလာေလးက ဖြဘုတ္မွာ ဟိုေမႊဒီေမႊလုပ္ရင္း ရုရွားႏိုင္ငံ ေဘာမန္း တကၠသိုလ္မွာ လုပ္မယ့္ ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူးပြဲအတြက္ ဇာတ္တိုက္ေနၾကတဲ့ ရုပ္ရွင္ေလးေတြ ေတြ႕မိေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ေလးစားသြားမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္လိုက္မိတာက ရာမ လကၡဏာ သီတာေဒ၀ီ ဒႆဂီရိ တို႕ပါတဲ့ သမင္လိုက္ခန္းနဲ႕ ဒႆဂီရိက မယ္သီတာကို ေနာက္ပိုး ပိုးတဲ့အခန္း။ အဲဒီလို အကမ်ိဳးဆိုတာ တကယ့္ ဇာတ္သဘင္ ပညာရွင္ႀကီးေတြမွ ကႏိုင္တဲ့ အကမ်ိဳးလို႕ သိထားတာကိုး။ အဲဒါကို ႐ုွရွားမွာ ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက ကၾကမွာဆိုေတာ့ မေလးစားပဲ ေနပါ့မလားဗ်ာ။ ေနာက္ၿပီး ရာမာယဏ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္ ငယ္ငယ္ကတည္းက စြဲလန္းခဲ့ရတဲ့ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး။ ငယ္ငယ္တုန္းက မူလတန္း အလယ္တန္း ေက်ာင္းသားဘ၀ေလာက္ကတည္းက တီဗီကလာတဲ့ ေအာ္ပရာစတိုင္ ရာမဇာတ္ေတာ္ႀကီးဆိုတာ စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာဘဲနဲ႕ အကနဲ႕ ေနာက္ခံ တီးလံုးနဲ႕ပဲ ဇာတ္တစ္ခုလံုးကို သ႐ုပ္ေဖာ္သြားတာကို စြဲစြဲလန္းလန္း ရွိခဲ့တာ။ အႏုပညာဦးစီးဌာနက တင္ဆက္တဲ့ အဲသည္ဇာတ္ကို တီဗီကလည္း မၾကာမၾကာဆိုသလို လႊင့္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း အဲသည္ဇာတ္ေတာ္ႀကီး လႊင့္မယ့္ေန႕ဆို စာက်က္စရာရွိတာေတြ အိမ္စာေတြ အေစာႀကီး ၿပီးေအာင္ လုပ္ထားၿပီး တီဗီေရွ႕မွာ တေမ့ေမာ သြားေစာင့္ၾကည့္ေနက်။ ေနာက္ ဆိုကေရးတီး ၿပိဳင္ပြဲေတြလုပ္ေတာ့ မွတ္မွတ္ရရ အဲသည္ဇာတ္ကိုပဲ သံုးႏွစ္လား ႏွစ္ႏွစ္ဆက္တိုက္လားမသိဘူး ဇာတ္ေတာ္ႀကီး ၿပိဳင္ပြဲ ထည့္တယ္။ ရန္ကုန္မွာ ေက်ာင္းတက္ေနသခိုက္ဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသားဇာတ္႐ံုမွာလုပ္တဲ့ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးၿပိဳင္ပြဲကို ခဏတိုင္း သြားၾကည့္ျဖစ္တယ္။ ဒီတစ္ခါ ၾကည့္ရတာကေတာ့ အကနဲ႕ ေနာက္ခံတီးလံုးသက္သက္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အဆို အငို အေျပာေတြ ပါလာၿပီ။ သူလည္း ပညာသား တစ္မ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။ မွတ္မွတ္ရရ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးခင္ညႊန္႕က အဲသည္ဇာတ္ေတာ္ႀကီး ၿပိဳင္ပြဲေတြဆို အၿမဲ လာအားေပးေနက်ဗ်။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကလည္း အၿမဲ သြားအားေပးေနက်ဆိုေတာ့ သိတာေပါ့။ အဲသည္ရက္ေတြမွာေတာ့ ဆရာသမား လာအားေပးတာ မေတြ႕မိဘူး။ တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ေလာက္ေနေတာ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ရာထူးက အနားေပးတယ္ဆိုတာ ဖတ္ရတာပါပဲ။ ထားပါေတာ့။ ဗိုလ္ေကာင္းတို႕က ရာမ လကၡဏာ သီတာေဒ၀ီ ဒႆဂီရိ ေရႊသမင္ ဟန္နုမာန္ ဦးရီးေတာ္မာရဥၨ သုက်ိတ္ ဘိုးရေသ့ စတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြကို အမ်ိဳးေတြလိုကို ရင္းႏွီးေနတဲ့အေၾကာင္း ေျပာတာပါ။ ဆယ္တန္းမွာ သင္ရတဲ့ စိမ့္ႀကီးၿမိဳင္ႀကီး ရိပ္ႀကီးေတာေတာင္ ဆိုတဲ့ သဇင္ပန္းဘြဲ႕ကလည္း တကယ္ေတာ့ စာဆိုေတာ္ ဦးတိုး ေရးခဲ့တဲ့ ရာမ ရကန္ထဲကဗ်။ သဇင္ပန္းနဲ႕ ရာမဇာတ္ေတာ္ႀကီးဆိုတာလည္း ခြဲလို႕ ႐တာမွတ္လို႕။ ႐ာမတို႕ လကၡဏတို႕ ေခါင္းေဆာင္းေတြမွာ သဇင္ပန္းဆက္ရတယ္လို႕လည္း မွတ္သားဖူးသဗ်။ ကြ်န္ေတာ္ အဲသေလာက္ေတာင္ အစြဲႀကီး စြဲခဲ့တဲ့ ရာမဇာတ္ေတာ္လာ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြကို ေဘာမန္းတကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသားေတြ ကၾကမယ္ဆိုေတာ့ စိတ္မ၀င္စားပဲ ေနပါ့မလားဗ်ာ။
. . . တကယ့္ကပြဲ ဓာတ္ပံုေတြကို ၾကည့္ရတဲ့အခါက်မွ ကြ်န္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာထက္ေတာင္ အမ်ားႀကီး ပိုတဲ့ တင္ဆက္မွုေတြ လုပ္သြားတယ္ဆိုတာ ေတြ႕ရတယ္ဗ်။ ဓာတ္ပံုေတြအရေတာ့ သူတို႕ တင္ဆက္မွဳထဲမွာ အေနာ္ရထာမင္း ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ခန္းပါတယ္ဗ်ာ။ အဲဒါကေတာ့ ဆီးဂိမ္းတုန္းက ကြ်န္ေတာ္သိပ္ႀကိဳက္တဲ့ တင္ဆက္မွဳတစ္ခုေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ထင္တာ မမွားဘူးဆို ေျမ၀ုိင္းနဲ႕ ေနာက္ပိုင္းေခတ္ ၿမိဳင္ထ ႏွစ္ပါးသြားပါတယ္ဗ်ာ။ ပုဂံအက ပါတယ္ဗ်ာ။ ျမန္မာေက်ာင္းသားေလးေတြ စႏၵယားတီး ပတၱလာတီးၿပီး ျမန္မာ့စိတ္ရင္း ျမန္မာ့ရွုခင္း သီခ်င္းပါတယ္ဗ်ာ။ ႐ုစကီးလံုမေလးေတြရဲ႕ ျမဴးျမဴးၾကြၾကြ သၾကၤန္ယိမ္းပါတယ္ဗ်ာ။ အ၀ါေရာင္၀မ္းဆက္ေလးေတြနဲ႕ ကၾကတာကေတာ့ ျမန္မာမေလးေတြလား ဘာမေလးေတြလား မခြဲတတ္ဘူးဗ်ာ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ႐ုွရားရိုးရာအကေတြလားေတာ့ မသိ အဲဒါေတြ ပါတယ္ဗ်ာ။ အမယ္ သူတို႕ရိုးရာကိုကတာ ကိုယ့္အမ်ိဳးေကာင္းသားေလးေတြဗ်။ တိုင္းရင္းသားအကေတြ ပါတယ္ဗ်ာ။ ေတာ္ေတာ္ေလးကို စံုစံုလင္လင္ တင္ဆက္ခဲ့တာပဲ လို႕ ေကာက္ခ်က္ခ်ရမွာပဲ။ အဲဒီ ပြဲတစ္ခုျဖစ္ဖို႕အတြက္ ေတာ္ေတာ္ကို အားထည့္ၿပီး လုပ္ခဲ့ရမယ္ဆိုတာလည္း နားလည္အသိအမွတ္ ျပဳမိပါတယ္။
့ ့ ့ ရာမဇာတ္လမ္းကဖို႕အတြက္ ရာမ လကၡဏာ သီတာေဒ၀ီ ဒႆဂီရိနဲ႕ ေရႊသမင္၀တ္စံုေတြ ဘယ္လို ငွားခဲ့ၾကသလဲ။ ရုစကီးလံုမေလးေတြ ၀တ္တဲ့ ျမန္မာ၀တ္စံုေတြ ဘယ္လို ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကသလဲ။ ၿမိဳင္ထ ႏွစ္ပါးသြား၀တ္စံုေတြ ဘယ္လို စီစဥ္ခဲ့သလဲ။ ပညာသားပါပါ ကရတဲ့ ခဲရာခဲဆစ္ အကေတြကို ဘယ္သူက ဘယ္လိုသင္ေပးခဲ့ၾကသလဲ။ အဲဒီအကေတြ ကဖို႕ ညီအစ္ကိုေတြကို ဘယ္လို စည္းရံုးခဲ့သလဲ အခ်ိန္ေပးၿပီး ဘယ္လို ဇာတ္တိုက္ခဲ့ရသလဲ။ ေနာက္ခံတီးလံုးေတြ ေနာက္ခံပံုရိပ္ေတြ အသံေတြအတြက္ ဘယ္လို ျပင္ဆင္ခဲ့ရသလဲ။ ေငြကုန္ေၾကးက်ေတြကို ဘယ္လို စီမံခန္႕ခြဲခဲ့ၾကသလဲ။ ေနာက္ၿပီး တိုင္းျခားေပါင္ျဖဴမေလးေတြ ျမန္မာအက ကတတ္ေအာင္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ စည္းရံုးသင္ျပေပးခဲ့ရလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြရဲ႕ အေျဖဟာ ဒီပြဲႀကီးတစ္ခုလံုး ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ လွလွပပ တခမ္းတနား ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းပါ၀င္ခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြအားလံုးရဲ႕ စည္းလံုးညီညြတ္မွဳ ျမန္မာဆိုတဲ့ ဇာတိပုည ဂုဏ္မာနကို ေဖာ္က်ဴးျပခ်င္တဲ့စိတ္ဓာတ္နဲ႕ ငါတို႕ လုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ သက္ေသျပခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
. . .တကယ္ေတာ့ ဒီလိုပြဲမ်ိဳးဆိုတာ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ကင္မရာေတြ ကင္မရာမင္းေတြနဲ႕ က်က်နန မွတ္တမ္းတင္ထားသင့္တဲ့ ပြဲပဲဗ်။ ဒီေလာက္ ေစ့စပ္တဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ညီအစ္ကိုေတြ အဲသည္တစ္ခုကိုလည္း လြတ္မသြားေလာက္ဘူးလို႕ ယံုၾကည္ပါတယ္။ သိပ္မၾကာခင္မွာ ေဘာမန္းတကၠသိုလ္ ႏွစ္သစ္ကူး ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွု တင္ဆက္ပြဲ အစအဆံုးကို ယူက်ဳကျဖစ္ျဖစ္ အရုပ္အသံၾကည္ၾကည္လင္လင္ ျပတ္ျပတ္သားသား ၾကည့္ရွုခြင့္ရေတာ့မယ္လို႕ ယံုၾကည္ပါတယ္ဗ်ာ။ အမိေျမနဲ႕ မိုင္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီေ၀းတဲ့ တိုင္းတစ္ပါးမွာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳကို အစြမ္းကုန္ ျပသႏိုင္ခဲ့တဲ့ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားအားလံုး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။
No comments:
Post a Comment