ဥပေဒၾကမ္းေတြမွာ ေငြေရးေၾကးေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းနဲ႕ အျခားကိစၥမ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းဆိုၿပီး လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ကြဲျပားပါတယ္။ ပထမဆံုး ေငြေရးေၾကးေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းကို အရင္ တင္ျပသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗိုလ္ေကာင္းတို႕ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ဒီလို ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းေတြကို အစိုးရက တင္သြင္းတဲ့အခါ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို တိုက္႐ိုက္တင္သြင္း ရပါတယ္။ သူတို႕ ဆီမွာေတာ့ ေငြေရးေၾကးေရးနဲ႕ဆိုင္တဲ့ ဘ႑ာေရး ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုကို အထက္လႊတ္ေတာ္က စတင္ တင္သြင္းခြင့္ မရွိဘဲ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ကသာ စတင္ တင္သြင္းရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးၿပီး ျပင္ဆင္စရာရွိတာ ျပင္ဆင္ၿပီးတဲ့အခါမွာ အထက္လႊတ္ေတာ္ကို ေပးပို႕ရပါတယ္။ အထက္လႊတ္ေတာ္ကို ေရာက္တဲ့ ေန႕ကေန ဆယ့္ေလးရက္အတြင္းမွာ အထက္လႊတ္ေတာ္က အဲဒီ ဥပေဒၾကမ္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး သံုးသပ္မွတ္ခ်က္ျပဳကာ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ကို ျပန္လည္ ေပးပို႕ရပါတယ္။ အထက္လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ သံုးသပ္မွတ္ခ်က္ ျပဳမွဳေတြကို ေအာက္လႊတ္ေတာ္က အားလံုးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လက္ခံခ်င္လည္း ရပါတယ္။ လက္မခံဘဲ ပယ္ခ်ခ်င္လည္း ရပါတယ္။ တကယ္လို႕ အထက္လႊတ္ေတာ္က ဆယ့္ေလးရက္အတြင္း ၿပီးေအာင္ မေဆြးေႏြးလို႕ ျပန္မပို႕ရင္လည္း ေအာက္လႊတ္ေတာ္မွာတင္ အတည္ျပဳလိုက္ရတာပါ။ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုဟာ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္း ဟုတ္မဟုတ္ အျငင္းပြားခဲ့ရင္ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌရဲ႕ အဆံုးအျဖတ္ဟာ အတည္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေငြေရးေၾကးေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းေတြနဲ႕ ပတ္သက္လာရင္ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ကပဲ လံုးလံုး စီမံခန္႕ခြဲခြင့္ ရွိတဲ့ အေျခအေနကို ေတြ႕ရပါတယ္။
အေပၚမွာ ေျပာထားတဲ့အတိုင္း ဘ႑ာေရးဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုကို လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္ၿပီဆိုရင္ သမၼတဆီ ေပးပို႕ ရပါတယ္။ ပို႕လိုက္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းကို သမၼတက ျပင္ဆင္ခ်က္လုပ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ လုပ္ခ်င္တဲ့ ျပင္ဆင္ခ်က္ကို ေရးသားၿပီး လႊတ္ေတာ္ကို အျမန္ဆံုး ျပန္ပို႕ ေပးရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ဘယ္ဥပေဒၾကမ္းမဆို သမၼတဆီ ပို႕ေပးရင္ သမၼတက ဆယ့္ေလးရက္အခ်ိန္ရပါတယ္။ ဆယ့္ေလးရက္အတြင္း လႊတ္ေတာ္ကို ျပန္မပို႕ရင္ ဥပေဒက အာဏာတည္ပါတယ္။ သူတို႕ ဆီမွာေတာ့ အခ်ိန္ကန္႕သတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ အျမန္ဆံုးလို႔ ျပန္ပို႕ရမယ္လို႔ပဲ ျပဌာန္းထားတာပါ။ သမၼတက မွတ္ခ်က္ ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြနဲ႕ ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္ကို ျပန္ပို႕လိုက္ရင္ သမၼတရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြကို လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးရပါတယ္။ သေဘာတူတာ မတူတာကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ သေဘာထားပါပဲ။ သမၼတရဲ႕ မွတ္ခ်က္ကို လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သေဘာမတူလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သမၼတဆီ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ျပန္ပို႕လိုက္ၿပီဆိုရင္ သမၼတက မျဖစ္မေန အတည္ျပဳရေတာ့တာပါ။ တို႕ ျမန္မာျပည္မွာဆိုရင္ ဥပေဒၾကမ္းကို သမၼတဆီ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္ပို႕လိုက္ၿပီဆိုရင္ သမၼတက ခုနစ္ရက္ အခ်ိန္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သမၼတက ျငင္းခြင့္ မရွိေတာ့တာခ်င္းေတာ့ အတူတူပါပဲ။
ဘ႑ာေရးနဲ႕ ေငြေရးေၾကးေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒေတြကလြဲရင္ က်န္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းေတြကို အထက္လႊတ္ေတာ္မွာျဖစ္ျဖစ္ ေအာက္လႊတ္ေတာ္မွာ ျဖစ္ျဖစ္ စတင္ တင္သြင္းလို႔ ရပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္လံုးက သေဘာတူမွ သာလ်င္ လႊတ္ေတာ္ နွစ္ရပ္လံုးက အတည္ျပဳတယ္လို႕ မွတ္ယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးေတြ ရပ္နားထားလို႕ ပါလီမန္မွာ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခု ဆိုင္းငံ့ ျဖစ္ေနရင္လည္း အဲသည္ဥပေဒၾကမ္း မပ်က္ျပယ္ပါဘူး။ အထက္လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးေနတုန္းမွာ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ ဖ်က္သိမ္းသြားရင္လည္း အဲသည္ဥပေဒၾကမ္း မပ်က္ျပယ္ပါဘူး။
ဗိုလ္ေကာင္းတို႕ ျမန္မာျပည္မွာ အထက္လႊတ္ေတာ္နဲ႕ ေအာက္လႊတ္ေတာ္နဲ႕ ေပါင္းၿပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုတာ က်င္းပသလို သူတို႕ ဆီမွာလည္း တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ ကိစၥေတြအတြက္ လႊတ္ေတာ္နွစ္ရပ္ ေပါင္းၿပီး စည္းေဝးက်င္းပရတာ ရွိပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္တစ္ရပ္က ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုကို အတည္ျပဳေပးလိုက္တာကို တစ္ျခားလႊတ္ေတာ္တစ္ရပ္က ပယ္ခ်လိုက္တဲ့အခါ၊ ဥပေဒၾကမ္းျပင္ဆင္ခ်က္ေတြကို လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ သေဘာကြဲလြဲတဲ့အခါ၊ လႊတ္ေတာ္တစ္ရပ္က ေပးပို႕လာတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုကို လက္ခံၿပီး ေျခာက္လၾကာတဲ့အထိ အတည္ျပဳ မေပးႏိုင္တဲ့အခါမ်ိဳးေတြမွာ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ေပါင္းၿပီး စည္းေဝးရပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ေပါင္း အစည္းအေဝးမွာ သေဘာကြဲလြဲခ်က္ေတြကို ညွိႏွိဳင္းလို႕ မရဘူးဆိုရင္ မဲခြဲၿပီး ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။ အဲသည္ လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္ေပါင္း စည္းေဝးဖို႕ကို သမၼတက ဆင့္ေခၚေပးရပါတယ္။ ဒီလုပ္ငန္းစဥ္ေတြကေတာ့ ဗိုလ္ေကာင္းတို႕ ျမန္မာျပည္က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြနဲ႕ သေဘာတရားခ်င္း အတူတူပဲလို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္ဗ်ာ။
အစိုးရရဲ႕ ႏွစ္စဥ္ ရသံုး မွန္းေျခ ေငြစာရင္း ဥပေဒၾကမ္းနဲ႕ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္က နည္းနည္း ကြဲျပားပါတယ္။ ဆက္လက္ ေလ့လာတင္ျပေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment