Thursday, 30 May 2013

ေတာေဂၚလီနဲ႕ ဘုရားပူေဇာ္


    အလွွဴအတန္း ထေျမာက္ ေအာင္ျမင္တဲ့ အထိမ္းအမွတ္နဲ႕ အလွဴ႕ရွင္ေတြ က ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ထျပီး ကၾက ခုန္ၾကရာကေန ေျဗာသံဆိုတာ ျမန္မာ့ ဂီတမွာ ေပၚေပါက္ခဲ့ရတယ္လို႕ မွတ္သားဖူးပါတယ္။
    လည္ကတံုးအကၤ်ီအျဖဴကိုယ္စီ ေယာပုဆိုးအနက္ေရာင္ေလးေတြ ကိုယ္စီ၀တ္ထားတဲ့ လူပ်ိဳေပါက္ေလးေတြက ေတာေဂၚလီ သီခ်င္းနဲ႕ တြန္႕လိမ္ျပီးေကာက္ေကြးျပီး ေရာ့ခ္ေတြ ေပါ့ပ္ေတြ ဒီေဂ်ေတြ ကေနတာကို ဘုရားပူေဇာ္တာပါဆိုရင္ ေျပာတဲ့သူ ရူးရာက်ပါလိမ့္မယ္။ ကတာကေတာ့ တကယ္ကို ကေနၾကတာပါ။ ကလိုက္သမွ သူတို႕ေခါင္းက ဂ်ယ္လိမ္းျပီး ေထာင္ထားတဲ့ ဆံပင္ေတြ ေအာက္က တစ္ဖက္စီ ပန္ထားတဲ့ စိန္နားကပ္ေလးေတြေတာင္ ၀င္းကနဲ လက္ကနဲ ျဖစ္သြားေအာင္ ကၾကတာပါ။
    တကယ္ေတာ့ ဒီကေလးေတြဟာ မိေကာင္းဖခင္ သားသမီးေလးေတြ ျဖစ္ရံုတင္ မကပဲ သူတို႕ရဲ႕ မိေကာင္းဖခင္ေတြ ကိုယ္တုိင္ အနားမွာ ရွိေနၾကပါတယ္။ ျမန္မာဆန္ဆန္ ပုဆိုးေတြ တိုက္ပံုေတြ ပ၀ါေတြ ဆင္ျမန္းထားတဲ့ မိဘေတြဟာ သူတို႕ သားသမီးေတြ လမ္းလည္ေကာင္မွာ ေန႕ခင္းေၾကာင္ေတာင္ သိုးေဆာင္း တီးလံုးနဲ႕ ျမဴးထူးေပ်ာ္ပါးေနတာကို မတားျမစ္တဲ့ျပင္ သူတို႕ကပါ ၾကည္နဴးရႊင္လန္းတဲ့ အၾကည့္ေတြနဲ႕ ၾကည့္ျပီး အားေပးေနၾကပါတယ္။ ကေလးေတြကလည္း အရက္မူးျပီး ကတဲ့ပံု မေပၚပါဘူး။ ဒီလိုဆိုရင္လည္း မိဘမ်ားက ခြင့္ျပဳမယ္ မထင္ပါဘူး။
    ဒီကေလးေတြကို ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမွဳ ရွဳေထာင့္ကေန ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ နည္းနည္းမွ အခ်ိဳးေျပတဲ့ပံု မေပါက္ပါဘူး။ ကိုရီးကားကားထဲက မင္းသားေတြထားတဲ့ ေကာ္ရည္နဲ႕ ေထာင္ထားတဲ့ ဆံပင္ပံုစံ၊ နားတစ္ဖက္တည္းမွာပဲ ပန္ထားတဲ့ နားကပ္၊ လည္ကတံုးအကၤ်ီ အျဖဳေရာင္၊ ေယာပုဆိုး နဲ႕ ေအာက္က စီးထားတဲ့ ကြင္းထိုးဖိနပ္တို႕ဟာ တစ္ခုနဲ႕ တစ္ခု ဘယ္လိုမွ မအပ္စပ္ဘူးလို႕ ထင္စရာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေစာေစာကေလးတင္ပဲ သူတို႕ဟာ သူတို႕ရပ္ကြက္ သူတုိ႕လမ္းက နွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ဘုရားပြဲကို က်ရာေနရာကေန ေက်ေက်ပြန္ပြန္ စိတ္ပါလက္ပါ ၀င္ေရာက္ဆင္ႏႊဲခဲ့ျပီးပါျပီ။ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ ေဆာက္တုန္းက၊ ရပ္ကြက္ထဲမွာ အလွဴခံတုန္းက၊ ဘုရားပင့္တဲ့ကားကုိ အလွအပေတြ ဆင္တုန္းက၊ ဘုရားလွည့္လည္ အပူေဇာ္ခံတုန္းက သူတို႕ေတြဟာ သူတို႕နဲ႕ သင့္ေတာ္ရာရာ တာ၀န္ေတြကို ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္ေဆာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
    ဒီကေလးေတြကို သရုပ္ပ်က္လို႕ဆိုျပီး သူတို႕ကို အခုလို ဘုရားတရားကိစၥ၊ ရပ္ရြာ လူမွဴေရးကိစၥေတြမွာ ၀င္ပါခြင့္ မေပးပဲ အျပစ္ေတြခ်ည္းသာ တင္ေနမယ္ဆိုရင္လည္း သူတို႕ရဲ႕ လုပ္အား သူတို႕ရဲ႕ စိတ္အားထက္သန္မွဳေတြကို ဆံုးရံွဳးရတာက လြဲလို႕ သူတို႕ေတြပံုစံကို ကိုယ္လိုခ်င္သလို ပံုသြင္းယူလို႕ ရနိုင္မယ္ မထင္ပါဘူး။ အခုေတာ့ မလႊဲမကင္းသာတဲ့ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းမွာ လုိက္ပါ စီးေမ်ာေနတဲ့ သူတို႕ရဲ႕ မ်က္စိေနာက္စရာ ၀တ္စား ဆင္ယင္မွဳေလးေတြကို သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ နားလည္ေပးျပီး သူတို႕ရဲ႕ တက္ၾကြတဲ့ အားမာန္ေတြကို ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္းဘက္ကို ဦးတည္ေပးလိုက္ေတာ့ သူတို႕ေတြဟာ ရပ္ကြက္ထဲက လူၾကီးဆိုသူေတြ ၾကည့္မရတဲ့ လမ္းသရဲေလးေတြဘ၀ကေန ရပ္ကြက္အတြက္ အသံုး၀င္တဲ့ လုပ္အားရွင္ေလးေတြ ျဖစ္လာရပါေတာ့တယ္။
    နွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ဘုရားေတြ စီတန္းလွည့္လည္ အပူေဇာ္ခံပြဲေတြ ျပီးလို႕ ကိုယ့္ရပ္ကြက္ကို ျပန္ေရာက္ၾကေတာ့ ဘုရားယာယီ စံေက်ာင္းေတာ္က ဖြင့္ေပးထားတဲ့ ေတာေဂၚလီ တီးလံုးနဲ႕အတူ ဒိုးဒိုးဒန္႕ဒန္႕ ကၾကခုန္ၾကတာဟာ အဟိုေရွးက အလွဴအတန္း ေရစက္ခ်ျပီး ေအာင္ျမင္ျပီးေျမာက္လို႕ တီးမွဳတ္တဲ့ ေျဗာသံမွာ အလွဴ႕ရွင္ေတြ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ကခုန္ၾကတဲ့အျဖစ္နဲ႕ အတူတူပဲလို႕ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းကသာ ေတာေဂၚလီတို႕၊ ဖိုးခ်စ္နဲ႕ သားစိုးဆိုထားတဲ့ ေဟလာေမာင္ရို႕၀ါး သီခ်င္းတို႕ေခတ္စားမယ္ဆိုရင္ အလွဴ႕ွရွင္ အလွဴ႕အမ ဆိုတဲ့ လူၾကီးလူေကာင္းေတြဟာ ပု၀ါစေတြ တလူလူ၊ ေတာင္ရွည္ပုဆိုးေတြ တကားကား၊ ဆံထံုးၾကီးေတြ တယမ္းယမ္း လက္၀တ္ရတနာေတြ တေျပာင္ေျပာင္ တလက္လက္နဲ႕ ဒီေဂ် ကေနၾကမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။
    ဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္အေရး၊ ရပ္ေရးရြာေရး ကိစၥေတြမွာ မ်က္စိစပါးေမြး စူးခ်င္စရာ လူငယ္ေလးေတြကို သည္းညည္းခံျပီး ပူးေပါင္းပါ၀င္ ဆင္ႏႊဲခြင့္ေပးတဲ့ ေက်ာက္ေျမာင္းက ရပ္မိရပ္ဖေတြကို ျမန္မာ လူငယ္ထု တစ္ရပ္လံုးကိုယ္စား ေက်းဇူးတင္မိပါေၾကာင္းနဲ႕ ဒီလို လူၾကီးမ်ိဳးေတြ မ်ားမ်ားရွိလာပါေစ လို႕ ဆုေတာင္းမိပါေၾကာင္း။ (၂၂-၁၂-၂၀၀၈)
Credit: (painting Artist Aung Min Min, http://www.saatchionline.com)

No comments:

Post a Comment