Saturday, 18 May 2013

အိႏိၵယအေျခခံဥပေဒပါ အေရးေပၚကာလဆိုင္ရာ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား (၂)


    အိႏိၵယအေျခခံဥပေဒပါ အေရးေပၚကာလဆိုင္ရာ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားထဲက ႏိုင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာနဲ႕ လံုၿခံဳေရးကို ထိပါးလာရင္ ဘယ္လုိေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆိုတာ တင္ျပၿပီးတဲ့ေနာက္ အခုတစ္ခါ အေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားအတိုင္း က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့လို႕ ေၾကညာရတဲ့ အေရးေပၚ အေျခအေန နဲ႕ ဘ႑ာေရးအက်ပ္အတည္းေၾကာင့္ ေၾကညာရတဲ့ အေရးေပၚအေျခအေနမ်ားအေၾကာင္း ဆက္လက္ တင္ျပေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
    အိႏၵိယႏိုင္ငံရဲ႕ ျပည္နယ္တစ္ခုခုဟာ အေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားအတိုင္း လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ဖို႕ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႕ သမၼတက ယံုၾကည္ယူဆေလာက္တဲ့ အေျခအေနမ်ား ျဖစ္ေပၚေနၿပီဆိုရင္ သမၼတက အေရးေပၚအေျခအေန ေၾကညာရမယ့္အေၾကာင္း အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၅၆ မွာ ျပဌာန္းထားပါတယ္။ ဒီေၾကညာခ်က္ဟာ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္လံုးရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္ လိုအပ္ၿပီး တကယ္လို႕ လႊတ္ေတာ္က သေဘာမတူဘူးဆိုရင္ အေရးေပၚကာလသက္တမ္းဟာ ႏွစ္လေနရင္ ကုန္ဆံုးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေၾကညာထားတဲ့ ကာလမွာျပည္ေထာင္စုအစိုးရဟာ ျပည္နယ္အစိုးရရဲ႕ အခြင့္အာဏာကို က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ ျပည္နယ္အစိုးရကိုေတာ့ ဖယ္ရွားပစ္ေလ့ရွိၿပီး ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကိုလည္း ဖ်က္သိမ္းရင္ ဖ်က္သိမ္း၊ မဖ်က္သိမ္းရင္လည္း အစည္းအေဝးေတြ ေရႊ႕ဆိုင္းထားရပါတယ္။ အေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားအတိုင္း က်င့္သံုးႏိုင္ျခင္းမရွိလို႕ အေရးေပၚအေျခအေန ေၾကညာရတဲ့ ကိစၥေတြက ေနာက္ပိုင္းမွာ အျငင္းပြားစရာေတြ မ်ားလာတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။
    အိႏၵိယႏိုင္ငံရဲ႕ ဘ႑ာေငြေၾကးတည္ၿငိမ္မွဳ ပ်က္ျပားေစမယ့္ ၿခိမ္းေျခာက္မွဳမ်ိဳး ရွိေနၿပီလို႕ သမၼတက ယူဆရင္ အေရးေပၚအေျခအေန ေၾကညာရမယ့္အေၾကာင္း အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၆၀ မွာ ျပဌာန္းထားပါတယ္။ ဒီလိုအေရးေပၚအေျခအေန ကာလမွာဆိုရင္ သမၼတဟာ ျပည္နယ္တစ္ခုခု ဒါမွမဟုတ္ ျပည္နယ္ေတြရဲ႕ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြကို တိုက္႐ိုက္ညႊန္ၾကားပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ လိုအပ္တဲ့ တစ္ျခား ညႊန္ၾကားမွဳေတြကိုလည္း လုပ္လုိ႕ရပါတယ္။ ဒီလိုညႊန္ၾကားတဲ့ေနရာမွာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ဒါမွမဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရေတြမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ဝန္ထမ္းမ်ားရဲ႕ လစာမ်ား ခံစားခြင့္မ်ားကို ျဖတ္ေတာက္ေလွ်ာ့ခ်ဖို႕အပါအဝင္ လိုအပ္တဲ့ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ အေရးယူေဆာင္ရြက္မွဳမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ဖို႕ သမၼတကို အထူးအာဏာအပ္ႏွင္းထားပါတယ္။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာပဲ ဒီေန႕ဒီအခ်ိန္အထိ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ အေရးေပၚအေျခအေန တစ္ခါမွ မေပၚေပါက္ဖူးေသးပါဘူး။

No comments:

Post a Comment