Monday 21 May 2018

ကေလးဗိုလ္


. . . မူလတန္းသင္ရိုးတစ္ခုအတြက္ ဆရာဆရာမေတြ မြမ္းမံသင္တန္းမွာ လက္ေတြ႕လုပ္ေနတာေတြနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြကို ျမင္ရေတာ့ နည္းနည္းရင္ေလးမိတယ္။ ဆရာဆရာမေတြရဲ႕ လက္ေတြ႕သင္ခန္းစာေတြအေပၚ မေကာင္းျမင္နဲ႕ ေ၀ဖန္ေနတဲ့အထဲမွာ ကိုယ့္ဖရန္႕လစ္ထဲက ကိုယ္ေစာင့္ဖတ္ေနရတဲ့ သူတစ္ခ်ိဳ႕ပါ ပါေနတာေတြ႕ေတာ့ ထိတ္လည္းထိတ္လန္႕မိတယ္။ အဲသည္ထဲက တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ေတြဟာ ေဖာ္လို၀ါ အေရအတြက္အားျဖင့္ လူမွဳကြန္ယက္ေပၚမွာ အေတာ္အတန္ ၾသဇာရွိၾကပံုေပၚတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႕ေျပာတာကို နားေယာင္ၾကမယ့္သူေတြအေရးကို ေတြးမိၿပီး ရင္ေလး ထိတ္လန္႕မိတာပါ။
.
. . . ဆရာဆရာမေလးေတြ ေလ့က်င့္ေနၾကတာ သစ္ရြက္ေတြနဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္ၿပီး ဇာတ္ေတြခင္းေနတာပါတယ္။ ဂီတသင္ခန္းစာေတြပါတယ္။ အကေတြပါတယ္။ စကၠဴေတြ ျဖတ္ညွပ္ကပ္ၿပီး ကေလးေတြစိတ္၀င္စားစရာေလးေတြ သင္ၾကားျပသတာေတြပါတယ္။ တစ္ျခားလည္း ကိုယ္မသိေသးတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိအံုးမွာပါ။ အဲသည္လို ေလ့က်င့္ေနၾကတာကို ေ၀ဖန္ၾကတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းကေတာ့ ဒီလိုေတြ လုပ္ၿပီး ပညာေရးကို ဘယ္လိုမ်ား ျမွင့္တင္မွာလဲဆိုတဲ့ မေကာင္းျမင္ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
.
. . . စာေတြအမ်ားႀကီး သင္မယ္၊ ကေလးေတြက စာေတြ အမ်ားႀကီးရမယ္၊ အမွတ္ေတြေကာင္းမယ္၊ စာေမးပြဲေျဖတဲ့အခါ အဆင့္ေတြေကာင္းမယ္၊ ကေလးက ေန႕ေန႕ညည တစာစာ အံေနမယ္၊ ဆရာဆရာမ လူႀကီးမိဘေရွ႕မွာ လက္ကေလးပိုက္ၿပီး မ်က္လႊာေလးခ်ၿပီး ေျပာသမွ်ကို နာခံမယ္၊ ေက်ာင္းစာအုပ္ထဲက စာေတြကို သည္၏မေရြး အလြတ္ရမယ္၊ အိမ္စာေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္မယ္၊ စတဲ့ လကၡဏာရပ္ေတြကို ကေလးပညာေရးေကာင္းမြန္မွဳရဲ႕ သေကၤတအျဖစ္ ရွဳျမင္ထားၾကသူေတြက အဲသည္ သင္ခန္းစာလက္ေတြ႕ေလ့က်င့္ေနမွုေတြအေပၚ မေကာင္းျမင္ ေ၀ဖန္ေနတဲ့ပံုပါပဲ
.
. . . အထက္က ေျပာခဲ့တာေတြကို အကုန္လံုးကို လံုး၀ႀကီး မပယ္ေပမယ့္ ကေလးတစ္ေယာက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးရဲ႕ အျခားမ်က္နာစာေတြကိုလည္း လ်စ္လ်ဴရွဳထားလို႕ မရဘူးဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ေ၀ဖန္ေနတဲ့သူေတြက မသိတာလား ေမ့ေနတာလားေတာ့ ကိုယ္လည္း မမွန္းဆတတ္ပါဘူး။
.
. . . ကေလးတစ္ေယာက္အတြက္ ဘယ္လိုပညာေရးမ်ိဳးက သင့္ေတာ္တယ္လို႕ ေသေသခ်ာခ်ာ မေျပာတတ္ေပမယ့္ ကိုယ္တိုင္လည္း ကေလးအေဖဆိုေတာ့ ကိုယ္သိတဲ့ ကေလးပညာေရးဆိုတာေလးကို ေျပာျပခ်င္လာပါတယ္။
.
. . . ကေလးဆိုတာ ေဆာ့ခ်ိန္ရွိရမယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္ ေဆာ့ခ်ိန္ရွိရမလဲဆိုရင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့အခ်ိန္ကလြဲရင္ က်န္တာ ေဆာ့ခ်ိန္ပါပဲ။ ကေလးတစ္ေယာက္ကို သူစိတ္မပါတာေတြ အတင္းအက်ပ္လုပ္ခိုင္းၿပီး ၿငိမ္ၿငိမ္ေနေအာင္ ႏွိပ္ကြပ္ထားတာနဲ႕ စာရင္ သူစိတ္၀င္စားေနတဲ့ အလုပ္တစ္ခုခုအေပၚမွာ အာရံုစူးစိုက္ေနတာက သူ႕အတြက္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္အတြက္ မသိမျဖစ္ သိသင့္သိထိုက္တာေတြကို သင္ေပးေတာ့မယ္ဆို အဲသည္ သင္ေပးခ်င္တာေတြကို သူ႕အတြက္ ကစားစရာေတြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္မွ ကေလးတစ္ေယာက္ကို ေပးခ်င္တာ ေပးခြင့္ရမွာပါ။ ဒါေတာင္မွ ကေလးရဲ႕ ခံယူတဲ့အေပၚ မူတည္ၿပီး ရသြားတာေတြက တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ ကြာအံုးမွာ။ ခံယူတယ္ဆိုတာကလည္း ကေလးရဲ႕ ၀ါသနာ ဗီဇ ပတ္၀န္းက်င္အေျခအေန စိတ္ေနစိတ္ထားေတြအေပၚ အမ်ားႀကီး မူတည္ေသးတာကိုး။
.
. . . အဲသည္ေတာ့ ကေလးေတြကို သင္မယ့္ စာသင္ခန္းဟာ ကေလးတစ္ေယာက္အတြက္ ေဆာ့ခ်င့္စဖြယ္ ေနရာႀကီး ျဖစ္ေနဖို႕ ေကာင္းပါတယ္။ ကေလးကို ေပးခ်င္တာေတြကို ကေလးအတြက္ ေဆာ့စရာအျဖစ္ ပံုစံေျပာင္းဖန္တီးၿပီး ဆရာက ကေလးေခါင္းႀကီးလုပ္ၿပီး ေဆာ့ဖို႕အတြက္ကေတာ့ အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ သင္တန္းေတြက လက္ေတြ႕ေလ့က်င့္မွဳေတြက လိုကိုလိုပါတယ္။
.
. . . ကိုယ္ေတြ မူလတန္း အလယ္တန္း အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀က ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရး သေဘာတရားေတြ ဘယ္လိုေတြ ရွိခဲ့လဲ ကိုယ္ေတာ့ မသိခဲ့ပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ေလမွ ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲ ေနၾကတ္ လၾကတ္လို အခါမ်ိဳးမွာ အတန္းထဲက ဆရာဆရာမေတြက ေနၾကတ္လၾကတ္ကိစၥမ်ိဳးကို ေက်ာင္းပညာေရးနဲ႕ မဆိုင္သလို သေဘာထားတာမ်ိဳးေတြကို ႀကံဳခဲ့ရတာကိုေတာ့ ကိုယ္ တကယ္ကို အသည္းယားခဲ့ပါတယ္။ အဲသည္တုန္းက အျပင္မွာ ေနၾကတ္လို႕ ေမွာင္မည္းသြားတာ ႀကံဳရတာေတာင္မွ အတန္းထဲက အတန္းျပင္မထြက္ပဲ သင္လက္စ အျခားအေၾကာင္းအရာကိုပဲ ဆက္သင္ေနခဲ့တာကိုေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ကို အသည္းယားခဲ့တာပါ။ တကယ္သာ အဲသည္တုန္းက ေနၾကတ္တာကို ေနၾကတ္ေနခ်ိန္မွာျဖစ္ျဖစ္ အဲသည္ေန႕မွာျဖစ္ျဖစ္ ပူပူေႏြးေႏြး သင္ေပးခဲ့ရင္ သေဘာတရားနဲ႕တကြ တစ္ခါတည္း မွတ္မိခဲ့မွာပဲလို႕ ေတြးမိခဲ့တာပါ။ အဲသည္အခ်ိန္တုန္းက ပညာေရးသေဘာတရားေတြကို မသိခဲ့ေပမယ့္ ကိုယ္ေတြအတြက္ကေတာ့ ပညာေရးဆိုတာ စာအုပ္ထဲက စာေတြကို က်က္တာ စာေမးပြဲမွာေျဖတာပါပဲ။ အဲသည္အျပင္ သိပ္မပိုခဲ့ပါဘူး။
.
. . . အားကစားတို႕ ကစားခုန္စားတို႕ ဆိုတာလည္း သိပ္ၿပီး အားေပးအားေျမွာက္ ခံခဲ့ရတယ္လို႕ မထင္ဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာ မေနနိုင္မထိုင္နိုင္ ယြရင္သာ အဲသည္ကေလး က်န္းမာသန္စြမ္းတာ ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။ လြတ္လပ္ေရးေန႕လို အားကစားၿပိဳင္ပြဲေတြလိုမွာ ၀တ္ေက်တန္းေက် ၀င္ၿပိဳင္လိုက္ၾကမယ္ ၿပီးေတာ့လည္း ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ပဲ။ အားကစားဆိုတာ အေဆာ့သန္ၿပီး အားကစားမွာ သူမ်ားထက္ နည္းနည္းေလး ပိုသန္တဲ့သူေတြအတြက္သာပဲ သက္ဆိုင္တဲ့ ကိစၥလို႕ ေအာက္ေမ့မိခဲ့တာပါ။ အားကစားဆိုတာ ၿပိဳင္ပြဲမွာ ၿပိဳင္ဖို႕အတြက္ပဲ လိုတဲ့အရာလို႕ ထင္ခဲ့မိတာပါ။
.
. . . ဂီတ အနုပညာဆိုတာ ေ၀လာေ၀းပါပဲ။ ေက်ာင္းမွာ ကမာၻမေက်ကလြဲလို႕ ဘာဂီတမွ မရွိခဲ့တဲ့အျပင္ ဆရာဆရာမကေသာ္လည္းေကာင္း မိဘက ေသာ္လည္းေကာင္း ဂီတဆိုတာ တတ္ေကာင္းတဲ့အရာ ခံစားရတဲ့အရာလို႕ လမ္းေၾကာင္းေပးတာ မရွိခဲ့တဲ့အျပင္၊ ဂစ္တာတီးတတ္ရင္ လမ္းသူရဲ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနသူလို႕ တံဆိပ္ကပ္ၿပီး မေကာင္းတဲ့ ဥပမာအျဖစ္ လူဆိုးအျဖစ္ ပံုေဖာ္ေပးထားတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ကိုယ္က ဂစ္တာေလးတီးတတ္ခ်င္တာေတာင္ နင္ပဲငဆေျပာၿပီး ပိတ္ပင္ခံရတဲ့အျဖစ္၊ ဂီတာတီးတတ္ရင္ပဲ လူက ပ်က္စီးေတာ့မယ့္လမ္းစေပၚေရာက္ေတာ့မယ္လူလို႕ အစြပ္စြဲခံခဲ့ရတဲ့အျဖစ္။
.
. . . ပန္းခ်ီဆိုတာ ေက်ာင္းသားနဲ႕ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဆိုင္သလဲဆိုရင္ ဘာအထိမ္းအမွတ္ ညာအထိမ္းအမွတ္ ပန္းခ်ီၿပိဳင္ပြဲဆိုရင္ ေက်ာင္းသားနဲ႕ ဆိုင္တဲ့ ပံုပါပဲ။ ဆြဲတတ္တဲ့သူေတြ ဆြဲေနၾကတာကို မျမင္ဖူးတဲ့ ကိုယ္ေတြက သြားေငးေပါ့။ ပန္းခ်ီဆိုတာ ခံစားေကာင္းတဲ့အရာ တတ္ေကာင္းတဲ့အရာ နားလည္ေကာင္းတဲ့အရာရယ္လို႕ ဘယ္သူကမွလည္း မေျပာျပဖူးဘူး။
.
. . . အခုေျပာခဲ့တဲ့ သမားရိုးက် ကိစၥေလးေတြေတာင္မွ ဒီေလာက္ေ၀းေနၿပီဆိုေတာ့ တီထြင္ဖန္တီးမွဳတို႕ဘာတို႕ဆိုတာ ၾကားေတာင္မၾကားဖူးတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြေပါ့။
.
အခုေတာ့
.
. . . ေခတ္ေတြလည္း ေျပာင္းပါၿပီ။ အသိအျမင္ေတြလည္း ပြင့္လင္းေနၾကပါၿပီ၊ ကိုယ့္ကေလးေတြကို လူပီသတဲ့ ကိုယ္ရည္ကုိယ္ေသြးေတြကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ၿပီး သူတို႕ေလးေတြရဲ႕ ထူးခြ်န္တဲ့ အစြမ္းအစေလးေတြကို ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးရမယ့္ ေခတ္ကို ေရာက္ေနပါၿပီ။ ပညာေရးဆိုတာ စာေတြက်က္ေနရတာခ်ည္း မလံုေလာက္ဘူးဆိုတာ သတိျပဳၾကပါေတာ့။ လူ႕ေလာကအလယ္မွာ ထည္ထည္၀ါ၀ါ ေနနိုင္ဖို႕ အေပါင္းအသင္း ၀င္ဆံ့ႏိုင္ဖုိ႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မွု ျမင့္မားေစဖို႕ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ကို အက်ိဳးျပဳဖို႕၊ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္စြမ္းျမင့္မားတဲ့၊ ကမာၻေပၚက အျခားမ်ိဳးဆက္တူေတြနဲ႕ ရင္ေဘာင္တန္းဖို႕အတြက္က စာတစ္ခုတည္း အံေနႏိုင္ရံုနဲ႕ မၿပီးဘူးဆိုတာ သေဘာေပါက္ၾကဖို႕ သင့္ပါၿပီ
.
. . . ကေလးေတြကို ေဆာ့ခြင့္ေပးၾကဖို႕ရယ္၊ ဆရာဆရာမေတြလည္း ကေလးေတြေဆာ့နိုင္မယ့္ စာသင္ခန္းေတြကို ဖန္တီးႏိုင္ၾကဖို႕ရယ္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မိဘေတြက နားလည္မွုအျပည့္နဲ႕ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေပးၾကဖို႕ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ
.
ဗိုလ္ေကာင္း
၂၁ ေမ ၂၀၁၈
.
https://www.facebook.com/bokaunghtetsan/posts/623562111340401
.
ဓာတ္ပံုက သင္တန္းတက္ေနတဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ဆီက ယူထားတာပါ။ သူ႕ရဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေျပာစရာျဖစ္မွာစိုးလို႕ မ်က္နာကို အျပည့္မေပၚေအာင္ ျပင္ထားပါေၾကာင္း

No comments:

Post a Comment