Wednesday 17 May 2017

ျပည္နယ္အေျခခံဥပေဒမ်ားဆိုင္ရာ


. . . ျပည္နယ္ေတြမွာ ကိုယ္စီအေျခခံဥပေဒေရးဆြဲႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးေပးဖို႕အတြက္ သေဘာတူလိုက္ၾကၿပီ ဆိုၿပီး သတင္းတစ္ပုဒ္တက္လာပါတယ္။ ဒီသေဘာတူညီခ်က္ဟာ ျပည္ေထာင္စုသားမ်ားရဲ႕ တန္းတူညီမွဳမွဳ အခြင့္အေရးနဲ႕ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ ဖန္တီးခြင့္အေပၚ ဘယ္ေလာက္ သက္ေရာက္မွု ရွိနိုင္မလဲ ဆန္းစစ္ၾကည့္မိပါတယ္။ ဒီစာထဲမွာ ျပည္နယ္လို႕ဆိုလိုက္ရင္ (ျပည္နယ္မ်ား+တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား) အားလံုးကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ေစလိုပါတယ္။ 
.
. . . ဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတစ္ခုထဲမွာ ပါ၀င္ေနၾကတဲ့ ျပည္နယ္ေတြမွာ ကိုယ္စီအေျခခံဥပေဒေတြ ရွိေနၾကတာ ဆန္းတဲ့ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုက ျပည္နယ္တိုင္းမွာ ကိုယ္စီ အေျခခံဥပေဒေတြ ရွိေနၾကသလို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျပည္နယ္ေတြမွာလည္း အေျခခံဥပေဒ သေဘာသက္ေရာက္တဲ့ ျပည္နယ္အတြင္း အာဏာသံုးရပ္ခြဲေ၀က်င့္သံုးပံုနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ အခုိင္အမာ ျပဌာန္းထားခ်က္ေတြ ရွိေနၾကပါတယ္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု အေျခခံဥပေဒမွာေရာ အိႏၵိယအေျခခံဥပေဒမွာပါ ျပည္နယ္မ်ားနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အာဏာသံုးရပ္ ခြဲေ၀က်င့္သံုးမွဳဆိုင္ရာ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား အေသးစိတ္ ပါ၀င္ျခင္း မရွိတဲ့အတြက္ အဲသည္နိုင္ငံေတြရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္ေတြအတြက္ အေျခခံဥပေဒေတြက လိုကို လိုအပ္ပါတယ္။ အေရးအႀကီးဆံုး အခ်က္ကေတာ့ ျပည္နယ္ေတြက ျပဌာန္းထားတဲ့ အေျခခံဥပေဒေတြဟာ ျပည္ေထာင္စု အေျခခံဥပေဒရဲ႕ ေဘာင္ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး အာဏာကို က်င့္သံုးခြင့္ မရွိတာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးနွင့္ လံုၿခံဳေရး၊ ႏိုင္ငံျခားဆက္ဆံေရး နဲ႕ ေငြေၾကးထုတ္ေ၀ေရးတို႕လို ကိစၥမ်ိဳးေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရတစ္ခုတည္းကသာ ခ်ဳပ္ကိုင္စီမံခြင့္ရွိၿပီး တစ္ျခားအခြင့္အာဏာမ်ားကိုသာ ျပည္ေထာင္စုနဲ႕ ျပည္နယ္မ်ား ခြဲေ၀သတ္မွတ္ က်င့္သံုးၾကတာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ 
.
. . . ျမန္မာ့အေျခခံဥပေဒမွာ အာဏာသံုးရပ္ ပိုင္းျခားထားတဲ့ သေဘာတရားေတြ ပါ၀င္ေနေပမယ့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြကို သမၼတက စိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ခန္႕အပ္ၿပီး သမၼတကို တာ၀န္ခံရတာ၊ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ေတြရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို အားလံုးတစ္ေျပးညီ သတ္မွတ္က်င့္သံုးေစတာေတြကို ထည့္သြင္း ျပဌာန္းထားတဲ့အတြက္ လက္ငင္းကာလမွာ ျပည္ေထာင္စုအေျခခံဥပေဒတစ္ခုတည္းနဲ႕တင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးရဲ႕ အာဏာသံုးရပ္ခြဲေ၀ က်င့္သံုးမွုကို လႊမ္းၿခံဳမိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္နယ္အေျခခံဥပေဒေတြ ေရးဆြဲ က်င့္သံုးေတာ့မယ္ဆိုရင္ လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒကိုလည္း အမ်ားႀကီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္ရမွာပါ။ တစ္က႑ခ်င္းစီအတြက္ တင္ျပသြားပါမယ္။
.
. . . အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက႑ဘက္က ေျပာရရင္ အေရးအႀကီးဆံုး အခ်က္က ဘာျဖစ္မလဲဆိုေတာ့ ျပည္နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားကို ျပည္နယ္မ်ားက တိုက္ရိုက္ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ပိုင္ခြင့္နဲ႕ သမၼတကို (အျပည့္အ၀)တာ၀န္ခံစရာမလိုဘဲ ျပည္ေထာင္စုအေျခခံဥပေဒနဲ႕ သက္ဆိုင္ရာျပည္နယ္အေျခခံဥပေဒကိုသာ တာ၀န္ခံရမယ္ဆိုတဲ့ အႏွစ္သာရကို ထည့္သြင္းရေတာ့မယ္လို႕ ယူဆပါတယ္။ လက္ရွိမွာ ျပည္နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ား (၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား) ကို သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားထဲကေန သမၼတက စိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ခန္႕အပ္ၿပီး သူတို႕ေတြက သမၼတကို တာ၀န္ခံရပါတယ္။ အခု ရည္ေမွ်ာ္ေနၾကတဲ့ အေျခအေနမွာ ေဖာ္ျပပါ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ ခြဲေ၀မွဳနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာထိ ေျပာင္းလဲလိုက္မလဲ ဆိုတာက စိတ္၀င္စားစရာျဖစ္ပါတယ္။ ခရိုင္နဲ႕ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ေတြမွာလည္း တိုက္ရိုက္ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးစနစ္ေတြ၊ တိုက္ရိုက္ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္တဲ့ ၿမိဳ႕ေကာင္စီစနစ္ေတြကို ထည့္သြင္းက်င့္သံုးၾကမလား ၾကည့္ရပါအံုးမယ္။ 
.
. . . ဥပေဒျပဳေရးအပိုင္းနဲ႕ ပတ္သက္ရင္ အခုလက္ရွိ က်င့္သံုးေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္တစ္ရပ္စနစ္ကေန တစ္ခ်ိဳ႕ျပည္နယ္ေတြက လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္စနစ္ က်င့္သံုးမလား၊ လႊတ္ေတာ္ တစ္ရပ္တည္းစနစ္ကို ဆက္လက္ က်င့္သံုးၾကမလားဆိုတာ စိတ္၀င္စားစရာျဖစ္ပါတယ္္။ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္တဲ့ အခါမွာလည္း အခုက်င့္သံုးေနတဲ့ မဲအမ်ားဆံုးရသူအမတ္ျဖစ္စတမ္း စနစ္ကေန အခ်ိဳးက်ကိုယ္စားျပဳ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ေတြကို တြဲဘက္က်င့္သံုးလာၾကမလားဆိုတာလည္း ေစာင့္ၾကည့္ရမွာပါ။ 
.
. . . တရားစီရင္ေရးအပိုင္းမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ အခန္းက႑က ပိုၿပီး အေရးပါလာဖြယ္ရွိပါတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ျပည္နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားနဲ႕ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားက ပိုမိုက်ယ္ျပန္႕တဲ့အာဏာက်င့္သံုးမွဳ ရွိလာၿပီး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရနဲ႕ ျပည္နယ္အစိုးရ အာဏာခြဲေ၀မွဳေတြ၊ ေနာက္ၿပီး ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားရဲ႕ ဥပေဒျပဳေရးေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အျငင္းပြားဖြယ္ရာေတြ ပိုၿပီး မ်ားလာနိုင္စရာရွိတဲ့အတြက္ အဲဒါေတြကို အဆံုးအျဖတ္ေပးရမယ့္ ကိစၥေတြလည္း ပိုၿပီး မ်ားလာနိုင္မွာမို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုလက္ရွိ က်င့္သံုးေနတဲ့ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုး အဖြဲ႕၀င္မ်ား ခန္႕အပ္မွဳမွာ အစိုးရတစ္ဆက္ေျပာင္းတိုင္း လိုက္ပါေျပာင္းလဲေနမွဳဟာ တရားစီရင္ေရးက႑ရဲ႕ လြတ္လပ္မွဳကို အတုိင္းအတာတစ္ခုထိ ထိပါးေစတာေၾကာင့္ အေျခခံဥပေဒခံုရံုးအဖြဲ႕၀င္မ်ား ခန္႕အပ္မွဳစနစ္ကို ေျပာင္းမလား၊ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ကိုပဲ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုးရဲ႕ အခြင့္အာဏာေတြ အပ္ႏွင္းမလားဆိုတာ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါတယ္။ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ တရားရံုးမ်ားအေနနဲ႕ကေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားအတိုင္းပဲ ဆက္လက္က်င့္သံုးဖြယ္ရွိပါတယ္။ 
.
. . . ျပည္ေထာင္စုနဲ႕ ျပည္နယ္မ်ားအၾကား အာဏာသံုးရပ္ခြဲေ၀က်င့္သံုးမွဳနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဆက္လက္တင္ျပပါ့မယ္။ အေမရိကန္လို ႏိုင္ငံမ်ိဳးမွာေတာ့ ကာကြယ္ေရး၊ လံုၿခံဳေရး၊ ႏိုင္ငံျခားေရး၊ ဘ႑ာေရးဆုိင္ရာ အာဏာမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုကို အပ္ႏွင္းထားၿပီး ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ အာဏာမ်ားကို ျပည္နယ္မ်ားက က်င့္သံုးခြင့္ေပးထားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ အာဏာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အေကာက္အယူ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတာ့ ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ အာဏာရတဲ့သူဟာ ပိုၿပီး အာဏာႀကီးတယ္လို႕ ယူဆၾကသလို တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ေပးထားတဲ့ အာဏာက ပိုၿပီး မ်ားတယ္လို႕ ဆိုၾကပါတယ္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာေတာ့ ျပည္နယ္မ်ားကို ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာအာဏာအားလံုး အပ္ႏွင္းထားတယ္ ဆိုေသာ္လည္း အဓိကက်တဲ့ အာဏာမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့အတြက္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုအစိုးရဟာ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားထက္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ခြင့္ ပိုၿပီးရေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ျမန္မာ့လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒမွာေတာ့ ျပည္ေထာင္စုနဲ႕ ျပည္နယ္မ်ား ဥပေဒျပဳ စီမံခန္႕ခြဲခြင့္ရွိတဲ့ ကိစၥရပ္မ်ား၊ ေကာက္ခံခြင့္ရွိတဲ့ အခြန္မ်ားနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲ ဇယားေတြမွာ အေသးစိတ္နီးပါး ေဖာ္ျပထားၿပီးေတာ့ ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ အာဏာမ်ား (ဇယားမ်ားတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားျခင္းမရွိေသာ ကိစၥရပ္မ်ားနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ စီမံခန္႕ခြဲပိုင္ခြင့္) ကို ျပည္ေထာင္စုကို အပ္ႏွင္းထားေၾကာင္း ေတြ႕ရပါတယ္။ လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ျပည္နယ္မ်ားကို ေပးထားတဲ့ အာဏာခြဲေ၀မွဳ လံုေလာက္မွဳ မရွိေၾကာင္း ေ၀ဖန္မွဳမ်ား ရွိသလို ဇယားပါအာဏာမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာျပည္နယ္မ်ားက ဥပေဒျပဌာန္းၿပီး ရယူက်င့္သံုးႏုိင္မွဳမွာလည္း အားနည္းေနေၾကာင္း သုေတသန ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြ ရွိေနပါတယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့ ျပည္နယ္မ်ားမွာ အဂၤလန္ပံုစံ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို က်င့္သံုးေနေပမယ့္ ေနာင္အခါမွာ ျပည္နယ္မ်ားမွာ အေမရိကန္ပံုစံသမၼတစနစ္က်င့္သံုးမလား၊ အဂၤလန္ပံုစံ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီစနစ္ကိုပဲ ဆက္ၿပီးက်င့္သံုးၾကမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ မိမိတို႕စိတ္ႀကိဳက္ ပံုေဖာ္ထားတဲ့ ေရာေႏွာစနစ္ျဖစ္ျဖစ္၊ အျခားပံုစံတစ္ခုျဖစ္ျဖစ္ က်င့္သံုးၾကမလားဆိုတာ ျပည္နယ္တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မွဳအေပၚပဲ မူတည္ေတာ့မယ့္အေျခအေနျဖစ္ပါတယ္။ ဒါတင္မက ျပည္နယ္တစ္ခုခ်င္းအလိုက္မွာ ရွိေနၾကတဲ့ ခရိုင္ၿမိဳ႕နယ္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႕ စီမံခန္႕ခြဲေရးအာဏာေတြကို ဘယ္လို ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ခြဲေ၀က်င့္သံုးၾကမလဲဆိုတာလည္း စိတ္၀င္စားစရာ ျဖစ္ပါတယ္။ 
.
. . . ျပည္နယ္မ်ားက အေျခခံဥပေဒမ်ား ကိုယ္စီေရးဆြဲ က်င့္သံုးၾကမယ့္အေပၚ ျပည္ေထာင္စုတည္တံ့ခိုင္ၿမဲေရးနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး စိုးရိမ္ေနၾကတာေတြ ရွိေနတာကိုလည္း အသိအမွတ္ျပဳရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ျပည္ေထာင္စုႏုိင္ငံေတာ္တစ္ခုရဲ႕ အႏွစ္သာရျဖစ္တဲ့ ျပည္နယ္နဲ႕ ျပည္ေထာင္စု အာဏာခြဲေ၀က်င့္သံုးမွဳကို တိတိက်က် ပိုင္းျခားထားတဲ့ အေျခခံဥပေဒကို အားလံုးက ေလးစားလိုက္နာၾကမယ္ဆိုရင္ ျပည္ေထာင္စုတည္တံ့ခိုင္ၿမဲေရးအတြက္ စိုးရိမ္စရာမဟုတ္ေၾကာင္း ယူဆမိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ တပ္မေတာ္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ႏိုင္ငံတကာမွာ က်င့္သံုးေနတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ကြပ္ကဲမွု တစ္ခုတည္းေအာက္မွာ ရွိေနတဲ့ ျပည္ေထာင္စုသားေတြနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားကုိ အားလံုးက လက္ခံက်င့္သံုးၾကမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာ့ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္ဦးတုန္းက ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ ခါးပိုက္ေဆာင္တပ္ေတြ သူတစ္လူငါတစ္မင္း လုပ္(နို္င္)တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးကို စိုးရိမ္စရာ မရွိပါဘူး။ 

. . . ျပည္နယ္မ်ားက ကိုယ္စီအေျခခံဥပေဒမ်ားကို ေရးဆြဲ က်င့္သံုးလာၾကၿပီး အာဏာသံုးရပ္နဲ႕ ပတ္သက္ရင္လည္း လက္ရွိထက္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႕စြာ ျပဌာန္းက်င့္သံုးလာႏိုင္ၿပီဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္မွာ တာ၀န္လည္း ပိုရွိလာၿပီဆိုတဲ့ သေဘာလည္း ပါ၀င္ေနတယ္ဆိုတာကို သတိျပဳသင့္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ခန္႕အပ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ထမ္းမ်ားအျပင္ သက္ဆုိင္ရာ ျပည္နယ္မ်ားက ခန္႕အပ္တဲ့ ျပည္နယ္၀န္ထမ္းမ်ားဆိုတာလည္း ရွိလာၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲသည္၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စီမံခန္႕ခြဲမွဳ အသံုးစရိတ္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္မ်ားက မိမိဘာသာ က်ခံသံုးစြဲရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ျပည္နယ္တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု စီးပြားေရး လူမွဳေရးအေျခအေနခ်င္း ကြာျခားခ်က္ေတြ ရွိေနရာမွာ ဘ႑ာေရးပိုေငြျပတဲ့ ျပည္နယ္တစ္ခုအတြက္ မေထာင္းတာလွေပမယ့္ ကိုယ့္ျပည္နယ္၀င္ေငြနဲ႕ မေလာက္ငတဲ့ ျပည္နယ္အစိုးရေတြအေနနဲ႕ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရထံက ရန္ပံုေငြ ေတာင္းခံသံုးစြဲရတာမ်ိဳး ရွိလာတဲ့အခါ တာ၀န္ယူမွု တာ၀န္ခံမွဳအရ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရရဲ႕ ၾသဇာကို ပိုမိုလႊမ္းမိုးခံရႏိုင္ဖြယ္အေျခအေနလည္း ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာ မေမ့သင့္ပါဘူး။ 
.
. . . နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႕ေျပာရရင္ ျပည္နယ္အေျခခံဥပေဒမ်ား ကိုယ္စီေရးဆြဲက်င့္သံုးမယ့္ အေျခအေနကို သေဘာတူလိုက္ၾကတယ္ဆိုတာ ျပည္နယ္မ်ားရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းပိုင္ခြင့္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အသိအမွတ္ျပဳမွဳ အေျခအေန အတိုင္းအတာတစ္ခု တိုးတက္သြားတာျဖစ္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္မ်ားအတြက္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ တာ၀န္ယူစီမံခန္႕ခြဲရေတာ့မယ္ဆုိတဲ့ တာ၀န္ယူမွု တာ၀န္ခံမွဳဆိုင္ရာ စိန္ေခၚခ်က္တစ္ရပ္ တိုးလာတာျဖစ္ပါတယ္။ အခုလက္ရွိ အေျခခံဥပေဒက ေပးထားတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ဇယားပါ အခြင့္အာဏာေတြကိုေတာင္ အျပည့္အ၀ ျပဌာန္းက်င့္သံုးႏိုင္ျခင္းမရွိေသးတဲ့ ျပည္နယ္ေတြအေနနဲ႕ ယခုထက္ပိုတဲ့ အာဏာခြဲေ၀မွဳကို က်င့္သံုးရတဲ့အခါမွာလည္း စိန္ေခၚမွဳေတြ အမ်ားႀကီး ရင္ဆုိင္ရအံုးမယ္ဆိုတာကို ႀကိဳတင္ေမွ်ာ္ေတြးၿပီး လိုအပ္တဲ့ လူ႕စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ဆိုင္ရာ၊ အေျခခံအေဆာက္အအံုဆိုင္ရာ၊ အင္စတီးက်ဴးရွင္းဆိုင္ရာ ျပင္ဆင္မွဳမ်ားကို ေသခ်ာက်န လုပ္ေဆာင္မွသာလ်င္ မိမိတို႕ သက္ဆိုင္ရာျပည္နယ္မ်ားရဲ႕ လူမွဳစီးပြားဘ၀ကို ျမွင့္တင္ႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး ရလာတဲ့ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို အက်ိဳးရွိရွိ ထိထိမိမိ အသံုးခ်ႏိုင္မယ္ဆိုတာကို မေမ့မေလ်ာ့ သတိျပဳ ျပင္ဆင္ထားသင့္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
.
၁၃ ရက္ ေမလ ၂၀၁၇

The Voice Daily 17 May 2017
.
http://thevoicemyanmar.com/opinion/8575-pnb

No comments:

Post a Comment