Wednesday, 10 May 2017
ၾကယ္နီ ေက်ာင္းႏြား ေဒါင္းအားရွင္ ေနာက္ဆက္တြဲ
. . . ေက်ာင္းသားအေရၿခံဳထားတဲ့ သက္က်ားအိုေတြ ဦးေဆာင္တဲ့ ပညာေရးဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္ ဆႏၵျပပြဲေတြ စလုပ္လာကတည္းကိုက ေက်ာင္းသားညီငယ္ညီမငယ္ေတြအတြက္ စိတ္ပူမိခဲ့တယ္။ စိတ္ပူတဲ့အတိုင္းပဲ ဒီကေလးေတြ ထစ္ကနဲရွိ ေရွ႕ကေန ရင္ဆီးခံရတာပဲ မဟုတ္လား။ သူတို႕ကို အသံုးခ်တဲ့ လူယုတ္မာေတြကေတာ့ ထုိးေကၽြးစရာရွိ ကေလးေတြကိုပဲ ထိုးေကၽြးၿပီး အေရးဟယ္အေၾကာင္းဟယ္ဆို အသာေရး ရို႕ေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ ဟိုတစ္ခါ ပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႕တို႕ ပယ္ဖ်က္ဖို႕တို႕ဘာညာနဲ႕ ဆႏၵျပေနၾကတုန္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေတာင္ ဒီကေလးေတြကို ေခၚေတြ႕ေသး မဟုတ္လား။ အဲသည္တုန္းက အတိုက္အခံဘ၀ဆိုေတာ့ ငါ့ရန္သူရဲ႕ ရန္သူဟာ ငါ့မိတ္ေဆြဆိုတဲ့ စိတ္တစ္ခုတည္းနဲ႕ ကေလးေတြကို အားေပးအားေျမွာက္လုပ္ခဲ့တာ ထင္ပါရဲ႕။ ေနာက္ပိုင္းမွာ အဲသည္ ေက်ာင္းသားဆိုသူေတြဟာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း၀င္းေတြထဲကို အတင္းကာေရာ၀င္၊ နိုင္ငံေတာ္အလံေတြဘာေတြေတာင္ ျဖဳတ္ခ်ခဲ့တဲ့အထိ ရမ္းကားခဲ့ၾကတယ္။ အစိုးရက အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ လိုက္ေလ်ာေပးၿပီး လူလူသူသူ လက္ခံေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးေပးေနတာေတာင္မွ ေနာက္ဆံုး ရန္ကုန္ကို မရမက ေရာက္ေအာင္သြားပါမယ္ဆိုလို႕ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲကာလႀကီးမွာ စာေမးပြဲေတြမ်ား ပ်က္ၾကေတာ့မလားဆိုၿပီး စိတ္ပူခဲ့ရေသးတယ္မဟုတ္လား။ ေနာက္ဆံုး အစိုးရက အင္အားသံုး ၿဖိဳခြင္းတာေတာင္မွ ေနာက္ဆက္တြဲ ေအာက္ကလိအာေတြကို အၾကာႀကီး ဆက္ၾကားေနၾကရတုန္း။ အခုလည္း ပညာေရးနဲ႕ပဲ ပတ္သက္ၿပီး ဆႏၵျပလို႕ဆိုလား တရားရံုးေရာက္ဘာညာျဖစ္ေနတာေတာင္ တရားရံုးေတာ္ကို မထီမဲ့ျမင္ ျပဳမွဳနဲ႕ပါ ေပါင္းၿပီး ျပစ္ဒဏ္က်ခံၾကရတာ ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။
.
. . . ကိုယ့္ညီကိုလို ေမာင္ႏွမလို သားသမီးလို ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႕ ေျပာရရင္ ဒီလိုျပစ္ဒဏ္ေတြ က်ခံၾကရတာ ကိုယ္နဲ႕ ဘယ္ေလာက္ပဲ စိတ္သေဘာထား ကြဲလြဲတဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေနပါေစ ရာဇ၀တ္မွဳက်ဴးလြန္တာမွ မဟုတ္ဘူးဆို ဘယ္စိတ္ေကာင္းနိုင္ပါ့မလဲ။ သို႕ေသာ္လည္း စိတ္မေကာင္းရံုနဲ႕ေတာ့လည္း မၿပီးေသးဘူး။ ေျပာစရာရွိတာေတာ့ ေျပာလက္စ ေျပာပါရေစပါအံုး . . .
.
. . . ေက်ာင္းသားေတြ ဆႏၵျပရင္ ေထာက္ခံတဲ့သူေတြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႕ကို လက္ညွိဳးထိုးထိုးျပၿပီး ပံုႏွိဳင္းေလ့ရွိၾကတယ္။ ဒီကေလးေတြရဲ႕ ပညာရည္အေျမာ္အျမင္ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ ဦးတည္ခ်က္ နဲ႕ ဆက္စပ္အေၾကာင္းတရားေတြကို လ်စ္လွ်ဴရွုၿပီး ေက်ာင္းသားေတြမ်ား အစိုးရကို ကလန္ကဆန္ လုပ္ၿပီလားဆို တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ကိုေအာင္ဆန္းတို႕ နဲ႕ သြားသြား ႏွိဳင္းၿပီး အတင္းကို ေထာက္ခံၾကေတာ့တာ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မေထာက္ခံပါဘူး။ ဒီေန႕ဒီအခ်ိန္လို အခါမ်ိဳးမွာ ပညာေရးစနစ္ႀကီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႕ ဆႏၵျပတယ္ဆိုတာ အလုပ္ကို မဟုတ္တဲ့ ကိစၥပဲ။ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ဆႏၵျပတုန္းက ဆိုရင္လည္း ေခတ္အေျခအေန ကိုယ့္နိုင္ငံရဲ႕ လက္ရွိ အေနအထားအရ ဘယ္လိုမွ လက္ေတြ႕မက်တဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြနဲ႕ တက္လာေတာ့ လိုက္ေလ်ာေပးမယ့္သူေတာင္ ေစတနာပ်က္ေအာင္ လုပ္တဲ့သေဘာ။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ အဲသည္ ေက်ာင္းသားဆိုသူေတြ ကိုယ္တုိင္ ဥပေဒျပဳအမတ္ထိုင္ခံုမွာထိုင္ၿပီး ဥပေဒကို ကုိယ္တိုင္ေရးခြင့္ရတယ္ဆိုရင္ေတာင္ လက္ေတြ႕မွာ ဘယ္လိုမွ ျဖစ္နိုင္စရာမရွိတဲ့ ေတာင္းဆုိခ်က္ေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတာ။ တကယ့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးေတြ ေတာင္းဆိုတယ္ ဆႏၵျပတယ္ဆိုတာကို လက္ေတြ႕မက်လို႕ မေထာက္ခံေပမယ့္ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမစိတ္ထားနဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာ သနားကရုဏာ ျဖစ္ရေပမယ့္ သက္က်ားအိုေတြက ဘာသမဂၢ ညာသမဂၢဆိုၿပီး ကိုယ့္ဘာသာဖြဲ႕ ကိုယ့္ဘာသာေခါင္းေဆာင္ခန္႕ထားတဲ့ ခုနစ္ေဆြး ရွစ္ေဆြး သခ်ိၤဳင္းကုန္း တစ္ဘက္လွမ္းေနသူေတြပါ ပါေနေတာ့ ၾကည့္ရတာေတာင္ ေအာ္ဂလီဆန္လွတယ္ . . .
.
. . . ေတာင္းတိုင္းသာရမယ္ဆိုရင္ တစ္ေလာကလံုး သူေတာင္းစားေတြ ျဖစ္ကုန္မွာေပါ့ဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သူငယ္ခ်င္းေတြၾကား က်ီစားၾကတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကိုလည္း ဒီေနရာမွာ အလ်ဥ္းသင့္လို႕ ကိုးကားခ်င္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကိစၥေတြက ဆႏၵေတြျပေနရံုနဲ႕ ရလာမယ့္ ကိစၥေတြ မဟုတ္ၾကဘူး။ ဘာလို႕လည္း ဆိုေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ကိစၥေတြမွာ ဆက္စပ္ပတ္သက္ေနတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြရယ္ အသံုးေတာ္ခံေနတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြရယ္ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာေတြရယ္ဟာ နားလည္ဖို႕ ခက္ခဲေလာက္ေအာင္ ရွဳပ္ေထြးေနတာေတြရွိတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးကို အျမန္ေျဖရွင္းေပးတို႕ ရုပ္သိမ္းေပးတို႕ ခုခ်က္ခ်င္း ျပင္ဆင္ေပးတို႕ သြားေအာ္ေနရင္လည္း ေအာ္ေနရင္းသာ လိပ္ေခါင္းထြက္ၿပီး ေသသြားမယ္ လိုခ်င္တာေတာ့ ရလိုက္မွာ မဟုတ္ဘူး။
.
. . . တို႕ႏိုင္ငံက ပညာေရးက အဆင့္အတန္းျမွင့္ဖို႕ လိုေနတာ၊ အေျခခံအေဆာက္အဦးေတြအရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဆရာဆရာမေတြရဲ႕ အရည္အေသြးအရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းေတြအရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဆရာေက်ာင္းသားအခ်ိဳးအရပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ အဆင့္ျမွင့္ဖို႕ မျဖစ္မေန လိုအပ္ေနတာကို လက္ခံပါတယ္။ ဒါေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲၿပီး အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ ပညာေရးစနစ္ေကာင္းေကာင္းကို လိုခ်င္ေနတဲ့အထဲ ကိုယ္ေတြလည္းပါတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အခု ေလးငါးႏွစ္အတြင္း ေက်ာင္းသားဆိုသူေတြ ေတာင္းဆိုတာ တိုက္ပြဲ၀င္တယ္ဆိုတာေတြကေတာ့ ခုနေျပာခဲ့တဲ့အရာေတြ ျဖစ္လာဖို႕အတြက္ ထိေရာက္သင့္ေတာ္တဲ့ နည္းလမ္းေတြလို႕ ယံုကို မယံုၾကည္ရိုးအမွန္ပါ။
.
. . . စာေမးပြဲကို မႀကိဳက္သလိုေပါ့။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို အခ်ိန္ သံုးနာရီ ေလးနာရီအတြင္း ဘယ္ေလာက္ ခ်ေရးလိုက္နိုင္သလဲ ဆိုတဲ့ေပတံနဲ႕ တိုင္းရံုနဲ႕ အမွန္မရႏိုင္ဘူးဆိုတာ သိသေပါ့။ သို႕ေသာ္လည္း ဒီစနစ္ကို ဘယ္မွာ စြန္႕နိုင္လို႕တုန္း၊ အားနည္းခ်က္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲရွိရွိ ဒီထက္ ထိေရာက္ေသခ်ာၿပီး အားလံုးအတြက္ တရားမွ်တတဲ့ နည္းလမ္းကို သံုးဖို႕ ေငြေရးေၾကးေရး အကန္႕အသတ္ အခ်ိန္အကန္႕အသတ္ လူအရင္းအျမစ္အကန္႕အသတ္ေတြ ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုးေတာ့ ဒီစာေမးပြဲဆိုတာႀကီးကိုပဲ မခ်စ္ေသာ္လည္း ေအာင့္ကာနမ္းရမွာပဲ မဟုတ္လား။ အဲဒါကို လက္ေတြ႕က်က် မဆင္ျခင္ဘဲ စာေမးပြဲေျဖတဲ့စနစ္ ခုခ်က္ခ်င္းရပ္ဆိုၿပီး ဆႏၵျပေနလဲ လက္ေတြ႕က်ပါ့မလားဆိုတာ စဥ္းစားၾကေစခ်င္တာပါ . . .
.
. . . ဒီလိုေျပာလို႕ ဆႏၵမျပရဘူးလို႕လည္း မဆိုလိုပါဘူး။ ဆႏၵျပလို႕ ရနိုင္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတာ့ ျပၾကေပါ့ေလ။ ကိုယ္ေတြလည္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘ၀က ဆႏၵျပဖူးတာပဲ။ ေ၀သာလီေဆာင္က အိုင္အာဌာနမွာ အိုင္အာဒီပလိုမာတန္း ပထမဆံုး အပတ္စဥ္ဖြင့္မယ္ဆိုေတာ့ ကိုယ္ေတြက သိတာေနာက္က်ေတာ့ ေလွ်ာက္လႊာေရာင္းတဲ့ေန႕ သြားမ၀ယ္နိုင္ဘဲ ေလွ်ာက္လႊာပိတ္ရက္က်မွ ေရာက္သြားတာ။ ဆရာမေလးေတြ ဆရာေလးေတြကို ေျပာတာမရလို႕ ပါေမာကၡ ရံုးခန္းထဲ၀င္ၿပီး ေျပာတာ။ ေျပာတယ္ဆိုတာ ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း။ တီခ်ယ္ႀကီးရယ္ သားတို႕ တကယ္ကို တက္ခ်င္လို႕ပါ။ ေနာက္တစ္ပတ္စဥ္မွ တက္ဖို႕လည္း ဘယ္လိုမွကို အဆင္မေျပေတာ့လို႕ပါ။ တက္ပါရေစ ေလွ်ာက္လႊာေလး ေရာင္းေပးပါေပါ့။ ကိုယ္ေတြတတ္ထားတဲ့ အဌာရႆ ဆယ့္ရွစ္ရပ္ထဲက ဘယ္ပညာေတြလဲေတာ့မသိဘူး အကုန္သံုးၿပီး တီခ်ယ္ႀကီး ႏွစ္ေယာက္ကို ၀င္ခၽြဲတာဆိုတာေလ။ အမယ္ေလးဗ်ာ။ တီခ်ယ္ႀကီးေတြက ဒီလို ညာတာပါေတးလုပ္တတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားမ်ိဳးေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေတြ႕ဖူးခဲ့ၿပီလဲေတာ့ မသိဘူး။ လက္ခံနိုင္တဲ့ ေက်ာင္းသားအေရအတြက္ ျပည့္သြားလို႕ ေလွ်ာက္လႊာထပ္မေရာင္းႏိုင္ေတာ့ပါဘူးဆိုတာကို ကိုယ္ေတာင္းပန္တာထက္ ဆယ္ဆေလာက္ေတာင္ ျပန္ေတာင္းပန္ၿပီးေတာ့ကို ေျပရာေျပေၾကာင္း ရွင္းျပၾကေသးတာ။ အဲသည္တုန္းက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အိုင္အာဌာနက ဖြင့္တဲ့ ဒီပလိုမာတန္း ပထမဆံုး အပတ္စဥ္ဆိုေတာ့ ကိုယ္ေတြက တက္ခ်င္တာကလည္း တစ္ပိုင္းေသဆိုေတာ့ လြယ္လြယ္နဲ႕ေတာ့ လက္မေလွ်ာ့ဘူးေပါ့ေလ။ ပါေမာကၡႏွစ္ေယာက္လံုးက ဆရာမႀကီးေတြ၊ တီခ်ယ္ႀကီး ေဒါက္တာေဒၚျမင့္ၾကည္နဲ႕ တီခ်ယ္ႀကီး ေဒၚကာရိုးအင္ခ်စ္သာ။ တီခ်ယ္ႀကီးေတြကလည္း ေလေအးေလးနဲ႕ ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္ ေျပာၾကေတာ့ အခန္းထဲကျပန္ထြက္လာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုနဲ႕ေတာ့ အေလွ်ာ့မေပးဘူးကြဆိုၿပီး ေလွ်ာက္လႊာမရသေရြ႕ ဒီဌာနက မျပန္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ပါေမာကၡရံုးခန္းေရွ႕မွာ ရပ္ေနၾကတာ။ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ဆရာမေလးေတြက ၿပံဳးစိစိ ကိုယ္ေတြကလည္း ၿပံဳးစိစိ။ မျပန္ၾကဘဲ အျပင္မွာ ရပ္ေနမွန္းသိေတာ့ တီခ်ယ္ႀကီးႏွစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ ထြက္ၿပီး ေခ်ာ့၊ ခဏေနေတာ့ အစည္းအေ၀းဆိုၿပီး ထြက္သြားၾက၊ ျပန္လာတဲ့အထိ ကိုယ္ေတြက အဲသည္ေနရာမွာ ေက်ာက္ခ်ရပ္ေနတာေတြ႕ေတာ့မွ ေနာက္ဆံုးေတာ့ တီခ်ယ္ႀကီးေတြ လက္ေျမွာက္ေတာ့တာ။ အဲလိုပါဆို၊ အိုင္အာဒီပလုိမာတန္း တက္ခ်င္လို႕ ေလွ်ာက္လႊာမရတာကို တမနက္လံုး ပါေမာကၡရံုးခန္းေရွ႕ရပ္ၿပီး ဆႏၵျပဖူးတာ . . .
.
. . . အခုလည္း ပါရဂူတန္း စာဖတ္ခန္းထဲမွာ ကြန္ျပဴတာေလးေတြ ဆင္ေပးပါလို႕ ေတာင္းဆိုတာကို ဆင္ေပးပါမယ္တဲ့ ေျပာထားတာေတာ့ တစ္တန္းေတာင္ ၿပီးလို႕ ေနာက္တစ္တန္း တစ္၀က္က်ိဳးေနၿပီ၊ အခန္းထဲမွာ ေပးႀကိဳးနဲ႕ လာတိုင္းသြားလိုက္၊ ဓာတ္ပံုလာရိုက္သြားလိုက္၊ မီးခလုတ္ေသတၱာႀကီးလွပ္ၿပီး စာအုပ္ထဲ ဟိုေရးဒီေရး ေရးမွတ္သြားလိုက္ လာလာလုပ္ေနတာ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ ကြန္ျပဴတာက ေရာက္လာမွာပါလိမ့္။ ေလာေလာဆယ္ ကိုယ့္ကြန္ျပဴတာကို စားပြဲေပၚတင္သံုးေနလို႕ ေတာ္ေသးတယ္။ လာတပ္ေပးမွာ ေစာင့္ေနရင္ လက္ေတာ့နဲ႕သာ စာေရးစာဖတ္လုပ္ေနရလို့ကေတာ့ မ်က္လံုးျမန္ျမန္ မြဲရခ်ည္ရဲ႕။ လုပ္ေပးပါမယ္ ေျပာထားေတာ့လည္း ထပ္ေျပာလို႕ကလည္း မျဖစ္၊ ကိုယ္ကခ်ည္း ဒိုင္ခံေျပာေနေတာ့လည္း ေနရင္းထုိင္ရင္း လူမိုက္ႀကီးကိုျဖစ္လို႕။ ေက်ာင္းသားေရးရာဌာနကလည္း ေနာက္တစ္ခါ လိုတာရွိရင္ ေက်ာင္းသားေကာင္စီကေန တစ္ဆင့္ေျပာပါတဲ့။ တယ္ေလ . . . ဇြန္လထဲ စာေမးပြဲရွိလို႕ ေခါင္းကေျခာက္ၿပီး ဂေယာင္ေခ်ာက္ခ်ားနဲ႕ ရူးခ်င္ခ်င္ျဖစ္ေနတာ၊ ေက်ာင္းသားေကာင္စီ သတင္းပို႕ၿပီး ေနာက္ေန႕ကစ စာဖတ္တာ ပ်င္းတိုင္း ေက်ာင္းသားေရးရာဌာနေရွ႕ သြားၿပီး "ကြန္ျပဴတာ ခုခ်က္ခ်င္းေပး" ဆိုၿပီး အဂၤလိပ္ ဂ်ပန္ ျမန္မာ သံုးဘာသာနဲ႕ ေရးထားတဲ့ စာရြက္တစ္ရြက္ကိုင္ ဆႏၵသြားျပရရင္ ေကာင္းမလားလို႕. . .
.
ေမလ ဆယ္ရက္ ၂၀၁၇
.
ဓာတ္ပံု ။ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားဆိုသူေတြနဲ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေတြ႕ဆံုၾကစဥ္ (http://burmese.dvb.no/archives/81228)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment