.
. . . Plagiarism ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာနဲ႕ က်င့္၀တ္ သေဘာတရားကို ပထမဆံုး မိတ္ဆက္ေပးခဲ့တဲ့ သူကေတာ့ အခု ဗန္းေမာ္တကၠသိုလ္မွာ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ဆရာဦးၾကည္ရႊင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို ဆရာတစ္ေယာက္လို သာမက ညီအစ္ကိုလို သူငယ္ခ်င္းလို ရဲေဘာ္ရဲဘက္လို နားလည္မွဳ အျပည့္နဲ႕ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ဆက္ဆံရံုသာမက ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း တကယ့္ပညာရပ္နယ္ပယ္နဲ႕ ထိေတြ႕ခြင့္ရေအာင္ အခြင့္အလမ္းအမ်ိဳးမ်ိး ဖန္တီးေပးခဲ့တဲ့ ဆရာ့ကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ၿပီး ဒီစာကို ေရးပါတယ္
.
. . . Plagiarism ဆိုတာ ေက်ာင္းသားေတြ ပညာရွင္ေတြ အေလးထားရတဲ့ က်င့္၀တ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ ကၽြန္ေတာ္က စာတမ္းတစ္ေစာင္တင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္စာတမ္းမွာ ဟိုစာအုပ္ထဲက နည္းနည္း ဒီစာအုပ္ထဲက နည္းနည္း စုေပါင္းစပ္ေပါင္းလုပ္ၿပီး မူရင္း ေရးသားထားသူေတြကိုလည္း အသိအမွတ္ျပဳ ေဖာ္ျပထားျခင္းမရွိဘဲ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပဲ ကိုယ့္ကိုယ္စြမ္းဥာဏ္စြမ္းနဲ႕ ေရးသားျပဳစုထားသေယာင္ လုပ္တာမ်ိဳးကို Plagiarism လုပ္တယ္လို႕ သတ္မွတ္ပါတယ္။ တကယ့္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆို က်င့္သံုးပံုကေတာ့ တကၠသိုလ္ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု တူေကာင္းမွ တူပါလိမ့္မယ္။
.
. . . Plagiarism ဆိုတာ ပညာေလ့လာသင္ၾကားေနတဲ့ တကၠသိုလ္ေတြ အင္စတီက်ဴးရွင္းေတြ အဖြဲ႕အစည္းေတြ မွာသာမက ဂ်ာနယ္လစ္ေလာကမွာလည္း အထူးအေလးထားတဲ့ သေဘာတရားတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ တိက်တဲ့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ မရွိေပမယ့္ ေယဘုယ် ေျပာရရင္ သူမ်ားေလ့လာျပဳစုထားတဲ့ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေလ့လာသုေတသနျပဳခ်က္၊ အေရးအသား အဖြဲ႕အႏြဲ႕ စတာေတြကို စာတစ္ေၾကာင္း တစ္ပါဒပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မိမိကိုယ္တိုင္ေရးသားထားသည့္ႏွယ္ ေရးသားေျပာဆို သံုးႏွံဳးတာကို ဆိုလိုပါတယ္။ တကၠသိုလ္ေတြမွာေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္အလိုက္ Plagiarism နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြ မည္ေရြ႕မည္မွ် ပမာဏဆိုရင္ ျပစ္မွဳေျမာက္တယ္ စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ က်င့္သံုးၾကပါတယ္။
.
. . . ေကာင္းၿပီ။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က အထက္ကေျပာခဲ့သလို စာတမ္းတစ္ေစာင္ကို ဟိုကကူး ဒီကကူးနဲ႕ ေရးၿပီး တင္ပါၿပီတဲ့။ စစ္တဲ့သူက ဘယ္လို သိႏိုင္မလဲ။ အခုေခတ္မွာ ဒါကလည္း ျပႆနာတစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အြန္လိုင္းမွာ အခမဲ့ စစ္ေဆးေပးတဲ့ ၀က္ဆိုက္ေတြ ရွိသလို တကယ့္တကၠသိုလ္ႀကီးေတြ တန္ရာတန္ေၾကးေပးၿပီး စစ္ေဆးေပးတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းက Plagiarism.org ဆိုတဲ့ဆီကို ပို႕ၿပီး စစ္ေဆးတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ (ကၽြန္ေတာ္တို႕ တကၠသိုလ္က က်င့္သံုးတဲ့ Plagiarism ဆိုင္ရာ မူ၀ါဒကို http://www.iuj.ac.jp/ir-info/cheating-policy/ ၀င္ေရာက္ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္)။ စာတမ္းတင္တဲ့အခါမွာ ေက်ာင္းသားက ေဆာ့ေကာ္ပီကိုပါ တင္ေပးရပါတယ္။ ေဆာ့ေကာ္ပီကို စစ္ေဆးၿပီးတဲ့အခါ စစ္ေဆးမွုရလဒ္အေပၚ မူတည္ၿပီး အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ အခုေရးတဲ့စာက ပညာရပ္ဆိုင္ရာ က်င့္၀တ္ကို အဓိကထား ေျပာျပတဲ့ စာတမ္းမို႕ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာေတြကို ဒီေလာက္ပဲ ေဆြးေႏြးလိုပါတယ္။
.
. . . Plagiarism ဆိုတာကို ပညာရပ္ ပညာရွင္ နယ္ပယ္မွာ အေလးထားၿပီး ေျပာေနၾကတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းရင္းက က်င့္၀တ္ပိုင္းဆိုင္ရာကို ေစာင့္ထိန္းဖို႕ အဓိက ဆိုလိုရင္းပါ။ ကုိယ္ကိုယ္တိုင္က ပညာရပ္နယ္ပယ္ထဲမွာ ရွိေနတယ္လို႕ ခံယူထားရင္ ပညာရွင္ဆိုင္ရာ က်င့္၀တ္ကို ေလးစားလိုက္နာေစာင့္ထိန္းဖို႕ လိုပါတယ္။ တစ္ျခားသူေရးသားျပဳစုထားတဲ့ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ကိုယ့္သက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္အတြက္ အသံုးတည့္လို႕ ျပဳျပင္မြမ္းမံၿပီး ျပန္အသံုးခ်တယ္ဆိုရင္ေတာင္ ပညာရပ္နဲ႕ က်င့္၀တ္ကို ေလးစားလိုက္နာေသာအားျဖင့္ မူရင္းျပဳစုထားသူကို အသိအမွတ္ျပဳ ေဖာ္ျပဖို႕ သင့္ပါတယ္။ က်မ္းကိုးစာရင္းထဲမွာ ထည့္ထားတယ္ေလ ဆိုတာေလာက္နဲ႕ မလံုေလာက္ပါဘူး။ ဘယ္စာအုပ္ကို ေက်ာရိုးျပဳၿပီး ေရးသားျပဳစုထားပါတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း သိသာထင္ရွားစြာ အသိအမွတ္ျပဳ ေဖာ္ျပေပးရမွာ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ က်င့္၀တ္ျဖစ္ပါတယ္။
.
. . . က်င့္၀တ္ဆိုတာ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ေလးစားလိုက္နာဖို႕ လိုသလို ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ကိုလည္း ေလးစားလိုက္နာေအာင္ အားေပးျခင္း မလိုက္နာသူကို ေဖာ္ထုတ္ျခင္းျဖင့္ ပညာရပ္ေလာက အသိုင္းအ၀ိုင္းရဲ႕ ဂုဏ္သေရကို တစ္နည္းတစ္လမ္းက ျမွင့္တင္ရမွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ငါလုပ္လိုက္တာ ဘယ္သူမွ မသိဘူးကြ။ သိတဲ့သူေတြကလည္း ငါ့တပည့္ေတြဆိုေတာ့ ငါ့ကို ေျပာမွာ မဟုတ္ပါဘူးေလဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳး၊ ငါ့ရဲ႕ ဆရာ ျဖစ္ခဲ့ဖူးလို႕ ဒီလူရဲ႕ က်င့္၀တ္ေဖာက္ဖ်က္ရာက်တဲ့ အျပဳအမူကို လိုက္ကာကြယ္ေပးေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲလိုလူေတြႀကီးစိုးတဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းရဲ႕ ပညာရပ္ပညာရွင္ဂုဏ္အေသေရက မွိန္သထက္မွိန္ ညွိဳးသထက္ ညွိဳးမွာပါပဲ
.
. . . ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာရပ္ နယ္ပယ္မွာလည္း Plagiarism ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို မသံုးေပမယ့္ ဒီလိုမ်ိဳး က်င့္၀တ္ေတြ ရွိႏွင့္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ငယ္ငယ္က စာစီစာကံုး ၿပိဳင္ပြဲေတြဘာေတြ ၀င္ၿပိဳင္တဲ့အခါ တစ္ျခား စာစီစာကံုးက တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းျဖစ္ေစ တစ္ပုဒ္လံုးျဖစ္ေစ ကူးယူေရးသားျခင္း မျပဳရ ဆိုတာမ်ိဳး စည္းကမ္းခ်က္ေတြ ပါတတ္ပါတယ္။ ဒါလည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ Plagiarism မျဖစ္ေစရဆိုတဲ့ သေဘာတရားမ်ိဳးပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ အလယ္တန္း အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀က ပံုမွန္ ဖတ္ျဖစ္တဲ့ စာေစာင္တစ္ခ်ိဳ႕က စာစီစာကံုး ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ပထမ ဒုတိယ စသည္ျဖင့္ အသိအမွတ္ျပဳၿပီးခါမွ ကူးယူထားတဲ့ စာစီစာကံုးဆိုတာ ေနာင္အခါမွာ စီစစ္ေတြ႕ရလို႕ အမ်ားသိေအာင္ ေၾကညာၿပီး ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ခြင့္ ပိတ္တာမ်ိဳးလို အေရးယူေဆာင္ရြက္တာေတြ ရွိပါတယ္။
.
. . . တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတြမွာလည္း Plagiarism မျဖစ္ေစရေအာင္လို႕ မူရင္းစာတစ္ပိုဒ္ စာတစ္ပုဒ္ စာတစ္အုပ္ကို ကိုးကားမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ ကိုးကားေဖာ္ျပရေၾကာင္း၊ မူရင္း ေရးသားသူကို မည္သို႕မည္ပံု အသိအမွတ္ျပဳရေၾကာင္း နည္းလမ္းတက် သင္ၾကားေပးတာ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ကေန ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ၾကား ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တက္စဥ္က အထက္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ ဆရာဦးၾကည္ရႊင္က Research Methodology ဆိုတဲ့ ဘာသာရပ္ သင္ၾကားတဲ့အခါမွာ Plagiarism နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ က်င့္၀တ္ပိုင္းဆိုင္ရာကို ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ၾကားခဲ့သလို Plagiarism စစ္ေဆးတဲ့ ၀က္ဆိုက္ေတြအေၾကာင္းကိုပါ မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ပါတယ္။
.
. . . အခု လက္ရွိေတာ့ ျမန္မာျပည္က ဘယ္တကၠသိုလ္ေတြမွာ Plagiarism အေၾကာင္း သင္ၾကားပို႕ခ်သလဲ မသိေပမယ့္ တကယ္ကို သိသင့္သိထိုက္တဲ့ ကိစၥမို႕ အေလးထား သင္ၾကားဖို႕ လိုအပ္ေၾကာင္း ထင္ျမင္ယူဆမိပါတယ္။
.
. . . တစ္ပါးသူရဲ႕ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မွု ရလဒ္မ်ားကို ေလးစား တန္ဖိုးထားၿပီး ထိုက္တန္သလို အသိအမွတ္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစ . . .
.
(ပံုစာ - စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ နွိဳင္းယွဥ္ခ်က္။ ဘယ္ဘက္စာအုပ္မွာ GEORGE W. NORTON, JEFFREY ALWANG ႏွင့္ WILLIAM A. MASTERS တို႔ ေရးသားျပဳစုခဲ့ေသာ စာအုပ္ ျဖစ္ၿပီး ညာဘက္စာအုပ္မွာ Prepared by Dr. Maung Maung Soe, Associate Professor, Department of Applied Economics, Yangon Institute of Economics ဟု ေရးသားေဖာ္ျပထားေသာ ရန္ကုန္စီးပြားေရး တကၠသိုလ္မွ ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္တစ္အုပ္ျဖစ္ပါသည္။ - ဘယ္ဘက္စာအုပ္ (2nd edition) ကို ရယူလိုပါလွ်င္http://elibrary.kiu.ac.ug:8080/…/Economics%20of%20Agricultu… တြင္လည္းေကာင္း၊ သင္ၾကားေရးအတြက္ powerpoint မ်ားသံုးစြဲလိုပါလွ်င္http://www.ecagdev.agecon.vt.edu/viewcontentbychapter.html တြင္လည္းေကာင္း ရယူႏိုင္ပါသည္။)
.
https://www.facebook.com/notes/mosaic/p-l-a-g-i-a-r-i-s-m/1111155188949115
No comments:
Post a Comment