Wednesday, 22 August 2018
ေမ်ာက္ေလာင္းေလးေတြ
. . မေန႕က စင္ကာပူလက္ခ်ာမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာသြားတဲ့အထဲက ကမာၻ့စက္ရုပ္ၿပိဳင္ပြဲ အာဆီယံမွာ အဆင့္တစ္ ရခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ျမန္မာလူငယ္အဖြဲ႕အေၾကာင္း ဂုဏ္ယူစြာ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဒီလိုမ်ားမ်ား ဂုဏ္ယူႏိုင္ဖို႕ ဘာေတြ လုပ္ၾကရင္ေကာင္းမလဲ စဥ္းစားမိတာေလး ေျပာခ်င္လို႕ပါ။
.
အခ်က္ေလးခ်က္ ေျပာလိုပါတယ္
.
. . . ႏိုင္ငံတကယ္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ဖို႕ဆိုရင္ သိပၸံနဲ႕ နည္းပညာ သခ်ၤာဘာသာရပ္ေတြမွ ထူးခၽြန္ဖို႕လိုေၾကာင္း၊ အဲသည္ဘာသာရပ္ ထူးခၽြန္တဲ့ ႏိုင္ငံေတြက ကမာၻ႕ထိပ္တန္းကို ေရာက္ေနေၾကာင္းေတြကို မၾကာခဏၾကားခဲ့ၾကၿပီးပါၿပီ။ အဲဒါနဲ႕အတူတူ အေရးႀကီးတဲ့ ေနာက္ထပ္ အခ်က္တစ္ခုက အသင္းအဖြဲ႕နဲ႕လုပ္တတ္တဲ့ စိတ္ရင္းခံျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုလည္း ငယ္စဥ္ဘ၀ကတည္းက ေက်ာင္းေတြမွာ ေလ့က်င့္ေပးလို႕ ရႏိုင္ပါတယ္။ တတိယေျမာက္ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္က တီထြင္ဖန္တီးမွဳအတြက္ စာေပ အနဳပညာနဲ႕ ဂီတ ပန္းခ်ီတို႕ကိုပါ ခံစားတတ္ဖို႕ ငယ္စဥ္ကတည္းက သူတို႕ေလးေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးဖို႕ လိုတာပါ။
.
. . . အထက္ပါ အခ်က္သံုးခ်က္နဲ႕ ျပည့္စံုေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးထားတဲ့ တီထြင္ဖန္တီးဥာဏ္အားေကာင္းတဲ့ သခ်ၤာနဲ႕ သိပၸံထူးခၽြန္တဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအတြက္ ေနာက္ထပ္ စတုတၳေျမာက္ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ သူတို႕ေတြ လက္ရည္စမ္းႏိုင္မယ့္ အခြင့္အေရးမ်ားမ်ား ရရွိေအာင္ အေျခခံအေဆာက္အအံုပိုင္းမွာ အားျဖည့္ေပးထားဖို႕ လိုပါတယ္။
.
. . . အေျခခံအေဆာက္အအံုဆိုလို႕ စက္ရုပ္တီထြင္ဖန္တီးတဲ့ ၀ပ္ေရွာ့ႀကီးေတြ စက္ကိရိယာအစံုအလင္နဲ႕ အလုပ္ရံုႀကီးေတြကိုခ်ည္းပဲ ေျပးၿပီး မျမင္သင့္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကေလးေတြ ရွာရွာႀကံႀကံ တီထြင္ဖန္တီး (ေဆာ့ကစား) ဖို႕အတြက္ကို အခြင့္အေရးေတြ ဖန္တီးေပးသင့္ပါတယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ ကေလးေတြ ကစားတာကို အားေပးအားေျမွာက္ျပဳမယ့္ ၀န္းက်င္ကို ဖန္တီးေပးသင့္ပါတယ္။
.
. . . ဥပမာ တစ္ခုေျပာမယ္ဆို ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ရွာရွာႀကံႀကံ အင္မတန္လုပ္တတ္ပါတယ္။ ေရႊေသြးေတဇ စာအုပ္ေတြထဲမွာပါတဲ့ ကစားနည္းေတြကိုၾကည့္ၿပီး တီတီထြင္ထြင္လည္း လုပ္တတ္ပါတယ္။ ေလညႊန္တံတို႕ ေလဖိအားသံုးကိရိယာတို႕ ေလတိုက္ရင္လည္တဲ့ စၾက္ာ သီတင္းကၽြတ္မွာထြန္းမယ့္ မီးပံုး စတာေတြကို အိမ္မွာရွိေနတဲ့ ေဘာပင္ေဟာင္းေတြ ၀ါယာႀကိဳးေတြ ပင္အပ္ေတြ ေခ်ာကလက္ဘူးခြံေတြသံုးၿပီး လုပ္ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကေလးတစ္ေယာက္ အဲသလို ရွာရွာႀကံၾကံေတြ လုပ္ဖို႕အတြက္ အားေပးမယ့္ ၀န္းက်င္မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဒီလုိလုပ္ေနတာဟာ ကေလးတစ္ေယာက္အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အရည္အေသြးေတြပါလားလို႕ ဘယ္သူကမွ အသိအမွတ္မျပဳၾကသလို အားေပးၾကဖို႕ဆိုတာ ေ၀လာေ၀းပါ။ ေက်ာင္းစာေတြ အလြတ္က်က္ေနဖို႕ထက္ က်န္တာဘာမွ အေရးမပါသလို ေတြးေခၚတုန္႕ျပန္တဲ့ ပတ္၀န္းမွာ ဒီလိုအလုပ္ေတြကို အားေပးၾကဖို႕ ေနေနသာသာ ေပါက္ကရေဆာ့တယ္ဆိုၿပီး ပိတ္ပင္တားျမစ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာသာ ႀကီးခဲ့ရတာပါ။ ဒါက အိမ္နဲ႕ပတ္၀န္းက်င္ကို ေျပာတာပါ။
.
. . . ေက်ာင္းကိုၾကည့္ၾကပါစို႕။ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္မွာ မူလတန္းတက္ၿပီး စစ္အစိုးရေခတ္မွာ အလယ္တန္းအထက္တန္းေရာက္ခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းသားဘ၀တုန္းက ပုဂၢလိက စာသင္ေက်ာင္းဆိုတာ ရွိမွန္းေတာင္ မသိခဲ့ရသလို ကိုယ္တက္ေနတဲ့ အစိုးရတန္းေက်ာင္းေတြမွာလည္း တီထြင္ဖန္တီးမွဳဆိုတာ ခ်ိဳနဲ႕လားလို႕ ေမးရေလာက္ေအာင္ ေခါင္းပါးခဲ့ပါတယ္။ ရြာေက်ာင္းမွာေနခဲ့ရလို႕ ေျပးလႊားကစားခုန္စား၊ ဆရာဆရာမေတြရဲ႕ ပံုေျပာေကာင္းတာရဲ႕အက်ိဳးဆက္ စာေတြကဗ်ာေတြ ခ်စ္တတ္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းက ရခဲ့တဲ့ အစြမ္းကုန္ေသာ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးေတြကလြဲရင္ ေက်ာင္းစာဆိုတာ စာအုပ္ထဲမွာပဲ ရွိေနတဲ့အရာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
.
https://www.facebook.com/bokaunghtetsan/posts/706673079695970?__tn__=K-R
.
. . . တစ္ျခားေသာ ရွာရွာႀကံႀကံ တီတီထြင္ထြင္ ေလွ်ာက္လုပ္ဖို႕ အသာထားလို႕ သင္ခန္းစာထဲမွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို လက္ေတြ႕ဘ၀နဲ႕ ထင္ဟပ္ျပတာမ်ိဳး အားနည္းခဲ့တယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။ ဥပမာတစ္ခုေျပာရရင္ ေနၾကတ္တာမ်ိဳးေပါ့။ ကိုယ္ေတြအိမ္က သတင္းစာယူတဲ့အိမ္မို႕ ေနၾကတ္လၾကတ္ေတြကို အိမ္ကလူႀကီးေတြေျပာတာနဲ႕ သတင္းစာမွာ ဖတ္တာနဲ႕ သိေနပါတယ္။ နာရီအတိအက် မဟုတ္ရင္ေတာင္ ေန႕လည္ ထမင္းစားနားၿပီး ေက်ာင္းျပန္တက္ၿပီးရင္ ေနၾကတ္မယ္ဘာညာ ဆိုတာေလာက္ အမွတ္သညာ ထားတဲ့ေန႕မ်ိဳးေတြမွာ အျပင္မွာတကယ္ေနၾကတ္တဲ့အခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္တို႕က စာသင္ခန္းထဲမွာ ကဗ်ာေတြ ေအာ္ဆိုေနရတာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ေနၾကတ္ေနၿပီဆိုတာ စိတ္က သိေနေပမယ့္ ေနၾကတ္တာကို ၾကည့္ခ်င္တယ္ရယ္လို႕လည္း ဘယ္သူ႕ကိုမွ မေျပာရဲသလို ေနၾကတ္တဲ့အေၾကာင္းကိုလည္း ေက်ာင္းမွာ ဘယ္သူမွ တခုပ္တရလုပ္ၿပီး ေျပာတာမ်ိဳး မႀကံဳခဲ့ဖူးပါဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြကို ေနၾကတ္တဲ့အေၾကာင္း တစ္ခါတည္း လက္ေတြ႕ျပ ရွင္းျပသင္ျပဖို႕ဆိုတာ ေ၀လာေ၀းေပါ့။
.
. . . ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္သေဘာတရားေတြအရ ေငြေၾကးၾကြယ္၀ခ်မ္းသာတာဟာ ၀ိသမေလာဘဆိုတဲ့ သေဘာတရားနဲ႕ ဆက္စပ္ျမင္ျမင္ေနတတ္တာက ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ႀကီးပ်က္သြားၿပီးေနာက္ပိုင္း ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာထိ ရွိေနတယ္လို႕ ထင္တာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ ေငြနဲ႕ဂုဏ္ (ပိုက္ဆံခ်မ္းသာတာနဲ႕ အတန္းေတြေအာင္ဘြဲ႕ေတြရတာ) ဟာ အဆက္အစပ္ မရွိဘူးလို႕ပဲ ေတြးမိၿပီး ေငြ နဲ႕ ဂုဏ္ ဆိုတာ တစ္ခုလိုခ်င္ တစ္ခုစြန္႕လႊတ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ိဳး ေပါက္ဖြားလာရတဲ့အထိပါပဲ။
.
. . . အဲသည္လို ယံုၾကည္မွဳမ်ိဳးက ဘယ္အထိ သက္ေရာက္သလဲဆိုရင္ မင္းစာေတာ္ေအာင္လုပ္မလား ပိုက္ဆံခ်မ္းသာေအာင္လုပ္မလား၊ တစ္ခုကိုပဲ မင္းရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားထိေရာက္သြားၿပီး ေက်ာင္းမွာ စာေတာ္တာ ထူးခၽြန္တာက သပ္သပ္၊ တကယ့္လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ႀကီးပြားခ်မ္းသာေအာင္ လံု႕လျပဳတာက သပ္သပ္ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳးေနာက္မွာ ေက်ာင္းပညာဆိုတာ စာအုပ္ထဲမွာသက္သက္ပဲ အျပင္ေလာကမွာ အသံုးမ၀င္ပါဘူးေလဆိုတဲ့အထိ ေရာက္သြားခဲ့သလိုပါပဲ။
.
. . . ကၽြန္ေတာ္တို႕ ငယ္ငယ္က တီထြင္ဖန္တီးမွဳပိုင္းမွာ အားေပးအားေျမွာက္မခံရတာ၊ ေက်ာင္းစာဆိုတာ တစာစာအံေနၿပီး စာေမးပြဲမွာ မွန္မွန္ျပန္ခ်ေရးတတ္ရင္ အမွတ္ေကာင္းရင္ ထူးခၽြန္တယ္လို႕ အသိအမွတ္ျပဳခံရတာေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္က အခု ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမင္ေနရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ တိုင္းျပည္ရဲ႕ လက္ရွိအေျခအေနပဲလို႕ ထင္ပါတယ္။
.
. . . တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ေက်ာင္းပညာထူးခၽြန္တာက ျပင္ပေလာကမွာ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ဖို႕အတြက္ ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္ဖို႕အတြက္ အဓိကက်တဲ့ အေၾကာင္းရင္းဆိုတာ တျဖည္းျဖည္း လူလားေျမာက္မွ သိသိလာရတာပါ။ ဟိုႏိုင္ငံဒီႏိုင္ငံေတြေရာက္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ႀကီးမွသိတဲ့ အသိမ်ိဳး အေတြးမ်ိဳးကို သူတို႕ဆီမွာ ငယ္ငယ္ကေလးတည္းက ႏွလံုးသားထဲေခါင္းထဲ ထည့္ေပးထားၾကတာပါလားဆိုတာ သိလိုက္ရတာပါ။
.
. . . တစ္ခါတစ္ေလမွာ အက္ဒီဆင္တို႕ဘာတို႕ တန္းေက်ာင္းမေနဘဲ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္တဲ့အေၾကာင္းေတြကို ေျပာၾကရင္း တန္းေက်ာင္းက အေရးမပါသလိုမ်ိဳး အေကာက္အယူလုပ္ၾကတာ ၾကားဖူး ျမင္ဖူးပါတယ္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္က သေဘာမတူပါဘူး။ လူတိုင္းက သာမန္လူသာျဖစ္ၿပီး အက္ဒီဆင္လို သူမ်ားနဲ႕ ဥာဏ္ရည္မတူလို႕ အိမ္မွာ စာသပ္သပ္သင္ေပး သူ႕ဘာသာ ရွာေဖြေလ့လာ တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္တဲ့ ဥာဏ္ႀကီးရွင္မ်ိဳးမွာ တစ္ေခတ္မွာတစ္ေယာက္ေလာက္သာ ထြန္းေပါက္တတ္တာပါ။ သူ႕အေမက စာသင္ေပးႏိုင္လို႕သာ သူက ထြန္းေပါက္တာပါ။ က်န္တဲ့ အမ်ားစုေသာ ကေလးမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းပညာေရးလို စနစ္က်တဲ့ သင္ယူ၀န္းက်င္မ်ိဳးကို ေက်ာင္းပညာေရးကသာ ေပးႏိုင္ပါတယ္။
.
. . . ေနာက္တစ္ခုက ေလာကမွာ အက္ဒီဆင္လို တစ္ေယာက္ေကာင္း ထြန္းေပါက္ႏိုင္တာမ်ိဳးထက္ အသင္းအပင္း အစုအဖြဲ႕နဲ႕ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တာမ်ိဳးကိုသာ ပိုၿပီး အားေပးထိုက္ပါတယ္။ ဆရာေဖျမင့္စာတစ္ပုဒ္မွာပါသလိုပဲ ေငြတစ္ရာနဲ႕တစ္ရာ ေပါင္းလိုက္ရင္ ေငြႏွစ္ရာသာျဖစ္သြားေပမယ့္ ဥေႏွာက္တစ္ခုနဲ႕တစ္ခုေပါင္းလိုက္ရင္ ဥေႏွာက္ႏွစ္ခုမက ဆယ္ခုလည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္ တစ္ရာလည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တစ္ေထာင္လည္း ျဖစ္နိုင္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးလိုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ဦးေကာင္းတစ္ေယာက္ေကာင္း လူစြမ္းေကာင္းေတြထက္ အသင္းအပင္းအဖြဲ႕အစည္းနဲ႕ စုစည္းညီညႊတ္ စုေပါင္းလုပ္ေဆာင္ တီထြင္ဖန္တီးတာမ်ိဳးက ပိုၿပီး အားေပးထိုက္တယ္လို႕ ယံုၾကည္ပါတယ္။
.
. . . အေပၚမွာ ေျပာခဲ့တာေတြကို ၿခံဳငံုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ႏိုင္ငံအတြက္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံျပဳစုပ်ိဳးေထာင္တဲ့ေနရာမွာ သခ်ၤာနဲ႕သိပၸံပညာကို အေလးထားသင္ၾကားဖို႕၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တတ္တဲ့ အက်င့္ကို ေလ့က်င့္ေမြးျမဴဖို႕၊ တီထြင္ဖန္တီးမွုအတြက္ စာေပ ဂီတ ပန္းခ်ီ အနုပညာေတြကို ကေလးဘ၀ကတည္းက ႏွလံုးသားနဲ႕ ယဥ္ပါးေနေစဖို႕ စတဲ့ အခ်က္သံုးခ်က္အျပင္ တီထြင္ဖန္တီးမွဳကို အားေပးအားေျမွာက္ျပဳတဲ့ စိတ္ထားေတြရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ လူလတ္ပိုင္းေတြကိုယ္တိုင္ တည္ေထာင္ဖို႕ အေရးႀကီးေၾကာင္း ေျပာလိုရင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ေလာေလာဆယ္ ေတြးမိသေလာက္ျဖစ္ၿပီး ဒီထက္မက ေျပာမယ္ဆို ေျပာစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနအံုးမွာပါ။
.
. . . ကၽြန္ေတာ္တို႕ သားသမီးေတြကို အနည္းဆံုးေတာ့ အထက္ကေျပာတဲ့ အခ်က္ေလးခ်က္နဲ႕ ျဖည့္ဆည္းေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကိုယ္စီကိုယ္စီ ကိုယ့္အိမ္မွာကိုယ္ စလိုက္ၾကရေအာင္ပါ
.
ဗိုလ္ေကာင္း
၂၂ ၾသဂုတ္ ၂၀၁၈
.
ဓာတ္ပံု။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ နိဂတခရိုင္ စက္မွဳလက္မွဳ အထက္တန္းေက်ာင္း ေကာလိပ္ တကၠသိုလ္ တစ္ခုကို သြားေလ့လာတုန္းက တြင္ခံုအခန္းတစ္ခုထဲမွာ ရိုက္ခဲ့တဲ့ပံုျဖစ္ပါတယ္။ အျခားေသာ စက္ရုပ္ခန္း ဆားကစ္ခန္း ဂေဟခန္း စသည္ျဖင့္ ကိုယ့္စိတ္ကူးေတြကို လက္ေတြ႕ေဖာ္ႏိုင္တဲ့ ကိရိယာေတြကို အလံုးအရင္းနဲ႕ ထားေပးၿပီး စုေပါင္း လုပ္ေဆာင္ ေလ့က်င့္ သင္ၾကား တီထြင္ ဖန္တီး ေနၾကတာပါ။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment