. . . အောင်ကောင်းထက်စာကြည့်တိုက်ကို အခုလက်ရှိ စာအုပ်စာကြည့်တိုက်အဖြစ်သာမကဘဲ အရင်တုန်းက e-library လို့ခေါ်တဲ့ ဒီဂျစ်တယ်စာကြည့်တိုက်အဖြစ်ပါ အဆင့်တိုးမြှင့်သွားဖို့လိုအပ်မှာဖြစ်ပါတယ်၊ သမားရိုးကျ စာအုပ်စာကြည့်တိုက်တစ်ခုမှာတော့ စာအုပ်စာတမ်း မှတ်တမ်းတွေ ပစ္စည်းတွေကို မူရင်းအတိုင်းထားရှိပြီး ဒီဂျစ်တယ်စာကြည့်တိုက်မှာတော့ အဲဒါတွေကို ဒီဂျစ်တယ်ပုံစံ အရုပ်အသံ အွန်လိုင်း စနစ်တွေနဲ့ သိမ်းဆည်းတာမျိုးကို ဆိုလိုတာဖြစ်ပါတယ်။ ကျွန်တော်တို့ မျှော်မှန်းထားတာက လုံးဝဒီဂျစ်တယ်စာကြည့်တိုက်ကို ပြောင်းလဲပစ်မှာမျိုး မဟုတ်ဘဲ သမားရိုးကျ စာကြည့်တိုက်ထဲမှာမှ ဒီဂျစ်တယ်စနစ်နဲ့ပါ လေ့လာလို့ရအောင် လုပ်ဆောင်သွားဖို့ ဖြစ်ပါတယ်။
.
. . . စာကြည့်တိုက်ကို ဒီဂျစ်တယ် စာကြည့်တိုက်အဖြစ် ဖြည့်ဆည်းရာမှာ အင်းသာအထက်အတန်းကျောင်းအနေနဲ့ စိန်ခေါ်မှုတစ်ချို့ကို ကြုံရနိုင်ပါတယ်။ ပထမဆုံးကတော့ လိုအပ်တဲ့ ပစ္စည်းများ စုဆောင်းခြင်းဖြစ်ပါတယ်။ အများမြင်သာတဲ့ ကွန်ပြူတာ လက်တော့ တက်ဘလက် စတာတွေအပြင် အချက်အလက်များ သိုမှီးထားနိုင်တဲ့ ဆာဗာစနစ်လည်း လိုအပ်မှာဖြစ်ပါတယ်။ ရုပ်ဝတ္ထုပစ္စည်းလိုအပ်ချက်က ကြီးမားတဲ့ စိန်ခေါ်မှုတစ်ခုလို့တော့ မယူဆပါဘူး၊ အလှူရှင်တစ်ဦး သို့မဟုတ် စုပေါင်းလှူဒါန်းကြရင် ရုပ်ဝတ္ထုပစ္စည်းတွေက ချက်ချင်း ပြည့်စုံနိုင်ပါတယ်။
.
. . . ဒုတိယ စိန်ခေါ်မှုကတော့ ပစ္စည်းများ ထိန်းသိမ်းတဲ့စနစ်ဖြစ်ပါတယ်။ ထိန်းသိမ်းတယ်ဆိုရာမှာ ပထမဆုံးအနေနဲ့ စာကြည့်တိုက်ထဲက ကွန်ပြူတာတွေ လက်တော့တွေ တက်ဘလက်တွေ မပျောက်မရှအောင် မသမာသူက ဖောက်ထွင်းခိုးယူလို့မရအောင် ထိန်းသိမ်းနိုင်တဲ့ စနစ်တစ်ခုကို ဖော်ဆောင်ရမှာပါ၊ အများသိကြတဲ့အတိုင်း စာသင်ကျောင်း စာကြည့်တိုက်ဆိုတာ နေအိမ်လို လူတွေ နှစ်ဆယ့်လေးနာရီ ရှိနေတဲ့ နေရာမျိုး မဟုတ်ပါဘူး၊ သတ်မှတ်ချိန်တန်ရင် တံခါးပိတ်ပြီး ထားခဲ့ရတဲ့ နေရာမျိုးပါ။ ဒါကြောင့်မို့ စာကြည့်တိုက်ကို လုံခြုံအောင်ဘယ်လိုလုပ်မလဲဆိုတာကို သေချာစီစဉ်ရမှာဖြစ်ပါတယ်။
.
. . . တတိယ စိန်ခေါ်မှုကတော့ စနစ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ထိန်းသိမ်းမှုစနစ်ဖြစ်ပါတယ်။ ဒီဂျစ်တယ်စာကြည့်တိုက်တစ်ခုမှာ သိုမှီးထားတဲ့ အချက်အလက်တွေကို ထိန်းသိမ်းရတာက သာမန် စာစီစာရိုက် နဲ့ တစ်ကိုယ်ရေသုံး ကွန်ပြူတာတွေကို ထိန်းသိမ်းမှုနဲ့ မတူပါဘူး၊ လူအများ ကိုင်တွယ်အသုံးပြုမယ့် ကွန်ပြူတာတွေကို စနစ်တကျနဲ့ ရေရှည်မှာ ကောင်းကောင်းမွန်မွန် လည်ပတ်အသုံးပြုလို့ရအောင် စည်းကမ်းတွေ နည်းလမ်းတွေနဲ့ ချမှတ်ထိန်းသိမ်းလိုက်နာကြဖို့ လိုသလို စနစ်ပိုင်းဆိုင်ရာမှာလည်း ဗိုင်းရပ်စ်ကာကွယ်ရေး ဆာဗာစနစ်လည်ပတ်ရေး အင်တာနက်မှာ ကလေးသူငယ်များ မမြင်သင့်မမြင်ထိုက်တာတွေကို ကာကွယ်ရေး လိုအပ်ရင်လိုအပ်သလို အဆင့်မြှင့်တင်ရေး စတာတွေကို ပုံမှန်လုပ်ဆောင်နေရမှာဖြစ်လို့ ထိန်းသိမ်းကိုင်တွယ်နိုင်မယ့် သူ အမာခံတစ်ဦးကို တိတိကျကျ တာဝန်ပေးလုပ်ဆောင်စေဖို့ လိုအပ်မှာဖြစ်ပါတယ်။
.
. . . စတုတ္ထစိန်ခေါ်မှုကတော့ စာကြည့်တိုက် ဆာဗာမှာ အချက်အလက်များ အမြဲမပြတ် ဖြည့်ဆည်းဆောင်ရွက်နေရေး ဖြစ်ပါတယ်။ အချိန်နဲ့အမျှ ပြောင်းလဲတိုးတက်နေတဲ့ ကမ္ဘာကြီးမှာ အချက်အလက်တွေကို တစ်ခါထည့်ထားရုံနဲ့ မပြီးဘဲ အမြဲတမ်း အဆင့်မြင့်တင်ဖြည့်ဆည်းနေရမှာဖြစ်ပါတယ်။ ဘာတွေ ဖြည့်ဆည်းသင့်တယ်ဆိုတာကို နောက်စာတစ်ပုဒ်မှာ ဆက်လက်ရေးသားတင်ပြသွားပါမယ်
.
. . . ပ ဉ္စမစိန်ခေါ်မှုကတော့ တည်ဆောက်ထားတဲ့ ဒီဂျစ်တယ် စာကြည့်တိုက်စနစ်ကို ဆရာဆရာမများနဲ့ ကျောင်းသာကျောင်းသူများ စနစ်တကျ အသုံးပြုနိုင်အောင် လေ့ကျင့်သင်ကြားပေးရေးနဲ့ အမြဲမပြတ် သုံးစွဲနေရေးဖြစ်ပါတယ်။ ကျွန်တော်တက်နေတဲ့ တက္ကသိုလ်မှာတောင် ဒီဂျစ်တယ်စာကြည့်တိုက်က ဆာဗာတွေကို ဘယ်လိုအသုံးပြုရမလဲဆိုတဲ့ သင်တန်းတွေကို အမြဲမပြတ်ပေးနေရပါတယ်။ ကွန်ပြူတာတွေ လက်တော့တွေ တက်ဘလက်တွေကို ငွေကုန်ကြေးကျခံ ဝယ်ယူဖြည့်ဆည်းထားပြီး အသုံးမဝင်ဘူး မသုံးတတ်ဘူးဆိုရင်လည်း အဟောသိကံဖြစ်တတ်ပါတယ်
.
. . . ဆဌမမြောက် စဉ်းစားသင့်တဲ့ အချက်ကတော့ အင်တာနက်တပ်ထားတဲ့အခါမှာ ကျောင်းသားကျောင်းသူများကို တက်ဘလက်လို တယ်လီဖုန်းလို အင်တာနက်သုံးလို့ရနိုင်တဲ့ ပစ္စည်းများ ခွင့်ပြုပေးသင့်မပေးသင့် ကိစ္စပဲဖြစ်ပါတယ်၊ ကိုယ့်သဘောအရဆိုရင်တော့ ကလေးသူငယ်များကို သက်ဆိုင်ရာ ကြီးကြပ်သူမပါဘဲ ကြီးကြပ်မှုမရှိဘဲ တက်ဘလက်တွေ တယ်လီဖုန်းတွေ သုံးစွဲခွင့်ပေးတာမျိုး လုပ်သင့်တယ်လို့ မထင်ပါဘူး။ တစ်ချို့နိုင်ငံတွေမှာ ကလေးငယ်တွေကို ကွန်ပြူတာတွေ တက်ဘလက်တွေ အိုင်ပက်တွေနဲ့ သင်ကြားရေးလုပ်ဆောင်ကြတယ် ဆိုရာမှာလည်း အတန်းထဲမှာဖြစ်ဖြစ် အတန်းပြင်ပမှာဖြစ်ဖြစ် သတ်မှတ်ပြင်ဆင်ထားတဲ့ သင်ခန်းစာများကိုသာ လုပ်ဆောင်စေတာဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့်မို့ ဒီဂျစ်တယ်စာကြည့်တိုက်ရဲ့ တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းအနေနဲ့ အင်တာနက်ဝိုင်ဖိုင်လိုမျိုး တပ်ဆင်ပေးမယ်ဆိုရင်တောင် ဆရာဆရာများအတွက်သာ ခွင့်ပြုသင့်ပြီး ကျောင်းသားကျောင်းသူများ ကို ခွင့်ပြုသင့်မသင့် သေချာဝေဖန်သုံးသပ်ဖို့ လိုအပ်မယ်လို့ ယူဆပါတယ်
.
. . . အထက်ပါ တင်ပြခဲ့တဲ့ အချက်တွေကတော့ အင်းသာအထက်တန်းကျောင်းက အောင်ကောင်းထက် စာကြည့်တိုက်ကို ဒီဂျစ်တယ်စာကြည့်တိုက်တစ်ခုအဖြစ် အဆင့်မြှင့်တင်ရာမှာ မလွဲမသွေ ကြုံရမယ့် စိန်ခေါ်ချက်တွေဖြစ်တာမို့ ကြိုတင်စဉ်းစားပြင်ဆင်သင့်ပါကြောင်း စဉ်းစားမိသမျှ တင်ပြလိုက်ရပါတယ်၊ စာကြည့်တိုက်ကို စာအုပ်စာတမ်းနဲ့ ဗဟုသုတ သိုမှီးရာနေရာတစ်ခုအဖြစ်သာမကဘဲ အင်းသာရွာ သာဝတ္ထိတိုက်နယ် လယ်ဝေးမြို့နယ်ရဲ့ အချက်အလက်များ သိုမှီးရာ သုတဘဏ်တစ်ခုအဖြစ်လည်း တည်ဆောက်ဖို့ လိုအပ်တဲ့အကြောင်းကို နောက်စာတွေမှာ ဆက်လက်တင်ပြပေးသွားပါမယ်
ရွှင်လန်းချမ်းမြေ့ကြပါစေခင်ဗျ
.
ဗိုလ်ကောင်း
၈ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၉
No comments:
Post a Comment