. . . ပြီးခဲ့တဲ့ အစိုးရလက်ထက်တုန်းက ပြန်ကြားရေးနဲ့ပြည်သူ့ဆက်ဆံရေးက စာကြည့်တိုက်ပေါင်း ဘယ်နခုဖွင့်ပြီးပါပြီဆိုပြီး ဂုဏ်လုပ်ကြေညာနေခဲ့တာ တကယ့်မြေပြင်မှာတော့ စာကြည့်တိုက်ဖွင့်ပွဲက စာကြည့်တိုက်ပိတ်ပွဲဖြစ်ဖြစ်သွားတယ်ဆိုတဲ့အသံကို စိတ်မချမ်းသာစရာ ကြားသိနေရပေမယ့် ကိုယ်လေ့လာမိသလောက်ဆိုရင် အဲလိုအခြေအနေက ကတယ်ကိုဖြစ်နေခဲ့တာ၊ အစိုးရက ဘယ်လိုအကြောင်းနဲ့ပဲဖြစ်ဖြစ် စာကြည့်တိုက်တွေဖွင့်ဖို့ အရေအတွက်တိုးဖို့ ဘယ်လိုလုပ်နေနေ အစိုးရထောက်ပံ့ပေးနိုင်တဲ့ ငွေကြေးအင်အား လူအရင်းအမြစ်အင်အားနဲ့ပဲဆိုရင် ဘယ်လောက်ပဲကောင်းအောင်လုပ်ပေးထားထား သက်ဆိုင်ရာ ရပ်ကွက်မြို့ရွာအသိုင်းအဝိုင်းက စိတ်ဝင်တစားနဲ့ မလုပ်ဘူးဆိုရင် စာကြည့်တိုက်ဖွင့်ပွဲလုပ်တဲ့အချိန်အထိပဲ သိုင်းကြဝိုင်းကြ အားတက်သရောလုပ်ကြပြီး ဖွင့်ပွဲလည်းပြီးသွားရော စာကြည့်တိုက်က တစ်ခါတည်းပိတ်သွားရောဆိုတာတွေက တကယ်ကိုဖြစ်နေခဲ့တာပါ
.
. . . ကိုယ်တို့တစ်အိမ်လုံးက စာဖတ်ဝါသနာပါကြတဲ့သူတွေမို့ သာဝတ္ထိဘောလုံးကွင်းကြီးဘေးက နှင်းမိုးဖြူစာပေ၊ သာဝတ္ထိလမ်းဆုံက အခုမီးလောင်သွားတဲ့ ရပ်ကျေးသမရုံးကြီးအောက်ထပ်မှာ ဖွင့်ခဲ့တဲ့ စာအုပ်အငှားဆိုင်၊ အင်းသာက စံပယ်ဦး ဦးချစ်လှိုင်အိမ်မှာဖွင့်ခဲ့တဲ့ စာအုပ်အငှားဆိုင်၊ အဲသည်ဆိုင်တွေအားကိုးနဲ့ စာအုပ်တွေ ဖတ်ခွင့်ရခဲ့တဲ့သူအနေနဲ့ အင်းသာစာသင်ကျောင်း သာဝတ္ထိကျောင်းကြီးတို့မှာ ကျောင်းစာကြည့်တိုက်ကောင်းကောင်းရှိရင်ကောင်းမှာပဲလို့ တောင့်တမိခဲ့တာက စာကြည့်တိုက်ဆိုတဲ့ ဝေါဟာရကို စကြားဖူး၊ ရွှေသွေး တေဇ မင်္ဂလာမောင်မယ် မိုးသောက်ပန်းစာစောင်တွေကို စပြီးခုံခုံမင်မင်ဖတ်ဖူးတဲ့ မူလတန်းကျောင်းသားအရွယ်ကတည်းကပါ။ ဆရာလေးဦးဝင်းကြိုင် ဆရာမဒေါ်ခင်ထားရည် ဆရာမဒေါ်စိန်တင့် ဆရာမဒေါ်သိန်းသိန်းဦးတို့က ကိုယ့်ရဲ့ စာဖတ်ဝါသနာကို အသိအမှတ်လည်းပြု အားလည်းအားပေးတာကြောင့် ကျောင်းရုံးခန်းထဲက စာအုပ်တွေကို စိတ်တိုင်းကျ မွှေနှောက်ဖတ်ခွင့်ရတာ တကယ်ကိုကျေးဇူးတင်ပါတယ်၊ ကိုယ်လိုချင်တဲ့ ကျောင်းစာကြည့်တိုက်မျိုး ကိုယ့်လက်ထက်မှာ မရခဲ့ဘူးဆိုရင်တောင် နောင်လာနောက်သားတွေအတွက် တည်ထောင်ပေးမယ်ဆိုတဲ့ စိတ်ကူးကိုလည်း ဆယ်တန်းအောင်ပြီးကတည်းက ရင်ထဲမှာ ပျိုးထားမိခဲ့တာပါ
.
. . . စစ်တက္ကသိုလ်က ကျောင်းဆင်းပြီး တာဝန်ကျတဲ့နေရာတိုင်းမှာ ကိုယ်စိတ်ဝင်တစား လေ့လာဖြစ်တာက မြို့နယ်ပြန်ဆက်စာကြည့်တိုက်တွေရယ် အခြားရပ်ရွာကတည်ထောင်ထားတဲ့ စာကြည့်တိုက်တွေရယ်၊ များသောအားဖြင့် ရပ်ရွာက ကိုယ်တိုင်တည်ထောင်ထားတဲ့ စာကြည့်တိုက်တွေက ပိုအသက်ဝင်ပိုအလုပ်ဖြစ်တာကို တွေ့ခဲ့ရပြီးနောက် စာကြည့်တိုက်ထောင်ရင် အစိုးရကို အားကိုးနေတာထက် ရပ်ရွာကိုပဲ အားကိုးရမယ်ဆိုတာ သဘောပေါက်လာခဲ့တယ်၊
.
. . . အင်းသာကျောင်းမှာ စာကြည့်တိုက်ထောင်ဖို့ ပထမဆုံးကြိုးစားမှုကို ၂၀၀၃-၂၀၀၄ ကိုယ်ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်ကျောင်းသားဘဝက တစ်ခါလုပ်ခဲ့တယ်၊ တစ်ခြားလိုအပ်ချက်တွေ မဖြည့်ဆည်းနိုင်ရင်တောင် စာအုပ်တွေအလှူခံပြီး ကျောင်းကိုပို့ပေးမယ် ကလေးတွေ စာအုပ်တွေနဲ့ ထိတွေ့ရင်းနှီးခွင့်ရလည်း မနည်းဘူးဆိုတဲ့ စိတ်ကူးနဲ့ ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်က နီးစပ်ရာ ဆရာဆရာမ ကျောင်းသားကျောင်းသူ သူငယ်ချင်းတွေဆီက လက်လှမ်းမီသရွေ့ စာအုပ်တွေ အလှူခံပြီး ရွာကိုပို့၊ ကျောင်းရုံးခန်းထဲမှာ စာအုပ်တွေထားဖို့ အိမ်က ဗီရိုတစ်လုံးကိုပါပို့ထားပြီး စာကြည့်တိုက်သန္ဓေလေးများ ပျိုးလာလေမလား ကြိုးစားကြည့်ခဲ့ဖူးပေမယ့် ကိုယ့်ရပ်ရွာက အခြားသူတွေကို ဆွဲဆောင်စည်းရုံးမလုပ်နိုင်ခဲ့လို့ ကိုယ့်ကြိုးစားမှုက မျှော်မှန်းထားသလောက် အရာမထင်ခဲ့ဘူး
.
. . . ဒါပေမယ့် စာကြည့်တိုက်ထောင်ဖို့စိတ်ကူးကို မစွန့်လွှတ်ဘဲ ရောက်သမျှနေရာတိုင်းမှာ တည်ထောင်ထားတဲ့ ရပ်ရွာစာကြည့်တိုက်တွေရဲ့ အားသာချက်အားနည်းချက်တွေကို အမြဲလေ့လာသင်ယူနေတာကို မရပ်တန့်ခဲ့ပါဘူး၊ အခု ဂျပန်နိုင်ငံကိုရောက်နေခဲ့တဲ့ ငါးနှစ်အတွင်းမှာ မြန်မာပြည်က ရပ်ရွာစာကြည့်တိုက်တွေ ထွန်းကားလာတာကို အားတက်စရာကောင်းလောက်အောင် တွေ့လာရကြောင့် စာကြည့်တိုက်တည်ထောင်ဖို့ စိတ်ကူးက ပိုပိုပြီး ထက်သန်ထွန်းပလာခဲ့ပါတယ်၊ အခု နှစ်နှစ် သုံးနှစ်အတွင်းကိုလတ်နဲ့ စကားပြောဖြစ်တိုင်း ရွာမှာစာကြည့်တိုက်တစ်ခု တည်ထောင်ဖို့ ဖြစ်နိုင်ခြေ နည်းလမ်းတွေ လုပ်ရမယ့်အလုပ်တွေကို အမြဲတိုင်ပင်ဆွေးနွေးဖြစ်နေခဲ့တယ်၊ ကိုလတ်လို ငွေအားစိတ်အား ထက်ထက်သန်သန်နဲ့ ပံ့ပိုးပေးနိုင်တာမျိုးနဲ့ဆို ကိုယ်တိုင်သာလုပ်နိုင်ခဲ့ရင် ရှင်သန်သက်ဝင်နေတဲ့ စာကြည့်တိုက်တစ်ခုကို တည်ထောင်ထိန်းသိမ်းထားနိုင်မှာပဲလို့ ယုံကြည်တဲ့အလျောက် ကိုယ်မြန်မာပြည်ပြန်လာတာနဲ့ စပြီးလုပ်ကြဖို့ ကိုလတ်ကလည်း လိုအပ်တာတွေ ပံ့ပိုးပေးမယ့်အကြောင်း အားပေးထားလို့ ပြန်လာရင်စာကြည့်တိုက်ထောင်မယ်ဆိုပြီး အားခဲထားရာကနေ အခုလို အချိန်စောစောလုပ်ဖြစ်သွားတော့ ပိုပြီးဝမ်းသာနေရတာပါ
.
. . . မနက်ဖြန် အောက်တိုဘာလ ၂ ရက်နေ့မှာဖွင့်ပွဲလုပ်မယ့် စာကြည့်တိုက်အတွက် ဒီနေ့အချောသပ်ပြင်ဆင်နေကြပြီ ဆိုပေမယ့် မနက်ဖြန်မှာမြင်တွေ့ရမယ့် စာကြည့်တိုက်က ကိုယ်တွေ တကယ်မျှော်မှန်းထားတဲ့ စာကြည့်တိုက်အဆင့်မဟုတ်သေးပါဘူး။ ကိုယ်တွေမျှော်မှန်းထားတဲ့ စာကြည့်တိုက်အဆင့်ကို တက်လှမ်းဖို့အတွက် ပထမဆုံးခြေလှမ်းကိုသာ နက်ဖြန်ဖွင့်ပွဲမှာ မြင်ရအုံးမှာဖြစ်ပြီး နောက်ပိုင်းမှာဆက်လက်ပြင်ဆင်ဖြည့်စွက် မွမ်းမံရအုံးမယ့် ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာလိုအပ်ချက်တွေ စနစ်ပိုင်းဆိုင်ရာ တည်ဆောက်မှုတွေ ရပ်ရွာအကျိုးအတွက် စာကြည့်တိုက်ဘက်က ကျေပွန်ရအုံးမယ့်တာဝန်ဝတ္တရားတွေအတွက် ခရီးရှည်ကြီးကို ဆက်လျှောက်ရအုံးမှာမို့ အဲသည်ခရီးရှည်ကြီးကို ဆက်လျှောက်နိုင်ဖို့အတွက် ကျောင်းကသက်ဆိုင်ရာ ဆရာဆရာမတွေရဲ့ စိတ်ဝင်စားမှု ကျောင်းအကျိုးတော်ဆောင်ရပ်မိရပ်ဖများရဲ့ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှု ရပ်ထဲရွာထဲက ငွေအားလူအားစိတ်အားထက်သန်သူများရဲ့ ထောက်ပံ့ကူညီမှု ကျောင်းသားကျောင်းသူများရဲ့ စာကြည့်တိုက်အပေါ်အားကိုးနှစ်လိုမှုတွေကို မူရင်းအလှူရှင်မိသားစုရဲ့ ရေရှည်စောင့်ရှောက်မှုနဲ့ပေါင်းစပ်လျှောက်လှမ်းကြရမှာဖြစ်ပါတယ်
.
. . . နောက်တစ်ပုဒ်မှာ ကိုယ်တွေမျှော်မှန်းထားတဲ့ ကျောင်းစာကြည့်တိုက်ရဲ့ အနာဂတ်ရည်မှန်းချက်တွေကို တင်ပြသွားပါမယ်
.
ဗိုလ်ကောင်း
၁ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၉
No comments:
Post a Comment