Saturday 8 April 2017

ေဟာရင္းသာပ်ံေတာ္မူမယ္


. . . သၾကၤန္တြင္း အေ၀းေျပးကားလက္မွတ္ေတြ ေစ်းမတက္ေအာင္ ၾကပ္မတ္မယ္ဘာမယ္ၾကားေတာ့ ၿပံဳးမိပါတယ္။ တို႕နိုင္ငံကလည္း ေစ်းကြက္စီးပြားေရးဆိုၿပီး ခုထိ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ကလို လုပ္ခ်င္တုန္းလို႕ေတြးမိပါတယ္။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္မွာ ေစ်းႏွဳန္းကို ေစ်းကြက္ကသာ ျပဌာန္းပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕အေျခအေနေတြမွာ အလြန္အကၽြံမျဖစ္ေအာင္သာ အစိုးရက ၀င္ေရာက္ထိန္းေက်ာင္းရတာမ်ိဳးပါ။ သၾကၤန္မတိုင္ခင္နဲ႕ သၾကၤန္အၿပီးမွာ ေနရပ္ျပန္သူေတြ ခရီးသြားသူေတြ မ်ားတဲ့အေလ်ာက္ ပံုမွန္ထက္မ်ားတဲ့ ခရီးသည္ေတြ ကားလက္မွတ္၀ယ္လိုၾကတဲ့ အေျခအေနမွာ လိုခ်င္သေလာက္လည္း ကားေတြ မေျပးဆြဲေပးနိုင္တာျဖစ္ရင္ ေစ်းကြက္သေဘာအရ ကားခက ေစ်းတက္မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ေစ်းမတက္ရဘူးလို႕ အတင္းတားထားရင္ေတာ့ မလိုလားအပ္တဲ့ ကိစၥေတြ ျဖစ္မွာပါပဲ။ အဲဒီလိုျဖစ္လာမယ့္ မလိုလားအပ္တဲ့ ကိစၥေတြ ျဖစ္ျဖစ္ မျဖစ္ျဖစ္ ေသာက္ဂရုမစိုက္ပါဘူးဆိုရင္ေတာ့လည္း ဒီစာကို ဆက္မဖတ္ဖို႕ ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ . . .
.
. . . ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းကေန တုိက်ိဳၿမိဳ႕ကို အေ၀းေျပးဘတ္စ္ကားနဲ႕ သြားခ်င္လို႕ ကားလက္မွတ္ ၀ယ္တဲ့အခါ လက္မွတ္ခေတြက ဘယ္ေတာ့မွ တစ္ေျပးညီ တစ္ေစ်းတည္း မျဖစ္ပါဘူး။ တစ္ေန႕တည္းမွာေတာင္မွ တိုက်ိဳၿမိဳ႕ကို ရံုးခ်ိန္ေစာေစာေရာက္နိုင္တဲ့ အခ်ိန္ေတြက ေစ်းႀကီးၿပီး မြန္းလြဲပိုင္းေလာက္မွ တိုက်ိဳၿမိဳ႕ထဲ၀င္မယ့္ အခ်ိန္ ကားလက္မွတ္ေတြက ေစ်းတျဖည္းျဖည္း ခ်ိဳသြားပါတယ္။ ဒါကေတာ့ လက္မွတ္၀ယ္လိုအားကို ေစ်းႏွဳန္းနဲ႕ ထိန္းသိမ္းလိုက္တဲ့ သေဘာျဖစ္မွာပါ။ တစ္ရက္တည္းမွာေတာင္ ကားေျပးဆြဲတဲ့ အခ်ိန္ေပၚမူတည္ၿပီး ေစ်းက ကြာတာပါ။ အနည္းဆံုး သံုးေထာင့္ရွစ္ရာေလာက္ကေန အမ်ားဆံုး ငါးေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ထိ ရွိတတ္ပါတယ္။ တစ္ေန႕တည္းမွာေတာင္ အခ်ိန္ေပၚမူတည္ၿပီး ေစ်းကြာတယ္ဆုိေတာ့ ခရီးသြားမ်ားတဲ့ရာသီ ရထားေတြ က်ပ္တဲ့ရာသီေတြမွာ ေစ်းကလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ တက္မွာဘဲ ဆိုတာ အေထြအထူးေတာင္ စဥ္းစားဖို႕ မလိုပါဘူး။ ခရီးသြားေတြ ဘယ္အခ်ိန္နည္းတတ္တယ္ မ်ားတတ္တယ္ စသည္ျဖင့္ အခ်က္အလက္ေကာက္ယူစုေဆာင္းရရွိမွဳအေပၚ မူတည္ၿပီး ကားလက္မွတ္ေတြကို ေစ်းႏွဳန္းသတ္မွတ္ထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ႀကိဳ၀ယ္လည္း ဒီေစ်း သြားခါနီးမွ၀ယ္လည္း ဒီေစ်းပါပဲ . . .
.
. . . အခု ရန္ကုန္မွာ သၾကၤန္တြင္း ခရီးသြားတာမ်ားတဲ့အေလ်ာက္ ကားခေတြ ေစ်းတက္ေလ့ရွိတာမို႕ ေစ်းမတက္ေအာင္ ၾကပ္မတ္မယ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးေခတ္မွာ လက္ေတြ႕အရေရာ သီအိုရီအရေရာ အလုပ္ျဖစ္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။ ခရီးသြားဖို႕ ႀကိဳတင္ရက္သတ္မွတ္ စီစဥ္နိုင္တယ္ဆိုရင္ေတာင္ ကားလက္မွတ္ေတြ ႀကိဳ၀ယ္လို႕ မရတာ၊ အခ်ိန္ကပ္မွ ေရာင္းေပးတာ၊ လက္မွတ္ကို လူက ေရာင္းခ်ေပးတာ၊ တရား၀င္ေစ်းႏွဳန္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာေတြက ေမွာင္ခိုလက္မွတ္ေစ်းကြက္ကို ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ျဖစ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ပထမဆံုး အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳက ခရီးသြားမယ့္သူကို စိတ္အေနွာင့္အယွက္ ေပးပါတယ္။ သူဟာ သူ႕ပိုက္ဆံနဲ႕သူ ကားလက္မွတ္ ၀ယ္စီးတာေတာင္မွ ေမွာင္ခိုက ၀ယ္စီးရတယ္ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ စိတ္ညစ္ညူးစရာေကာင္းတဲ့အလုပ္ပါ။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာရရင္ နိုင္ငံသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို အင္မတန္မွ ထိပါးတဲ့အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဂုဏ္သိကၡာထိပါးတာ သူတင္လားဆိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ၀ယ္လိုအားေတြ မ်ားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဂြင္ေတြ႕ၿပီဆိုၿပီး လုပ္စားေပါင္းစားၾကတဲ့ လက္မွတ္ေမွာင္ခုိကိစၥမွာ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနတဲ့ ကားလိုင္းကလူေတြပါ ပါလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး သက္ဆိုင္ရာ ကုမၸနီက သူ႕လိုင္းကကားေတြ ေမွာင္ခိုလက္မွတ္ေစ်းကြက္ျဖစ္သြားလို႕ သူက အက်ိဳးအျမတ္ တစ္ျပားမွ ပိုမရဘူး ဆိုရင္ေတာင္ နာမည္ပ်က္ပါတယ္။ (သူမ်ားေတြလည္း နာမည္ပ်က္တာပဲကြာ ငါတို႕ခ်ည္းမဟုတ္ပါဘူး ေခါင္းထဲထည့္ေနစရာ မလိုပါဘူး၊ ဂရုစိုက္စရာ မလုိပါဘူးဆိုၿပီး ကိုယ့္ဂုဏ္သိကၡာကို တန္ဖိုးမထားၾကဘူးဆိုရင္ေတာ့လည္း တစ္မ်ိဳးေပါ့ေလ) . . .
.
. . . ေနာက္တစ္ခုက ဒီလို ေမွာင္ခိုကိစၥျဖစ္လာမယ္ဆိုတာ သိသိႀကီးနဲ႕ ျဖစ္ေစ၊ မသိလိုက္မသိဘာသာျဖစ္ေစ၊ ေမွာင္ခိုေတြျဖစ္ေတာ့လည္း ငါတို႕ ကားလိုင္းကလူေတြ ေဘးေပါက္ပိုက္ဆံေလးဘာေလး ရတာေပါ့ကြာ ဆိုတဲ့ သူခိုးအားေပး စိတ္ဓာတ္နဲ႕ တမင္တကာ ဒီလိုဂြင္မ်ိဳးကို ခြင့္ျပဳထားတာဆိုရင္လည္း တစ္မ်ိဳးျဖစ္မွာပါ. . .
.
. . . အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ ခရီးသြားျပည္သူေတြ အဆင္ေျပေစခ်င္တယ္။ မလုိလားအပ္တဲ့ စိတ္ညစ္ညဴးမွဳေတြ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး၊ ကားလိုင္းမွာေရာ ကားလိုင္း၀န္ထမ္းေတြမွာေရာ၊ ကားလက္မွတ္၀ယ္ယူစီးနင္းတဲ့ ခရီးသည္ေတြမွာေရာ ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိနဲ႕ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ စဥ္းစားမိတာေလးေတြ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္. . .
.
နံပတ္တစ္။ သြားခ်င္တဲ့ ခရီးသည္အေရအတြက္နဲ႕ ေျပးဆြဲနိုင္တဲ့ ကားေတြ လံုေလာက္မွဳရွိမရွိ ကိန္းဂဏန္းအခ်က္အလက္ေတြ ေကာက္ဖို႕ လိုပါတယ္။ ဒါလည္း ႏွစ္ရွည္လမ်ား အခ်က္အလက္ စုေဆာင္းထားနိုင္ရင္ ပိုေကာင္းေပမယ့္ ဒီႏွစ္သၾကၤန္ရာသီတစ္ခုေလာက္ ေကာက္ယူထားနိုင္ရင္ေတာင္ အနည္းဆံုးေတာ့ ေနာက္နွစ္သၾကၤန္မွာ အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ အသံုးတည့္နိုင္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း ခရီးစဥ္နဲ႕ ခရီးသည္နဲ႕ ကားအေရအတြက္နဲ႕ တြက္ခ်က္ၿပီး လံုေလာက္ေအာင္ စီမံနိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးစဥ္က လိုအပ္သေလာက္ ေျပးဆြဲနိုင္ၿပီဆိုတဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ကို ကားလိုင္းေတြအပါအ၀င္ အမ်ားျပည္သူ သိေအာင္ သတင္းထုတ္ျပန္ထားသင့္ပါတယ္။ ဒီလို သတင္းထုတ္ျပန္ထားျခင္းအားျဖင့္ ခရီးသြားလိုသူမ်ားရဲ႕ လက္မွတ္၀ယ္မရမွာ စိုးရိမ္မွဳကို တစ္နည္းတစ္ဖံု ေလွ်ာ့ခ်နိုင္မွာျဖစ္ၿပီး ေမွာင္ခုိေစ်းကြက္ကိုလည္း တစ္နည္းတစ္ဖံု အတားအဆီး ျဖစ္နိုင္ေကာင္းပါတယ္ . . .
.
နံပတ္ႏွစ္။ တကယ္လို႕ လက္မွတ္ေစ်းေတြ တက္ဖို႕ လုိမယ္ဆိုရင္လည္း စနစ္တစ္ခုခ်မွတ္ၿပီး လက္မွတ္ေစ်းကို တရား၀င္ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ဖို႕ ခြင့္ျပဳသင့္ပါတယ္။
.
နံပတ္သံုး။ ခရီးသည္ေတြ လိုသေလာက္ ခရီးစဥ္ေတြ စီစဥ္ေပးနိုင္ၿပီဆိုရင္ လက္မွတ္ေတြကို ႀကိဳတင္ေရာင္းခ်ေပးသင့္ပါတယ္။ လက္မွတ္ေတြကို တစ္ဦးတည္းက လက္၀ါးႀကီးအုပ္ယူၿပီး ျပန္လည္ေရာင္းခ်တာမ်ိဳး၊ သက္ဆိုင္ရာ ယာဥ္လိုင္း၀န္ထမ္းမ်ားနဲ႕ ပူးေပါင္းၿပီး မသမာမွု ျပဳတာမ်ိဳးကို ဘယ္လို တားဆီးရမလဲ ဆိုတာေတာ့ အႀကံမေပးတတ္ပါဘူး
.
နံပတ္ေလး။ သၾကၤန္တြင္း ခရီးသြားၾကသူမ်ားဟာ ရက္အတိအက် စီစဥ္ၿပီး သြားတတ္ၾကတာမို႕ အသြားအျပန္လက္မွတ္ တစ္ခါတည္း ေရာင္းခ်ေပးတဲ့ စနစ္မ်ိဳးကိုလည္း က်င့္သံုးနိုင္ဖုိ႕ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ အသြားအျပန္လက္မွတ္ကိုသာ တစ္ခါတည္း စီစဥ္ေရာင္းခ်ေပးနိုင္တယ္ဆိုရင္ ခရီးသည္အတြက္လည္း ပိုအဆင္ေျပ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ကိုလည္း တစ္နည္းတစ္ဖံု တားဆီးရာေရာက္ပါတယ္ . . .
.
နံပတ္ငါး။ အထက္က ကိစၥေတြကို ေမာ္ေတာ္ယဥ္လိုင္းေတြပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သင့္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားက အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ ၾကပ္မတ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ၾကပ္မတ္တယ္ ဆိုရာမွာလည္း အခုျဖစ္ေနသလို ကားခေစ်းမတက္ရ ဆိုတာေလာက္နဲ႕ မၿပီးဘဲ တကယ္လက္ေတြ႕မွာ အလုပ္ျဖစ္နိုင္တဲ့ မူ၀ါဒ စည္းမ်ဥ္းမ်ိဳးကို ေသခ်ာေလ့လာခ်မွတ္ၿပီး တကယ္လိုက္နာမွု မရွိရင္လည္း ျပင္းထန္ထိေရာက္တဲ့ ျပစ္ဒဏ္မ်ိဳးနဲ႕ အားျဖည့္ထားဖို႕ လိုအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္ . . .
.
. . . အထက္မွာ ေျပာခဲ့တာကေတာ့ ျပည္သူ႕ေရးရာ၀န္ေဆာင္မွု လုပ္ငန္းေတြ တကယ္အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ခ်င္တယ္ဆိုရင္ စဥ္းစားက်င့္သံုးသင့္တာေလးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြ လုပ္လိုက္ရင္ တစ္ခါတည္း အဆင္ေျပသြားမယ္လို႕ေတာ့ အာမခံလို႕ မရေပမယ့္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕မွုကိုေတာ့ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျပဳနိုင္မွာပါ။ ငါတို႕သိသားပဲ၊ မလုပ္ခ်င္လို႕ကို မလုပ္တာကြာ ဆိုရင္လည္း ခရီးသြားျပည္သူေတြရဲ႕ ကံၾကမၼာကိုပဲ ယိုးမယ္ဖြဲ႕ရေတာ့မွာေပါ့ . . .
.
(သၾကၤန္တြင္း ေနျပည္ေတာ္ကို သြားၾကမယ္ ့မိသားစုက ေရႊမန္းသူ ကားလက္မွတ္ ၀ယ္ယူရာမွာ တစ္ေစာင္ကို တစ္ေသာင္းခြဲ ပိုေပးခဲ့ရတယ္ဆိုတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဒီစာကို ေရးျဖစ္ပါေၾကာင္း)
.
ဧၿပီလ ၈ ရက္၊ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္
.
Photo Credit : http://thevoicemyanmar.com/news/7594-tkr

No comments:

Post a Comment