Wednesday 12 April 2017

အခ်စ္ဦး


. . . ျမန္မာကဗ်ာေတြ ႀကိဳက္တာေလာက္ကေတာ့ စကားလုပ္ၿပီးကို ေျပာမေနဘူးရယ္။ ကဗ်ာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဆို ႀကိဳက္တာနဲ႕ ခဏခဏ ဖတ္ျဖစ္တာနဲ႕ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို တမင္တကာကို အလြတ္က်က္ထားတာနဲ႕ ႏွလံုးသားထဲမွာ စြဲေနတဲ့ ကဗ်ာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိတယ္။ ဘယ္အတန္းမွာမွ မသင္ဖူးခဲ့တဲ့ ၀ဏၰပဘာလိုရတုမ်ိဳး၊ ႏွမလက္ေလွ်ာ့ေနေလေတာ့လိုရတုမ်ိဳး၊ ဦးမင္းႏွစ္ေယာက္ၿပိဳင္ေရးၾကတဲ့ လက္ဖက္ရည္ေကာင္းေၾကာင္းမေကာင္းေၾကာင္း ေတးထပ္မ်ိဳး၊ ေကာင္းေျခာက္ဆယ့္ေလးရပ္ဆိုတဲ့ မိန္းမအလွဘြဲ႕မ်ိဳး၊ ေဇာ္ဂ်ီနဲ႕ မင္းသု၀ဏ္တို႕ရဲ႕ ကဗ်ာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအျပင္ လကၤာသြားနဲ႕ ေရးထားတဲ့ ဦးပုညရဲ႕ ဆဒၵန္ဆင္မင္းျပဇာတ္ဆိုလည္း ဆင္မင္းက မုဆိုးကို မုဆိုးမွန္းသိလို႕ ဘာလို႕သူ႕ကို သတ္တာလဲလို႕ ေမးတဲ့ေနရာကေန ဇာတ္လမ္းအဆံုးထိ အလြတ္ကို ရေနတာ။ အမယ္ႀကီးအို ဦးေအာင္စိန္ေရးတယ္ဆိုတဲ့ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕ မဟာဗုဒၶ၀င္တို႕ ေမာင္မွဴးတို႕ ဇာတ္ထုပ္ေတြ ဆိုရင္လည္း စိတ္ကူးေပါက္တိုင္း နားေထာင္ေနရလို႕ ဘယ္ဇာတ္ကြက္က်ရင္ ဘယ္သူကို ဘယ္လို၀င္ေျပာေတာ့မွာ ဘယ္လို ခုနစ္သံခ်ီဟစ္လိုက္ေတာ့မွာ စသည္ျဖင့္ လိုက္မဆိုတတ္ေသာ္လည္း စိတ္ထဲမွာအလြတ္ေလာက္ကို ရေနသလိုလို . . .
.
. . . ျမန္မာကဗ်ာ မဟုတ္တဲ့အထဲမွာေတာ့ တဂိုးကဗ်ာေတြ၊ ၀ီလ်ံ၀ပ္စ္၀ပ္ရဲ႕ သဘာ၀အလွအပ ကဗ်ာေတြရယ္ကို အႀကိဳက္ဆံုးလို႕ ဆိုရမယ္။ တဂိုးကဗ်ာေတြကို ျမန္မာလိုပဲ အမ်ားႀကီး ဖတ္ဖူးေပမယ့္ ခ်စ္ရတဲ့သူေတြနဲ႕ ခဏခဏ ခြဲခြာရဖန္မ်ားလို႕ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္ၿပီး ရင္ထဲမွာ စြဲေနတာက ကၽြန္ဳပ္သြားခြင့္ရၿပီ (I have got my leave) ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလး။ ဒီကဗ်ာေလးကုိေတာ့ အဂၤလိပ္လို စာသြားေလးကို ပိုႀကိဳက္မိေနတယ္။ ဒီကဗ်ာေလးကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္ခင္တဲ့ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေတြ လူႀကီးေတြနဲ႕ ခြဲခြာရခါနီးတိုင္း ႏွဳတ္ဆက္လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးခဲ့ဖူးတာေတြ ရွိတယ္ . . .
.
. . . ၀ပ္စ္၀ပ္ရဲ႕ ကဗ်ာေတြကေတာ့ ဖတ္မိသေလာက္ ႀကိဳက္တာခ်ည္းပဲ။ ႀကံဳတိုင္းလည္း လိုက္ရွာဖတ္ျဖစ္တယ္။ သူက သဘာ၀ေလာကႀကီးကို အလွအပအျဖစ္ ျမင္တတ္သူႀကီးကိုး၊ သူ႕အတြက္ကေတာ့ ေျမႀကီးေပၚမွာ ကပ္ေပါက္ေနတဲ့ ျမက္ပင္ေလးေတြလည္း လွ၊ တိမ္ေတြ ေျပးလႊားေနတာလည္း လွ၊ ေနျခည္ေလးေတြ ျဖာေနရင္လည္းလွ၊ သစ္ရြက္ကေလးေတြ ေၾကြေနရင္လည္းလွ၊ ပန္းကေလးေတြ ပြင့္ေနရင္လည္း လွ၊ ျမင္ျမင္သမွ်က လွခ်ည္းေနေတာ့တာကိုး၊ သူ႕ကဗ်ာေတြက ဖတ္မိသေလာက္ ေၾကြေနရတာဆိုေတာ့ ဘယ္ကဗ်ာကို အႀကိဳက္ဆံုးပါလို႕ ေျပာဖို႕ခက္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ႏွလံုးသားထဲမွာ စြဲေနတဲ့ ကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္အေၾကာင္းကိုေတာ့ နည္းနည္းေလာက္ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္ . . .`
.
. . . ပထမ တစ္ပုဒ္ကေတာ့ သက္တန္႕ကဗ်ာလို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြ မွတ္မိေနၾကတာမ်ားတဲ့ ကိုးတန္း ကဗ်ာလက္ေရးစင္ျပဌာန္းခ်က္ထဲက Rainbow ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလး။ အဲ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ကဗ်ာကို အဲလို နာမည္တပ္ေပမယ့္ တကယ့္ကဗ်ာမူရင္းမွာေတာ့ နာမည္တပ္ထားရဲ႕လားဆိုတာ မေသခ်ာဘူး၊ ဒီကဗ်ာမွာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွတ္မိေနတဲ့ စာသားေလးက The Child is Fater of the Man ဆိုတာေလးပဲ။ ငယ္ရာကသာ ႀကီးလာၾကရတာ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္မ်ိဳးကို လွလွေလး ဖြဲ႕ထားတာပါ။ ကဗ်ာရဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ခံစားမိတာကက သေဘာ၀ေလာကကရဲ႕ အလွအပတရားေတြကို ေရာင္စံု သက္တန္႕ႀကီးတစ္ခုနဲ႕ တင္စားဖြဲ႕ဆိုထားတဲ့ပံုပဲ၊ ကဗ်ာဆရာက သက္တန္႕ႀကီးကိုမ်ား ျမင္လိုက္ရၿပီလားဆိုရင္ ရင္ေတြခုန္ၿပီး ေပ်ာ္ေနေတာ့တာပဲတဲ့၊ ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း ဒီလိုေပ်ာ္တာပဲ၊ အခုလည္း ဒီလိုေပ်ာ္ေနတုန္းပဲ၊ ေနာင္ အဖိုးႀကီးျဖစ္သြားရင္လည္း ဒီလိုပဲ ေပ်ာ္ေနမွာပဲတဲ့၊ တကယ္လို႕သာ မေပ်ာ္ေတာ့ဘူးဆုိရင္လည္း သူေသသြားလို႕သာျဖစ္မယ္တဲ့။ အဲဒါ ငယ္ငယ္တုန္းက ဒီလို သေဘာက်ခဲ့လို႕ အခုလည္း သေဘာက်ေနတာပါတဲ့၊ သူ႕ရဲ႕ ေန႕စဥ္ဘ၀ႀကီးကို သဘာ၀ေလာက အလွတရားေတြနဲ႕ တစ္သားတည္း ျဖစ္ေနခ်င္ပါေတာ့တယ္တဲ့။ ဒါကေတာ့ ကုိယ္ခံစားမိသလိုေလး ျပန္ေရးျပတာပါ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ ကဗ်ာခ်စ္သူေတြအတြက္က်ေတာ့လည္း ဒီလိုခံစားမိတာမ်ိဳး ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မွာကိုး . . .
.
. . . ပန္းပြင့္ေလးကို မေမြးခင္ ပန္းပြင့္ေလးေမေမနဲ႕ ပထမဆံုး ေနခဲ့တဲ့ ေမတၱာရိပ္ၿမံဳေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္သိပ္ႀကိဳက္တဲ့ သက္တန္႕ကဗ်ာေလးရွိတယ္။ ဧည့္ခန္းက်ယ္ႀကီးရဲ႕ နံရံတစ္ခုေပၚမွာ သက္တန္႕ကဗ်ာေလးကို ေရာင္စံုသက္တန္႕ႀကီးနဲ႕အတူ ကၽြန္ေတာ့္ညီေတာ္ေမာင္ေတြက စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ဖန္တီးေပးထားၾကတာပါ။ အဲသည္သက္တန္႕ကဗ်ာေလးကို သူတို႕ေတြ လြယ္လြယ္ကူကူ ဖန္တီးခဲ့ၾကရတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ပထမဆံုး သက္တန္႕ကဗ်ာမွာပါတဲ့ အကၡရာေတြအကုန္လံုးကို ေရာင္စံုစတစ္ကာေတြနဲ႕ေဖာက္ၿပီး ေနရာတက် လွလွပပ ကပ္ရတယ္။ သူတို႕ခမ်ာ အစ္ကိုႀကီးကို ခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႕သာ လုပ္ၾကရွာတာေနမွာ သူတို႕အိမ္သူတို႕ေတာင္ အဲသည္ေလာက္ အေသးစိတ္လက္၀င္တဲ့ အလွဆင္မွဳမ်ိဳး လုပ္ၾကပါ့မလားမသိဘူး။ အဲသည္ သက္တန္႕ကဗ်ာေလးဟာ ေနာက္လူေတြ လာေနၾကေတာ့တဲ့အခါမွာလည္း သူတို႕လည္း သေဘာက်တာနဲ႕ ဆက္ၿပီး ထိန္းသိမ္းထားၾကတယ္လို႕ေျပာတယ္။ အဲသည္အိမ္ေလးကို တစ္ေခါက္ေလာက္ေတာ့ ျပန္သြားၾကည့္ခ်င္တယ္။ အဲသည္ သက္တန္႕ကဗ်ာ နံရံႀကီးေရွ႕မွာ ကၽြန္ေတာ္ရယ္ ပန္းပြင့္ေလးေမေမရယ္ ပန္းပြင့္ေလးရယ္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ဖန္တီးေပးခဲ့ၾကတဲ့ ညီေတာ္ေမာင္ေတြရယ္ အမွတ္တရ ျပန္ဆံုၾကခ်င္ပါေသးတယ္၊ သက္တန္႕ကဗ်ာေလးကို ဖတ္ရတိုင္း သက္တန္႕ႀကီးကို ျမင္ရတိုင္း သက္တန္႕ကဗ်ာနံရံႀကီးရွိတဲ့ ပထမဆံုး ေမတၱာရိပ္ၿမံဳေလးရယ္၊ ပန္းပြင့္ေလးေမေမနဲ႕ ေနခဲ့ၾကတဲ့ ပ်ားရည္ဆမ္းေန႕ရက္မ်ားရယ္၊ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကူးေတြကို တကယ္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့ၾကတဲ့ ညီေတာ္ေမာင္ေတြရယ္ကိုလည္း ျပန္လြမ္းမိပါတယ္ . . .
.
. . . ေနာက္တစ္ပုဒ္ကေတာ့ Daffodil ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလး၊ ဒီကဗ်ာက နည္းနည္းေတာ့ ရွည္တယ္။ ကဗ်ာဆရာက တစ္ေယာက္တည္း အထီးက်န္ ေလလြင့္သလို ေလွ်ာက္သြားေနတုန္းမွာ Daffodil ပန္းခင္းႀကီးေတြ႕လိုက္ရေတာ့ သူ႕ရဲ႕ အထီးက်န္စိတ္အားငယ္တာေတြ ေပ်ာက္သြားၿပီး ၾကည္နူးရႊင္ပ်လာတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ခံစားမိပါတယ္။ ဒီကဗ်ာကို ငယ္ငယ္ကေလးထဲက ႀကိဳက္ခဲ့ေပမယ့္ ကဗ်ာထဲက ပန္းဆိုတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မျမင္ခဲ့ဖူးဘူး၊ Daffodil ပန္းကို စသိလိုက္တဲ့ အခ်ိန္ကေတာ့ ေကာင္းေသာသိျခင္းနဲ႕ သိခဲ့ရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ၂၀၀၈ ျမန္မာ့ကမ္းရိုးတန္းကို အေသအေပ်ာက္မ်ားလွတဲ့ မုန္တိုင္းတစ္ခုေမႊေတာ့ မုန္တိုင္းနာမည္က နာဂစ္ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ကဗ်ာေတြ စႀကိဳက္တတ္ကတည္းက တိတ္တိတ္ကေလး ဘုမသိဘမသိ စြဲလန္းခဲ့ရတဲ့ Daffodil ပန္းဆိုတာ ထိတ္လန္႕တၾကား သိလိုက္ရတယ္။ ဟင္ဒီဘာသာစကားနဲ႕ နာဂစ္ဆိုတာ အဂၤလိပ္လို Daffodil တဲ့၊
.
. . . Daffodil ပန္းကိုေတာ့ ဂ်ပန္ျပည္က်မွ အျပင္မွာ ျမင္ဖူးတာ။ ေဆာင္းႏွင္းေတြ ေပ်ာ္က်လို႕ ေႏြဦးေပါက္လာၿပီလားဆိုရင္ ႏွင္းဖံုးထားတဲ့ ေျမႀကီးေအာက္က ပုန္းေနတဲ့ သစ္ပင္ေလးေတြ အညႊန္႕တလူလူ တက္လာၿပီး ပန္းေရာင္စံု ပြင့္ၾကတာကိုး၊ ဒီအထဲမွာမွ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အသည္းေက်ာ္ Daffodil ပန္းေလးေတြ ေျမႀကီးထဲက ထြက္လာတာ၊ အညြန္႕ေလးေတြ ေ၀လာတာ၊ အဖူးေလးေတြ ဆင္လာတာ၊ အပြင့္ေလးေတြ အာလာတာကို ေႏြဦးေပါက္တိုင္း ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့ျဖစ္တာ သံုးႀကိမ္သံုးခါေတာင္ ရွိသြားၿပီဆိုပါေတာ့ . . .
.
. . . ကဗ်ာဆိုရင္ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၀တၳဳတစ္ပုဒ္ထဲမွာပါတဲ့ လြမ္းေပ်ာ္ေမြ႕ႀကီးဆိုတဲ့ကဗ်ာကို သိပ္ႀကိဳက္တာပဲ။ ပန္းခ်ီထူးနဲ႕ေႏြဦးေရ ၀ါေရႊေရႊ ေဟာဟိုေတာက ေၾကြလြင့္သူ ရြက္ႏွင့္ေရာလို႕ မွဳန္ျပာရီေလနယ္ေၾကာမွာ ေမ်ာေပ်ာက္ေတာ့မလား ဖန္တီးရွင္ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလး၊ အဲသည္၀တၳဳထဲမွာပဲ အခ်ိန္ဆိုတဲ့ ဂ်စ္ပစီ အဘိုးအို ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္လည္း ပါေသးတယ္။ လွည့္လည္သြားလာေနတတ္တဲ့ ဂ်စ္ပစီေတြ သူတို႕ရြာနားမွာ လာစခန္းခ်ၾကၿပီဆိုရင္ ဆိုၾကကၾက ေပ်ာ္ၾကရႊင္ၾကနဲ႕မို႕ သူတို႕ရွိရင္ ေပ်ာ္ေနတာမို႕ ဘယ္ကိုမွ ဆက္မသြားေစခ်င္ေတာ့တဲ့အေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ ကဗ်ာေလး၊ ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာဆရာရဲ႕ ဆႏၵက ဘယ္မွာ ျပည့္နိုင္ပါ့မလဲ။ လွည့္လည္သြားေနတဲ့ ဂ်စ္ပစီေတြ သူတို႕ရြာနားမွာ ဘယ္လိုလုပ္ အၿမဲတမ္းေနနိုင္ပါ့မလဲ။ ကဗ်ာဆရာကလည္း သူတို႕ မေနနိုင္မွန္း သိေပမယ့္ သူလည္း သူ႕ရင္ထဲက ဆႏၵေလးကို ေျပာၾကည့္တဲ့ သေဘာေနမွာပါ။ ကိုယ္ခ်စ္ခင္ျမတ္နိုးတဲ့သူေတြ ရင္းႏွီးခင္မင္ၾကသူေတြနဲ႕အတူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနခြင့္ရခ်ိန္တိုင္းမွာ အဲသည္ကဗ်ာေလးကို သတိရမိတယ္။ ကဗ်ာထဲကလိုပဲ သြားခ်ိန္တန္သြားၾကမယ့္ ဂ်စ္ပစီေတြကို ဒီမွာပဲ ေနလိုက္ပါေတာ့လား ေျပာသလို ခ်စ္ခင္ၾကင္နာသူေတြနဲ႕ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနရသခိုက္ အခ်ိန္ေလးကို အၿမဲတမ္းရွိပါေစလို႕ ေတာင့္တမိတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဘယ္မွာ ျပည့္နိုင္ပါ့မလဲေလ၊ ဂ်စ္ပစီႀကီးေတြက သူတို႕ေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါတယ္ေျပာေျပာ အခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း သူတို႕လမ္းသူတို႕ သြားၾကတာပဲ မဟုတ္လား . . .
.
. . . ေခတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းေျပာင္း ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘယ္ကုိသြားသြား ဒီကဗ်ာစာအုပ္ေတြကို ပါေအာင္သယ္တုန္း။ အင္တာနက္မွာ တစ္ခ်က္ေလာက္ ေခါက္လိုက္ရင္ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ ကဗ်ာေတြ စာေတြ အလြယ္တကူ ဖတ္လို႕ ရေနတဲ့ အခ်ိန္ႀကီးမွာေတာင္ ဒါေတြကို အေလးခံၿပီး သြားေလရာ သယ္ေနမိတုန္း၊ ဒီကဗ်ာေလးေတြရဲ႕ အေငြ႕အသက္အရသာဟာ ဒီစာအုပ္ေလးေတြကို ကိုင္ဖတ္ရမွပဲ ပိုၿပီးျပည့္စံုသလို ခံစားမိေနတုန္း . . .
.
. . . သမုဒယသစၥာအရင္းတည္လို႕ ဒုကၡသစၥာၾကြင္းေလတယ္ဆိုတာလိုပဲ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္စအရြယ္ ရင္ခုန္တတ္စအရြယ္ကတည္းက ျမတ္နိုးစံုမက္ခဲ့ရတဲ့ ဒီလို သက္မဲ့စာအုပ္ေလးေတြ ကဗ်ာေလးေတြကိုေတာင္ ဒီေလာက္အထိ ခံုခံုမင္မင္ တြယ္တာတတ္ေနတုန္းဆိုေတာ့ . . .

No comments:

Post a Comment