Saturday, 18 May 2019

Academic Freedom


. . . မနက္က အိပ္ယာနိုးနိုးခ်င္း ဖတ္လိုက္ရတဲ့ စာတစ္ပုဒ္ထဲမွာ Academic Freedom နဲ႕ Freedom of Learner ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရႏွစ္ခုကို ေတြ႕မိလို႕ရယ္၊ အဲသည္ သေဘာအဓိပၸာယ္နဲ႕ အႏွစ္သာရကို နားလည္မွုလြဲေနၾကတဲ့ အရိပ္အေယာင္ေတြ ေတြ႕လို႕ရယ္ ဒီစာကို ေရးျဖစ္ပါတယ္။
.
. . . ေက်ာင္းသားက တက္ခ်င္တဲ့အတန္းကို တက္လို႕ရတယ္၊ ဆရာကလည္း သင္ခ်င္ရာသင္လို႕ရတယ္ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ကို စည္းမရွိေဘာင္မရွိသေဘာသက္ေရာက္တဲ့ အေရးအသားေၾကာင့္ ဆိုင္ရာဗဟုသုတေနာက္ခံအားနည္းသူအေနနဲ႕ နားလည္မွုလြဲႏိုင္ပါတယ္။ သင္ခ်င္တာသင္လို႕ရတယ္ တက္ခ်င္တဲ့အတန္းတက္လို႕ရတယ္ဆိုတာက သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းေဘာင္ထဲမွာသာျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာကို ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။
.
. . . ကၽြန္ေတာ္အခု တက္ေနတဲ့ တကၠသိုလ္ရဲ႕ နည္းစနစ္ကို ရွင္းျပရင္ လြတ္လပ္တဲ့ပညာသင္ၾကားမွဳသေဘာတရားကို အနည္းငယ္ျဖစ္ျဖစ္ တီးမိေခါက္မိရွိႏိုင္မယ္ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ တကၠသိုလ္က ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးပညာရပ္နဲ႕ မူ၀ါဒေရးရာကို အဓိကထားသင္ၾကားေပးတဲ့ လူမွုေရးရာသိပၸံပညာရပ္အထူးျပဳ တကၠသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေက်ာင္းကို လာတက္တဲ့သူေတြအေနနဲ႕ အဲသည္နယ္ပယ္က ဘာသာရပ္ေတြကိုပဲ ေမွ်ာ္လင့္ထားလို႕ရၿပီး အဲသည္ဘာသာရပ္ေတြကို ဆည္းပူးမယ့္သူေတြပဲ လာေရာက္ၾကပါတယ္။ လြတ္လပ္တဲ့ သင္ၾကားသင္ယူမွု၀န္းက်င္ကို ဒီတကၠသိုလ္က ဘယ္လို တည္ေဆာက္ထားလဲဆိုတာ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းခြဲ တင္ျပပါ့မယ္
.
သင္ၾကားေရးပိုင္း
.
. . . ပထမပိုင္းအေနနဲ႕ တကၠသိုလ္က သင္ၾကားေရးအပိုင္းရဲ႕ လြတ္လပ္မွုျဖစ္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္မွာ ဘယ္ဘာသာရပ္ေတြ သင္ၾကားေပးမလဲဆိုတာကို တကၠသိုလ္ဘုတ္အဖြဲ႕က ဆံုးျဖတ္ၿပီးတဲ့အခါ အဲသည္ဘာသာရပ္ေတြ သင္ၾကားေပးႏိုင္တဲ့ ဆရာေတြကို ေခၚယူပါတယ္။ ေခၚတဲ့အခါမွာလည္း တကၠသိုလ္က ပိုက္ဆံတတ္နိုင္ရင္တတ္ႏိုင္သေလာက္ တကၠသိုလ္ ဂုဏ္သတင္းႀကီးရင္ႀကီးသေလာက္ ဆရာေကာင္းေတြရၿပီး ဆရာေတြေကာင္းေလေလ တကၠသိုလ္ရဲ႕ ဂုဏ္သတင္းတက္ေလျဖစ္တာမို႕ အဲသည္ႏွစ္ခု အျပန္အလွန္ ဟန္ခ်က္ညီေနေအာင္ တကၠသိုလ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဘုတ္အဖြဲ႕က လုပ္ေဆာင္ၾကပါတယ္။ တကၠသိုလ္အဆင့္အတန္းျမင့္မွ ဆရာေကာင္းေတြလာမယ္၊ ဆရာေကာင္းေတြလာမွ တကၠသိုလ္အဆင့္အတန္းျမင့္မယ္၊ ဒါမွသာ အဆင့္အတန္းမီတဲ့ေက်ာင္းသားေကာင္းေတြလာတက္မယ္၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ အဆင့္အတန္းျမင့္ျမင့္ ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္မွ တကၠသိုလ္ဂုဏ္တက္မယ္၊ တကၠသိုလ္ဂုဏ္တက္မွ ဆရာေကာင္းေတြလာခ်င္မယ္ စသည္ျဖင့္ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု အမီသဟဲျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အဲသည္ဟန္ခ်က္မပ်က္ တကၠသိုလ္ရဲ႕ ဂုဏ္သတင္းတက္ေအာင္ သက္ဆိုင္ရာဘုတ္အဖြဲ႕က ဆရာေတြ ေခၚယူရာမွာ ဘာသာရပ္ေတြ သတ္မွတ္ရာမွာ ေအာင္ျမင္မွုအဆင့္ေတြ သတ္မွတ္ရာမွာ မူ၀ါဒေတြခ်ၿပီး လုပ္ေဆာင္ၾကရပါတယ္။
.
. . . ဆက္လက္ၿပီး ဆရာေတြ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ လြတ္လပ္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအေၾကာင္း ဆက္ေျပာပါ့မယ္။ ဆရာေတြဟာ ဘယ္ဘာသာရပ္ေတြကို ပို႕ခ်မယ္ဆိုတာ ေက်ာင္းရဲ႕ ဆရာမ်ားအစည္းအေ၀းမွာ ေဆြးေႏြးညွိႏွိဳင္းၾကရပါတယ္။ ေက်ာင္းရဲ႕အထူးျပဳဘာသာရပ္ေဘာင္ထဲလည္း၀င္ေအာင္ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ေစ်းကြက္၀င္တဲ့ ဘာသာရပ္လည္းျဖစ္ေအာင္၊ စိတ္၀င္စားတဲ့ေက်ာင္းသားေတြမ်ားတဲ့ ဘာသာလည္းျဖစ္ေအာင္ ဘက္ေပါင္းစံုက စဥ္းစားတိုင္ပင္ၿပီး ဘယ္ဆရာက ဘယ္ဘာသာရပ္ေတြကို သင္ၾကားမလဲဆိုတာ ေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ရပါတယ္။ ဆရာမ်ားအဖြဲ႕အစည္းအေ၀း (Faculty meeting) မွာ အဆိုပါအတိုင္း ဆံုးျဖတ္ၿပီးတဲ့အခါ သက္ဆိုင္ရာဆရာမ်ားက သူတို႕သင္မယ့္ ဘာသာရပ္သင္ရိုးညႊန္းတမ္းကို ကိုယ့္ဘာသာ ေရးဆြဲတင္ျပၾကရပါတယ္။ (ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီက တကၠသိုလ္အမ်ားစုလို အရင္ကတည္းက ေရးဆြဲထားတဲ့ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းနဲ႕ ျပဌာန္းစာအုပ္ကိုကိုင္ၿပီး ဘယ္ဆရာက သင္မလဲတာ၀န္ေပးတာနဲ႕ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနတာကို သတိျပဳေစလိုပါတယ္)
.
. . . ဒီေနရာမွာ ဘာသာရပ္တစ္ခုကို သင္ၾကားတဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ သူ႕ဘာသာရပ္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုသင္ၾကားမယ္ ဘာေတြကိုသင္ၾကားမယ္၊ တကၠသိုလ္ကခ်မွတ္ထားတဲ့ မူ၀ါဒအဆင့္အတန္းနဲ႕အညီ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းကို ဘယ္လိုေရးဆြဲသတ္မွတ္ထားမယ္ဆိုတာေတြကို မိမိဘာသာ တစ္ဦးတည္းလြတ္လပ္စြာ သတ္မွတ္ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာတစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ တစ္ဘာသာနဲ႕တစ္ဘာသာ အမွတ္ေပးပံုျခင္း မတူသလို ေက်ာင္းသားရဲ႕ အရည္အေသြးကို အကဲျဖတ္ပံုျခင္းလည္း မတူပါဘူး။
.
. . . တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာေတြက အတန္းတက္အမွတ္ကို ရာခိုင္ႏွဳန္းတစ္ခုအေနနဲ႕ ထည့္တြက္ေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕က ထည့္တြက္ခ်င္မွ တြက္ပါမယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က စာေမးပြဲႏွစ္ခါေျဖခိုင္းေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ စာေမးပြဲလံုး၀မေျဖခိုင္းတာရွိသလို စာေမးပြဲခန္းထဲ ယူခ်င္တဲ့စာအုပ္ယူလာကိုးကားေျဖခြင့္ေပးတဲ့ ဆရာေတြလည္းရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ စာတမ္းတစ္ေစာင္နွစ္ေစာင္ေရးခိုင္းသလို တစ္ခ်ိဳ႕က အဖြဲ႕လိုက္လုပ္ငန္းေတြမွာ အမွတ္ပိုေပးတာ စသည္ျဖင့္ ဆရာတစ္ေယာက္ခ်င္းစီက ကိုယ္ပိုင္မူနဲ႕ အရာရာကို ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီမွာလို ေက်ာင္းသားအားလံုး စာေမးပြဲေျဖရတဲ့ စာေမးပြဲႀကီးဆိုတာမ်ိဳး မရွိဘဲ ဆရာတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ အကဲျဖတ္စနစ္အတိုင္းသာ ေက်ာင္းသားက လိုက္ပါလုပ္ေဆာင္ရတာျဖစ္ပါတယ္။
.
. . . ဒုတိယပိုင္းအေနနဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္ကို တင္ျပလိုပါတယ္။ ေက်ာင္းသားက ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေဘာင္ထဲမွာပဲ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုတာ အထက္မွာေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မူ၀ါဒေရးရာအထူးျပဳေက်ာင္းမွာ ေဆးပညာေတြ အင္ဂ်င္နီယာပညာေတြ ေမွ်ာ္လင့္လို႕မရသလို စိုက္ပ်ိဳးေရးအထူးျပဳတဲ့ေက်ာင္းမွာလည္း ဘာသာစကားဆိုင္ရာပညာရပ္ေတြ ေမွ်ာ္လင့္လို႕မရပါဘူး။
တကၠသိုလ္ (University) ေအာက္မွာကို သက္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္အထူးျပဳ (Schools) ေတြ ခြဲထားၿပီး အဲသည္ေအာက္မွာမွ ေက်ာင္းသားက ဘယ္ဘာသာရပ္အထူးျပဳသလဲ (Program) ေရြးခ်ယ္တဲ့အေပၚမူတည္ၿပီး ဘယ္ဘာသာရပ္ေတြကို ေရြးခ်ယ္သင္ၾကားခြင့္ရွိသလဲဆိုတာ ျဖစ္လာတာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္တကၠသိုလ္မွာ International Relations School နဲ႕ International Development School ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းႏွစ္ခုခြဲထားၿပီး ေက်ာင္းတစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ေအာက္မွာ သက္ဆိုင္ရာ Program ေတြရွိပါတယ္။
.
. . . ဒါေၾကာင့္ International Relations School ေအာက္က International Relations Program ကိုယူထားတဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က အဲသည္ပရိုဂရမ္က သတ္မွတ္ထားတဲ့ မယူမျဖစ္ ဘာသာရပ္ (Core Courses) ဆယ္ခုေလာက္ကို မျဖစ္မေန ယူၾကရပါတယ္။ အဲသည္သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဘာသာရပ္အတန္းေတြကို မယူဘဲ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အဆင့္နဲ႕ မေအာင္ျမင္ဘဲနဲ႕ ဘြဲ႕မေပးပါဘူး။ ဒီပရိုဂ၇မ္မွာ မွတ္ပံုတင္ထားတဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ အဲသည္သတ္မွတ္ထားတဲ့ မယူမေနရဘာသာရပ္ေတြကို မယူဘူးလို႕ ျငင္းခြင့္မရွိပါဘူး။ ျငင္းပယ္မယ္ဆိုအံုးေတာ့ ဘြဲ႕မရရံုပဲရွိမွာပါ။

ပိုနားလည္ေအာင္ရွင္းျပရရင္

. . . IR Program မွာ မယူမေနရ ဘာသာရပ္က ဆယ္ခုရွိတယ္ဆိုပါစို႕။ ဘာသာရပ္တစ္ခုအတြက္ ခရက္ဒစ္ႏွစ္မွတ္ေပးၿပီး ဘြဲ႕ရဖို႕လိုအပ္တဲ့ အနည္းဆံုး ခရက္ဒစ္က အမွတ္ေလးဆယ္ဆိုပါစို႕။ က်န္တဲ့ ခရက္ဒစ္ အမွတ္ ႏွစ္ဆယ္အတြက္ ဘယ္အတန္းေတြ တက္မလဲဆိုတာကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ (Elective Courses) ေတြထဲကေန ေက်ာင္းသားက ေရြးခြင့္ရွိပါတယ္။ ေရြးခြင့္ရွိတယ္ဆိုတာေတာင္မွ University တစ္ခုလံုးက သင္ၾကားသမွ်ေတြထဲကေန ယူခ်င္ရာယူလို႕မရပါဘူး။ သက္ဆိုင္ရာ School ေအာက္က Program ေတြထဲကပဲ အမ်ားဆံုး ေရြးရတာပါ။ ဥပမာ IR School ေအာက္က IR Program တက္ေနတဲ့ေက်ာင္းသားက IM School ေအာက္က ဘာသာရပ္ေတြကို သြားယူခ်င္တယ္ဆိုရင္ ခရက္ဒစ္ ေလးမွတ္ထက္ ပိုမေပးပါဘူး။ ဆိုလိုခ်င္တာက အခ်ိန္ရလို႕ စိတ္လည္း၀င္စားလို႕ တစ္ျခား School ေအာက္က အတန္းေတြကို မွတ္ပံုတင္ၿပီး သြားတက္မယ္ဆိုရင္ေတာင္ ခရက္ဒစ္ ေလးခုအထိပဲ ရမွတ္ထဲ ထည့္တြက္ေပးပါတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားကို သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္နယ္ပယ္နဲ႕ နီးစပ္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြကိုပဲ ယူေစခ်င္လို႕ စနစ္အားျဖင့္ ထိန္းေက်ာင္းကန္႕သတ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။
.
. . . ေက်ာင္းသားက ဘာသာရပ္ေတြကို ေရြးခ်ယ္တဲ့ နည္းစနစ္ကလည္း အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ေပးထားပါတယ္။ အတန္းတစ္တန္း မစခင္ တစ္္လေလာက္အလိုမွာ ေက်ာင္းသားဟာ သူတက္မယ့္အတန္းအတြက္ ႀကိဳတင္မွတ္ပံုတင္ျခင္းကို လုပ္ေဆာင္ရပါတယ္။ အြန္လိုင္းကေန လုပ္ရတာပါ။ အဲလိုလုပ္တဲ့အခါမွာ တကၠသိုလ္၀က္ဆိုက္ထဲ၀င္ၿပီး ဒီအတန္းမွာေတာ့ ဘယ္ဘာသာရပ္ေတြကို ပို႕ခ်ေပးမယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ျပထားၿပီး ဘာသာရပ္တစ္ခုခ်င္းအလိုက္ သင္ရိုးနဲ႕ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္အရာေတြ ဖတ္ရမယ့္ စာအုပ္ေတြ၊ စာသင္ခ်ိန္တစ္ခုခ်င္းအလိုက္ သင္ၾကားမယ့္ ေခါင္းစဥ္ေတြ၊ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းေတြကို သက္ဆိုင္ရာ သင္ၾကားမယ့္ ဆရာေတြက တင္ထားေပးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သင္ၾကားေပးမယ္ အခ်ိန္ဇယားကိုလည္း တစ္ပါတည္းေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားက အတန္းကို ေရြးခ်ယ္ဖို႕အတြက္ လံုေလာက္တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ကိုရၿပီး ကိုယ္တက္ခ်င္တဲ့ ဘာသာရပ္ႏွစ္ခုက အခ်ိန္တိုက္ေနရင္ ဘယ္ဟာကို ေရြးရမလဲ ဆိုတာကအစ စီစဥ္လို႕ရပါတယ္။
.
. . . အတန္းတစ္ခု စစခ်င္း ပထမတစ္ပတ္မွာ ေက်ာင္းသားက သူမွတ္ပံုတင္ထားတဲ့ အတန္းေတြကို လိုက္တက္ၾကည့္ၿပီး သူမွတ္ပံုမတင္ထားေပမယ့္ စိတ္၀င္စားတဲ့အတန္းေတြကိုလည္း သက္ဆိုင္ရာဆရာေတြကို ခြင့္ေတာင္းၿပီး လိုက္တက္ရင္း ဆရာေတြနဲ႕ ဘာသာရပ္သေဘာေတြကို အကဲခတ္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ ပထမတစ္ပတ္ၿပီးတဲ့အခါက်မွ ဘာသာရပ္မွတ္ပံုတင္ကို အၿပီးသတ္လုုပ္ေဆာင္ရပါတယ္။ ဒါက ေက်ာင္းသားဘက္က ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္ပါ။
.
. . . ဆရာက ေက်ာင္းသားရဲ႕ လိုက္ပါလုပ္ေဆာင္ႏုိင္မွုကို အကဲျဖတ္ အမွတ္ေပးသလို ေက်ာင္းသားကလည္း ဆရာကို အကဲျဖတ္ အမွတ္ေပးတဲ့စနစ္ပါရွိပါတယ္။ အတန္းတစ္ခုရဲ႕ ေနာက္ဆံုး သတင္းပတ္မွာ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္နဲ႕ နည္းျပဆရာကို အကဲျဖတ္တဲ့ အကဲျဖတ္လႊာကို ေက်ာင္းသားက ျဖည့္ရပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာ ၀က္ဆိုက္ကေန အခ်ိန္အကန္႕အသတ္နဲ႕ ေက်ာင္းသားဆီပို႕ေပးတဲ့ အကဲျဖတ္လႊာကို ေက်ာင္းသားက သူ႕စကား၀ွက္နဲ႕ ၀င္ေရာက္ၿပီး ဘာသာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ သင္ၾကားမွဳပိုင္းဆိုင္ရာ စသည္ျဖင့္ အကဲျဖတ္လႊာမွာ မိမိစိတ္ႀကိဳက္ အမွတ္ေပးရပါတယ္။ ဘာသာရပ္ကို ဆရာကို ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခ်က္ေတြကို စိတ္ႀကိဳက္ေရးသားရပါတယ္။ ဒီလိုေက်ာင္းသားက ေရးသားတဲ့ အကဲျဖတ္ခ်က္ကို သက္ဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕ကလြဲၿပီး ဘယ္သူမွ မသိေစရပါဘူးဆိုတဲ့ အာမခံခ်က္ေပးထားတာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ဘာသာရပ္အေပၚမွာျဖစ္ေစ ဆရာေပၚမွာျဖစ္ေစ သင္ၾကားနည္းစနစ္ေပၚမွာျဖစ္ေစ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္အႀကံျ႔ပဳ အမွတ္ေပးခြင့္ရွိေနပါတယ္။
.
. . . အတန္းတစ္တန္းၿပီးတိုင္းမွာလည္း ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အမွတ္စာရင္းနဲ႕ ေအာင္ျမင္မွုအဆင့္အတန္းေတြကို တစ္ေယာက္ခ်င္းစီပို႕ေပးသလို ဆရာေတြအေပၚ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အကဲျဖတ္အမွတ္ေပးခ်က္ေတြကို အားလံုးသိေအာင္ ပြင့္လင္းျမင္သာ ထုတ္ျပန္ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ ဘာသာရပ္တစ္ခု ဆရာတစ္ေယာက္ကို သူ႕ရဲ႕သင္ရိုးညႊန္းတမ္းေတြ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းေတြအေပၚမွာသာမက သူသင္ခဲ့တဲ့အတန္းက ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေ၀ဖန္အၾကံျပဳခ်က္ေတြကိုပါ ျမင္သာထင္သာ ေလ့လာခြင့္ရၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္ရွိေနပါတယ္။
ဒါေၾကာင္ ့တစ္ခ်ိဳ႕အတန္းေတြမွာ ေက်ာင္းသားေတြ စုၿပံဳေနၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕အတန္းေတြမွာ ေက်ာင္းသားေတြ နည္းေနတာစသည္ျဖင့္ မ်ိဳးစံုရွိေနႏိုင္တာျဖစ္ပါတယ္။
.
. . . အခုေရးသားခဲ့တာကေတာ့ လြတ္လပ္တဲ့ သင္ၾကားသင္ယူမွု၀န္းက်င္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး စနစ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ကိုယ္ေတြ႕ ဗဟုသုတတစ္ခ်ိဳ႕ကို မွ်ေ၀ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးက်န္ေသးေပမယ့္ ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ တီးမိေခါက္မိရွိၿပီလို႕ ယူဆပါတယ္။ ပိုသိခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေအာက္က မွတ္ခ်က္ေနရာမွာ ေမးေပးပါ။ အမ်ားသိေအာင္ ေျဖေပးပါ့မယ္။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်
.
ေဇယ်ာႏိုင္

No comments:

Post a Comment