. . . အလုပ္ကို စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းနဲ႕ညီေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတာကို ေလ့လာတဲ့ေနရာမွာ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ေနရာမွာ လက္ေအာက္ကို လက္ထပ္သြန္သင္ႏိုင္တဲ့ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ အင္မတန္ ေလးစားအားက်ခဲ့တဲ့ လူႀကီးတစ္ေယာက္ကို ဒီေန႕လည္း သတိရစရာ အေၾကာင္း ေပၚလာျပန္ပါတယ္။
.
. . . ထမင္းနဲေတြ ထိုးၾကၿပီ၊ ထမင္းနဲထိုးပြဲေတြ က်င္းပၾကၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၈ ၂၀၀၉ ေလာက္တုန္းက ထင္ပါရဲ႕။ အဲသည္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႕ ၀င္းထဲမွာ ထမင္းနဲ ထိုးပြဲေတြ ဒီေလာက္ႀကီး ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ မရွိေသးဘူးလို႕ ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မသိတာမ်ားလား။ သိသေလာက္ေတာ့ သိပ္မရွိေသးဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတ္ာပါခဲ့တဲ့ ထမင္းနဲ ထိုးပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္က ကိုလွ၀င္းေပါ့။ ကိုလွ၀င္းဆိုတာ သိတယ္မို႕လား။ ဘာပြဲညာပြဲ တီဗီက တိုက္ရိုက္လႊင့္တဲ့ ပြဲေတာ္ေတြမွာ တစ္စက္ကေလးမွ ပါးစပ္မနားဘဲ သီကာပတ္ကံုး ရႊန္းရႊန္းေ၀ စကားၾကြယ္တဲ့ ေနာက္ခံစကားေျပာသူႀကီးနာမည္ေလ။ ထမင္းနဲပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္က ကိုလွ၀င္းဆိုတာ ဘာလုပ္ရတာလဲ သိၿပီမဟုတ္လား။
.
. . . တီဗီထဲက ကိုလွ၀င္း ေျပာေနတုန္းသာ နားေထာင္လို႕ ေကာင္းတာ၊ တကယ့္တကယ္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ကိုလွ၀င္းလုပ္ရေတာ့မယ္ဆိုေတာ့မွ ငါက ဘာေတြ ေျပာရမွာတုန္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးၿပီး ေျပာစရာက စိတ္ကူးတည့္ရာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာလို႕ ရတာမွ မဟုတ္တာ။ ကိုယ္ေျပာတာကို အာရံုစိုက္ နားေထာင္ၾကသည္ျဖစ္ေစ မေထာင္ၾကသည္ျဖစ္ေစ ပရိသတ္ထဲမွာ ကိုယ့္ထက္သိတဲ့သူေတြ အပံုႀကီး ပါေနႏိုင္တာပဲ။ ထင္ရာျမင္ရာ ေလွ်ာက္ေျပာလို႕ေတာ့ မျဖစ္ေခ်ဘူးဆိုၿပီး ထမင္းနဲနဲ႕ ပတ္သက္သမွ် ေတြ႕ရာျမင္ရာ လက္လွမ္းမီရာ အကုန္လံုး စီကာပတ္ကံုးေရး၊ ေနာက္ခံတီးလံုးအျဖစ္ ျမန္မာ့ေစာင္းသံစဥ္ ေလးငါးပုဒ္ေလာက္ကို အဆင္သင့္လုပ္ထား။ ကိုလွေကာင္းလာၿပီေဟ့ နားၿငီးဖို႕ ျပင္ထားၾက အဲေလ နားေသာတ ဆင္ေတာ္မူၾကပါ့ ေပါ့။
.
. . . တကယ့္ပြဲေန႕က်ေတာ့ ထမင္းနဲေတြ ထိုးၾက အိုးစည္ဒိုးပတ္နဲ႕ အၿပိဳင္အဆိုင္ ဆူဆူညံညံ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ အားတက္သေရာ လုပ္ၾကကိုင္ၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကိုလွေကာင္းအတြက္ ေနရာမရွိေသးဘူးေလ။ ဒီေလာက္ ဆူညံပြက္ေလာရိုက္ေနတဲ့အခ်ိန္ ကိုလွ၀င္းသြားလုပ္ ေလကုန္ရံု ရွိေပမေပါ့။ တီဗီက တိုက္ရိုက္လႊင့္သလို ေနာက္ခံအသံေတြ တိုးထားတာတို႕ ေဖ်ာက္ထားတာတို႕လည္း လုပ္လို႕မရဘူးေလ။ လိုက္ရွိဳးဆိုေပတဲ့ တစ္ဆင့္ခံ လိုက္ရွိဳးမွ မဟုတ္တာ။ တိုက္ရိုက္လိုက္ရွိဳးႀကီးဆိုေတာ့ကာ ကိုယ္ျပခ်င္တာေလး ကြက္ျပၿပီး ကိုယ္ေျပာခ်င္တာေတြ စြတ္ေျပာေနလို႕ ရတဲ့ အေျခအေန မဟုတ္ဘူးဗ်ာ့ေနာ္
ထမင္းနဲ ထိုးၿပီးၿပီ ဆုေတြဘာေတြ ေၾကညာၿပီး စားၾကေသာက္ၾက ေကၽြးၾက ေမြးၾကၿပီ ဆိုေတာ့မွ ကိုလွေကာင္း အခန္းက႑က ေရာက္ေတာ့တာကိုး။ မေန႕က တစ္ေန႕နဲ႕ တစ္ညလံုး ရွာေဖြေရးကူး စီကံုး ထားသမွ်ကို တီဗီထဲက ကိုလွ၀င္းေလသံနဲ႕ ေနာက္ခံ ေစာင္းတီးလံုးေလးနဲ႕ ေျပာလို႕ ေကာင္းေနတုန္း ရွိေသးတယ္ . . .
.
.
.
. . . ရြာထဲကို ဂ်ပန္ေတြ ၀င္လာတယ္ ထင္လို႕လား
.
. . . အဲဒါထက္ ဆိုးတယ္ခင္ဗ်။
.
. . . ခုနင္က အထက္က ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ အင္မတန္ ေလးစားတဲ့ လူႀကီးကေလ။ ပြဲထၾကမ္းပါေလေရာလား။ ၿပီးခဲ့တဲ့ မိနစ္ပိုင္းအထိ တစ္မနက္လံုး အံုးအံုးက်က္က်က္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ တက္တက္ၾကြၾကြ ျဖစ္ေနတဲ့ ပြဲေလးဟာ အဲလူႀကီးရဲ႕ ေဒါသေအာက္မွာ တစ္ခါတည္း ပ်က္စီးျခင္းငါးပါး ဆိုက္ပါေလေရာ။
.
. . . ကၽြန္ေတာ္လား
.
. . . မိုက္ခဲေနရရင္ ေက်နပ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္၊ ကၽြန္ေတာ္သိပ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ေစာင္းတီးလံုးေလးေနာက္ခံထားလို႕ အသံေနအသံထားနဲ႕ ထမင္းနဲဆိုတာ ဘယ္လို ဘယ္လို ျပင္ဆင္ရတယ္ ဘယ္လို ေခၽြးၿပိဳက္ၿပိဳက္က်ေအာင္ ထုိးရတယ္။ က်န္းမာေရးအရ ဘယ္လို အေထာက္အကူျဖစ္တယ္။ ဥတုေဘာဇနက်မ္းအလိုအရ ဘယ္ဓာတ္က ဘယ္ကဲ့သို႕ ၊ ဘယ္စာဆိုႀကီးကေတာ့ျဖင့္ရင္ ထမင္းနဲပြဲနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုေတြ သီကံုးဖြဲ႕ဆိုခဲ့တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ဘာျပဳတယ္ ညာျပဳတယ္ . . . ေျပာရင္းေျပာရင္း ဖီလင္ေတြတက္ၿပီး ကိုယ့္အသံကို သာယာၿပီး ေျပာလို႕ေဟာလို႕ ေကာင္းေနတုန္းရွိေသး . . . အစ္ကိုႀကီးတစ္ေယာက္က ျပဴးျပဴးပ်ာပ်ာ ေရာက္လာတဲ့ၿပီး ဟေကာင္ ေသာက္တံုး ေလွ်ာက္ေျပာမေနနဲ႕ ေရွ႕မွာဘာေတြျဖစ္ေနတုန္း နားလည္းစြင့္အံုးဟ ဆိုေတာ့ ဘာလား။ မီးမ်ား ေလာင္တာလားေပါ့။
.
. . . ဟုတ္တယ္ဗ် မီးေလာင္တာ
.
. . . ဘာမီးလဲဆုိေတာ့ ေဒါသမီးေလ။ အာ့လူႀကီးမွာ ေလာင္တဲ့ ေဒါသမီးအပူက ပြဲတစ္ပြဲလံုးကို ကူးစက္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ ၾကည္နူးစရာေကာင္းတဲ့ ထမင္းနဲပြဲေလးဟာ ေအာင္ျမင္ပါလ်က္ကနဲ႕ အက်ဥ္းတန္ အရုပ္ဆိုး ေဒါသမီးေဘး သင့္ခဲ့ရတယ္။
.
. . . ဘာေတြကမ်ား အာ့လူႀကီးကို စိတ္ဆိုးေဒါသထြက္ရေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေစခဲ့တာပါလိမ့္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဘာမွလည္း မယ္မယ္ရရ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ဒီလိုပဲ လုပ္ၾကကိုင္ၾကတဲ့ ေနရာမွာ အဆင္မသင့္တာေလးေတြ အခ်ိဳးမက်တာေလးေတြဆိုတာ ရွိတတ္ၾကတာေပါ့။ တကယ္တမ္းသာဆို ထမင္းနဲထိုးပြဲ ၿပီးၿပီဆိုမွ ေနာက္တစ္ေန႕ က်မွျဖစ္ျဖစ္ ျပန္လည္သံုးသပ္ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္ ေဖာ္ထုတ္ၾကဒီလိုလုပ္သင့္တာေပါ့။ လူႀကီးလူေကာင္း ဆန္ဆန္ စနစ္တက်ေပါ့။
.
. . . အခုေတာ့ မဟုတ္ေပါင္ဗ်ာ။ ငါလူႀကီး ငါေျပာရင္ ဒီေကာင္ေတြ ၿငိမ္ခံေနရမွာပဲဆိုၿပီးေတာ့ေလ။ ကိုယ့္ေဒါသကို မထိန္းသိမ္းပဲ ကုသိုလ္တရားကို ဖ်က္ဆီး၊ ေပ်ာ္ရႊင္မွုကို ဖ်က္ဆီး၊ တစ္ေလာကလံုးကို သူ႕ေလာက္ အသံုးမက်ဘူးဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚမ်ိဳးနဲ႕ လုပ္ရက္ႏိုင္အားသူႀကီးေပါ့ဗ်ာ။ သူ႕စိတ္ခံစားခ်က္ကို မထိန္းသိမ္းတဲ့ အက်ိဳးဆက္က တစ္ျခားသူေတြေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဆို ထမင္းနဲျမင္တိုင္း ဒီလူႀကီး ဖ်က္ဆီးခဲ့တဲ့ ထမင္းနဲပြဲကို ေျပးေျပးျမင္မိလို႕ တစ္ခါတစ္ခါ ထမင္းနဲ အရသာေတာင္ လွ်ာေပၚမွာ ခါးသလိုလို ျဖစ္မိတယ္။ ထမင္းနဲထိုးပြဲေတြျမင္ရရင္ ဒီလူႀကီးမ်ား လာေႏွာင့္ယွက္အံုးမလား ပြဲဖ်က္အံုးမလား ပူပင္စိတ္ကေလး လွစ္ကနဲ ေပၚမိတဲ့အထိ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကို အဲဒီတစ္ဒဂၤေလးမွာ လာလာေလာင္တယ္။ အဲဒီလိုေလာင္တိုင္းလည္း ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သြန္သင္ခဲ့တဲ့အတိုင္း ကိုယ့္စိတ္ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး ကိုယ့္မီးကို ၿငိွမ္းရတာ. . .
.
. . . ဒီလိုေျပာလို႕ ဒီလူႀကီးကို မုန္းေနတယ္ မထင္ေလနဲ႕။ အမွားေတြကို ေရွာင္ဖို႕ အမွန္ေတြကို ေဆာင္ဖို႕ သူ႕ဆီက သင္ယူႏိုင္ခဲ့တာေတြ နည္းတာမွတ္လို႕၊ အဲသည္တုန္းက အထက္လူႀကီး လက္ေအာက္ငယ္သား၊ ေနာင္ တစ္ႏွစ္ခဲြေလာက္ၾကာေတာ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ သေဘာမ်ိဳး ကိုယ့္ကို တန္းတူရည္တူ ဆက္ဆံလို႕ အေရးအရာလုပ္ၿပီး တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးလို႕၊ ေနာက္ မေတြ႕ျဖစ္ၾကေတာ့ဘူး။ သူ႕ရဲ႕ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အခုထိ ေလးစားအားက်တုန္း။ ဒါေပမယ့္ .
.
. . . ဒါေပမယ့္ ထမင္းနဲစားခ်ိန္ လွ်ာေပၚမွာ လွစ္ကနဲ လွစ္ကနဲ ခါးခါး သြားတာကေတာ့ ဆိုးလွသဗ်ာ။
.
(တပို႕တြဲ လျပည့္ေန႕ ၁၃၇၇)
.
. . . ထမင္းနဲေတြ ထိုးၾကၿပီ၊ ထမင္းနဲထိုးပြဲေတြ က်င္းပၾကၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၈ ၂၀၀၉ ေလာက္တုန္းက ထင္ပါရဲ႕။ အဲသည္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႕ ၀င္းထဲမွာ ထမင္းနဲ ထိုးပြဲေတြ ဒီေလာက္ႀကီး ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ မရွိေသးဘူးလို႕ ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မသိတာမ်ားလား။ သိသေလာက္ေတာ့ သိပ္မရွိေသးဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတ္ာပါခဲ့တဲ့ ထမင္းနဲ ထိုးပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္က ကိုလွ၀င္းေပါ့။ ကိုလွ၀င္းဆိုတာ သိတယ္မို႕လား။ ဘာပြဲညာပြဲ တီဗီက တိုက္ရိုက္လႊင့္တဲ့ ပြဲေတာ္ေတြမွာ တစ္စက္ကေလးမွ ပါးစပ္မနားဘဲ သီကာပတ္ကံုး ရႊန္းရႊန္းေ၀ စကားၾကြယ္တဲ့ ေနာက္ခံစကားေျပာသူႀကီးနာမည္ေလ။ ထမင္းနဲပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္က ကိုလွ၀င္းဆိုတာ ဘာလုပ္ရတာလဲ သိၿပီမဟုတ္လား။
.
. . . တီဗီထဲက ကိုလွ၀င္း ေျပာေနတုန္းသာ နားေထာင္လို႕ ေကာင္းတာ၊ တကယ့္တကယ္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ကိုလွ၀င္းလုပ္ရေတာ့မယ္ဆိုေတာ့မွ ငါက ဘာေတြ ေျပာရမွာတုန္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးၿပီး ေျပာစရာက စိတ္ကူးတည့္ရာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာလို႕ ရတာမွ မဟုတ္တာ။ ကိုယ္ေျပာတာကို အာရံုစိုက္ နားေထာင္ၾကသည္ျဖစ္ေစ မေထာင္ၾကသည္ျဖစ္ေစ ပရိသတ္ထဲမွာ ကိုယ့္ထက္သိတဲ့သူေတြ အပံုႀကီး ပါေနႏိုင္တာပဲ။ ထင္ရာျမင္ရာ ေလွ်ာက္ေျပာလို႕ေတာ့ မျဖစ္ေခ်ဘူးဆိုၿပီး ထမင္းနဲနဲ႕ ပတ္သက္သမွ် ေတြ႕ရာျမင္ရာ လက္လွမ္းမီရာ အကုန္လံုး စီကာပတ္ကံုးေရး၊ ေနာက္ခံတီးလံုးအျဖစ္ ျမန္မာ့ေစာင္းသံစဥ္ ေလးငါးပုဒ္ေလာက္ကို အဆင္သင့္လုပ္ထား။ ကိုလွေကာင္းလာၿပီေဟ့ နားၿငီးဖို႕ ျပင္ထားၾက အဲေလ နားေသာတ ဆင္ေတာ္မူၾကပါ့ ေပါ့။
.
. . . တကယ့္ပြဲေန႕က်ေတာ့ ထမင္းနဲေတြ ထိုးၾက အိုးစည္ဒိုးပတ္နဲ႕ အၿပိဳင္အဆိုင္ ဆူဆူညံညံ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ အားတက္သေရာ လုပ္ၾကကိုင္ၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကိုလွေကာင္းအတြက္ ေနရာမရွိေသးဘူးေလ။ ဒီေလာက္ ဆူညံပြက္ေလာရိုက္ေနတဲ့အခ်ိန္ ကိုလွ၀င္းသြားလုပ္ ေလကုန္ရံု ရွိေပမေပါ့။ တီဗီက တိုက္ရိုက္လႊင့္သလို ေနာက္ခံအသံေတြ တိုးထားတာတို႕ ေဖ်ာက္ထားတာတို႕လည္း လုပ္လို႕မရဘူးေလ။ လိုက္ရွိဳးဆိုေပတဲ့ တစ္ဆင့္ခံ လိုက္ရွိဳးမွ မဟုတ္တာ။ တိုက္ရိုက္လိုက္ရွိဳးႀကီးဆိုေတာ့ကာ ကိုယ္ျပခ်င္တာေလး ကြက္ျပၿပီး ကိုယ္ေျပာခ်င္တာေတြ စြတ္ေျပာေနလို႕ ရတဲ့ အေျခအေန မဟုတ္ဘူးဗ်ာ့ေနာ္
ထမင္းနဲ ထိုးၿပီးၿပီ ဆုေတြဘာေတြ ေၾကညာၿပီး စားၾကေသာက္ၾက ေကၽြးၾက ေမြးၾကၿပီ ဆိုေတာ့မွ ကိုလွေကာင္း အခန္းက႑က ေရာက္ေတာ့တာကိုး။ မေန႕က တစ္ေန႕နဲ႕ တစ္ညလံုး ရွာေဖြေရးကူး စီကံုး ထားသမွ်ကို တီဗီထဲက ကိုလွ၀င္းေလသံနဲ႕ ေနာက္ခံ ေစာင္းတီးလံုးေလးနဲ႕ ေျပာလို႕ ေကာင္းေနတုန္း ရွိေသးတယ္ . . .
.
.
.
. . . ရြာထဲကို ဂ်ပန္ေတြ ၀င္လာတယ္ ထင္လို႕လား
.
. . . အဲဒါထက္ ဆိုးတယ္ခင္ဗ်။
.
. . . ခုနင္က အထက္က ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ အင္မတန္ ေလးစားတဲ့ လူႀကီးကေလ။ ပြဲထၾကမ္းပါေလေရာလား။ ၿပီးခဲ့တဲ့ မိနစ္ပိုင္းအထိ တစ္မနက္လံုး အံုးအံုးက်က္က်က္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ တက္တက္ၾကြၾကြ ျဖစ္ေနတဲ့ ပြဲေလးဟာ အဲလူႀကီးရဲ႕ ေဒါသေအာက္မွာ တစ္ခါတည္း ပ်က္စီးျခင္းငါးပါး ဆိုက္ပါေလေရာ။
.
. . . ကၽြန္ေတာ္လား
.
. . . မိုက္ခဲေနရရင္ ေက်နပ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္၊ ကၽြန္ေတာ္သိပ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ေစာင္းတီးလံုးေလးေနာက္ခံထားလို႕ အသံေနအသံထားနဲ႕ ထမင္းနဲဆိုတာ ဘယ္လို ဘယ္လို ျပင္ဆင္ရတယ္ ဘယ္လို ေခၽြးၿပိဳက္ၿပိဳက္က်ေအာင္ ထုိးရတယ္။ က်န္းမာေရးအရ ဘယ္လို အေထာက္အကူျဖစ္တယ္။ ဥတုေဘာဇနက်မ္းအလိုအရ ဘယ္ဓာတ္က ဘယ္ကဲ့သို႕ ၊ ဘယ္စာဆိုႀကီးကေတာ့ျဖင့္ရင္ ထမင္းနဲပြဲနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုေတြ သီကံုးဖြဲ႕ဆိုခဲ့တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ဘာျပဳတယ္ ညာျပဳတယ္ . . . ေျပာရင္းေျပာရင္း ဖီလင္ေတြတက္ၿပီး ကိုယ့္အသံကို သာယာၿပီး ေျပာလို႕ေဟာလို႕ ေကာင္းေနတုန္းရွိေသး . . . အစ္ကိုႀကီးတစ္ေယာက္က ျပဴးျပဴးပ်ာပ်ာ ေရာက္လာတဲ့ၿပီး ဟေကာင္ ေသာက္တံုး ေလွ်ာက္ေျပာမေနနဲ႕ ေရွ႕မွာဘာေတြျဖစ္ေနတုန္း နားလည္းစြင့္အံုးဟ ဆိုေတာ့ ဘာလား။ မီးမ်ား ေလာင္တာလားေပါ့။
.
. . . ဟုတ္တယ္ဗ် မီးေလာင္တာ
.
. . . ဘာမီးလဲဆုိေတာ့ ေဒါသမီးေလ။ အာ့လူႀကီးမွာ ေလာင္တဲ့ ေဒါသမီးအပူက ပြဲတစ္ပြဲလံုးကို ကူးစက္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ ၾကည္နူးစရာေကာင္းတဲ့ ထမင္းနဲပြဲေလးဟာ ေအာင္ျမင္ပါလ်က္ကနဲ႕ အက်ဥ္းတန္ အရုပ္ဆိုး ေဒါသမီးေဘး သင့္ခဲ့ရတယ္။
.
. . . ဘာေတြကမ်ား အာ့လူႀကီးကို စိတ္ဆိုးေဒါသထြက္ရေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေစခဲ့တာပါလိမ့္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဘာမွလည္း မယ္မယ္ရရ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ဒီလိုပဲ လုပ္ၾကကိုင္ၾကတဲ့ ေနရာမွာ အဆင္မသင့္တာေလးေတြ အခ်ိဳးမက်တာေလးေတြဆိုတာ ရွိတတ္ၾကတာေပါ့။ တကယ္တမ္းသာဆို ထမင္းနဲထိုးပြဲ ၿပီးၿပီဆိုမွ ေနာက္တစ္ေန႕ က်မွျဖစ္ျဖစ္ ျပန္လည္သံုးသပ္ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္ ေဖာ္ထုတ္ၾကဒီလိုလုပ္သင့္တာေပါ့။ လူႀကီးလူေကာင္း ဆန္ဆန္ စနစ္တက်ေပါ့။
.
. . . အခုေတာ့ မဟုတ္ေပါင္ဗ်ာ။ ငါလူႀကီး ငါေျပာရင္ ဒီေကာင္ေတြ ၿငိမ္ခံေနရမွာပဲဆိုၿပီးေတာ့ေလ။ ကိုယ့္ေဒါသကို မထိန္းသိမ္းပဲ ကုသိုလ္တရားကို ဖ်က္ဆီး၊ ေပ်ာ္ရႊင္မွုကို ဖ်က္ဆီး၊ တစ္ေလာကလံုးကို သူ႕ေလာက္ အသံုးမက်ဘူးဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚမ်ိဳးနဲ႕ လုပ္ရက္ႏိုင္အားသူႀကီးေပါ့ဗ်ာ။ သူ႕စိတ္ခံစားခ်က္ကို မထိန္းသိမ္းတဲ့ အက်ိဳးဆက္က တစ္ျခားသူေတြေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဆို ထမင္းနဲျမင္တိုင္း ဒီလူႀကီး ဖ်က္ဆီးခဲ့တဲ့ ထမင္းနဲပြဲကို ေျပးေျပးျမင္မိလို႕ တစ္ခါတစ္ခါ ထမင္းနဲ အရသာေတာင္ လွ်ာေပၚမွာ ခါးသလိုလို ျဖစ္မိတယ္။ ထမင္းနဲထိုးပြဲေတြျမင္ရရင္ ဒီလူႀကီးမ်ား လာေႏွာင့္ယွက္အံုးမလား ပြဲဖ်က္အံုးမလား ပူပင္စိတ္ကေလး လွစ္ကနဲ ေပၚမိတဲ့အထိ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကို အဲဒီတစ္ဒဂၤေလးမွာ လာလာေလာင္တယ္။ အဲဒီလိုေလာင္တိုင္းလည္း ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သြန္သင္ခဲ့တဲ့အတိုင္း ကိုယ့္စိတ္ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး ကိုယ့္မီးကို ၿငိွမ္းရတာ. . .
.
. . . ဒီလိုေျပာလို႕ ဒီလူႀကီးကို မုန္းေနတယ္ မထင္ေလနဲ႕။ အမွားေတြကို ေရွာင္ဖို႕ အမွန္ေတြကို ေဆာင္ဖို႕ သူ႕ဆီက သင္ယူႏိုင္ခဲ့တာေတြ နည္းတာမွတ္လို႕၊ အဲသည္တုန္းက အထက္လူႀကီး လက္ေအာက္ငယ္သား၊ ေနာင္ တစ္ႏွစ္ခဲြေလာက္ၾကာေတာ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ သေဘာမ်ိဳး ကိုယ့္ကို တန္းတူရည္တူ ဆက္ဆံလို႕ အေရးအရာလုပ္ၿပီး တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးလို႕၊ ေနာက္ မေတြ႕ျဖစ္ၾကေတာ့ဘူး။ သူ႕ရဲ႕ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အခုထိ ေလးစားအားက်တုန္း။ ဒါေပမယ့္ .
.
. . . ဒါေပမယ့္ ထမင္းနဲစားခ်ိန္ လွ်ာေပၚမွာ လွစ္ကနဲ လွစ္ကနဲ ခါးခါး သြားတာကေတာ့ ဆိုးလွသဗ်ာ။
.
(တပို႕တြဲ လျပည့္ေန႕ ၁၃၇၇)
No comments:
Post a Comment