. . . တပ်မတော်သားနဲ့ မှီခိုသူမိသားစုဝင်တွေ မဲပေးတာနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ပြီးခဲ့တဲ့ ကြားဖြတ်ရွေးကောက်ပွဲတွေမှာ အာဏာရပါတီ ထောက်ခံမဲမရခဲ့တာတွေ သိသိသာသာ ဖြစ်လာတာကစလို့ ဒီချုပ်ပါတီ တာဝန်ရှိသူတွေဟာ တပ်မဲရုံတွေနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မယုံမကြည်ဖြစ်တဲ့အကြောင်းတွေ တရားဝင်ထုတ်ပြောလာခဲ့ကြပါတယ်၊ ၂၀၁၅ အထွေထွေရွေးကောက်ပွဲမှာလည်း ဒီဥပဒေလုပ်ထုံးလုပ်နည်းတွေအောက်မှာပဲ တပ်ရင်းတပ်ဖွဲ့မဲဆန္ဒနယ်တွေမှာပါ ဒီချုပ်ပါတီအနိုင်ရခဲ့ပေမယ့် နောက်ပိုင်းလုပ်တဲ့ ကြားဖြတ်ရွေးကောက်ပွဲတွေ ရှုံးနိမ့််ရတဲ့အပေါ် မိမိတို့ပါတီရဲ့ တပ်မတော်နဲ့တပ်မတော်သားတွေအပေါ်ထားတဲ့ သဘောထားတွေ ဆက်ဆံရေးတွေ အပြောအဆိုတွေကို ပြန်လည်သုံးသပ် ပြင်ဆင်ရမယ့်အစား တပ်ထဲမှာ မဲရုံတွေထားလို့ ဒီချုပ်ရှုံးနိမ့်ရတာမို့ တပ်မတော်သားနဲ့ မှီခိုသူမိသားစုဝင်တွေကို တပ်အပြင်ဘက်ထွက် မဲပေးခိုင်းလိုက်ရင် အာဏာရပါတီအတွက် အသာစီးရမယ်လို့ ယူဆနေကြပုံပေါ်ပါတယ်
.
. . . ၂၀၁၉ ခုနှစ် အောက်တိုဘာလ ၃ ရက် နေ့စွဲနဲ့ ပြည်သူ့လွှတ်တော်ရွေးကောက်ပွဲ နည်းဥပဒေများ ပ ဉ္စမအကြိမ်ပြင်ဆင်ချက် အမိန့်ကြော်ငြာစာကို ပြည်ထောင်စုရွေးကောက်ပွဲကော်မရှင်က ထုတ်ပြန်လိုက်ပါတယ်၊ ထုတ်ပြန်တဲ့ ရက်စွဲရဲ့နောက် တစ်လအကြာမှာ အမျိုးသားလွှတ်တော်ကိုယ်စားလှယ်တစ်ဦးက လူမှုကွန်ယက်မှာ တင်ထားတာတွေ့လို့ လေ့လာကြည့်မိပါတယ်
.
. . . စာမျက်နာ ဆယ်မျက်နာပါတဲ့ အဲသည်ထုတ်ပြန်ချက်မှာ တပ်မတော်သားနဲ့ မှီခိုသူမိသားစုဝင်တွေ မဲပေးရေးနဲ့ ပတ်သက်ပြီး သိသာထင်ရှားတဲ့ ပြောင်းလဲချက်နှစ်ချက်ကို သတိပြုမိပါတယ်။ ပထမတစ်ချက်ကတော့ တပ်ရင်းတပ်ဖွဲ့ပုရဝုဏ်အတွင်း ဖွင့်လှစ်ပေးခဲ့တဲ့ မဲရုံတွေကို တပ်ရင်းတပ်ဖွဲ့အပြင်ဘက်ကို ထုတ်ဖို့၊ ဒုတိယအချက်က တပ်မတော်သားနဲ့ မိသားစုဝင်တွေ ကြိုတင်ဆန္ဒမဲပေးခြင်းကို ကော်မရှင်က သတ်မှတ်သော နေ့ရက်နဲ့အချိန်အတွင်းလုပ်ဆောင်ဖို့ စတဲ့နှစ်ချက်ဖြစ်ပါတယ် (နည်းဥပဒေများ ပုဒ်မ ၃၉ ၊ ၆၀ )
.
. . . ပထမတစ်ချက်ဖြစ်တဲ့ မဲရုံတွေ တပ်အပြင်ထုတ်ဖို့ဆိုရင် ဥပဒေအရမဲပေးပိုင်ခွင့်ရှိသူအင်အား ထောင်ချီရှိတဲ့အပြင် အကျယ်အဝန်းအားဖြင့်လည်း သာမန်ရပ်ကွက်ကြီး တစ်ခုစာမက သီးခြားမြို့ငယ်လေးတွေလို ဖြစ်နေတဲ့ စစ်ဘက်ဆိုင်ရာတက္ကသိုလ်ကြီးတွေ တပ်မြို့စည်ပင်သာယာရေးနယ်နမိတ်သတ်မှတ်ပေးထားတဲ့ ဌာနချုပ်ကြီးတွေမှာ ဒီနည်းဥပဒေအရ မဲဆန္ဒရှင်တွေ အဆင်ပြေပြေ မဲပေးဖို့ကို အဟန့်အတားများ ဖြစ်လေမလားလို့ တွေးမိပါတယ်၊ ဒုတိယအချက်ကလည်း ထိုနည်းလည်းကောင်းပါပဲ၊ မဲပေးတဲ့ရက်မှာ နောက်တန်းဌာနချုပ်မှာ ရှိမနေနိုင်တဲ့ စစ်ဆင်ရေးနဲ့ စစ်ရေးတာဝန်ထမ်းဆောင်နေရတဲ့ တပ်မတော်သားတွေက ကော်မရှင်က သတ်မှတ်တဲ့ရက်နဲ့ အချိန်မှာ မဲပေးဖို့ဆိုတာ အဆင်ပြေပါ့မလား၊ မဲပေးနိုင်တဲ့အခွင့်အရေးဆုံးရှုံးနိုင်မယ့် သတ်မှတ်ချက်တွေများ ဖြစ်နေမလား တွေးမိပါတယ်
.
. . . အထက်ပါနည်းဥဒေများ ပြင်ဆင်ချက်မှာပါတဲ့အချက်တွေကို သဘောမတူလို့ ပြင်ဆင်ချင်တယ်ဆိုရင် ပြည်သူ့လွှတ်တော်ဆိုင်ရာနည်းဥပဒေများ ပုဒ်မ ၂၀၂ နဲ့ အမျိုးသားလွှတ်တော်ဆိုင်ရာနည်းဥပဒေများ ပုဒ်မ ၂၀၅ တို့အရ အရ သက်ဆိုင်ရာလွှတ်တော်ကိုယ်စားလှယ်က ပြင်ဆင်ချက်အဆိုကို နည်းဥပဒေထုတ်ပြန်ပြီး ရက်ပေါင်း ကိုးဆယ်အတွင်း လွှတ်တော်ကို တင်သွင်းဆွေးနွေးပြီး လွှတ်တော်ရဲ့ ဆုံးဖြတ်ချက်နဲ့ ပြင်ဆင်လို့ရနိုင်ပါတယ်
.
. . . ဒီနည်းဥပဒေပြင်ဆင်ချက်တွေနဲ့ ပတ်သက်ပြီး တပ်မတော်သား လွှတ်တော်ကိုယ်စားလှယ်တွေက ဒီအတိုင်းပဲ လက်ခံလိုက်မလား၊ ပြင်ဆင်ချက်အဆို တင်သွင်းပြီး ပြင်ဆင်ဖို့ ကြိုးစားအုံးမလားဆိုတာ ဥပဒေကပေးထားတဲ့ ရက်ကိုးဆယ်အတွင်းစောင့်ကြည့်ရအုံးမှာဖြစ်ပါတယ်၊ အာဏာရပါတီရဲ့ သဘောထားကို အာဏာရပါတီက ဖွဲ့စည်းပေးထားတဲ့ ရွေးကောက်ပွဲကော်မရှင်က ထုတ်ပြန်လိုက်တဲ့ နည်းဥပဒေတွေနဲ့ပတ်သက်ပြီး တပ်မတော်က ပြင်ဆင်ချက်အဆိုတင်သွင်းခဲ့ရင်လည်း အာဏာရပါတီကြီးစိုးတဲ့ လွှတ်တော်ထဲ အောင်မြင်နိုင်ဖို့ အလားအလာနည်းပေမယ့် တပ်မတော်သားနဲ့ မှီခိုသူမိသားစုဝင် မဲဆန္ဒရှင်တွေရဲ့ အခြေခံဥပဒေကပေးထားတဲ့ လွတ်လပ်စွာရွေးကောက်နိုင်ခွင့် အခွင့်အရေးကို ကာကွယ်ဖို့ ကြိုးပမ်းသင့်တယ်လို့ ထင်မြင်ယူဆပါကြောင်း
.
ဗိုလ်ကောင်း
၅ နိုဝင်ဘာ ၂၀၁၉
********
No comments:
Post a Comment