Monday, 9 July 2018
ပန္းပြင့္ေလးဘာသာေဗဒ
. . . ကိုယ္ေတြ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀တုန္းက ဘာသာေဗဒ နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာခဲ့ရတာတာေတြရွိတယ္။
Child Language Acquisition, English Language Teaching Methodology, Psycho-Linguistics စတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြ။ ဒါေတြ ေလ့လာၿပီးခ်ိန္မွာ သိလိုက္ရတာက ဘာသာစကားတစ္ခုကို သင္ယူဖို႕အတြက္က သင္ၾကားေရးထက္ အသံုးျပဳေနဖို႕က ပိုအေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ၊ ဘာသာစကားဆိုတာ တကယ္တမ္းေျပာဆိုေနတဲ့ ၀န္းက်င္ ရွိေနမွသာ တကယ္တမ္း ထဲထဲ၀င္၀င္ သဘာ၀က်က် တတ္ေျမာက္နိုင္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္လာရတယ္။
.
. . . အေဖတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ကိုယ့္သမီးကို အဂၤလိပ္စာ တတ္ေစခ်င္ေတာ့ အထက္က ေျပာခဲ့တဲ့ သေဘာတရားေတြထဲက ကိုယ္တိုင္က်င့္သံုးလို႕ရတာ ရွိသလို က်င့္သံုးလို႕မရတာေတြလည္းရွိတယ္။ အထင္ရွားဆံုးကေတာ့ အဂၤလိပ္စကားပဲ အဓိကထား အသံုးျပဳတဲ့ လူမွဳပတ္၀န္းက်င္မွာေနတယ္ဆိုရင္ အဂၤလိပ္စကားကို ေကာင္းေကာင္းတတ္မယ္၊ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ေနေနတာက ျမန္မာျပည္ ျမန္မာစကားေျပာတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြၾကားထဲမွာ။ အဲသည္ေတာ့ သမီးအတြက္ အဂၤလိပ္စကားေျပာ၀န္းက်င္တစ္ခု ဖန္တီးေပးဖို႕ဆိုတာ စိန္ေခၚမွုအႀကီးႀကီးပဲ၊ ဒါေတာင္ ကိုယ္ေတြ လင္ကိုယ္မယား ႏွစ္ေယာက္လံုးက ဘြတ္ဘက္ရႊတ္ဒက္ေလး မေတာက္တစ္ေခါက္တတ္ထားလို႕ ကိုယ္တတ္သေရြ႕မွတ္သေရြ႕ေလး သမီးနဲ႕ အာလူးဖုတ္လို႕ရတာကို အားသာခ်က္အျဖစ္ ယူထားရတာ။ နည္းနည္း ပိုက္ဆံေလးဘာေလး တတ္နိုင္ရင္ေတာ့ သမီးကို အဂၤလိပ္စကားေျပာၿပီးသင္တဲ့ေက်ာင္းမွာ အဂၤလိပ္လိုစကားေျပာတဲ့လူေတြၾကားမွာ ထားႏိုင္မယ့္အခြင့္အေရးမ်ိဳး ဖန္တီးေပးရမွာေပါ့။ ဒါက ပတ္၀န္းက်င္အပိုင္းကိုေျပာျပတာ။ သင္ခန္းစာယူသင့္တာက ဘာလဲဆိုရင္ မိဘေတြအေနနဲ႕ ကိုယ့္ကေလးကို အဂၤလိပ္ဘာသာစကား ကၽြမ္းက်င္ေစခ်င္ရင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း ကၽြမ္းေအာင္လုပ္ဖို႕သင့္တယ္ဆိုတာပါပဲ။ အမ်ားႀကီး မလုပ္ခ်င္ဘူး ဆိုရင္ေတာင္ ကိုယ့္သမီးနဲ႕ အျပန္အလွန္ေျပာနိုင္တဲ့အတိုင္းအတာထိ တတ္ထားတယ္ဆို သမီးအတြက္ စကားေျပာေဖာ္ရွိေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။
.
. . . ဟိုတစ္ေလာက ပုဂံသြားရင္ သူငယ္ခ်င္းမိသားစုနဲ႕ ထမင္းဆိုင္မွာ ဆံုျဖစ္တယ္။ သူ႕သမီးႏွစ္ေယာက္ အသက္က ဆယ္ႏွစ္၀န္းက်င္ေလာက္ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ႏွစ္ေယာက္သား စကားေတြေျပာ တြတ္ထိုးေနၾကတာ အဂၤလိပ္လို မႊတ္ထြက္ေနတာပဲ။ အဲသည္မွာ စဥ္းစားမိတာက ကိုယ့္ကေလးက တစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ ႏွစ္ေယာက္လံုးကိုလည္း ဘာသာစကားနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ ပံ့ပိုးမွဳ အတူတူ ေပးထားတယ္ဆိုရင္ သူတို႕ခ်င္း စကားေျပာ ျငင္းခုန္ရန္ျဖစ္ေနရတာနဲ႕တင္ တစ္ေယာက္တည္းရွိတဲ့ ကေလးထက္ စကားပိုတတ္မယ္ဆိုတာပါပဲ။ သင္ခန္းစာက ဘာသာစကားတစ္ခုကို သင္ေပးခ်င္ရင္ ကေလး အနည္းဆံုး ႏွစ္ေယာက္ေမြးပါ။ ရန္ျဖစ္ဖို႕ ျငင္းခုန္ဖို႕ စကားမ်ားဖို႕ အခြင့္အေရးေပးပါ။
.
https://www.facebook.com/100010598527758/posts/660372810992664/
.
. . . ဘာသာစကားသင္ဖို႕ဆိုတာက ေက်ာင္းေနတဲ့အထိ ေစာင့္ေနစရာ မလိုပါဘူး။ အိမ္မွာကတည္းက စသင္လို႕ရပါတယ္။ သင္တယ္ဆိုတာထက္ အထိအေတြ႕ေပးထားတာေပါ့။ ပန္းပြင့္ေလး ေက်ာင္းမေနခင္က အိမ္မွာ ယူက်ဳကို စိတ္ႀကိဳက္ၾကည့္ခြင့္ေပးထားတယ္။ (စိတ္ႀကိဳက္ဆိုတာ သတ္မွတ္တဲ့အခ်ိန္အတိုင္းအတာအတြင္း သတ္မွတ္ထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာအတြင္းကိုေျပာတာ၊ ကေလးကို ၿငိမ္ေအာင္ဆိုၿပီး တစ္ခ်ိန္လံုး အိုင္ပက္ေပးထားတာကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဆန္႕က်င္ပါတယ္)။ သူစိတ္ႀကိဳက္ျဖစ္မယ့္အထဲကမွ သူ႕အတြက္ ဘာသာစကားသင္ၾကားေရးမွာ အေထာက္အကူျဖစ္မယ့္ဟာေလးေတြကို မ်ားမ်ားေတြ႕ေအာင္ေတာ့ လုပ္ေပးထားရတာေပါ့)။ သူရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ အသံုးအႏွံုးေတြ ၀ါက်ေတြကို ကိုယ္တိုင္လည္း စိတ္၀င္တစားနဲ႕ လိုက္ၾကည့္ၿပီး အျပင္မွ တကယ္သံုးျဖစ္ေအာင္ အေျခအေနဖန္တီးေပးထားေတာ့ သူက ေက်ာင္းမေနခင္ကတည္းက အဂၤလိပ္လိုနည္းနည္းပါးပါး တီးမိေခါက္မိရွိတယ္ေျပာရတယ္။
.
. . . Error Analysis သင္ဖူးထားေတာ့ သမီး အဂၤလိပ္လိုေျပာတဲ့အခါ သဒၵါမွား အသံုးမွားေတြကို သတိထားမိေနၿပီး တစ္ခါမွားတစ္ခါျပင္ေပးခ်င္ေနမိတာ ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္ ေျပာရမယ္။ Psycho-Linguistics သေဘာအရ သူ႕စကားေတြ ခဏခဏ အမွားျပင္ခံေနရရင္ ေနာင္ကို အဂၤလိပ္လို မေျပာခ်င္ေတာ့မွာစိုးလို႕ ျပင္ေပးခ်င္စိတ္ကို မနည္းေအာင့္အည္းထားရတာ။ ဒါေပမယ့္ တျဖည္းျဖည္း အဂၤလိပ္စာနဲ႕ ထိေတြ႕သက္ေလး ၾကာလာေတာ့ အဲသည္အမွားေတြကို သူကိုယ္တိုင္ သတိျပဳမိသြားတာေတြ႕တယ္။ သူ႕ဘာသာ ျပင္ဖို႕ႀကိဳးစားတယ္၊ အမွားအေသးေလးေတြေတာ့ ပါေနတုန္းေပါ့။
.
. . . ဘာသာစကား သင္ၾကားေရးနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ပန္းပြင့္ေလးတစ္ေယာက္တည္းမွာပဲ ရေနတဲ့၊ တစ္ျခားကေလးေတြနဲ႕ မတူတဲ့ ထူးျခားတဲ့ အေျခအေနတစ္ခုရွိေနပါတယ္။ ေဆာ့တဲ့အခါမွာ တစ္အိမ္လံုး ရစရာမရွိေအာင္ ေျပာင္းဆန္ေနေအာင္ ေဆာ့သေလာက္ စာလုပ္တဲ့အခါမွာလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ အာရံုစိုက္ၿပီး လုပ္တတ္တာပါ။ စာလုပ္တယ္ဆိုတာ သူ႕အတြက္က ေဆာ့နည္းေတြအမ်ားႀကီးထဲက တစ္ခုလို ျဖစ္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ အာရံုစူးစိုက္မွုကလည္း ေတာ္ေတာ္ကို ေကာင္းတယ္လို႕ေျပာရပါမယ္။ ကိန္းဘရစ္တကၠသိုလ္ရဲ႕ အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားေရး စာစဥ္ေတြျဖစ္တဲ့ starter, mover flyer စတာေတြကို သူက ကစားရင္းနဲ႕ လုပ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ အပိုေျပာတယ္လို႕ ထင္ခ်င္စရာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါက တကယ္ေျပာတာပါ။ အဂၤလိပ္စာဆရာမ အေမလုပ္သူက တစ္ျခားကေလးေတြကို အခ်ိန္ကန္႕သတ္ခ်က္နဲ႕ စားပြဲမွာထုိင္ၿပီး သင္ေနရေပမယ့္ ပန္းပြင့္ေလးကို အဲလို သင္ဖို႕ မလိုပါဘူး။ သူ႕အေမက အဲသည္ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ေတြ အိမ္ကိုယူလာၿပီဆိုတာနဲ႕ သူ႕ဘာသာ ထိုင္လုပ္၊ အေမက မအားတဲ့အခါ သူ႕ဘာသာ အေျဖစစ္ အမွတ္ေပးလုပ္ပါသတဲ့။ နားေထာင္စြမ္းရည္ေလ့က်င့္တဲ့ စီဒီျပားေတြ ကိုယ့္ဘာသာဖြင့္ၿပီး စာအုပ္ထဲက ေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ သူ႕ထက္ျမင့္တဲ့ အဆင့္ေတြအတြက္ ၀ယ္လာတဲ့ စာအုပ္ေတြကို သူ႕ဘာသာၾကည့္ၿပီး ေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္ပစ္လိုက္လို႕ သူ႕အေမက (စာသင္ေနတဲ့ ကေလးအတြက္) စာအုပ္အသစ္ ထပ္၀ယ္လိုက္ရတာမ်ိဳး ရွိပါတယ္။ သူ႕အေမက ကေလးေတြကို (ေက်ာင္းစာမဟုတ္တဲ့အပိုအဂၤလိပ္စာ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ) သင္ေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးဆိုရင္လည္း သူက အေမေဘးမွာ ေလ့က်င့္ခန္းတစ္စံုေတာင္းၿပီး စာအတူတူ ထိုင္လုပ္ေနတတ္တဲ့ ကေလးမ်ိဳးပါ။ အဲဒါကေတာ့ တစ္ျခားကေလးေတြနဲ႕ မတူတဲ့ အေျခအေနျဖစ္ပါတယ္။
.
ဒီစာကို နိဂံုးမခ်ဳပ္ခင္ အေရးႀကီးတာတစ္ခု ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
. . . ကေလးကို အဂၤလိပ္စာ တတ္ေစခ်င္တယ္ဆိုတာ သူ႕ရဲ႕ ဗလငါးတန္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ အေထာက္အကူတစ္ခုအေနနဲ႕ တတ္ေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာက အဓိက မဟုတ္ဘဲ ဗလငါးတန္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကသာ အဓိကျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာလုပ္ရင္ ကေလးၿငိမ္တယ္ဆိုေပမယ့္ စာကို အၿမဲတမ္းလုပ္ခြင့္မေပးပါဘူး။ တတ္နိုင္သမွ် ေက်ာင္းစာကလြဲတဲ့ တစ္ျခားကစားနည္းေတြ ကစားနိုင္ေအာင္ အေျခအေနဖန္တီးေပးပါတယ္။ အိမ္ျပင္ထြက္ ေျပးလႊားကစားလုပ္ဖို႕ အခြင့္မသာတဲ့အခါမ်ိဳးမွာလည္း အိမ္ထဲမွာတင္ ကစားႏိုင္ေအာင္ စကၠဴ ကတ္ေၾကး ေကာ္ သံလိုက္ ေရာင္စံုခဲတဲ့ ေဘာပင္ ပန္းခ်ီပစၥည္း အရုပ္ စာအုပ္ နဲ႕ တိုလီမိုလီေတြကို ပိုလွ်ံေနေအာင္ ၀ယ္ေပးထားပါတယ္။ သူ႕စိတ္ကူးတစ္ခုခုရွိရင္ အဲသည္စိတ္ကူးကို ပံုေဖာ္ဖို႕ သူလိုခ်င္တာမွန္သမွ် လက္တစ္ကမ္းမွာရွိေနေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးထားပါတယ္။ ပိုက္ဆံမကုန္ဘူးလားဆိုေတာ့ ကုန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ဴရွင္ဆရာေတြကို ေပးရတဲ့ ပိုက္ဆံေလာက္ေတာ့ မကုန္ပါဘူး။ က်ဴရွင္ဆရာေတြရဲ႕ စားပြဲမွာထိုင္ရင္း စာတစ္ပုဒ္ကို အလြတ္ရသြားတာထက္ပိုတဲ့ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္မွဳစြမ္းရည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မွဳ စိတ္ေက်နပ္မွဳ အာရံုစူးစိုက္မွဳေတြကိုရပါတယ္။ ေငြေၾကးကုန္က်စရိတ္နဲ႕ တြက္ရင္ေတာင္ က်ဴရွင္ထားမလား ေဆာ့ခိုင္းမလား၊ ေဆာ့ခိုင္းရတာ က်ဴရွင္ထားရတာထက္ စရိတ္နည္းတဲ့အျပင္ ကေလးအတြက္လည္း ပိုေကာင္းပါတယ္။
.
. . . အဂၤလိပ္ဘာသာစကား သင္ၾကားတယ္ဆိုတာ နိုင္ငံရပ္ျခားအေၾကာင္းအရာေတြကို ပညာရပ္ဆိုင္ရာအေၾကာင္းအရာေတြ ေလ့လာရာမွာ ပိုၿပီး အေထာက္အကူျဖစ္တာ မွန္ေပမယ့္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ကိုယ့္တိုင္းရင္းသား ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမွု ကိုယ့္သမိုင္း ကိုယ့္ပထ၀ီ၀င္နဲ႕ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ကို ပိုၿပီးသိ ပိုၿပီးနားလည္ႏိုင္ေအာင္ အာရံုထားထားပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာနဲဲ႕ပဲ သင္ေနရလို႕ဆိုၿပီး ကိုယ့္ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႕ဆိုင္ရာအေၾကာင္းေတြ မသိဘူးဆိုတာမ်ိဳးကို အျဖစ္ခံမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူနဲ႕ရြယ္တူ အတန္းတူ ကေလးတစ္ေယာက္ ျမန္မာအေၾကာင္း ျမန္မာလိုေျပာတတ္တာထက္ ျမန္မာအေၾကာင္း အဂၤလိပ္လို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ေျပာနိုင္ေအာင္ ေျပာရဲတဲ့ယံုၾကည္မွဳရွိေအာင္သာ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေမြးျမဴသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
.
. . . ပန္းပြင့္ေလးက ဘာစကားေျပာေျပာ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ ဘာလုပ္လုပ္ ယဥ္ေက်းလိမၼာတဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးေကာင္းသမီးေလးအျဖစ္က တစ္ျပားသားမွ ေလ်ာ့မသြားေအာင္ တန္ဖိုးထားတတ္တဲ့ ႏွလံုးသားမ်ိဳးကိုလည္း ခုကတည္းက ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေနပါေၾကာင္း . . .
.
ပန္းပြင့္ေလးေဖေဖ
၉ ဇူလိုင္ ၂၀၁၈
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment