Monday, 12 June 2017
မီးနင္းမေပးတဲ့ သခ်ၤာဆရာေလး ပံုျပင္မ်ား
.
. . . ေနတဲ့အခန္းေလးကို သိပ္သန္႕ရွင္း သပ္ရပ္တာပဲလို႕မ်ား ခ်ီးက်ဴးခံရရင္ ဆရာေလးကို သတိရမိတယ္။ ေနခဲ့တဲ့ ေနရာတိုင္းမွာလည္း အဲလို ခ်ီးက်ဴး ခဏခဏ ခံရေတာ့ ဆရာေလးကိုလည္း ခဏခဏဆိုသလို သတိရစရာ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ဆရာေလးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ငယ္ငယ္တုန္းက အင္းသာေက်ာင္းမွာ သခ်ၤာသင္ေပးတဲ့ ဆရာေလး ဦး၀င္းႀကိဳင္ကို ေျပာတာပါ။ ဆရာေလးက သခ်ၤာသင္တဲ့အခါ သခ်ၤာတြက္တဲ့အခါ စည္းစနစ္ကို အင္မတန္ ဦးစားေပးတယ္။ ငယ္ငယ္က သင္ရတဲ့ ပုစၧာေတြမွာ ေပးထားခ်က္ ေမးထားခ်က္ စတာေတြကို ခ်ေရးတဲ့အခါ ညီမွ်ျခင္းေလးေတြက အေပၚေအာက္ကို တန္းစီေနမွ ဆရာေလးက လက္ခံတာကလား။ သခ်ၤာပုစၧာတစ္ပုဒ္ကို တြက္တဲ့အခါ ဘယ္လို စနစ္တက် စဥ္းစားရတယ္ဆိုတာ၊ ေမးခြန္းကို ဘယ္လို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာရတယ္ဆိုတာ ဆရာေလးက ေသေသခ်ာခ်ာကို ပံုစံခ်ေပးလိုက္တာလို႕ ေျပာလို႕ရတယ္ . . .
.
. . . ဆရာေလးသင္ေပးလိုက္တဲ ့သခ်ၤာတြက္နည္းကို အေျခခံၿပီး မူလတန္း အလယ္တန္း အထက္တန္းထက္ ပိုၿပီး ရွဳပ္ေထြးတဲ့ ေလာကထဲက လက္ေတြ႕ပုစၧာေတြကို ေတြ႕ႀကံဳရတဲ့အခါမွာလည္း ေပးထားခ်က္က ဘာလဲ၊ ဘယ္အေျဖကို ရေအာင္တြက္ရမွာလဲ၊ ကိုယ္တြက္ေနတဲ့သခ်ၤာ ကိုယ့္ဘာကိုယ္ ျပန္စစ္တဲ့အခါ ဘယ္ေနရာမွားေနတယ္ဆိုတာ သိသာထင္ရွားေအာင္ ကိုယ္တြက္ခဲ့တဲ့ စနစ္က အေထာက္အကူျပဳေနတယ္ဆိုတာ ရိပ္စားမိလာၿပီး လက္ေတြ႕လည္း အသံုး၀င္လာခဲ့တယ္။ ဒီလိုေျပာလို႕ ကၽြန္ေတာ္က သခ်ၤာေတာ္တဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္လို႕ေတာ့ မထင္လိုက္သင့္ပါဘူး။ သခ်ၤာနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ စဥ္းစားေတြးေခၚပံုမွာ သာမန္အဆင့္ေလာက္ပဲ ရွိတာပါ။ သို႕ေသာ္လည္း အဲသည္ သာမန္အဆင့္ေလာက္ သခ်ၤာကို စနစ္က်နမွဳနဲ႕ ေပါင္းစပ္လိုက္ၿပီး လက္ေတြ႕မွာ အသံုး၀င္လာေအာင္ က်င့္သံုးျဖစ္ခဲ့တာေလာက္ပါပဲ . . .
.
. . . စစ္ထဲေရာက္ေတာ့လည္း လက္နက္ငယ္ လက္နက္ႀကီး ျဖဳတ္တပ္ ေလ့က်င့္ခန္းေတြမွာ ျဖဳတ္ထားတဲ့ လက္နက္ အစိတ္အပိုင္းေလးေတြကို ေနာက္နားညီလို႕ေခၚတဲ့ ညီညီညာညာစီထားရတဲ့ စည္းကမ္းကို သင္ရတဲ့အခါက်ေတာ့လည္း ငယ္ငယ္တုန္းက ဆရာေလးသင္ေပးတဲ့ သခ်ၤာပုစၧာေတြတြက္နည္းေတြထဲက ညီမွ်ျခင္းေလးေတြ ညီညီညာညာ ခ်ရတာနဲ႕ အတူတူပါပဲလားဆိုၿပီး ေအာက္ေမ့ခဲ့မိျပန္ပါတယ္။ သခ်ၤာတြက္တဲ့အခါ တစ္ဆင့္ခ်င္းကို ညီမွ်ျခင္းလကၡဏာေလးေတြ ညီညီညာညာ ခ်ခဲ့မွ ကိုယ့္ပုစၧာကို ျပန္စစ္တဲ့အခါ အမွားအမွန္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိႏိုင္သလိုပဲ လက္နက္ေတြ ျဖဳတ္ၿပီးတဲ့အခါ ထြက္လာတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေလးေတြကို သူ႕အစဥ္လိုက္ ေနာက္နားညီ စီထားတဲ့အခါမွသာ ျပန္တပ္တဲ့အခါ စည္းစနစ္တက် မွန္မွန္ကန္ကန္ ျပန္ၿပီး တပ္ဆင္ဖို႕ အေထာက္အကူ အမ်ားႀကီး ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အတူတူပဲလို႕ မွတ္သားခဲ့ရျပန္ပါတယ္ . . .
.
. . . ဆရာေလး ဦး၀င္းႀကိဳင္အေၾကာင္း စကားစပ္မိေတာ့ တစ္ဆက္တည္း သတိရတာက အဂၤလိပ္စာ နဲ႕ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးေတြအေၾကာင္းပါ။ ဆရာေလးက အဂၤလိပ္စာကိုေတာ့ သခ်ၤာသင္သေလာက္ မသင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဂၤလိပ္စာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေလးကို အမွတ္ထင္ထင္ ျဖစ္ရတဲ့ ကိစၥကေတာ့ ဆရာေလးက မီးနင္းလို႕ေခၚတဲ့ အဂၤလိပ္ေ၀ါဟာရေတြ က်က္မွတ္ဖို႕ ဘယ္ေတာ့မွ မေပးလို႕ပါပဲ။ မူလတန္း အလယ္တန္း ေက်ာင္းသားဘ၀မွာ မီးနင္းက်က္ရတယ္ဆိုတာ အဂၤလိပ္စာ ေလ့လာေရးရဲ႕ အဓိက ေက်ာရိုးကိစၥလို႕ေတာင္ ေျပာလို႕ ရခ်င္ရႏိုင္တယ္မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ ေလးတန္းေက်ာင္းသားေလးေတြကို ဆရာေလးက မီးနင္း မေပးပါဘူး။ ဆရာေလးရဲ႕ မူက မသိတဲ့ စကားလံုးေတြ႕ရင္ ေမး၊ ၿပီး ကိုယ့္ဘာသာ ေရးထား က်က္ထား၊ ဒီလိုပါ။ ေလးတန္းေက်ာင္းသားကို တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားလို ဆက္ဆံတာပါ။ အဲသည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ဆရာဦးဥာဏ္လင္း ေစတနာတို႕ဘာတို႕ အဂၤလိပ္ အထူးထုတ္စာအုပ္ေတြ အားကိုးရပါတယ္။ ဆရာက မီးနင္းမေပးဘဲ ကိုယ့္ဘာသာ အထူးထုတ္ထဲကေန မီးနင္းေတြ က်က္ရတာပါ။ မက်က္ဘဲ မေနရဲပံုကိုလည္း ေျပာျပပါ့မယ္။ ဆရာေလးက အဂၤလိပ္စာ သင္ခန္းစာေတြ ေပးေနရင္း ေ၀ါဟာရတစ္ခုကို အရင္သင္ခန္းစာေတြထဲမွာလည္း ပါၿပီး လို႕ သူယံုၾကည္တယ္ဆို ေက်ာင္းသားေတြက မသိတဲ့ စကားလံုးေတြ မ်ားလာရင္ မီးနင္းေမးပါေတာ့တယ္။ ေလးတန္းေက်ာင္းသားကို မီးနင္းက်က္စရာမေပးဘဲ မီးနင္းေမးတာေနာ္။ ဆရာေလးက မရိုက္ရင္လည္း မရိုက္ဘူး၊ အဲ ရိုက္ၿပီဆိုရင္လည္း မသက္သာပါဘူး . . .
.
. . . ရိုက္ရင္ မသက္သာဘူး ဆိုေပတဲ့ ဆရာေလးက ေက်ာင္းသားကို ရိုက္ရတာ စိတ္ပါပံုေတာ့ မရပါဘူး။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ မီးနင္းေမးၿပီလားဆိုရင္ တစ္ေယာက္မရရင္ ေနာက္တစ္ေယာက္ ေနာက္တစ္ေယာက္ အဲသည္စကားလံုး တစ္လံုးတည္းကိုပဲ သိတဲ့လူ မေတြ႕မခ်င္း ေမးေတာ့တာပါ။ မရတဲ့ သူေတြကေတာ့ မတ္တပ္ရပ္ က်န္ခဲ့ေပါ့ေလ။ ေက်ာင္းသားကုန္သြားရင္ အစကလူကို ေနာက္တစ္လံုး ထပ္ေမးပါတယ္။ သူေျဖႏိုင္ရင္ ထုိင္ရပါတယ္။ မေျဖႏိုင္ရင္ က်န္တဲ့သူကို အဲသည္စာလံုးပဲ ထပ္ေမးပါတယ္။ ေလးငါးဆယ္ေက်ာ့ေလာက္ ေက်ာ့ၿပီး တစ္လံုးမွ မေျဖႏိုင္မွသာ အဲသည္ေက်ာင္းသား အရိုက္ခံရတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အခုထိ စာဖတ္ရင္ မသိတာေလးေတြမွတ္ဖို႕ မီးနင္းစာအုပ္ေလး ေဘးမွာ ခ်ထားတဲ့ၿပီး မသိတဲ့ စကားလံုးေတြ႕ရင္ အဘိဓာန္ထဲၾကည့္ စာအုပ္ထဲမွတ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ၀ါက်ဖြဲ႕ထံုးေလးေတြ တစ္ခ်ိဳ႕ အသံုးအနွံဳး စကားလံုးတြဲေလးေတြ အသံုး၀င္မယ္ထင္ရင္ မွတ္ လုပ္တဲ့အခါမ်ား ဆရာေလးကို အင္မတန္ သတိရမိပါတယ္ . . .
.
. . . ဆရာေလးနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး မေမ့ႏုိင္ဆံုးကေတာ့ ဆရာေလးေျပာတဲ့ ပံုျပင္ေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေလးတန္း ငါးတန္း ေျခာက္တန္း ခုနစ္တန္း ရွစ္တန္း ဆရာေလးဆီမွာ သခ်ၤာက်ဴရွင္တက္ပါတယ္။ ဆရာေလးက စာဖတ္အားလည္း ေကာင္းသလို ပံုေျပာလည္း အင္မတန္ ေကာင္းပါတယ္။ က်ဴရွင္က ညေန ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ၿပီးမွပါ။ ညေန ေလးနာရီ ေက်ာင္းဆင္းၿပီဆို ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြ အားရေအာင္ ေဆာ့လို႕ရပါေသးတယ္။ တစ္နာရီေလာက္ေတာင္ ေဆာ့ခ်ိန္ရတယ္ထင္ပါတယ္။ အမ်ားဆံုး အားကစားကေတာ့ ေဘာလံုး ကန္တာပါ။ ညေန ေက်ာင္းဆင္းၿပီဆိုတာနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြ ေဘာလံုး ကန္ၾကပါတယ္။ (ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဘာလံုး ကန္ေနခ်ိန္ ေကာင္မေလးေတြ ဘာလုပ္ၾကပါလိမ့္)။ ေဘာလံုးကန္လို႕ ေမာပန္းေပတူးေနေလာက္ေတာ့မွ ဆရာေလးက လာၾကေတာ့ဆိုရင္ စာသင္ခန္းထဲ ျပန္၀င္ၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕အတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ က်ဴရွင္ျဖစ္ၿပီး သခ်ၤာတစ္ဘာသာတည္းကိုသာ သင္တာပါ။ တစ္နာရီေလာက္ သင္ၿပီးရင္ ၿပီးပါၿပီ။ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ျပန္ ေျခလက္ေဆး၊ ညစာစားၿပီး စာၾကည့္ အိပ္ အင္မတန္ ဖိစီးမွဳနည္းတဲ့ ေက်ာင္းသားဘ၀ပါ။ အပတ္တိုင္းရဲ႕ ေသာၾက္ာေန႕ ညေနကေတာ့ ပံုျပင္ေန႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ညေန ေက်ာင္းဆင္း ထံုးစံအတိုင္း ေဘာလံုးကန္ ဆရာေလးကေခၚရင္ ေျခေထာက္ေလး လက္ေလးေဆးၿပီး စာသင္ခန္းထဲ၀င္၊ အခါတိုင္း စာသင္ရင္ အတန္းခြဲထားေပမယ့္ ပံုျပင္ေျပာရင္ေတာ့ ေပါင္းၿပီး ေျပာပါတယ္။ ဆရာေလးရဲ႕ ပံုျပင္ေတြက အစံုပါပဲ။ ရိုးရိုးပံုျပင္ေတြ ပါသလို ဇာတ္ေတာ္ႀကီးေတြလည္း ပါပါတယ္။ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး ဆယ္ဖြဲ႕ထဲက ဇာတ္တစ္ခုခုကို ေျပာရင္ေတာ့ တစ္ပတ္တည္းနဲ႕ မၿပီးပါဘူး။ အခန္းဆက္လုပ္ၿပီး တစ္ပတ္စီ ေျပာပါတယ္။
.
. . . ဆရာေလး ပံုေျပာတာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလဲဆိုရင္ အင္မတန္ ဇာတ္အိမ္ခိုင္မာတဲ့ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးေတြကိုေတာင္ ကၽြန္ေတာ္တိုက ကေလးေတြ လိပ္ပတ္လည္ေအာင္ ေျပာျပတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ ဘူရိဒတ္ နဂါးမင္းဇာတ္ေတာ္မွာဆိုရင္ ဘယ္သူနဲ႕ ဘယ္သူက ဘယ္လုိေတာ္တယ္ဆိုတဲ့ ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္ေတြကအစ ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚ ဇယားဆဲြၿပီး ျမင္ေအာင္ ရွင္းျပတာပါ။ တစ္ခါတစ္ေလ ေျမပံုလိုေတြေတာင္ ပါတတ္ပါေသးတယ္။ ဆရာေလးက အဲသလို အပတ္စဥ္ ေသာၾက္ာေန႕တိုင္း ပံုေျပာတဲ့ ေက်းဇူးက စာေတြကို ပိုၿပီး ဖတ္ျဖစ္ စိတ္၀င္စားျဖစ္သြားေစတာပါပဲ။ အိမ္မွာကလည္း တစ္အိမ္လံုး စာဖတ္၀ါသနာပါၿပီး စာအုပ္ေတြလည္း မ်ားမ်ားစားစားရွိ၊ သာ၀တၳိထဲက ႏွင္းမိုးျဖဴစာေပကလည္း ညေနဆိုရင္ မဂၢဇင္း ၀တၳဳေတြကို စက္ဘီးျခင္းေလးထဲ ထည့္ၿပီး အိမ္တိုင္ယာေရာက္ စာအုပ္လာငွားေပးေတာ့ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး စစ္ထဲ မ၀င္ခင္အထိ စာေတာ္ေတာ္ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ . . .
.
. . . ကိုယ္လည္း ပန္းပြင့္ေလးနဲ႕ အတူေနခြင့္မ်ား ရခဲ့ရင္ ပံုျပင္ေလးေတြ ေျပာျပရအံုးမယ္၊ စာဖတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေလး ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးရအံုးမယ္။ ဆရာေလး သင္ထားတဲ ့သခ်ၤာတြက္ စည္းစနစ္ေလးေတြ လက္ဆင့္ကမ္းေပးရပါအံုးမယ္ . . .
.
ဗိုလ္ေကာင္း
၁၂ ဇြန္ ၂၀၁၇
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment