Sunday 5 March 2017

YBS ကိုသံုးသပ္ျခင္း


. . . မူ၀ါဒေရးရာလုပ္ငန္းစဥ္ ဘာသာရပ္ရဲ႕ အတန္းဆံုးစာတမ္းတစ္ေစာင္အျဖစ္ ရန္ကုန္က အသစ္ေျပာင္းလိုက္တဲ့ ရန္ကုန္ဘတ္စ္ စနစ္အေၾကာင္းကို ေရးေနတဲ့ ညီေလးတစ္ေယာက္နဲ႕အတူ စကားေျပာျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕စာတမ္းနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြ ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကတာပါ။ ဒီညီေလး သံုးထားတဲ့ သီအိုရီအရ ျပႆနာရယ္ နိုင္ငံေရးရယ္ မူ၀ါဒရယ္ မူ၀ါဒျဖစ္ေပၚလာေစတဲ့ လတ္တေလာအေၾကာင္းရင္းရယ္ မူ၀ါဒကို စြန္႕ဦးေဖာ္ထုတ္အၾကံျပဳသူေတြရယ္ဆိုၿပီး အပိုင္းႀကီးငါးပိုင္းရွိတဲ့အတြက္ အဲသည္အပိုင္းႀကီးေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကတာပါ။ ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတာထက္ သူေျပာတဲ့ အျမင္နဲ႕သေဘာတရားေတြကို ကၽြန္ေတာ္က ျပန္လွန္ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး သူက ေျဖဖို႕ႀကိဳးစားတာ မ်ားပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာလည္း သူနဲ႕မတူတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ေလးေတြကိုလည္း ေျပာျပျဖစ္ပါတယ္။
.
. . . ျပႆနာကိစၥမွာေတာ့ သေဘာထားမတူတာ မရွိပါဘူး။ ရန္ကုန္က ဘတ္စ္ကားစနစ္ ဆိုးရြားပ်က္စီးေနတယ္။ ကားစီးသူေတြ အဆင္မေျပဘူး၊ လမ္းေတြၾကပ္တယ္၊ ကားေတြ ရမ္းကားတယ္၊ စပယ္ယာေတြ မိုက္ရိုင္းတယ္၊ လူေတြဒုကၡေရာက္တယ္။ စသည္ျဖင့္ေပါ့။
.
. . . နိုင္ငံေရးနဲ႕ ပတ္သက္ရင္ သူ႕အျမင္ သိပ္ရွင္းတာ မေတြ႕ရဘူး။ လူထုေထာက္ခံမွဳ ရၿပီးျဖစ္လို႕ ဒါကို ထလုပ္တာလား၊ ဒါကိုလုပ္ျခင္းျဖင့္ လူထုေထာက္ခံမွု ပိုရေစမွာလားဆိုတာကို သူ႕ဘာသာ မရွင္းမရွင္းျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ပါတယ္။ အရင္အစိုးရဟာ ဘတ္စ္ကားကိစၥကို ေသခ်ာကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းဖို႕ လိုအပ္တယ္ဆိုတာ သိေနခဲ့ေပမယ့္ အက်ိဳးစီးပြားအရ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနသူေတြကို ငဲ့ညွာလို႕ပဲျဖစ္ျဖစ္ မလြန္ဆန္နိုင္လို႕ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကိကိစၥကို မလုပ္နိုင္ျဖစ္ခဲ့ဘူး၊ ဒီအစိုးရကေတာ့ အဲသည္လို ငဲ့ညွာေထာက္ထားရတာေတြ နည္းတာေၾကာင့္ ဒီကိစၥကို လုပ္ဖို႕အတြက္ အကန္႕အသတ္ နည္းခဲ့တယ္လို႕ပဲ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ သံုးသပ္လိုက္ၾကပါတယ္။
.
. . . မူ၀ါဒအပိုင္းကို ေျပာၾကတဲ့အခါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ လက္အ၀င္ဆံုးအပိုင္းပါပဲ။ ဒီမူ၀ါဒဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႕ ဘက္စံုစီမံကိန္းေတြထဲက တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာခဲ့တဲ့ စကၤာပူကို အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္အတြင္းေက်ာ္တက္ရမယ္ဆိုတဲ့ စကားအရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးကို အဆင့္ျမွင့္တင္တဲ့ အစီအစဥ္ေတြထဲက တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ား အဆင္ေျပေစေရးအတြက္ အခ်က္အလက္ေတြ စုေဆာင္းၿပီး အဲသည္ေကာက္ယူရရွိတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြအရ ဒီကိစၥကို အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္တာျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ အစိုးရသတင္းစာေတြက ၀ါဒျဖန္႕ခ်ိေရးစကားေတြနဲ႕ ရွင္းျပဖို႕ ႀကိဳးစားရွာပါတယ္။ သူေျပာျပတာေလးေတြကို နားေထာင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ျပန္လွန္ေမးခြန္းေလးေတြ ေမးပါတယ္။ မွတ္မိသမွ် ေလးေတြကို ေရးျပထားပါတယ္။ ေအာက္မွာဖတ္ၾကည့္ေပးပါ။
.
ေမးခြန္း (၁) မူ၀ါဒအေၾကာင္းေျပာရင္ မူ၀ါဒနဲ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္မွဳဆိုတဲ့ ႏွစ္ပိုင္းထဲမွာ ပထမပိုင္းျဖစ္တဲ့ ဒီစနစ္ရဲ႕ အေျခခံမူ၀ါဒက ဘာလဲလို႕ေမးေတာ့ အေပၚကေျပာခဲ့တဲ့ ျပည္သူလူထုဆိုတဲ့စကားလံုးနဲ႕ ရွင္းျပပါတယ္။
.
ေမးခြန္း (၂) လူတစ္ေသာင္းကို ေမးျမန္းေကာက္ယူထားတဲ့ စစ္တမ္းတစ္ခုကို အေျခခံၿပီး ဘတ္စ္ကားလိုင္းေတြ စီစဥ္ခဲ့တာျဖစ္ေၾကာင္း တာ၀န္ရွိသူတစ္ေယာက္က ေျပာတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီ စစ္တမ္းေကာက္ယူခဲ့တာ ဘယ္အဖြဲ႕ကလဲ၊ အစိုးရကိုယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့တာလား၊ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခုကို တာ၀န္ေပးၿပီး လုပ္ခဲ့တာလား လို႕ ေမးေတာ့ သူမေျဖနိုင္ပါဘူး။ တာ၀န္ရွိသူတစ္ေယာက္က အဲသလို ေျပာသြားတယ္လို႕ပဲ ေျဖနိုင္ပါတယ္၊
.
ေမးခြန္း (၃) ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဖြ႕ံၿဖိဳးေရး ဘက္စံုစီမံကိန္းတစ္ခုကို ဂ်ပန္အကူအညီနဲ႕ ေရးဆြဲေနတာရွိတယ္၊ အဲသည္ထဲမွာ ဘတ္စ္ကားစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလည္း ပါတယ္။ အဲသည္စီမံကိန္းကိုလည္း မၾကာခင္ ရန္ကုန္တိုင္းလႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပၿပီး အတည္ျပဳခ်က္ယူ အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္လို႕ ေျပာတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အဲသည္ စီမံကိန္းထဲက ဘတ္စ္ကားစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ စီမံကိန္းတစ္ခုကို လက္ပူတိုက္ ထလုပ္လိုက္ရတာလဲ လို႕ေမးေတာ့ သူမေျဖနိုင္ပါဘူး
.
. . . ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ window opportunity လို႕ေခၚတဲ့ လတ္တေလာ ထလုပ္ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းရင္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူ႕မွာ ဆုပ္ဆုပ္ကိုင္ကိုင္ ျပနိုင္တဲ့ အေထာက္အထားမရွိပါဘူး။ ဒါနဲ႕ပဲ ၀ိုင္းကူစဥ္းစားၾကည့္မိေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္းထဲက ဘတ္စ္ကားဆိုင္ရာ မွဳခင္းေတြ အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ တဟုန္ထိုးတိုးတက္လာပါတယ္ဆိုတဲ့ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွတ္တမ္း အခ်က္အလက္ေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပႏိုင္တယ္ဆိုရင္ အဲဒါက လတ္တေလာ လက္ပူတိုက္ ေျဖရွင္းလိုက္ဖို႕ ႀကိဳးစားတဲ့ ဖုတ္ပူမီးတိုက္စီမံကိန္းတစ္ခုအျဖစ္ အက်ိဳးအေၾကာင္း ဆီေလ်ာ္နိုင္စရာရွိပါတယ္လို႕ အၾကံေပးမိပါတယ္။
.
. . . နံပတ္ငါး အခ်က္ျဖစ္တဲ့ မူ၀ါဒကို စြန္႕ဦးေဖာ္ထုတ္ အႀကံျပဳသူေတြ အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးၾကတဲ့အခါမွာလည္း ဘယ္သူ႕ဘယ္သူက ေျမွာက္ေပးလို႕ ရန္ကုန္၀န္ခ်ဳပ္ဆိုသူက ထလုပ္လိုက္သလဲဆိုတာကို ေတာ္ေတာ္ ရွာေဖြေနရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒီ၀န္ခ်ဳပ္ကုိ ဒီလိုလုပ္ဖို႕ ဘယ္သူကမ်ား ေျမွာက္ထိုးပင့္ေကာ္လုပ္လိုက္သလဲ ဆိုတာကို မစဥ္းစားတတ္နိုင္ေအာင္ပါပဲ။ လက္သည္မေပၚတဲ့ အမွဳမ်ားလားေပါ့။
.
. . . ဒီအေၾကာင္းေဆြးေႏြးၾကရင္း တစ္ပါတည္း ေျပာျဖစ္တာက သီအိုရီေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြအေၾကာင္းပါ။ သီအိုရီတိုင္းမွာ အားနည္းခ်က္ဆိုတာ ရွိေၾကာင္း၊ သီအိုရီေတြကို ေလ့လာရင္ သီအိုရီရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကိုပါ ေလ့လာဖို႕လိုေၾကာင္း၊ ကိစၥရပ္တစ္ခုကို သီအိုရီတစ္ခုနဲ႕ ခ်ိန္ထိုးသံုးသပ္မယ္ဆိုရင္ သီအိုရီရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကိုလည္း မေမ့မေလ်ာ့ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္မွ သင့္တင့္တဲ့သံုးသပ္ခ်က္ကို ရနိုင္မွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကိုယ္တင္ျပခဲ့တဲ့ ရပ္တည္ခ်က္တစ္ခုကို ျပန္လွန္ေမးခြန္းထုတ္လာနိုင္တဲ့ ရွဳေထာင့္ကပါ တစ္ခါတည္း သံုးသပ္ေပးနိုင္ဖို႕လိုေၾကာင္း၊ ကိုယ့္တင္ျပခ်က္တစ္ခုရဲ႕ ခိုင္မွာမွဳက ကိုယ္ရွာေဖြစုေဆာင္းတင္ျပထားတဲ့ အခ်က္အလက္ သက္ေသသကၠာယမ်ားအေပၚ မူတည္ေနေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ၾကားဖူးနား၀ေလးေတြ ေျပာျပျဖစ္ပါေသးတယ္။
.
. . . ဆရာတစ္ေယာက္ အၿမဲသတိေပးတဲ့ အခ်က္ေလးတစ္ခုကိုလည္း ေျပာျပျဖစ္ပါတယ္။ သုေတသနစာတမ္းဆိုတာ ၀ါဒျဖန္႕ခ်ိေရးစာတမ္းမဟုတ္ဘူး ဆိုတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ သုေတသနဆိုတာ ကိုယ္ရရွိထားတဲ့ အခ်က္အလက္အေပၚမွာ ဘက္လိုက္ျခင္းကင္းကင္း (နည္းနည္း) နဲ႕ အတတ္နိုင္ဆံုး သမာသမတ္က်က်က ရွဳျမင္ သံုးသပ္မွ ဂုဏ္သိကၡာရွိၿပီး အားထားကိုးကားေလာက္တဲ့ ရလဒ္ကို ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစိုးရ မူ၀ါဒေတြကို သံုးသပ္တဲ့အခါ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေၾကာင္း ဘယ္ေလာက္မေကာင္းေၾကာင္း တစ္ဘက္ဘက္ကိုစြဲတဲ့ ၀ါဒျဖန္႕ခ်ိေရးဘက္ကိုေရာက္ေနတဲ့ စာတမ္းေတြမျဖစ္ေအာင္ သတိထားဖို႕လိုေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္ဆရာ အၿမဲ သတိေပးတာကို သူ႕ကို ထပ္ဆင့္ သတိေပးလိုက္ပါေသးတယ္။
.
. . . နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႕ ေျပာရရင္ ဒီဆရာ့အတန္းမွာ ဒီကိစၥကို ဒီလိုရွဳေထာင့္က ခ်ဥ္းကပ္တင္ျပတဲ့ စာတမ္းကို ေရးတာ သူ႕အတြက္ ကံနည္းနည္း ဆိုးတာပါပဲ။ ဘာလို႕လဲ ဆိုေတာ့ အဲသည္ ကားစနစ္ေျပာင္းခါစရက္ေတြတုန္းက အဲသည္ဆရာက အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ရန္ကုန္မွာ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အာဏာရပါတီအုပ္စီးတဲ့ ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရဟာ အရင္တုန္းက စစ္တပ္က အုပ္စီးထားတဲ့ မထသ ကို ရတဲ့နည္းနဲ႕ ဖ်က္သိမ္းဖို႕ ႀကိဳးစားရင္း YBS ဆိုတဲ့စနစ္က ေပၚေပါက္လာရတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ မထသ ကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႕မဆို အျမန္ဆံုးဖ်က္သိမ္းၿပီး လက္လွည့္သင့္တဲ့ နည္းတစ္ခုခုနဲ႕ အစားထိုးဖို႕က ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရရဲ႕ မူ၀ါဒေရးရာ ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီမူ၀ါဒကို စတင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္လူထုအတြက္ သြားေရးလာေရး အဆင္ေျပေစေရးက ပထမ ဦးစားေပး မဟုတ္ဘဲ၊ မထသ ဖ်က္သိမ္းေရးက ပထမဦးစားေပးျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဲသည္ဆရာက သိထားတာပါ။ ရန္ကုန္မွာ အရင္ဘတ္စ္ကားေမာင္းတဲ့ သူေတြ အရင္ဘတ္စ္ကားအေဟာင္းေတြ ေနရာမွာ ယာဥ္ေမာင္းအသစ္ ဘတ္စ္ကားအသစ္ေတြနဲ႕ အစားထိုးလိုက္ၿပီလို႕ေျပာလို႕ေတာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕မွာ ကိုယ့္ဆရာကို ဟားရအခက္ လက္ခံရအခက္ ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ဆရာ့ကို ဘယ္သူကမ်ား ဒီလိုသတင္းေတြ ေပးခဲ့ပါလိမ့္လို႕ေတာင္ ေျပာၿပီး ရယ္မိပါေသးတယ္။
.
. . . ဘတ္စ္ကားကို မွီခိုေနရသူေတြ ဘယ္ေလာက္ႀကီးပဲ ဒုကၡေရာက္သြားပါေစ. စစ္အစိုးရအေမြ မထသကို ရတဲ့နည္းနဲ႕ အျမန္ဆံုးဖ်က္ဆီးပစ္မယ္လို႕ ႀကိဳးစားရင္း YBS ဆိုတာေပၚလာရတာလား (ဒါမွမဟုတ္) ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ေန ျပည္သူလူထု သြားေရးလာေရး အဆင္ေျပေရးအတြက္ YBS ဆိုတာႀကီးကို လုပ္လိုက္လို႕ မထသ ပ်က္သြားရတာလားဆိုတာေတာ့ မူ၀ါဒေရးရာေလ့လာသူေတြအတြက္ သုေတသန ေမးခြန္းေကာင္းတစ္ခုပါပဲ . . .
.
၂၀၁၇ မတ္လ ၅ ရက္

No comments:

Post a Comment