Thursday, 17 November 2016

စိတ္ပ်က္ျခင္းႀကီးစြာ


. . . ႏိုင္ငံျခားေရးမူ၀ါဒခ်မွတ္က်င့္သံုးျခင္းဆိုင္ရာစိစစ္ေလ့လာေရး ဘာသာရပ္ (Foreign Policy Analysis) မွာ ဒီကေန႕ ပို႕ခ်တဲ့ သင္ခန္းစာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာက စဥ္းစားစရာ ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးပါတယ္။ ပညာေရးေနာက္ခံအေျခအေနခ်င္းတူတဲ့ မ်ိဳးဆက္ႏွစ္ခုဟာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို ခ်မွတ္ရာမွာ စဥ္းစားပံုခ်င္း တူသလားဆိုတဲ့ သေဘာဆန္ဆန္ ေမးခြန္းျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာက အဲသည္ေမးခြန္းကို ေမးတဲ့အခ်ိန္မွာ (ေမးခြန္းနဲ႕ ဆိုင္လား မဆိုင္လားေတာ့ မေသခ်ာေပမယ့္) ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲ ကာလၾကာရွည္ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ မွတ္မိေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ထပ္ၿပီး စဥ္းစားသြားမိပါတယ္။
.
. . . ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကေန ဘြဲ႕မရခင္ တစ္ႏွစ္အလို ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ေလာက္တုန္းက ေ၀သာလီေဆာင္ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးပညာဌာနမွာ အခ်ိန္ပိုင္း ဘြဲ႕လြန္ဒီပလိုမာ တစ္ႏွစ္သင္တန္းတစ္ခု ဖြင့္ပါတယ္။ တစ္ျခား ဌာနအသီးသီးကလည္း လူ႕စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အစီအစဥ္အရ အခ်ိန္ပိုင္း ဘြဲ႕လြန္ဒီပလိုမာ သင္တန္းေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္ ဖြင့္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္ပါ။ ကံအေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးပညာ ဒီပလိုမာ သင္တန္း အပတ္စဥ္ တစ္မွာ တစ္ရက္ကို ႏွစ္နာရီနဲ႕ တစ္ႏွစ္ၾကာ တက္ခြင့္ရၿပီးတဲ့ေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားထဲ ယံုၾကည္ခ်က္တစ္ခု တစ္ခုေရာက္လာပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးမွာ ၀ိဇၨာပညာလို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေခၚၾကတဲ့ ပထ၀ီ သမိုင္း ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရး စတဲ့ ပညာရပ္ေတြ တတ္ေျမာက္ဖို႕ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံကို ဦးေဆာင္ပဲ့ကိုင္ ေမာင္းႏွင္ေနၾကတဲ့ မူ၀ါဒခ်မွတ္သူမ်ားမွာ ဒီပညာရပ္ကို မလြဲမေသြ တတ္ေျမာက္ထားဖို႕ လိုအပ္တယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္လာမိပါတယ္။
.
. . . တပ္မေတာ္က ႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မွဳ အခန္းက႑မွာဆက္လက္ ပါ၀င္မယ္လို႕ အမ်ိဳးသားညီလာခံ ဦးတည္ခ်က္ေတြ ခ်မွတ္တဲ့အထဲ ပါေနေတာ့ တပ္မေတာ္ကလည္း အဲသည္၀ိဇၨာပညာေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ တတ္ေျမာက္ထားမွ ျဖစ္မယ္လို႕ နားလည္ထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ တက္ေနတုန္းအခ်ိန္က ရန္ကုန္မွာ ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးတကၠသိုလ္မွာ ဆရာတစ္ေယာက္နဲ႕အတူ စာေတြလုပ္ကူဖူးေတာ့ အဲသည္မွာ သင္ၾကားပို႕ခ် ေလ့လာရတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြထဲမွာ အထက္က ေျပာခဲ့တဲ့ ၀ိဇၨာပညာရပ္ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါတယ္ဆိုတာ (ကၽြန္ေတာ္ျမင္ခဲ့သေလာက္) ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ စစ္ေျမျပင္မွာ တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႕ေတြမွာ ဌာနခ်ဳပ္ေတြမွာ စစ္ဆင္ေရးအလုပ္ အုပ္ခ်ဳပ္စီမံခန္႕ခြဲေရးအလုပ္ ဦးစီးအလုပ္ေတြနဲ႕ က်င္လည္ခဲ့ရတာမ်ားတဲ့ အဆင့္ျမင့္တပ္မွဴးႀကီးေတြ အဆင့္ေရာက္မွ တက္ခြင့္ရတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးတကၠသိုလ္လို ေနရာမ်ိဳးေရာက္မွ တစ္ႏွစ္တာအတြင္း တက္သုတ္ရိုက္ သင္ၾကားပို႕ခ်ေလ့လာၾကရတာက ေနာင္အခါမွာ ထမ္းေဆာင္ရႏိုင္ဖြယ္ရွိတဲ့ မူ၀ါဒပိုင္းဆိုင္ရာ တာ၀န္ေတြအတြက္ အဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ေပးႏိုင္ပါရဲ႕လားဆိုတာ ေတြးမိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ခုနင္က ေျပာခဲ့တဲ့ တာ၀န္ေတြကို အပတ္တကုတ္ ထမ္းေဆာင္ရင္း အဆင့္ျမင့္တာ၀န္ေတြ ထမ္းေဆာင္ရတဲ့ အေျခအေနကို ေရာက္လာခဲ့ၾကတဲ့ တပ္မွဴးႀကီးမ်ားက ကိုယ့္ဘာသာ ၀ါသနာပါလို႕ ေလ့လာ ဖတ္မွတ္ခဲ့တာ မရွိခဲ့ဘူးဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးတကၠသိုလ္မွာ တစ္ႏွစ္တာအတြင္း ပို႕ခ်ေပးလိုက္တဲ့ ပညာရပ္ေတြကို ထိုက္တန္သေရြ႕ ခံယူႏိုင္ၾကရဲ႕လား ဆိုတာကိုလည္း အေတြးပြားမိပါတယ္။ စစ္တကၠသိုလ္လို ေက်ာင္းမ်ိဳးကေန တကၠသိုလ္အဆင့္ေလာက္က စသင္ေပးတာ၊ ဘြဲ႕ရၿပီးၿပီ ဆိုရင္လည္း အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ဆက္လက္ ပညာဆည္းပူးဖို႕ အခြင့္အလမ္းေတြ ဖန္တီးေပးတာ စတာေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ လုပ္ေနဖို႕လိုအပ္ေနတယ္ ဆိုတာလည္း ထင္ျမင္ယူဆမိပါတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က ဆင္းရင္ စစ္တကၠသိုလ္မွာ ဆရာလုပ္ၾကမယ္။ တို႕ရဲ႕ စိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္ေတြကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကမယ္ဆိုၿပီး လက္ေတာက္ေလာက္ရွိတဲ့ ကိုယ့္ရာထူး ကိုယ့္အဆင့္မွ အားမနာ စိတ္တူကိုယ္တူ ေစတနာတူ သူငယ္ခ်င္းေတြ တိုင္ပင္အိပ္မက္ မက္ခဲ့ၾကပါေသးတယ္ . . .
.
. . . အဲသည္စိတ္ကူးေတြ အေတြးေတြ ေတြးမိတယ္ဆိုတဲ့ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ေလာက္က စစ္တကၠသိုလ္မွာ ၀ိဇၨာပညာသင္ၾကားပို႕ခ်တဲ့ အေျခအေနေလးေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ အမွတ္စဥ္ ၄၀ အထိ စစ္တကၠသိုလ္မွာ ၀ိဇၨာဘြဲ႕နဲ႕ သိပၸံဘြဲ႕ ႏွစ္မ်ိဳး အပ္ႏွင္းၿပီး ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ အမွတ္စဥ္ ၄၁ နဲ႕ ၄၂ အတူတူ ေက်ာင္းဆင္းၾကတဲ့ ႏွစ္မွာ ကြန္ပ်ဴတာသိပၸံဘြဲ႕ ထပ္တိုး အပ္ႏွင္းတယ္လို႕ မွတ္သားမိပါတယ္။ အမွတ္စဥ္ ၄၃ ေက်ာင္းဆင္းတဲ့ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္က စၿပီး ဘာသာရပ္အထူးျပဳစနစ္နဲ႕ ဘြဲ႕အပ္ႏွင္းၿပီး အမွတ္စဥ္ ၄၃ ၄၄ ၄၅ သံုးပတ္စဥ္မွာ ျမန္မာစာ အဂၤလိပ္စာ သမိုင္း ပထ၀ီ စတဲ့ ၀ိဇၨာဘာသာရပ္ေလးမ်ိဳး အထူးျပဳ အပ္ႏွင္းပါတယ္။ အပတ္စဥ္ ၄၆ ကစၿပီး ၀ိဇၨာဘာသာရပ္ေတြ အထူးျပဳ သင္ၾကားပို႕ခ်တဲ့ စနစ္ကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ၿပီး သိပၸံပညာရပ္ေတြကိုပဲ ဘာသာရပ္ခြဲေတြ တိုးျမွင့္ၿပီး အထူးျပဳစနစ္နဲ႕ ဆက္လက္ သင္ၾကားပါတယ္။ ဗိုလ္ေလာင္းအင္အား ေထာင္နဲ႕ခ်ီၿပီး လက္ခံသင္ၾကားေနတဲ့ ကာလမို႕ ၀ိဇၨာပညာရပ္ အထူးျပဳ သင္ၾကားျခင္းေတြကို လံုးလံုး ျဖဳတ္ပယ္ပစ္မယ့္အစား တစ္ပတ္စဥ္ကို ဆယ္ဂဏန္းအစြန္းထြက္ေလာက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဆက္သင္ေပးေနရင္ ေကာင္းမွာပဲလို႕ ေတာင့္တမိခဲ့ပါတယ္။ စစ္ရံုးမွာ ဦးစီးအရာရွိ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရတဲ့ အခါမွာလည္း အဲသည္ကိစၥနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး လက္လွမ္းမီသေရြ႕ ေမးျမန္းစပ္စုၾကည့္ခဲ့ေပမယ့္ စိတ္ေက်နပ္ေလာက္တဲ့ အေျဖကို မရခဲ့ပါဘူး။
.
. . . ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနဘက္မွာ အမ်ိဳးသားညီလာခံလည္း ၿပီးသြား၊ အေျခခံဥပေဒလည္း မူၾကမ္းေရးဆြဲၿပီးလို႕ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလေလာက္မွာ ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲနဲ႕ အတည္ျပဳလိုက္တဲ့အခါ၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္ရမယ့္ ခရီးကို စိတ္၀င္စားလို႕ အေျခခံဥပေဒကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာျဖစ္ပါတယ္။ အေပၚမွာတုန္းက တစ္ခါေျပာခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္က အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မွု အခန္းက႑မွာ ဆက္လက္ပါ၀င္ေနမယ္ဆိုတာကလည္း စိတ္၀င္စားစရာတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ မရွင္းလင္းတဲ့ ေမးခြန္းက အေျခခံဥပေဒမွာအဲသလို ျပဌာန္းထားပါလ်က္နဲ႕ စစ္တကၠသိုလ္လို ေနရာမ်ိဳးမွာ ၀ိဇၨာပညာရပ္ေတြ အထူးျပဳ ဘာလို႕ မသင္ေတာ့တာလဲ၊ ျပန္မသင္ေသးတာလဲ ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ဘယ္လိုမွ ဘ၀င္မက်ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ အနည္းဆံုးေတာ့ တပ္မေတာ္အေနနဲ႕ အစိုးရ သံုးေလးဆက္ေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ (ဆယ့္ငါးႏွစ္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္) ႏိုင္ငံေရးမွာ ပါေနရအံုးမယ္ဆိုတာ မွန္းဆထားမိတာေၾကာင့္ အဲသည္တာ၀န္ကို ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြ ေကာင္းေကာင္းထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ စစ္တကၠသိုလ္မွာေတာ့ ၀ိဇၨာအထူးျပဳ သင္ၾကားေနသင့္တယ္လို႕လည္း စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ယံုၾကည္ေနခဲ့တာပါ။ ကိုယ္လိုလူကေတာင္ ဒီေလာက္ စဥ္းစားမိမွေတာ့ တပ္မေတာ္အႀကီးအကဲေတြဆို ကိုယ့္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ စဥ္းစားမိမွာပဲ ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ကလည္း ရွိႏွင့္ေနေတာ့ တစ္ေန႕ေန႕မွာ ဒါကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္မွာပါပဲေလလို႕ပဲ ေတြးၿပီး အဲသည္ တစ္ေန႕ေန႕ကိုသာ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားေနမိပါေတာ့တယ္
.
. . . ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ သံသယေတြ ရွင္းသြားတာနဲ႕အတူ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ တစ္စစီၿပိဳကြဲခဲ့တဲ့ ေန႕တစ္ေန႕ကို ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ စစ္တကၠသိုလ္နဲ႕ အျခားတကၠသိုလ္မ်ားမွာ ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ ဘြဲ႕လြန္သင္တန္း ပါရဂူသင္တန္းေတြနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အစည္းအေ၀းတစ္ခုကို ဦးစီးအရာရွိ ေပါက္စနေလး ကၽြန္ေတာ္ တက္ဖို႕ အေၾကာင္းဖန္လာတဲ့ ေန႕ပါပဲ။ အစည္းအေ၀းကို ဦးစီးေနတာက အဲသည္တုန္းက ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ဒုတိယအဆင့္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးပါ။ သူ႕ထက္ႀကီးတာဆိုလို႕ ဒီေန႕ထိ လူေတြ တသသ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ လူႀကီးတစ္ေယာက္ပဲ ရွိေတာ့ပါတယ္။ သူက ဘယ္္လိုေျပာသလဲ ဆိုေတာ့ " ၀ိဇၨာပညာကြာ စစ္တိုက္လို႕ ရတာမဟုတ္ဘူး သင္မေနနဲ႕" တဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္မွတ္မိသေလာက္ စကားလံုး အတိအက် နီးပါးပါ။ အဲသည္ စကားလံုးဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို တစ္စစီ ရိုက္ခ်ိဳးဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဒီအေျခအေနထိ ပညာသင္ဖို႕ အခြင့္အလမ္းေတြ ဖန္တီးေပးခဲ့တဲ့ ပညာေရးနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ အထင္ႀကီးေလးစားခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးက အဲသည္စကားကို ေျပာခဲ့တယ္ဆိုတာ တပ္မေတာ္ရဲ႕ အနာဂတ္ ႏိုင္ငံေရး ဦးေဆာင္မွု အခန္းက႑အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ထားခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ၾကားခဲ့ရတာသာ မဟုတ္ရင္ ဘယ္လိုမွ ယံုၾကည္လက္ခံႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္ အျဖစ္မွန္ကို နဖူးေတြ႕ဒူးေတြ႕ ယံုၾကည္လက္ခံခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြလည္း ယံုၾကည္ဖို႕ခက္ခဲစြာ၊ စိတ္ပ်က္ျခင္းႀကီးစြာနဲ႕ ေက်မြပ်က္စီးခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမ့ေတာ့ မေမ့ပစ္ခဲ့ပါဘူး။
.
. . . တပ္ေတာ္အစိုးရက အာဏာစြန္႕လႊတ္ၿပီး ေရြးေကာက္ခံအစိုးရကို တာ၀န္လႊဲ၊ ျမန္မာျပည္လည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြနဲ႕ တစ္ေခတ္ဆန္းလာခဲ့တဲ့အခ်ိန္၊ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ အရည္ေပ်ာ္ခဲ့ရၿပီး ေလးႏွစ္ခန္႕အၾကာမွာ စစ္ရံုးထဲမွာပဲ ဦးစီးအရာရွိတာ၀န္ကို ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္မံထမ္းေဆာင္ခြင့္ ရခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ လင္းလက္ေတာက္ပတဲ့ ခုႏွစ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္စြန္႕လႊတ္ခဲ့တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခုကလည္း မထင္မွတ္ပဲ ျပန္လည္ရွင္သန္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ စစ္တကၠသိုလ္မွာ ၀ိဇၨာပညာရပ္ အထူးျပဳစနစ္ ျပန္လည္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းပါပဲ။ တကယ္လည္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့လို႕ အခုဆို ပထမဆံုး ျပန္လည္ဆန္းသစ္တဲ့ အပတ္စဥ္ေတာင္ ဘြဲ႕ရေတာ့မယ္ ထင္ပါတယ္။
.
. . . ဒီစာေရးတဲ့ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကို အခုေျပာပါမယ္။ တပ္မေတာ္က အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မွု အခန္းက႑မွာ ပါ၀င္မယ္လို႕ ဦးတည္ခ်က္ခ်င္းတူတဲ့ အေျခအေန တစ္ခုတည္းမွာပဲ ပထမ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္က ၀ိဇၨာပညာကို ဘြဲ႕ႀကိဳအဆင့္မွာ သင္ၾကားတာ ရပ္ဆိုင္းဖို႕ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ေခါင္းေဆာင္က ျပန္လည္သင္ၾကားဖို႕ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာကို သံုးသပ္ၾကဖို႕ပါ။ လက္တစ္ဆုပ္စာေလာက္ပဲ ၾကာခဲ့တဲ့ ႏွစ္အပိုင္းအျခားအတြင္း ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ဘယ္အခ်က္ေတြက လႊမ္းမိုးခဲ့ပါသလဲ။ လိုအပ္ခ်က္ အတူတူပဲ ရွိေနတဲ့ အေျခအေန၊ လိုအပ္ခ်က္ကိုလည္း ျဖည့္ဆည္းႏိုင္စြမ္းခ်င္း တူညီတဲ့ အေျခအေနမွာ ပထမ ေခါင္းေဆာင္က လိုအပ္ခ်က္ကို အသိအမွတ္မျပဳ မျဖည့္ဆည္းခဲ့ဘဲ ေနာက္ေခါင္းေဆာင္က လိုအပ္ခ်က္ကို အသိအမွတ္လည္းျပဳ ျဖည့္လည္းျဖည့္ဆည္းတဲ့ မတူကြဲျပားတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္တဲ့ ျဖစ္စဥ္ႏွစ္ခုကို စနစ္တက် ေလ့လာသံုးသပ္ သုေတသန ျပဳသင့္တယ္လို႕ ထင္ျမင္မိလို႕ ဒီစာကို ေရးရပါေၾကာင္း . . .
.
၂၀၁၆ ႏို၀င္ဘာလ ၁၇ ရက္ ၾကာသပေတးေန႕

No comments:

Post a Comment