Friday 23 July 2021

ချစ်သူနဲ့ကွေကွင်းရခြင်းဒုက္ခ




. . . ဘုန်းကြီးကျောင်းသား လုပ်ခဲ့ဖူးတဲ့သူဆိုတော့ ဓမ္မစကြ်ာတို့ဘာတို့ဆိုတာ ကလေးကတည်းက အလွတ်နီးနီးရခဲ့တဲ့ ဒေသနာတွေပေါ့၊ ဘုန်းကြီးကျောင်းမှာ ပျင်းပျင်းရိရိနဲ့ ရွတ်နေတုန်းကတော့ စိတ်မဝင်စားခဲ့ပေမယ့် တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်ရဲ့ သူငယ်ချင်းလို့ပဲဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် ဝတ္ထုကို ဖတ်ပြီးတဲ့အချိန်မှာ ဓမ္မစကြ်ာကို စိတ်ဝင်စားလာခဲ့တယ်။ ခုနစ်တန်းပဲ ရှိသေးတဲ့ ချာတိတ်လေးက သူခါတိုင်း ဝတ်ကျေတန်းကျေ ကျက်ရမှတ်ရ စာပြန်ရ ရွတ်ဖတ်ရ လုပ်နေခဲ့တဲ့ ဓမ္မစကြ်ာတရားကို စစ်စစ်ပေါက်ပေါက်မေးတော့ ဦးဇင်းလေးက မျက်လုံးကိုစိုက်ကြည့်ပြီးမေးတော့တာပဲ။ ငါ့လူ မင်း ဘယ်သူ့ကို ကြိုက်နေတာတုန်းတဲ့။ ဟာ မဟုတ်ပါဘူး ဦးဇင်းကလည်း ဆိုပြီး ရှက်ရှက်နဲ့ ဖြေခဲ့ရပေမယ့် တကယ်တမ်းကျတော့ တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်ဝတ္ထုဖတ်ပြီး ကိုယ့်ရဲ့ စိတ်ကူးယဉ်ကမ္ဘာထဲမှာ ရည်းစားရရုံမကလို့ အသည်းတွေဘာတွေတောင် ကွဲပြီးနေပြီရယ်
.
. . . ဓမ္မစကြ်ာဒေသနာမေးတာနဲ့ ဦးဇင်းက ဘယ်သူ့ကို ကြိုက်နေတာတုန်းမေးတာ ဘာဆိုင်လို့လဲလို့ ထင်ချင်စရာရှိတယ်။ ကိုယ်မေးတာကလည်း ဓမ္မစကြ်ာထဲ ဒုက္ခသစ္စာကို ပြတဲ့အပိုဒ်က အပိယေဟိ သမ္ပယောဂေါ ဒုက္ခေါ ပိယေဟိ ဝိပ္ပရောဂေါ ဒုက္ခေါ ဆိုတာရယ်၊ သမုဒယသစ္စကိုပြတဲ့ အပိုဒ်က ကာမတဏှာ ဘဝတဏှာ ဝိဘဝတဏှာ ဆိုတာရယ်ကို ဖောက်ပြီး မေးတာကိုး၊ အရွယ်ကလည်း ကိုးလိုးကန့်လန့် ဟိုမရောက်သည်မရောက် လူပျိုမပေါက်တပေါက်အရွယ်ဆိုတော့ ဦးဇင်းလေးလည်း ငယ်ရာက ကြီးလာသူဆိုတော့ ရိပ်မိခဲ့ဟန်တူပါရဲ့လေ
.
. . . ကိုယ်က ဘုန်းကြီးကျောင်းသားလုပ်ခဲ့ဖူးတုန်းက ရွတ်ရဖတ်ရတွေ လုပ်ခဲ့ရလို့ ငြီးငွေ့သွားတာပဲလားမသိ ဘုရားစင်ရှေ့ထိုင်ပြီး ဘာဘာညာညာတွေ ရွတ်ရဖတ်ရ အကြာကြီးဘုရားရှိခိုးရတာတွေကို အင်မတန့်အင်မတန် ပျင်းတဲ့သူပေတဲ့ ကိုယ်သဘောကျတဲ့ ဒေသနာလေးများ ရွတ်နေဖတ်နေသံကြားရင် စိတ်ထဲကကို လိုက်ပြီး နှလုံးသွင်းဖြစ်နေတော့တာ၊ အထက်မှာ ပြောခဲ့တဲ့ ဓမ္မစကြ်ာဆိုတာလည်း ကိုယ့်အကြိုက်ဆုံး ဒေသနာတွေထဲက တစ်ခုပေါ့။
.
. . . အဓိကက သစ္စာလေးပါးတရားကို ဟောတယ်ဆိုပေတဲ့ အဲသည် သစ္စာလေးပါးကိုလည်း ကိုယ်တွေဉာဏ်နဲ့ မမီတဲ့ အရာပေမယ့် ဒီဒေသနာရဲ့ နောက်ခံအကြောင်းတွေကအစ စိတ်ဝင်စားစရာ ဖြစ်နေခဲ့တာကိုး၊
.
. . . သုဒ္ဓေါဓန ဘုရင်ကြီးက သူ့သားတော် သိဒ္ဓတ္ထ မိတဆိုးလေး ရှေ့ဖြစ်ကို ဟောပါဆိုလို့ ဧကံသဗျာကရဏ တစ်ချောင်းတည်းသော လက်ညှိုးကိုထောင်ပြီး တစ်ခုတည်းသောအဟောနဲ့ ဘုရားစင်စစ်ဧကန်ဖြစ်မယ့်သူပါလို့ ရဲရဲတောက် ဟောမိလို့ နန်းတော်ထဲက ဆွဲထုတ်ခံရတဲ့ ကောဏ္ဍညပုဏ္ဏားက သူ့ဆွဲထုတ်ဖို့လာတဲ့ မင်းချင်းတွေကို အေး မင်းတို့ ဆွဲထုတ်တာတော့ မခံဘူး၊ ငါကိုယ်တိုင် တရားဦးနာဖို့ မိဂါဒါဝုန်တောက သွားစောင့်မယ်ဟေ့ဆိုပြီး ခပ်ချေချေနဲ့ ထွက်သွားခဲ့တာက ဒီဒေသနာကို စိတ်ဝင်စားမိတဲ့ မူရင်းဇာတ်ကွက်အစပေါ့။
.
. . . အလောင်းတော်မင်းသားက အစွန်းရောက်အကျင့်ဖြစ်တဲ့ ဒုက္ကရစရိယအကျင့်ကို စွန့်လွှတ်လိုက်တော့ ဘုရားဖြစ်ရင် တရားနာဖို့ စောင့်နေကြတဲ့ ကောဏ္ဍညရသေ့အပါအဝင် ရသေ့ငါးယောက်က စိတ်ပျက်သွားပြီး ဒီတစ်ခါ တို့ဆီပြန်လာလို့ကတော့ ဘယ်သူမှ ထွက်မကြိုကြေး မနုတ်ဆက်ကြကြေး ဆိုပြီး သဘောတူထားကြပေမယ့် တကယ်တမ်း ဘုရားလည်း ကြွလာရော ဘယ်သူမှ ချေမိုးမနေနိုင်ကြတော့ဘဲ သူ့ထက်ငါ ဦးအောင် ကြိုကြသတဲ့။ မိဂါဒါဝုန်တောက ဘုရားရှင် ဓမ္မစကြာဒေသနာဟောတဲ့ နေရာကို ရောက်ခဲ့တုန်းက ဘုရားကို မကြိုကြကြေးလို့ သဘောတူထားပြီးမှ သူ့ထက်ငါ ထွက်ကြိုကြတဲ့ ရသေ့ငါးယောက်အကြောင်း လိုက်ပို့တဲ့ ဦးဇင်းက ရှင်းပြတော့ တစ်ယောက်နဲ့တစ်ယောက် မျက်နာမပူကြဘူးလား မသိဘူးလို့ ခပ်သောသော တွေးမိခဲ့ပါသေးတယ်။
.
. . . အလောင်းတော်ဘဝမှာ ခြောက်နှစ်တိုင်တိုင်ကျင့်ခဲ့တဲ့ ဒုက္ကရစရိယအကျင့်ကို စွန့်လွှတ်လို့ စိတ်ပျက်သွားခဲ့တဲ့ ရသေ့ငါးဦးကို ဘာကြောင့် ဒီအကျင့်ကို စွန့်ခဲ့ရသလဲဆိုတာ ဒေသနာထဲမှာ သေသေချာချာကို ထည့်ဟောပေးခဲ့ပါတယ်။ ဓမ္မစကြ်ာ တရားကို စဖွင့်တာကိုက အဲသည် အစွန်းရောက်အကျင့်နှစ်ပါးဖြစ်တဲ့ ကာမသုခလ္လိကာနုယောဂေါ နဲ့ အတ္တကိလမထာနုယောဂေါ ဆိုတာကို အရင်ရှင်းပြရင်း ဒေသနာကို နိဒါန်းပျိုးခဲ့တာပါ။ ကာမဂုဏ်စည်းစိမ်တွေကို အလွန်အကျူးခံစားခြင်းနဲ့ မိမိကိုယ်ကို နှိပ်စက်ခြင်းဆိုတဲ့ အစွန်းတရားနှစ်ပါးကို ရှောင်ကျဉ်ပြီး မဈ္ဇိမပဋိပဒါ အလယ်အလတ်လမ်းစဉ်နဲ့ ကျင့်ဆောင်ရမယ်လို့ အရင်ရှင်းပြပြီးမှ သစ္စာလေးပါးကို ဆက်ရှင်းပြတာပါ။
.
. . . ဘုရားအဖြစ်ကို ရောက်ရှိပြီးဖြစ်ကြောင်းကိုလည်း ပဉ္စဝဂ္ဂီ ရသေ့ငါးဦးကို တွေ့တွေ့ချင်း ပြောပြသေးတာ မဟုတ်ဘဲ ဓမ္မစကြ်ာဒေသနာက သစ္စာလေးပါးတရားကို သေသေချာချာ ဟောပြီးတဲ့အခါကျမှ ဝန်ခံပြောကြားတာကိုလည်း တွေ့ရပါတယ်။ တရားအဆုံးမှာ ပထမဆုံး သောတာပန်တည်တဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ကတော့ ကျနော့်ရဲ့ အိုင်ဒေါကြီး ကောဏ္ဍညရသေ့ပါပဲ။
.
. . . တကယ်တမ်းကျတော့ ဓမ္မစကြ်ာဒေသနာကို နာယူနေတာ လူပုဂ္ဂိုလ်ထဲက ပဉ္စဝဂ္ဂီ ရသေ့ငါးဦးပဲ ဆိုပေတဲ့ နတ်တွေ ဗြဟ္မာတွေတော့ အများကြီး တရားနာ လာကြသတဲ့။ ဓမ္မစကြ်ာသုတ္တန်ထဲမှာ ကိုယ်သဘောကျတဲ့ နေရာတစ်ခုက နတ်ဗြဟ္မာတွေ ဘုံအဆင့်ဆင့် ကောင်းချီးပေးကြတဲ့အခန်း ဖြစ်ပါတယ်။ လူ့ပြည်မှာ ဟောတဲ့ ဒေသနာကို နာကြားကြရတဲ့အခါ နှစ်ထောင်းအားရ ကောင်းချီးပေးကြတဲ့အသံကို အောက်ဆုံးနတ်ဘုံဖြစ်တဲ့ စတုမဟာရာဇ် နတ်ဘုံက နတ်တွေကြားပြီး သူတို့လည်း သဘောကျလို့ ကောင်းချီးပေးကြသတဲ့။ သူတို့ရဲ့ အသံကို အထက်နတ်ဘုံတွေဖြစ်တဲ့ တာဝတိံသာ၊ ယာမာ၊ တုသိတာ၊ နိမ္မာနရတိ၊ ပရနိမ္မိတဝသဝတ္တီ နတ်ပြည်ခြောက်ထပ်နဲ့ ဗြဟ္မပြည်တို့က အဆင့်ဆင့် ကောင်းချီးပေးသံတွေကြားပြီး ဆက်ကာဆက်ကာ ကောင်းချီးပေးကြသတဲ့။
.
. . . အခုချိန်ထိက ခုန တရားနာပြီး သောတာပန်တည်တဲ့ ကောဏ္ဍညရသေ့အပါအဝင် ငါးဦးစလုံးက ရဟန်းမဖြစ်ကြသေးပါဘူး။ ကောဏ္ဍညရသေ့က သူတို့ကို ရဟန်းအဖြစ်ခွင့်ပြုပါဆိုပြီး တောင်းပန်တော့မှ ဧဟိဘိက္ခူ ဆိုပြီး ဘုရားရှင်က ခေါ်လို့ ရဟန်းဘဝရောက်ကြရတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။
.
. . . ဘုရားရှင်ရဲ့ ဓမ္မစကြ်ာဒေသနာကလည်း ဒီအတိုင်းဟောဖြစ်ခဲ့တာတော့ မဟုတ်ပါဘူး။ ဘုရားအဖြစ်ကို ရောက်တော်မူပြီးတဲ့နောက် လောကကို ဆင်ခြင်ကြည့်တဲ့အခါ လူတွေက ငါ့တရားကိုနားလည်ကြဖို့ ခက်လိမ့်မယ်၊ ဒီအမိုက်အမဲတွေ အကျွတ်တရားရအောင် ငါတော့ တော်တော်အာပေါက်အောင်ဟောမှ ရလိမ့်မယ်၊ တော်တော်လက်ဝင်မယ့်ကိစ္စပဲ မလွယ်ပါဘူးလေ ငါဟောလည်း အသိတရားရကြမယ်မထင်ဘူးဆိုပြီး လူတွေကို တရားဟောဖို့ စိတ်ပျက်သွားခဲ့သေးသတဲ့။ ဟာ ဒီလိုတော့ မဖြစ်ချေဘူး တတ်နိုင်သလောက်တော့ ကယ်ချွတ်ပေးဖို့ တောင်းပန်ဦးမှ ဆိုပြီး သဟမ္ပတိဗြဟ္မာကြီးက လာတောင်းပန်လို့သာ တရားဦးဖြစ်တဲ့ ဓမ္မစကြ်ာဒေသနာကစလို့ လူတွေကို ဉာဏ်နဲ့ဆင်ခြင်ပြီး သင့်တော်ရာတရားတွေ ဟောသွားဖြစ်ခဲ့တာလို့ ဆိုပါတယ်။
.
. . . နောက်တစ်ခါ စိတ်ကူးပေါက်ရင်တော့ ကျွန်တော် အနှစ်သက်ဆုံးထဲမှာပါတဲ့ ရတနာသုတ္တန်အကြောင်း ပြောပြပါအုံးမယ်၊ စိတ်ဝင်စားရင် ကွန်းမင့်မှာ ပြောသွားပေး
.
ဝါဆိုလပြည့်၊ သောကြ်ာနေ့
မြန်မာသက္ကရာဇ် ၁၃၈၃ ခုနှစ်
(တကယ်တော့ မနက်ဖြန် စနေနေ့မှ တကယ်လပြည့်ရက်)
၂၃ ဇူလိုင် ၂၀၂၁
.
the photo was taken on 25 Nov, a rainy day of the 2019 Autumn, in the snow country.

No comments:

Post a Comment