Saturday, 10 August 2019

ႏွမလက္ေလွ်ာ့ေနေလေတာ့


. . . ျမန္မာေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းေတြ ကာလေပၚသီခ်င္းေတြ ႀကိဳက္တတ္တဲ့ ၀ါသနာက အေမ့ဆီက ရတယ္ထင္တာပဲ။ အေမက ငယ္ငယ္ကဆို သီခ်င္းေလးတေအးေအး ဆိုေလ့ရွိေတာ့ မာမာေအးတို႕ တင္တင္ျမတို႕ သီခ်င္းသံေတြက နားယဥ္ေနတာကိုး။ အိမ္မွာက ေလဒီယို တစ္လံုးပဲ နားေထာင္စရာရွိတာမို႕ ျမန္မာ့အသံကလႊင့္တဲ့ သီခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း အမွတ္တမဲ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ နားေထာင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္း အိမ္ကထြက္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္မွာလည္း ကက္ဆက္ေခတ္၊ စီဒီဓာတ္ျပားေခတ္၊ ကြန္ျပဴတာလက္ေတာ့၊ အင္တာနက္နဲ႕ အခုလက္ရွိ အိုင္ဖုန္း အိုင္ေပါ့ေတြေခတ္အထိ ျမန္မာသံစဥ္သီခ်င္းေတြကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲ နားေထာင္ျဖစ္ၿပီး ဆိုရတာလည္း သေဘာက်ေနတုန္း

. . . ဟိုေန႕က မီးဖိုထဲမွာ ကိုယ့္ျမန္မာေတြခ်ည္းပဲရွိေနေတာ့ ဟင္းခ်က္ရင္း တြံေတးသိန္းတန္ရဲ႕ ႏွမလက္ေလွ်ာ့ေနေလေတာ့ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးကို ဆိုမိေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က အဲသည္သီခ်င္းရဲ႕ မူရင္းအစကို သိလားတဲ့ ။ သိတာေပါ့လို႕ ကဗ်ာကို အခုဆိုရင္ေတာင္ ရေနေသးတယ္ဆိုၿပီး ဆိုျပ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြ ေမ့တာလည္းရွိေတာ့ သူကလည္း ေထာက္ျပေပးေပါ့။ ကိုယ့္လို ေရွးကဗ်ာေတြ ျမတ္နိုးတတ္တဲ့သူတစ္ေယာက္နဲ႕ အခုလို ကဗ်ာအခ်ီအခ် ဆိုရတဲ့ အရသာကို မရဖူးတာ ၾကာခဲ့ပါၿပီေကာ

. . . ႏွမလက္ေလွ်ာ့ေနေလေတာ့ ဆိုတဲ ့သီခ်င္းရဲ႕ မူရင္းအစျဖစ္တဲ့ ပုေရနိသင္အစခ်ီ ပုိဒ္စံုရတုကို ရွင္မဟာရဌသာရ ေရးခဲ့တာပါ။ ကိုယ္တိုင္ေတာ့ တကၠသိုလ္မွာ ျပဌာန္းစာအေနနဲ႕ မသင္ဖူးေပမယ့္ ပထမႏွစ္နဲ႕ ဒုတိယႏွစ္ျမန္မာကဗ်ာလက္ေရြးစင္စာအုပ္ကို အိမ္က အမေတြရဲ႕ စာအုပ္ပံုထဲကရခဲ့လို႕ ဖတ္မိၿပီး စာအုပ္ကို အပိုင္သိမ္းထား ႀကံဳတိုင္းဖတ္ျဖစ္ေနတာ အခုထိပါပဲ။ အငယ္တုန္းက အားရင္ စာေတြပဲအဖတ္မ်ားေတာ့ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ ကဗ်ာေတြဆို အလြတ္နီးပါးကို ရေနတဲ့အထဲ ဒီကဗ်ာလည္း အပါအ၀င္၊ ေက်ာင္းမွာ မသင္ခဲ့ရေတာ့ သူ႕ရဲ႕ ဖြင့္ဆိုရွင္းျပခ်က္ေတြ ေသခ်ာႀကီး နားလည္ေနတာ မဟုတ္ေပမယ့္ ကိုယ္နားလည္သေလာက္နဲ႕ ဒီကဗ်ာကို ႀကိဳက္မိစြဲမိတယ္။

. . . ရွင္မဟာရဌသာရက ပဥၨင္းတက္ၿပီးခ်ိန္မွာ လူငယ္ဘာသာဘာ၀ ရပ္ထဲရြာထဲက မာတုဂါမတစ္ေယာက္နဲ႕ ရည္ငံမိတယ္ထင္ပါရဲ႕။ ကေလးမက “ထပ္ရစ္လက္သင္ ထံုးစတြင္” ဆိုတာ ဆံပင္အုပ္လံုးသိမ္းအရြယ္ကို ေျပာပံုရတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ ခိုးေျပးဖို႕လားဘာလား မိန္းကေလးနဲ႕ အခ်ိန္းအခ်က္ လုပ္ၿပီးခါမွ သတိသံေ၀ဂရၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ကို ျပန္ထိန္းၿပီး ေကာင္မေလးကို “ဒီဘ၀တြင္ ႏွမလက္ေလွ်ာ့ ေနေလေတာ့ဟု” ႏုတ္ဆက္လိုက္ပံုပါပဲ။

. . . ဒီကဗ်ာမွာ သူ႕နဲ႕ရည္ငံေနတဲ့ ေကာင္မေလးကို ျငင္းပယ္လိုက္တာကိုပဲ လူသိမ်ားၿပီး ဘာလို႕ သတိတမန္ ဥာဏ္ေျမကတုတ္နဲ႕ ကိုယ့္စိတ္ကို ခၽြန္းျပန္အုပ္ႏိုင္ခဲ့လဲဆိုတာကို သိပ္သတိမထားမိၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ကိုယ္နားလည္မွုအရဆိုရင္ ရွင္မဟာရဌသာရ သာသနာ့ေဘာင္ကို ၀င္တယ္ဆိုတာ “လူ႕ေျမတိတြင္ ဘက္မျမင္သား” လို႕ ဒုတိယပုိဒ္မွာခ်ီထားတဲ့ ရဟန္းမယ္ေတာ္ရဲ႕ ဆံုးမမွုကို ငဲ့ကြက္ၿပီးအခုလို သတိသံေ၀နဲ႕ ျပန္ထိန္းသိမ္းခဲ့တယ္လို႕ နားလည္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္

. . . ကဗ်ာရဲ႕ တတိယပုိဒ္မွာေတာ့ စာဆိုအရွင္ရဲ႕ သက္ျပင္းသံ တၿငီးၿငီးကို ၾကားေနရသလိုပါပဲ။ သူ႕ေကာင္မေလးကို ရဟန္းဘ၀နဲ႕ မအပ္စပ္လို႕ စြန္႕လႊတ္လိုက္ရေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ သူ႕ရင္ထဲမွာ ေကာင္မေလးကို ေမ့ႏိုင္ပံုမရပါဘူး။ ၿမိဳ႕ေရွ႕က ေညာင္ပင္ရုကၡစိုးကို သက္ေသထားၿပီး အခ်စ္ေတြတိုင္တည္ခဲ့တာကို တတမ္းတတျဖစ္ၿပီး ညေတြညေတြမွာ နာရီေတြသာ တစ္နာရီၿပီးတစ္နာရီ ကုန္သြားတယ္ သူ႕မွာေတာ့ အိပ္၍မေပ်ာ္ေသာ ညတစ္ညသံသရာလည္ ျဖစ္ေနရတဲ့အေၾကာင္း သနားစရာ ေရးဖြဲ႕ထားတာကို ခံစားမိပါတယ္

. . . ေနာင္မ်ားႀကံဳတဲ့အခါ ျမန္မာစာဆရာေတြနဲ႕ေတြ႕ရင္ ကဗ်ာအေၾကာင္း ေသခ်ာရွင္းျပခိုင္းဖို႕ မွတ္ထားတယ္၊ အလ်ဥ္းသင့္တဲ့အခါ သီခ်င္းဆိုၿပီး တင္ေပးပါအံုးမယ္

ဗိုလ္ေကာင္း

၁၀ ၾသဂုတ္ ၂၀၁၉

No comments:

Post a Comment