Sunday 31 August 2014

သင္ၾကားခဲ့ရတာေတြ


    ဒီတစ္ခါေတာ့ အိုင္စီအိုအီးမွာ သင္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြအေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဘာသာတစ္ခုခ်င္းစီအရ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးပညာမိတ္ဆက္၊ အာရွတိုက္၏ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးအေျခအေနမ်ား၊ ႏိွဳင္းယွဥ္ေလ့လာ ႏုိင္ငံေရးပညာမိတ္ဆက္၊ သက္ဆင္မတိုင္မီနွင့္ သက္ဆင္ေခတ္လြန္ ထိုင္းႏိုင္ငံေရး၊ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွား၊ အာရွအေရွ႕ဖ်ားေဒသ၏ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးအေျခအေန၊ ဂ်ပန္ႏွင့္ကိုရီးယား ေခတ္ၿပိဳင္ကိစၥရပ္မ်ား၊ ဒီမိုကေရစီသို႕ ကူးေျပာင္းျခင္း သင္ခန္းစာ၊ ေခတ္ၿပိဳင္အိႏၵိယမွတ္တမ္း၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအား ေလ့လာျခင္း၊ ကမာၻႀကီးႏွင့္ တရုတ္ႏိုင္ငံ၊ စီးပြားေရးပညာရွင္တစ္ေယာက္လို စဥ္းစားနည္း၊ စီးပြားေရးပညာအေျခခံ၊ စီးပြားေရး ေငြေရးေၾကးေရးႏွင့္ မူ၀ါဒ ဆိုၿပီး ဘာသာရပ္ ၁၄ ခု သင္ၾကားရပါတယ္။ ဘာသာရပ္တစ္ခုကို ပါေမာကၡ တစ္ေယာက္ႏွဳန္းနဲ႕ ပါေမာကၡ ၁၄ ေယာက္က သင္ၾကားေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။
     သင္ၾကားနည္းစနစ္ကေတာ့ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ အားလံုး အတူတူ နီးပါးျဖစ္ေပမယ့္ မတူတာေလးေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္။ တူညီတဲ့အခ်က္ေတြကို အရင္ေျပာရရင္ ပါေမာကၡ အားလံုးက သင္ၾကားမယ့္ သင္ရိုးနဲ႕ ဖတ္ရမယ့္ စာစာရင္း၊ ေန႕စဥ္အပတ္စဥ္ သင္ၾကားေဆြးေႏြးမယ့္ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ မဖတ္မျဖစ္ စာ၊ ဖတ္ခ်င္ရင္ဖတ္ရမယ့္စာေတြ၊ အကဲျဖတ္အမွတ္ေပးစနစ္ေတြကို ႀကိဳတင္ ျဖန္႕ေ၀ေပးထားပါတယ္။ မဟာတန္းတက္တုန္းက စာဖတ္စရာေတြ မ်ားလွတယ္လို႕ ထင္ခဲ့မိတာ အခုမွ မွားမွန္း သိပါေတာ့တယ္။ ရိုးရိုးသားသား ၀န္ခံရရင္ ပါေမာကၡက ဖတ္ဖို႕ေပးထားတဲ့စာေတြအားလံုးကို အခ်ိန္မီ မဖတ္ႏိုင္ မဖတ္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕စာေတြကို အၾကမ္းဖ်င္း လွန္ေလွာၾကည့္တာ၊ ေခါင္းစဥ္ေတြကို နားလည္ေအာင္ ဖတ္ထားတာ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ဖတ္တာ စသည္ျဖင့္ အေျခအေနေပၚမူတည္ၿပီး စာကို ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အတန္းထဲေရာက္လို႕ ပါေမာကၡက စာဖတ္ခဲ့ၾကသလား ဆိုရင္ ဟုတ္ကဲ့လို႕ ျပန္ေျဖႏိုင္တာ ခပ္နည္းနည္းရယ္ပါ။ စာဖတ္ရမွာ ပ်င္းေပမယ့္လည္း စာလံုး၀ မဖတ္ပဲလည္း မေနရဲပါဘူး။ အခန္းထဲမွာ ပါေမာကၡ ပို႕ခ်မယ့္ လက္ခ်ာဟာ စာမွ ႀကိဳမဖတ္ထားရင္ တစ္ခါတစ္ေလ နားလည္ဖို႕ ခက္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ တန္းလည္စာေမးပြဲ ေျဖရတာ တန္းဆံုးစာေမးပြဲ ေျဖရတာ စာစီစာကံုးေရးရတာ ေဟာေျပာတင္ျပခ်က္ လုပ္ရတာေတြက အတူတူ နီးပါးပါပဲ။ ပို႕ခ်ခ်က္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း ပါ၀ါပြိဳင့္ဆလိုက္ေတြနဲ႕ လုပ္ၾကတာမ်ားေတာ့ နားလည္ဖို႕ အမ်ားႀကီး အေထာက္ကူ ျဖစ္ပါတယ္။
    ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ စာေတြ ဖတ္ရွဳရာမွာ ေရးသားရာမွာ အေထာက္အကူရေစဖို႕ အဂၤလိပ္စာ အတန္းကိုလည္း တစ္ေန႕တစ္ႀကိမ္ ထည့္သြင္းေပးထားပါတယ္။ ပါေမာကၡ ပို႕ခ်မယ့္ အေၾကာင္းအရာနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အဂၤလိပ္စာကို မနက္ပိုင္းမွာ ေဆြးေႏြးတာလုပ္ေပးပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး စာစီစာကံုး ေရးတာ၊ အျခား အိမ္မွာ ေရးရတဲ့ အိမ္စာေတြမွာဆိုရင္ စာအေရးအသား သဒၵါနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အဂၤလိပ္စာအတန္းက အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူ ေပးပါတယ္။ တကယ့္တကယ္ေတာ့ အဂၤလိပ္စာ အေရးအသားပိုင္းက စိန္ေခၚမွဳ ႀကီးႀကီးမားမား မရွိေပမယ့္ ေရးမယ့္ အေၾကာင္းအရာ ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ကူးစိတ္သန္း ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ကို ခိုင္ခိုင္မာမာ တင္ျပဖို႕ကေတာ့ အစပိုင္းမွာ တကယ္ကို ႀကီးမားတဲ့ စိန္ေခၚမွဳ တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာဂြ်န္၀င္း၀ပ္၊ ဆရာမ ေဒၚေမပုလဲသြယ္၊ ပီတာ၊ ဆရာမ ကက္သလင္းသိန္း၊ ဟယ္လင္ နဲ႕ ဆုမိၾတာတို႕ရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ အမွားျပင္ရ မလြတ္ေသာ္ျငားလည္း ကိုယ္ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ကို ခိုင္ခိုင္မာမာ တင္ျပေရးသားႏိုင္တဲ့ ယံုၾကည္မွဳကို ရခဲ့ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလမ်ားဆိုရင္ ကိုယ္ေရးထားတာ အားမလိုအားမရ ျဖစ္မိတာေတာင္မွ သက္ဆိုင္ရာ ပါေမာကၡေတြက ေကာင္းတဲ့အခ်က္ေလးေတြ ေရြးနုတ္ေထာက္ျပၿပီး အသိအမွတ္ျပဳ ခ်ီးက်ဴး မွတ္ခ်က္ေလးမ်ား ရတဲ့အခါ စာေရးရတာ အေတာ္ကုိ အားတက္သေရာ ျဖစ္ရပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့လည္း အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာ အပ်င္းတရားမ်ားေၾကာင့္ ျပင္ဆင္ရက္ေတြ ထုိက္သင့္သေလာက္ ရေပမယ့္ မနက္ျဖန္ထပ္ရမယ့္ စာစီစာကံုးကို ဒီေန႕ညက်မွ ထေရးျဖစ္လို႕ ဒီတစ္ညေတာ့ အိပ္ႏိုင္မယ္မထင္ဘူး ဇာတ္ေတြ ခင္းခဲ့ရတာလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။
    ဒီေနရာမွာ စာႀကိဳးႀကိဳးစားစား ဖတ္ၾကတဲ့ အစ္မေတြ ညီမေတြရဲ႕ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းမွဳေၾကာင့္ အျခားသူေတြမွာပါ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းတဲ့ သာဓကေလးေတြကိုလည္း တင္ျပလိုပါေသးတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ နက္ျဖန္စာေမးပြဲရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ စာကလည္း ေကာင္းေကာင္း မဖတ္ႏိုင္တဲ့အခါ ေက်ာင္းေရာက္တာနဲ႕ စာဖတ္ထားတဲ့သူေတြနားသြားၿပီး ေျပာျပပါအံုး ပြဲေတာင္းရပါတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက အတန္းနားခ်ိန္မွာ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားအေၾကာင္း ျပန္ၿပီးေဖာက္သည္ခ်သလို စာဖတ္ထားတဲ့သူက သူသိတာေတြ စီကာပတ္ကံုး ေျပာျပတာကို ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႕ ၀ိုင္း၀န္းနားေထာင္ၿပီး စာေမးပြဲခန္းထဲ ၀င္ခဲ့ရတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္ ညီမေလးမ်ားနဲ႕ မမမ်ားခင္ဗ်ား။
    အႀကီးမားဆံုး ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ စိန္ေခၚမွဳကေတာ့ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာ ကားဂ်က္ဆင္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မွဳသံုးသပ္ခ်က္ စာတမ္း ေရးရတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စာသင္ကာလ တစ္ေလွ်ာက္လံုးရဲ႕ အမ်ားဆံုးေရးရတဲ့ စာတမ္းျဖစ္တာမို႕ ေတာ္ေတာ္ကို ပင္ပင္ပန္းပန္း လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ (မဟာဘြဲ႕ေတြ ပါရဂူဘဲြ႕ေတြ ယူထားတဲ့သူေတြကေတာ့ ဒီေလာက္စာေလးကို ေရးတာ ဒီေလာက္ျဖစ္ရသလားဟလို႕ ကဲ့ရဲ႕ရင္လည္း ခံရမွာပါပဲဗ်ာ. . .)
    ငယ္ငယ္က စာေမးပြဲ အေသးစားေလးလို မွတ္ထင္ခဲ့တဲ့ က်ဴတိုရီယယ္ဆိုတာကေတာ့ တကယ့္ကို စာေဆြးေႏြးတဲ့ အခ်ိန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ပါေမာကၡေတြက က်ဴတိုရီရယ္ခ်ိန္မွာ ကိုယ္တိုင္ထုိင္ၿပီး ေဆြးေႏြးေျဖၾကားေပးသလို တစ္ခ်ိဳ႕လည္း က်ဴတာတစ္ေယာက္နဲ႕ သီးျခား ေဆြးေႏြးရပါတယ္။ က်ဴတိုရီယယ္ အခ်ိန္ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕အတြက္ တကယ့္ကို အႀကိတ္အနယ္ ျငင္းခံုရတဲ့ အခြင့္အေရးေပါ့။
    အဂၤလိပ္စကားကို ေဒသိယေလသံနဲ႕ အကြ်မ္းတ၀င္ မရွိလို႕ အစပိုင္းမွာ အခက္အခဲ ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ နားေထာင္ရတာ အသားက်လာၿပီး အခက္အခဲ နည္းလာခဲ့ပါတယ္။ မိခင္အဂၤလိပ္စကားမဟုတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို သင္ၾကားတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳရွိတဲ့ ပါေမာကၡ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ နားလည္ေအာင္ ဘယ္လို သင္ရမလဲဆိုတာ ေကာင္းေကာင္း သိၾကတဲ့အတြက္လည္း အမ်ားႀကီး အဆင္ေျပခဲ့ပါတယ္။
    ပါေမာကၡေတြ ဆရာဆရာမေတြ သူငယ္ခ်င္းေတြ ရံုးအဖြဲ႕သားေတြ နဲ႕ စာၾကည့္တိုက္မွဴးတို႕အားလံုး က်န္းမာရႊင္လန္း ၾကပါေစလုိ႕  ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလိုက္ပါတယ္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစဗ် #
    ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစဗ်

No comments:

Post a Comment